روايات

رواية حكاية قمر الفصل التاسع عشر 19 بقلم وردة في البستان

رواية حكاية قمر الفصل التاسع عشر 19 بقلم وردة في البستان

رواية حكاية قمر الجزء التاسع عشر

رواية حكاية قمر البارت التاسع عشر

رواية حكاية قمر الحلقة التاسعة عشر

ليل : فيلا الألفي

آسر : ايه ؟؟

ليل : ايه تعرفها !!

آسر بإنكار : اه اه اعرفها طبعا دي فيلا قريبة من فيلاتنا

ليل بابتسامة : طب كويس

آسر : مقولتليش بقا تشربي ايه

ليل : لا مش وقته علشان منتأخرش ع المحاضرة

 آسر : طب روحي انتي وانا هعمل مكالمة وجاي وراكي

ليل : ماشي

( آسر مستغرب ازاي بتقول ع ابوه عمها وهو مالهوش عمام اصلا !! )

اتصل بزين

آسر : زين عامل ايه

 

 

 

 

 

 

 

 

زين : اهلا اهلا .. بالبيه اللي سايبنا ف القرف ومشي

آسر قلق اكتر : ليه حصل ايه ؟

زين : البيت اتجنن خلاص وبقا لا يطاق ..

آسر: فاهمني طب حصل ايه

زين : ابوك ونور جايبين ناس من الشارع تعيش معانا ف الفيلا .. انت لازم ترجع علشان نشوف حل للموضوع دا

آسر : من الشارع ازاي.. انا مش فاهم حاجة

زين : هحكيلك…..

___________________________

نور بتخبط الباب : احم احم ممكن ادخل

قمر : طبعا يانور … دا بيتك ياحبيبتي اتفضلي

نور : عاملة ايه بقا .. مرتاحة ف المكان دا ولا تخليكي معانا .. جوا

قمر : بيني مابينك يانور انا حاسة اني مش مرتاحة ف وجودي وحاسة اني تقيلة كدا .. انتو كتر خيركم والله اذا كان انتي ولا استاذ احمد ربنا يبارك ف عمره .. بس حاسة ان باقي البيت مش هيتحملونا .. متعودتش اكون تقيلة ع حد .. انتي فاهمني يانور

نور : فاهماكي ياقمر بس صدقيني انتو مش مضايقنا خالص والله .. بالعكس انا حاسة ان البيت هيكون ليه روح بوجودكم بعد ما بقا مطفي من وقت موت ماما ..

قمر : ربنا يرحمها ياحبيبتي .. بس انا اسفة يعني ف اللي هقولو .. بس اخوكي شكل روحه ف مناخيره وحاسة مش طايقنا خالص

نور بتضحك: زين فعلا روحه ف مناخيره وعصبي دايما .. بس طيب اوي والله .. هو بس علشان لسه متعاملش معاكم لو اتعامل هيحبكم زي مانا اتعاملت معاكم وحقيقي.. انتو ناس جميلة اوي

قمر : دا من ذوقك ياحبيبتي والله .. الا صحيح كنت عاوزة اسألك ع حاجة

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نور : اتفضلي

قمر : انا من ساعة ماجيت وانا شايفة اخوكي الصغير قاعد لوحده مش بيتكلم مع حد ..

نور بصيت ع كريم بزعل : لا كريم مبيتكلمش اصلا

قمر : ياحبيبي اخرس ربنا يشيل عنه

نور : لا مش اخرس بس هو منع الكلام عن نفسه من وقت موت ماما

قمر : ياحبيبي يظهر كان متعلق بيها اوي .. طب مودتهوش لدكتور

نور : راح لدكاترة كتير اوي وكلهم اجمعوا ع ان النطق متوقف عليه هو .. لما من نفسه يحب يتكلم هيتكلم

قمر : طب هو انا لو قعدت معاه وكدا عادي

نور : هو عادي بس هو مش هيرد عليكي مهما عملتي

قمر : نجرب مش هنخسر حاجة

نور : ياريت والله ياقمر دا بابا هيفرح اوي لو كريم رجع اتكلم

قمر : بإذن الله يانور قولي يارب

نور : يارب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

___________________________

ليل : كل دا بتتكلم

آسر : اه في حاجة

ليل : لا مافيش

آسر : ماشي

ليل : هو انت عندك اخوات

آسر كان هيقول افتكر اللي هيعملوا : لا معنديش

ليل : عايش مع مامتك وباباك بس

آسر : مامتي متوفية..

ليل اتضايقت : انا اسفة فكرتك بيها

آسر بعصبية : ومين قالك اني نسيها اصلا

ليل : مش قصدي كدا .. انا اقصد

آسر : مش عاوز افهم قصدك ايه .. ركزي الدكتور جه

ليل بصيت باستغراب ايه يخلي يقلب فجأة !!

_______________________________

تونة : انا زهقت .. عاوزة انزل بالبسين

قمر : اقعدي هنا متتحركيش من جنبي كفاية المصيبة اللي عملتيها الصبح الله يباركلك

تونة : ماليش دعوة عاوزة انزل بالبسين

قمر : مافيش نزول يعني مافيش نزول فاهمة ولالا

تونة حطيت ايدها ف وسطها ونفخت : طااايب هتشوفي

_____________________________

هدي : خير يا صافي بتلبسي وراحة فين

صافي : راحة اقابل آسر ياماما عاوزة حاجة

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هدي : انتو اتصالحتو

صافي : احنا من امتا بنتخاصم اصلا .. آسر مبيعرفش يزعل مني ..

هدي : ياسلام اومال كنتي متجننة علينا ليه امبارح .. وابعدوو عني محدش يدخل الأوضة.. كان علشان ايه الجنان دا كله

صافي بتضحك: علشان مكلمنيش .. بس طلع كان نايم واول لما صحا كلمني

هدي : طيب ياحبيبتي ربنا يهديكم

صافي : يارب ياماما .. اسيبك انا بقا علشان متاخرش عليه .. بااااي

هدي : باي يامجنونة

__________________________

ليل : ممكن اعرف ايه سبب تغيرك فجأة دا ..

آسر : ولا حاجة بس المكالمة ضايقتني شوية

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية قمر

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!