روايات

رواية سجينة جبروته وقسوته الفصل السابع 7 بقلم مريم حسني

رواية سجينة جبروته وقسوته الفصل السابع 7 بقلم مريم حسني

رواية سجينة جبروته وقسوته الجزء السابع

رواية سجينة جبروته وقسوته البارت السابع

سجينته جبروته وقسوته
سجينته جبروته وقسوته

رواية سجينة جبروته وقسوته الحلقة السابعة

بدر اووووف بت انتي اخرسي بقي تعالي واخدها حبسها في الحمام وقفل عليها وخرج نور قعدت تعيط لحد ما بقتش حاسه بنفسها واغم*ي عليها من التعب
عند بدر ومنال ودياب
منال بسخريه الشملوله بقي عامله معك اي
بدر بثقه وهتعمل اي يعني هي تقدر تعمل حاجه اصلا
دياب خبط علي كتفه بفخر جدع يا بدر راجل يابني
منال بمكر طيب يا حبيبي انا هسيبك دلوقتي ونمشي اصل ضهري وجع*ني اوي يا بني من امبارح والبت صفاء مجتش امبارح وانا اللي بعمل كل حاجه في البيت
بدر بقلق وهي مجتش ليه يا امي
منال اصل اخوها تعبان اوي فقالت هتقعد بيه لحد ما يتحسن
بدر طب انتي متتعبيش نفسك في حاجه يا امي انا هبعتلك نور كل يوم وانا رايح الشغل تشوف طلباتك وابقي اعدي اخذها وانا راجع
منال بانتصار ماشي يا حبيبي تسلملي يلا يا دياب بقي نرجع
دياب اه يلا يا حجه

 

 

 

ومشيوا
بدر رجع الاوضه ودخل الحمام يشوف نور لقها مغ*مي عليها طبعا شالها وحطها علي السرير وحاول يفوقها
لحد ما فاقت
بدر قوقي يلا عشان تاكلي نور من كتر التعب مردتش عليها وهو جاب لها الاكل
نور ابتدت تاكل من سكات بس كل نظارتها له كانت كلها حزن وعتاب بس مكنتش قادره تبصله بك*ره
نور خلصت اكل ولفت وشها بعيد عن بدر وهو شال الاكل ورجعه المطبخ ورجعلها تاني
بدر بصي بقي عشان نعيش حلوين مع بعض انتي اللي بتعصبيني وبتجيبي لنفسك الضر*ب
نور بصتله وهي مش مصدقه نعم انا انا اللي بجيب لنفسي الضر*ب بجد هو ده تبريررك صح
بدر بيرود انا مش بابرر افعالي لحد وردك وجدالك ده هو اللي بيعصبني عليكي تمام بطلي تردي انتي بس وانتي هتبقي كويسه
نور بسخرية ونسيت تقول ابقي معاك بمزاجي صح
بدر ببرود مش فارق معايا المهم من بكره هعديكي علي امي عشان البنت اللي بتنضف البيت خدت اجازه وامي مش هتقدر تعمل كل شغل البيت لوحدها
نور برقت وقامت صوتت فيه نعم هو انت كمان عاوزني ابقي خدامه لامك انت مجنون
بدر قام مس*كها من شعرها وترجعي تزعلي لما اضر*بك
نور بوجع اه يا رب ايدك تتشل يا رب اه شعري سيبني يا بدر سيبني بقي
بدر سا*حبها من شعرها قولتلك لسانك ده هق*صهولك
نور بعياط طب خلاص والنبي مش هتكلم شعري هيطلع في ايدك اه
بدر ساب شعرها وز*قها امشي يا بت من وشي دلوقتي غوري
نور طلعت تجري علي بره وهي بتعيط
……….
عند شهد منال فضلت ترن عليها لحد ما ردت
شهد اي في اي مش قولت مش عاوزه حد يكلمني انا
منال يا شهد يا بنتي انتي مش بتردي عليا الا كل فين وفين مش كفايه مش قاعده معانا كمان مش عاوزاني اسمع صوتك
شهد انا مش عاوزه حد ممكن بقي تسيبوني في حالي انا بجد تعبت من كل حاجه حرام عليكوا بقي مش كفايه اللي ابنك اتهبب عمله رايح يتجوز عيله ومطلع عينه والله لولا اني حالفه ما ليا دغوده بيكوا كنت باغت عنكوا وخلصت البت منه حيوان وهنجي صحيح

 

 

 

منال يا شهد ده اخوكي عمل كده عشانك انتي عشان ياخد حقك
شهد بعصبية انتوا حد مصلتكوا عليا حقي اي اللي يا خده من نور هي البت كانت عملت اي حاجه اقفلي يا امي لو سمحتي مع السلامة
……….
بدر نور يا نور
نور يخربيت نور وزفت ولا هيتخرب اكتر من كده اي اووووووف
نور نعم اي
بدر شاي عاوز شاي
نور هو انت فاكر نفسك في قهوه في اي
بدر يا رب الصبر روحي اعملي الشاي عشان ماقوملكيش يلا
نور ماشي بس بعدها هدخل انام ومتقوليش عاوزك عشان وربنا هرميلك نفسي من الشباك
بدر بصلها من فوق لتحت يلا يا نور يلا يا ماما روحي اعملي اللي طلبته منك
نور بتهديد ماشي بس زي ما قولتلك
بدر اتعصب وقام وخبط الترابيزه برجله كس*رها وراح عليها جا*بها من شعرها وضر*بها بالقلم هو انا يا روح امك مش هعرف اربيكي ولا اي طب والله الليلة لماخليكي تعرفي تردي تاني بقي عمرك تعالي بقي واخدها الاوضه ونزل فيها ضر*ب بالح*زام لحد ما كانت هتموت في ايده
بدر وهو بينهج ابقي اسمعلك صوت تاني بقي
نور فضلت تعيط بصوت واطي ومش عارفه تتحرك سنتي عشان ج*سمها ميوج*عهاش اكتر
فضلت علي الحال ده لحد الصبح وبدر نايم جنبها بهدوء ولا اكنه عمل حاجه وصحي الصبح
بدر شدها من ايدها قومي يلا اغسلي وشك وخدي حمام عشان هنروح لماما البيت نور وهي بصه في الارض راحت نفذت الاي هو قاله من سكات مكنتش هتقدر تستحمل عل*قه زي دي مره تانيه
نهايه الفصل يا تري ايه اللي هيحصل لنور في بيت منال لسه في حاجات كتير مش واضحه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية سجينة جبروته وقسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى