روايات

 رواية تزوجت صعيدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم أميرة جمال

 رواية تزوجت صعيدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم أميرة جمال

رواية تزوجت صعيدي الجزء الرابع عشر

رواية تزوجت صعيدي البارت الرابع عشر

رواية تزوجت صعيدي الحلقة الرابعة عشر

انا جيت
آدم ياما جاب الغراب احنا ناقصين
سليم بنفس همس آدم على رأيك
تعالى ياولدى
حسام ازيك ياجدى
الحمد لله حمدالله على السلامه
حسام الله يسلمك
الجد بحزم على الله تكون عقلت
حسام باستهزاء اه طبعا ماهو اللى يروح بلاد الخوجات لازم يعقل
نور وملك نزلوا فى نفس الوقت
حسام ببجاحه ايه القمرات دول يعنى عندنا مزز فى القصر وانا مااعرفش
سليم بغضب حسااام اتلم
حسام بخبث ايه فيه واحده تخص لو كده عرفنى علشان اخد بالى
سليم كانت عيونه بطلع شرار ولسه هيضرب حسام آدم مسكه

 

 

الجد خلاص مافيش احترام للكبير ولاايه وانت يا حسام اتحشم تعالوا يابنات
نور وملك قاعدين باستغراب مش عارفين مين الشخص الجديد ده وليه الكل باين عليهم إنهم مشدودين
الجد ليه نزلتى يانور كنتى ارتحتى يابتى
نور بضحك انا كده هقضى الأيام كلها راحه ياجدو ومافيش شغل بقا
الجد بابتسامه ربنا يطول فى عمرك يابتى
نور بابتسامه تسلم ياجدى
حسام بمرح طيب مش هتعرفنى ولاايه ياجدى
الجد بعدم اهتمام ده حسام ابن ولدى أحمد ودى نور ودي ملك جايين للمشروع الجديد
حسام اممم القمرات دول يشتغلوا مع العمال برضو
ملك ابتسمت بمجاملة لان نور مابصتلهوش فماحبتش تحرجه وفضلت ساكته
آدم بعصبيه انا هروح اطلع العربية
الجد كمل فطورك ياولدى انت مالحقتش
آدم بجدية كلت الحمد لله واتحرك من مكانه وقبل مايخرج من الباب بص لملك نظرة كفيلة تحرقها مكانها لدرجة ان ملك حست بالخوف وماتعرفش هو بصلها كده ليه
بعد فترة سليم وقف انا هسبقكم على بره..نور وملك وقفوا وقالوا انهم خلصوا فطار
حسام بسرعه انا جاي معاكم
سليم بحده هتيجى ليه
حسام بسخرية انت ناسى انى مهندس انا كمان
سليم فعلا نسيت لأنك ماشتغلتش فى الهندسه قبل كده واتحرك على بره والبنات وراه وحسام فى الآخر
********أميرة اميرة جمال **********
نور وسليم راحوا عند العمال يباشروا الشغل ويشوفوا وصلوا لفين وأدم وملك راحوا المكتب يكملوا الرسومات
ملك ملاحظه تغيير آدم وأنه مش بيبصلها حتى
آدم هيموت من العصبية وبيفكر يقوم يهزق ملك ويقول بصوت عالى إنها ملكه لوحده
ملك باحراج احم آدم

 

 

آدم يصلها من غير
ملك بكلمك علفكرة مش بترد ليه
آدم بعصبيه معلش اصل انا مش من الشباب المايصه اللى يخلوا حضرتك تبتسميلهم
ملك بعصبيه ايه اللى بتقوله ده انت اتجننت
آدم اه فعلا مش طيقالى كلام طبعا منا مااشبه
ملك حست بخنقه والدموع فى عنيها ولسه هترد حسام دخل
حسام حس ان فيه مشكلة فيهم وادم بيغير على ملك ففكر يتسلى شوية باادم ويضايقه
حسام بخبث ممكن ياانسة ملك تورينى اظبط ده ازاى اصل اول مرة انزل شغل من فترة طويلة
آدم بغضب وانت صغير ماتتعلم لوحدك او انا اعلمك
حسام بخبث مااعرفش ان انسة ملك هتبقا معترضه
ملك عند فى آدم لاابدا ماعنديش اعتراض اتفضل اورى حضرتك ده بيتعمل ازاى
حسام متشكر جدا تعالى نطلع بره
ملك تمام اتفضل وخرجت هى وحسام عند المشروع بره
آدم بعد ماخرجوا كان بيكسر حاجات فى المكتب وهيموت من العصبية
ملك بتعملى ايه هنا
كنت بشرح حاجه لحسام عن الرسومات
وفين آدم
فى المكتب يانور وكلمنى بطريقة مش كويسة خالص
ليه ايه اللى حصل

 

 

ملك حكت لنور
نور بتفهم اممم بيغير يعنى
ازاى يعنى
يابنتى مش انتى ابتسمتى الصبح لحسام لما بيقول علينا قمرات
اه كانت مجاملة يعنى علشان مايتحرجش
لا ادم بقا فهمها انك عاجبك كلام حسام يعنى وموافقة عليه
ملك بعصبية طالما فهم كده يبقا مايعرفش أخلاقي كويس يانور وكده هو حر
نور بهدوء يابنتى بقولك بيغير روحى شوفيه
ملك بتذمر طفولى لا هو الغلطان يتفلق
نور بخبث ويهون عليكى برضو
ملك بكسوف احم اه يهون هو كان جوزى مثلا
نور بضحك هيبقا ان شاء الله
ملك خبطت نور فى كتفها وراحت تشوف آدم ونور بتضحك عليها وملك فجأة وقفت
نور فين سلسلتك
نور براحة نسيتها قلعتها على الكوميدينو ونسيتها وانا خارجة
ملك بتفهم تمام ومشت ونور رجعت تكمل شغل مع سليم
***********أميرة جمال**********

 

 

ملك رجعت المكتب اتفاجئت بالحاجات المتكسرة وأدم قاعد على الارض وايده متعورة وبتنزف
ملك جريت عليه بخضة آدم انت كويس
…………
انا اسفة ودموعها نزلت
آدم هشش اهدى خالص
ملك انت متعور بسببى
آدم بسرحان انتى ملكى ياملك انتى فاهمة
ملك ابتسمت وبصت للارض بكسوف
آدم انا بقول اخطبك من جدة بقا
ملك ماردتش عليه وقامت جابت صندوق الإسعافات الأولية هات ايدك
آدم وعنيه بتطلع قلوب كلى ملكك
ملك يووه بقا ياادم
آدم خلاص يلا عقمى وحسام؟؟

 

 

ملك بهدوء مايخصنيش
آدم أمال مين اللى يخصك
ملك زاحته مافيش حد يخصني وضحكوا مع بعض
بعد انتهاء اليوم رجعوا على القصر سمعوا صوت والحاجة فاطمة بتصوت وكلهم جروا على جوه بفزع…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى