روايات

رواية أسيرة قسوته الفصل الخامس 5 بقلم Sos Khalil

رواية أسيرة قسوته الفصل الخامس 5 بقلم Sos Khalil

رواية أسيرة قسوته الجزء الخامس

رواية أسيرة قسوته البارت الخامس

رواية أسيرة قسوته الحلقة الخامسة

رحمه :أنا حامل
سما اتصدمت وتنحت وكريم اتصدم
بس فرح
كريم بفرحه :بجد يا رحمه
رحمه :بجد يا حبيبي
سما :وإنتي لحقتي تحملي دانتو لسة مكملتوش اسبوعين
جواز
كريم لف ليها بغضب :وإنتي مالك آنتي ولا اكمني آنتي مش بتخلفي
فمتغاظه إنها حامل وانتى لا
سما اتصدمت من كلامو وبصت لرحمه لاقتها بتبص ليها بأبتسامه شماته
قامت من مكانها من غير ولا كلمه
ودخلت اوضتها وقفلت على نفسها
كريم خد باله من إللي قالو وندم وكان لسه هيخش ليها
رحمه مسكتو :إيه يا حبيبي مش هنخرج نحتفل بالمناسبه
السعيدة دي
كريم في لحظه نسي سما وقال بفرحه :آه طبعا يا حبيبتي
خشي اجهزى وأنا هنزل أجهز العربية
رحمه بفرحه :ماشي يا حبيبي هوا ودخلت جري إلاوضه
وهو نزل تحت
عند سما فضلت تعيط من كلام كريم ليها وإنه إزاى يعيرها
إنها مش هتقدر تخلف فضلت تعيط تليفونها رن وكان شريف
ردت بصوت مبحوح من العياط :آلو
شريف بقلق :مالك يا سما في إيه
سما سمعت صوتو فضلت تعيط
شريف خاف لما سمع صوت عياطها :مالك يا سما انطقي
الزفت ده عملك حاجه
سما بعياط :مش قادره أتكلم يا شريف
شريف :طب بقى اجهزى هعدي عليك نروح نقعد في المكان
بتاعتنا مش عايزخ تروحي الملاهي زي زمان يلا اجهزى
سما وهي بتمسح دموعها :مش عايزه أروح في حتة يا شريف
مليش نفس
شريف :يلا يا بت اسمعي كلام اخوكى قومي بقي بدل ماجى
اجاي اخدك من قفاكي وكمان علشان عايز احكيلك علي موضوع كده
سما وهي بتمسح دموعها :موضوع إيه
شريف :لما نتقابل بقى يلا خلص واتصلي بيا
سما :ماشي يا سطا
شريف بقرف مصطنع :ياسطا سواقه ميكروباص آنتى
سما بضحك :يلا يا يلا من هنا هنروش ميه
شريف :يلا ماشي مش هكلمك بس علشان آنتى أختي
الكبيره اللي يشوفك أصلا يقول عليكي طفله وأنا
إللي أكبر منك
سما ضحكت :ياعم أخلص بقي عايزه البس
شريف ضحك :ماشي سلام
سما :سلام وقامت علشان تجهز
عند رحمه نزلت وخرجت هي وكريم
وشويه و شريف جه وسما نزلت ليه
شريف صفر بإعجاب :واو إيه الجمدان ده تعرفي لو مكنتيش
اختي كنت اتجوزتك
سما بضحك :هههه طيب يلا يا أخويا
شريف ضحك وفتح باب العربيه :تفضلى سيدتي
سما ضحكت عليه وركب وهو قفل الباب وركب هو كمان
وطلع بالعربيه
شريف وهو سايق : مالك بقى في إيه
سما بدموع محبوسه حكتلو
شريف بغضب :الواد ده عايز يتظبط سيبهولي أديه كام
علقه كده حلوه كتو القرف هو فاكر نفسه كاظم الساهر
ده معفن ده شبه فرده الشبشب إللي مش لأقيه أختها
سما سمعت كده فضلت تضحك شريف فرح لما شافها
بتضحك
سما :ههه ياربي عليك يا شريف فظيع
شريف :ايوه كده اضحكي ولا تشغلي بالك إستني ثانيه
آنتي مش بتقولي أن الزفته دي بتخونه
سما :لا بص يا شريف مش عايزين نطلع نتايج من دماغنا
ممكن تكون حامل من كريم يا شريف مش عايزه أظلم
شريف :تظلمي مين دي واحده بتخوت وجوزها وبتتقابل
هي وعشيقها مستحيل يعني من أسبوعين وتكون حامل
سما بتفكير :مش عارفة بس نتأكد الأول
شريف :ماشي نتأكد المهم بقى نروح الملاهي الأول ولا ناكل
الأول
سما :لا الملاهي الأول خلي الاكل ده لبعدين
شريف :انتي تؤمري يا فندم
سما ضحكت
شوية ووصلو الملاهي وفضلو يلعبو مع بعض
لحد ما تعبو من كتر اللعب
سما بتعب وجوع :أنا تعبت و جوعت آوي
شريف :وأنا برضو تعالي في مطعم جمب الملاهي تعالي نروحو
سما : اشطا يلا وراحو المطعم وقاعدو على التربيزه
ولسوء حظ سما إن كريم موجود في نفس المطعم
رحمه بصت بعينها شافت سما وشريف اتصدمت بس
ابتسمت بخبث وقالت باندهاش مصطنع :إيه ده يا كريم
مش دي سما
كريم بصلها واستغرب إن إزاي سما تخرج من البيت أصلا
بس لف وشافها اتصدم لما لاقها
رحمه كملت بخبث :ومين إللي معاها ده يمكن عشيقها
ايه ده سما بتخونك يا كريم
كريم سمع كلامها حس بنار جواه وعيونه احمرت اوي
وقام بغضب وراح علي ترابيزه سما وشريف ومسك شعر
سما وسما اتفاجت بيه هي وشريف بص ليها بغضب وراح ضربها بالقلم

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيرة قسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!