روايات

رواية مهرة فارس الصعيدي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم رنا أحمد

رواية مهرة فارس الصعيدي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم رنا أحمد

رواية مهرة فارس الصعيدي الجزء الثالث والعشرون

رواية مهرة فارس الصعيدي البارت الثالث والعشرون

رواية مهرة فارس الصعيدي الحلقة الثالثة والعشرون

في فيلا نور …
كان واقف فريد قصدها بغضب جحيمي ليمسكها من شعرها بغضب.
/اسمعي بقا ي روح امك قسما بالله لو خيالك فكر بس مجرد تفكير انك تجيبي سيره ل جاسر أو تظهريله حتي لو صدفه فهدفنك بالحياه وانتي كده كده ميته الا جاسر سامعه .
نور وهي يتدفع يده بحده /الي ميته هي نور البنت الفقيره الغلبانه مش ريري هانم سيده الاعمال وبعدين بلاش الشويتين بتوع جاسر أغلا ماعندي والكلام ده لاني مش هصدقك ي فريد انت اناني مبتحبش الا نفسك وبس لو كنت بتحب جاسر مكنتش عملت علاقه معايا وانت عارف أنه بيحبني ولا عملت ده كله .
فريد بحده /هو ده مقامك انتي واحده رخيصه اخرك اني اتسلا بيكي انا كنت مستحيل هقبل باي علاقه تكون بينك وبين جاسر اخويا انا عملت باصلي معاكي عملتلك عمليات غيرت شكلك دلوقتي الي يشوفك مهيعرفكيش كان زمانك بقيتي مشوها الناس هتخاف منك هتسوقي العوج هولع فيكي بجد وبحزرك لو مبعدتيش عن طريقي ولو فكرت مجرد تفكير انك تاذي فرحه هقتلك بجد ي نور.
خرج فريد وهي بقت في قمه غضبها الخفي الي في قلبها أنها بتعشق فريد مش جاسر ابدا لكن فريد دائما بيشوقها مجرد حاجه للمتعه وبس لتتحدث بتوعد وانتقام .
/مااااشي ي فريد قابل بقا الي جاي .
********************.

 

في فيلا القناوي.
في جناح منه وتسبيح .
منه كانت قاعده وهي بصه في نقطه ما في الفراغ بقت مطلقه للمره التانيه الي شافته ابدا مكنش سهل .
رحمه بدموع وندم/منه اتكلمي ي ضنايا سمعيني صوتك انا اسفه ي بنتي انا السبب انا الي عملت فيكي كده بغبائي سمحيني ي ضنايا سمحيني .
تسبيح بدموع ووجع/منه ردي عليا ي حبيبتي اتكلمي .
منه بدموع ووجع//دلوقتي بتعيطي ي امي بعد ايه بعد ماحياتي ادمرت وانتهيت كل ماتشوفي وشي مطلقه مطلقه مالها المطلقه ها ناقصه ايد ولا رجل مينفعش تحب مينفعش تعيش اديني بقيت مطلقه للمره الثانيه ارتاحتي كده .
رحمه وهي تحتضنها بدموع وندم /انا اسفه ي ضنايا معدتش اتكلم معاكي ابدا في أي حاجه ابدا ربنا يرزقك ي ضنايا بكل بخير يارب .
تسبيح بابتسامه /خلاص بقا المهم اننا مع بعض ننسا كل الهم دي .
ساره وهي بتتدخل باحترام /مساء الخير احنا يمكن متقبلناش بس كان لازم ادخل اقولك حمد الله على السلامه.
منه بابتسامه متعبه /انتي ساره مرات جاسر مش كده .
ساره بابتسامه/ايوه انا .
منه بابتسامه ندم/ي بختك بيه كنت عايزه اقولك أن أنتي معاكي جوهره انا مقدرتش احافظ عليه بس أنني هتقدري جاسر مكنش يستاهل حد غيرك اتمنالكم حياه سعيده.
ساره بابتسامه/واتمنالك انتي كمان كل السعاده وحظ سعيد في حياتك .
منه بأمل /يارب يارب
******************.

 

في شقه احمد .
كان قاعد كريم مع احمد بابتسامه .
/هي دي كل ظروفي واتمنا أن حضرتك تقبل بيها وصدقني لو حضرتك وافقت اوعدك مي هتعيش ملكه بغض النظر عن المستوي المادي الي اكيد مش متوافق .
احمد بابتسامه/كريم انت فاكرني مولود في بوقي معلقه دهب انا اتمرمط علشان اوصل للي انا فيه انا بقدر الشباب المكافح الي زيك وطبعا يشرفني انك تتجوز بنتي بس لازم اسال عليك الاول مش كده .
كريم بابتسامه/اكيد طبعا خد كل وقتك ي احمد بيه بس بالله عليك متتاخرش عليا انا اسفه طبعا اني بقول كده بس بنتك بقت كل حياتي .
طبعا مي كانت واقفه وسامعه كل حاجه كانت فرحانه فرحه متتوصفش ربنا عوضها بشاب زي كريم .
كانت بتكلم نفسها بابتسامه وسعاده .
/شوفتي لما قربتي من ربنا ودعيتي له من قلبك شوفتي عوضه كان ايه حياتك اتغيرت اشكرك يارب اشكرك .
*****************
في فيلا القناوي .
في الجنينه .
كان قاعد فريد بشرود وخوف من القادم ليقترب منه جاسر بقلق شديد.
/فيه ايه ي فريد تسبيح قالتلي أن فيه حد حاول يضرب نار علي فرحه الكلام ده مظبوط .
فريد بارتباك شديد/ها تقريبا فرحه مكنتش واخده بالها ي جاسر هي اصلا خوافه اوي ي عني مين الي هيبقى عايز ينتقم منها دي لا بتهش ولا بتنش .
جاسر بجديه /وليه مايكونش عايز ينتقم مننا احنا .

 

فريد بفزع /لا طبعا احنا ملناش أعداء ي جاسر لا مفيش الكلام ده .
جاسر باستغراب /مالك اتخضيت كده ليه فيه ايه.
فريد بقلق بالغ/مفيش حاجه ي جاسر انا بس الي حصل مع فرحه وترني شويه متشغلش بالك انت .
جاسر بجديه /مشغلش بالي ازي هو انا عندي اغلا منك .
فريد بقلق بالغ من رده /جاسر لو عملت حاجه وجعتك ممكن تسمحني.
جاسر فضل ساكت بس فريد مستني رده علي نار بس اجابه جاسر قهرت فريد اكتر .
/ايه ي جاسر ده انت هتعمل فيا كتير بقا .
جاسر بجديه /انا مفكرتش اصلا في الي قولته لاني عارف انك مستحيل توجعني باي شكل من الأشكال ده احنا روحنا في بعض ي فريد .
فريد بمراره /عندك حق.
جاسر بابتسامه/طيب ي حبيبي انا هخرج شويه انا وساره .
فريد بابتسامه موجعه/تسلم ي حبيبي انا كمان هروح اشوف فرحه .
جاسر بجديه /خود بالك خطوبتك هتتعمل في الميعاد وبلغ فرحه مفيش تأجيل وترمي الي حصل وراء ضهرها يلا سلام .
فريد بوجع ومراره/سلام ي اخويا استرها معانا يارب غلطه عملتها هفضل اتعاقب عليها طول عمري.
***************.
في أحدا الكافيهات الفاخمه.
كانت بترقص ساره مع جاسر بسعاده وهي شايفه احتفاله بيها.
ساره بابتسامه وسعاده/بجد مش مصدقه ي جاسر كل ده علشاني .
جاسر بابتسامه ساحره/هو اكيد لا لان كل ده واكتر قليل عليكي ي ساره.

 

ساره بابتسامه وسعاده/جاسر انا كتير بسال نفسي انا عملت ايه علشان ربنا يرزقني بيك انت جوهره علي راي منه.
جاسر باستغراب /منه أنتي اتكلمتي معاها .
ساره بابتسامه/ايوه بصراحه صعبت عليا اوي ي جاسر ربنا يكون في عونها الي تخسرك ده انت ملك ي حبيبي بحبك .
جاسر بابتسامه ساحره/وانا بعشقك ي نور عيني.
******************.
في شقه فرحه …
كانت قاعده بدموع وارتباك شديد وخوف من كل حاجه حوليها.
فريد بابتسامه وعشق /روح قلبي ممكن تهدي بقا فين فرحه الي كانت هتموت من الضحك اول مشوفتها والسعاده ماليه قلبها وماليه حياتي كلها .
فرحه بدموع ووجع/بصراحه الي حصل مخوفني اوي ي فريد بقيت خايفه انزل حتي الشارع .
فريد بابتسامه وحنان /روح قلب فريد من جوه الي حصل ده اوعدك أنه مش هيحصل تاني فرحه انا مش عايز اي حاجه تقصر علي علاقتنا خطوبتنا في ميعادها ومش بعيد اخليه كتب كتاب كمان .
فرحه وهي تمسح دموعها ببراءه /لا والله ده أمر بقا .
فريد بعشق /هو كده واعتبريه بقا زي مانتي عايزه بس انتي فرحه حياتي كلها وخلاص مبقتش قادر ابعد عنك ابدا بحبك.
فرحه بابتسامه ساحره/وانا بعشقك ي روح قلبي.
*********************.

 

في جناح جاسر وفريد ..
كانت واقفه ساره وهي ترتدي حجابها ومستعجله تنزل فلقت جاسر قدمها علي غير العاده فهو دائما في ذلك الميعاد يكون بالاداره.
جاسر بنظره خبيثه/ايه مالك ي روحي رايحه فين .
ساره بارتباك شديد/ابدا رايحه اشتري فستان عجبني اوي من علي النت .
جاسر بنظره خبيثه/تحبي اجي معاكي ي نور عيني وليه تتعبي نفسك حالا يكون عندك هنا .
ساره بقلق شديد/لا انا عايزه اتمشا شويه ي جاسر .
جاسر بابتسامه مكر وهو يحتضنها /اوكي ي حبيبتي خالي بالك من نفسك .
ساره بريبه وقلق /حاضر ي حبيبي عن اذنك .
جاسر وهو يتبع أثرها بخبث ومكر.
/مع السلامه ي حبيبتي.
***********************.
في فيلا نور ..
كانت قاعده مستنيه واحد من رجالتها محترف كمبيوتر وهو بيخلص الفيديو الي فيه فريد معاها بس طبعا هي مش ظاهره بس كانت عايزه تنتقم منه بالذات بعد ماعرفت أنه حدد ميعاد جوازه .
المساعد الخاص بيها /اتفضلي سعادتك كده الفيديو انتهاء .
نور بحده /متاكد اني مش ظاهره فيه .
المساعد بجديه /طبعا متاكد اطمني .
نور بحده /خلاص روح انت اهلا اهلا بالعروسه.

 

ساره وهي ترمي الشنطه بزهق /بقولك ايه بلا عروسه ولا زفت انا زهقت من التمثيل ده .
نور بجديه /ايه الاخبار .
ساره بضيق /مفيش اي اخبار اطمني ده عملي فيها سوما العاشق ده اهبل فاكرني وقعت في حبه بالسرعه دي ونازل فيا تسبيل ربنا يسامحك ي يوسف ي اخويا .
نور بضحكه عاليه /هههههه والله يوسف اخوكي ده حكايه وهو بيموت وطالع يقابل ربنا بيكمل اتفاقنا وبيقنع جاسر أنه يتجوزك.
ساره بجديه / حبيب قلب أخته كان عارف أنه هيموت ويسبني كان بيامن مستقبلي المادي انا طبعا في الصفقه دي هاخد نصيبي ونصيب يوسف اه هنقسم الصفقه كلها علي التلاته صح .
نور بجديه /ليه ي اختي انتي ناسيه أن عمر شريكنا مش بس هو وأمه وأخوه كمان .
ساره بزهق/اووووف افتكرت صحيح أن احنا عصابه دي سبوبه مشمومه يلا .
نور بجديه /تمام المهم قوليلي ملقتيش بنات الرجاله العرب متشوقين للبنات ولازم يكونوا بكر زي مانتي عارفه .
ساره بنظره خبيثه/اطمني عندي حوالي 12 بنت هيكونوا تحت امرك .
نور بحده /تمام بقولك ايه خلي عينك علي جاسر الشحنه هتوصل بكره دي اكبر شحنه مخدرات في تاريخ مصر مش عايزه اي هبل او اي خطأ فاهمه .
ساره بجديه /فاهمه بس قوليلي مش انتي بتحبي فريد ازي هتسبيه يتجوز كده .
نور وهي تمسك الشريط بسخرية وخبث /ومين قالك اني هسكت الفيديو ده في فضيحه لل فريد بيه هتبوظ الجوازه وهتبوظ حياته كلها .
**************.

 

في فيلا القناوي.
في جناح جاسر .
كانوا يحتضنون بعضهم البعض بسعاده فقد نجح مخططهم لايقاع بتلك العصابه التي تتأخر في المخدرات وأعراض البنات.
منه بفرحه لا توصف /مش قادره اصدق ي جاسر نجحنا نجحنا الحمد لله.
جاسر بابتسامه وسعاده وعشق وهو يحتضنها /الحمد لله ي حبيبتي الفضل ليكي بعد ربنا سبحانه وتعالى.
منه بابتسامه وعشق /الفضل ليك انت ي اجمد ظابط في الدنيا .
**********.
فلاش باك .
قبل ما جاسر ومنه يطلقوا .
في الجنينه .
كان قاعد جاسر بشرود وقربت منه منة باستغراب .
/مالك ي جاسر فيك ايه .
جاسر بشرود وقلق /حاجه كده شاكك فيها بس بغيت شبه متاكد مستحيل يكون صدفه ابدا .
منه باستغراب /قصدك ايه ي جاسر .
جاسر بجديه /فيه بلاغات كتير ظهرت واتقدمت لاختفاء بنات الغريب أن اغلب البنات الي بيختفوا من منطقه يوسف وعلي وهما بقالهم فتره كده ظاهره عليهم الفلوس بشكل مش طبيعي وهما الاتنين بيخادوا دايما اجازه مع بعض وبيختفوا بالايام مش بس هما وساره اخت يوسف كمان ده غير أن البلد بدأت تتدخلها شحنات مخدرات بكميات موهله الموضوع مش طبيعي صح .

 

منه بحده وغيظ /طبعا مش طبيعي ي جاسر اكيد وراهم حاجه ربنا يحرقهم بجاز وسخ هي حصلت للشرف البنات وكمان مخدرات تتدمر الشباب احنا مش لازم نسكت ي جاسر .
جاسر بجديه /بس فيه كبير وراهم وفيه ناس من بره كمان بس ده الي أن لسه موصلتولوش .
منه بحده /قرب من اي واحد فيهم هتوصل للكل حاجه اكيد ي جاسر .
جاسر بجديه/بصراحه ي منه في موضوع في دماغي وعايزك تساعديني وتفهميني .
منه بجديه /قول ي حبيبي .
جاسر بجديه /هقولك .
وبالفعل جاسر اتفق هو ومنه علي تمثيل طلاقهم لكي يستطيع التقرب من ساره ورسم الخطه جيدا عليهم وبالفعل قد وقعوا في تلك الفخ واستطاع جاسر بالوصول الي جرائهم بمساعده منه ويشاء القدر وفاه يوسف ليقربه من ساره علي طبق من دهب.
***************.
في الجنينه .
منه بصدمه /بتقول ايه ي جاسر معقول .
جاسر بابتسامه/والله العظيم هو ده الي حصل انا بنفسي عرفت أن كل بنت هي بتتعرف عليها بعد بفتره بتختفي .
منه بغيظ شديد/اه ي بنت الكلب البت دي لازم بتولع فيها ي جاسر .
جاسر بابتسامه/اه صحيح بمناسبه الحرائق عارفه مين رئيسه العصابه دي كلها كده .
منه باستغراب /مين .
جاسر بابتسامه خبيثه /نور أو بمعنا أصح المرحومه نور .

 

منة بصدمه /نور الي كانت بتشتغل عندنا ازي ومين الي عمل كل ده وسفرها لحد ما وصلت ل كده .
جاسر بجديه /فريد .
منه بصدمه قاتله /فريد انت بتقول ايه ي جاسر معقول طب ليه .
جاسر بتنهيده/لانه كان علي علاقه بيها سفرها لانه كان عايز يخلص منها غلطه غلطها .
منه بغيظ شديد/مش ممكن ده احنا وقعين كلنا في وسط عصابه بقولك ايه فيه حاجه بصراحه برضه انا مصممه بقا عليها انا مش هسيب واحد من العصابه يخرج من غير عقاب .
جاسر باستغراب/قصدك ايه.
منه بقوه وثبات/انا هتجوز عمر .
جاسر بغضب شديد/نعم ي روح امك انتي اتجننتي ولا ايه انتي مرائتي ولا انتي صدقتي انك طلقيتي.
منه بجديه /ي جاسر اسمعني بس هو انا عمري اتجوز غيرك ي نبض قلبي ده كده وكده زي مانت عملت مع ساره سبني انا ادخل في وسط علي وأهله واجيب كل الي يدينهم صدقني هنجح وطبعا ده كده وكده .
جاسر بخوف ورعب /لا طبعا ده ليمكن يحصل ابدا .
بعد وقت ….
كان قاعدين مع عصام ظابط زميل جاسر .
جاسر بقلق بالغ/ألمهم ي عصام عرفت هتعمل ايه مش كده انا مش هبقا معاك انا ببقا بتجوز الزفته التانيه .
عصام بابتسامه /اطمن ي جاسر انا الي هعمل المأذون واظبط كل حاجه متقلقش بس بصراحه بحيك انت ومدام منه بجد انتوا لو قعتوا العصابه دي يبقا عملته خدمه كبيره للبلد .

 

جاسر بقلق شديد/خالي بالك من نفسك ده لو جرالك حاجه انا هموت .
منه وهي تمسك وجه بعشق /اطمن ي حبيبي ده انت مامني تأمين ايه اطمن مرائتك بمائه راجل وهجبلك خبرهم كلهم.
وبالفعل استطاعت منه في تلك اليومين الذي قصتهم في شقه عمر انا تعثر علي مستندات تدين عمر ووامه وسيد اخوه.
**************.
في غرفه منه .
كانت واقف منه بغيظ شديد من جاسر .
جاسر بحده وجنون/ده انتي ليلتك سوداء هو ده ي اختي الي متقلقش متقلقش بقميص النوم ي بنت الجزمه .
منه بغيظ شديد/فشر قسما بالله ماحد يشوف ضفري غيرك ال قميص نوم ال ده كاش مبطن خبيت فيه كل التسجيلات لاني كنت عارفه اني مش هقدر ارجع البيت تاني فظبت كل حاجه فيه والله محدش شعريه حتي من شعري كله كان فشنك .
جاسر بابتسامه وهو يحتضنها /منة انتي مش بس مرائتي انتي عشقي ربنا مايحرمني منك.
منة وهي تقبل يده بعشق /وانا بعشقك ي روح منه .
*********.
باك ..
منة بسعاده لا توصف/مش قادره اصدق أننا نجحنا ي جاسر معقول بكره هننهي الكابوس ده .
جاسر بضحك /ههههه تفتكري بكره لما الكل يعرف أن ده كله كان لعبه منا هيعملوا فينا ايه.
منه وهي ترتمي في حضنه /الكل هيفرحلنا ي جاسر المهم هنعمل ايه مع الزفته ساره .

 

جاسر بابتسامه خبيثه/اطمني هتترمي في المخزن قبل الفرح بساعتين لحد ما نخلص كل حاجه انا معنديش استعداد فرح فريد يبوظ باي شكل من الأشكال .
منة بابتسامه ساحره/ربنا يسعدكم ي حبيبي ويخليكم لبعض .
جاسر وهو يقبل يدها بعشق /ويخليكي ليا ي روح قلبي افوق بس من الي انا فيه وهعوضك وهدلعك اخر ي دلع ي روحي .
****************.
في يوم الفرح ..
في جناح فريد ..
قبل الفرح بساعتين .
كان قاعد فريد بعد ماسمع التسجيل الي اتسجل ل ساره ونور نتيجه جهاز التسجيل الذي وضعه جاسر في شطنه ساره .
فريد بغضب شديد/اه ي بنت الكلب معقول .
جاسر بابتسامه/مش قولتلك هتتطلع مشتركه في كل الي بيحصل ههه طلعت رئيسه العصابه نفسها .
فريد بحده/كانت ماتت وغارت في ستين داهيه.
جاسر بسخرية /لا ي شيخ مش انتي الي عملت منها ده كله .
فريد بغيظ /انت ليه محسساني اني طلعتها من التربه انا لما روحت المستشفي كانت عايشه اترجتني كتير أنها تسافر وتبعد عن هنا ساعدتها وانا قولت هتوصل ل كده ي جاسر المهم هعمل ايه في موضوع الفيديو ده دي هتبقا فضيحه .
جاسر بابتسامه وهو يمسك التسجيل بيده /عيب عليك ودي حاجه تفوتني برضه انا ليا رجاله في كل حته .
فريد بجديه /طب والبت الي اسمها ساره دي راحت فين .
جاسر بجديه /اطمن مرميه تحت في المخزن أما نور وعمر وأخوه وامه مترقبين والقوات هستستنا ميعاد التسليم وهيكلموني بصراحه محدش هيقبض عليهم غيري .

 

فريد وهو يحتضنه بابتسامه/ربنا ليا ي جاسر وميحرمنيش منك ابدا ي اخويا لولاك محدش عارف كان ممكن يحصلي ايه .
منه بابتسامه ساحره/الله الله علي الحب طب انا ماليش نسبه في الحب ده انا شريكه في كل الي حصل ده .
جاسر وهو يحتضنها بحنان /انتي الكل في الكل ي مرائتي ي حبيبتي.
فريد بابتسامه/بت ي منه أنتي صوتك حلوه سمعينا حاجه بمناسبه الانتصار ده .
منه وهي تلف يديها حوالين رقبه جاسر وتغني بصوتها الحنون وكلام طالع من القلب .
لا ملامه علي حبو لا ملامه ❤️ده الي ساب في القلب يجي 100 علامه❤️مش طبيعي لو ظهر بتقوم قيامه ❤️من اول مقابله سحر عينوا نداني ❤️بالطريقه شد قلبي بالطريقه❤️.
فريد بابتسامه وغناء /موت فيه سلمت من اول دقيقه .
جاسر بابتسامه وعشق /واعمل ايه كان لازم أضعف في الحقيقه ❤️ ده عيون ثبتوني نص ساعه في مكان ……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مهرة فارس الصعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!