روايات

رواية عشقت من رباني الفصل الثامن 8 بقلم مريم محمد

رواية عشقت من رباني الفصل الثامن 8 بقلم مريم محمد

رواية عشقت من رباني الجزء الثامن

رواية عشقت من رباني البارت الثامن

رواية عشقت من رباني الحلقة الثامنة

تاني يوم قامت تمارا لبست ملابسها و طلعت من غرفتها و اتصدمت عندما رأت جوري قاعده علي رجل زيدان علي سفره و بتأكلو
تمارا راحت قعدت
تمارا: صباح الخير
زيدان و جوري: صباح النور
تمارا: هتوصلني ولا هروح انا
زيدان ببر”ود: لا روحي انتي لان انا ورايا اجتماع مهم اوي اوي اوي
ضحكت جوري ضحكه رنانه: وانا امو”ت في الاجتماعات
قامت تمارا و الد”موع متحجره في عينها و فتحت الباب و خرجت تروح مدرستها
قامت جوري من علي رجل زيدان بحزن
جوري: شكلها بتحبك حرا”م البتعملو فيها ده
زيدان بسخر”يه: بتحبني ثم اكمل كلامه و ده انتق”ام صغير من بنتي و بعلمها الا”دب
🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚
عند تمارا دخلت الكليه و قبلت يازيد
يازيد: عامله اي
تمارا: بخير وانت
يازيد: الحمدالله بس شكلك مد”ايق
تمارا بحز”ن: مفيش يا يازيد
يازيد: تمارا احنا اخوات قولي ليا ممكن نلاقي حل سوا
تمارا ابتسمت بود: حكت ليه كل حاجه من ساعة ما كانت بتكلم صاحبتها في القاهره لحد ما زيدان اتجوز
يازيد بضحك: دي خط”ه منه عشان هو كمان بيحبك و بيعشقك كمان
تمارا: لا مستحيل
يازيد: اسمعي مني انا عارف انا بقولك اي ده راجل زي و انا فاهمو
تمارا: طب و انا اعمل اي
يازيد لسه هيتكلم جت كرما من وراهم
كرما بضحك: انا هقولك تعملي اي
تمارا: انتي سمعتي
كرما: اه
تمارا: طب قولي يا زكيه هعمل اي
كرما:……..
تمارا: انتي بتهزري
كرما: لا اهزر لي هو مش جوزك وانتي بتحبيه زي ما هو بيحبك خلاص اعملي زي ما انا بقولك
تمارا: و تفتكري الخ”طه دي هتنجح
كرما: اه اسمعي مني
🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚
تم انهاء اليوم الدراسي و طلعت تمارا من الكليه لقت زيدان واقف ساند علي عربيه و مربع ايده قربت عليه و ركبت بهدؤ و هو ركب و انطلق بالسياره و صلو الفيلا و دخلو كانت جوري مشغله اغاني و بتر”قص قرب منها زيدان بضحك مسكها من خصر”ها و فضل ير”قص معاها و خدها و دخلو الغرفه
في غرفة تمارا كانت قاعده بتذاكر
تمارا: كفايه كدا مذاكره و هبداء خطتي من بكرا طلعت بره غرفتها عملت الاكل و حطتو علي سفره ثم راحت عند غرفة زيدان و طرقت علي باب
زيدان: عايزه اي
تمارا ببر”ود: الاكل جاهز يلا عشان تاكل
زيدان هز رأسه و بص علي جوري الي نايمه و طلع
قعد علي سفره و بداء ياكل هو و تمارا من غير كلام
تاني يوم جهزت تمارا و طلعت من غرفتها بسرعه
زيدان: مالك بتجري كدا ليه
تمارا: اتأخرت علي اول محاضره طلع زيدان وراها عشان يوصلها
عند تمارا في الكليه وصلت و دخلت سلمت علي يازيد و كرما
تمارا: يلا يا كرما عشان نروح نجيب الهدوم و انت يا يازيد تكتب المحاضرات و تبعتها لكرما عشان تبعتها ليا
يازيد: تمام
عند كرما و تمارا في المول
كرما: اي رائك في ده
تمارا بخجل: لا قليل الاد”ب اوي
كرما: لا حلو +ده جوزك
اشترو هدوم كتير و رجعو الكليه قعده في الكافيه لحد معاد اخر محاضره
قامت تمارا
تمارا: باي انا همشي عشان اكيد زيدان مستني بره
طلعت تمارا وركبت جنب زيد
زيدان: اي الشنط دي
تمارا: اخر محاضره الدكتور مجاش روحت انا و صاحبتي اشترينا هدوم
زيدان: تمام
(ملحوظه زيدان عامل لتمارا كريدت كارد)
🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚
في البيت دخلت تمارا غرفتها تذاكر ثم خلصت مذاكره وقامت لبست قميص نو”م ظاهر منو كل جسم”ها و مغر”ي جدا و حطت روچ و كان جمالها صار”خ ثم طلعت من غرفتها دخلت المطبخ تحضر الاكل و كانت مشغله اغاني و اطمنت ان زيدان و جوري في الاوضه و اندمجت
فاجأه حد حط ايده علي خصر”ها و حضنها من ورا
تمارا بخض”ه: بسم الله الرحمن الرحيم خضت”ني يا زيد
زيدان بتوهان فيها: حر”ام عليكي بقا انتي عايزه تعملي فيا اي
تمارا ببراءة: انا ابدا مش عايزه اعمل حاجه
زيدان: و ده اللبس الروحتي تشتريه
تمارا بخجل: اه
زيدان: كل الشنط قمص”ان نو”م
تمارا: اه
زيدان: عشاني انا صح
تمارا: اكيد مش هجيب قمصا”ن نو”م لنفسي
زيدان: مش انتي بتقولي ان انا اخوكي جبتيهم لي
تمارا: زيدان ممكن تفهمني انا بجد محتاجه اتكلم معاك و افهمك كل حاجه
زيدان: تمام بس ناكل الاول لان انا مي”ت من الجوع
تمارا: تمام
حطت تمارا الاكل و قعدت هيا و زيد و جوري زيدان نده عليها و جت قعدت
جوري بخجل: عامله اي يا تمارا
تمارا ببرو”د: وانتي مالك
زيدان بعصب”يه: تمارا احترمي نفسك و كلميها عدل
تمارا دموعها نزلت: انت بتزعق”لي عشان دي
زيدان بحز”ن: تمارا انا وقبل ما يتكلم دخلت تمارا غرفتها
زيدان: جوري متزعليش من تمارا والله هيا مفيش اطيب منها بس هيا غير”انه عليا مش اكتر
جوري بابتسامه: مقدرش از”عل منها
دخل زيدان غرفة تمارا و اتفاجأ لما وووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت من رباني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى