روايات

رواية عشقت صعيديه الفصل العشرون 20 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت صعيديه الفصل العشرون 20 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت صعيديه الجزء العشرون

رواية عشقت صعيديه البارت العشرون

رواية عشقت صعيديه الحلقة العشرون

في مكان ما …
كان يقف اركان بغضب جحيمي وهو يستمع لتلك الحديث.
/انتي بتقويلي ايه ي بت انتي هو شربك حاجه سطلت دماغك ولا ايه .
شمس بدموع ووجع/بالعكس ي اركان باشا هو فوقني حببني في الحياه اداني بجد كل الحب والحنيه اركان بيه سليم اتغير بجد انا وسليم بنحب بعض ارجوك تساعده سليم مينفعش تبقي آخرته السجن صدقني يا اركان بيه سليم بقا حد كويس اوي.
اركان بغيظ شديد/ي حبيبتي ده ايه الرقه دي جرا ايه ي بت انتي ناسيه ان انا الي عملتك وافضالي عليكي وكل طلبي انك تسلميلي سليم المنشاوي .
شمس بدموع/حصل ي اركان بيه وافضالك عليا مقدرش أنكرها وكنت مستعده اعمل اي حاجه علشان ارد جمايلك دي بس للاسف حصل الي ماليش عليه أي سلطه الحب حبيت سليم اوي وهو كمان حبني اوي وبقا واحد تاني ارجوك ي اركان بيه متتاذيش سليم انا معايا هنا اربع خمس ملفات لاسماء كبيره من شركاء سليم .
سليم بابتسامه/وانا مستعد اسلملك اكتر من كده ي اركان .
شمس بدموع وفزع /سليم .
سليم بابتسامه وعشق /متخافيش ي شمس انا عرفت كل حاجه وسمعت كل حاجه انا بعشقك وده مش هيتغير .
شمس بعشق ودموع /وانا والله بحبك اوي سليم ومش عايزه غيرك من الدنيا كلها.
اركان بسخرية وغيظ/ده فيلم رومانسي بجد بقا طب راعوا اني واقف .

 

 

سليم برجاء وتوسل/اركان ارجوك افهمني انا عارف انك نفسي في ده من زمان بس صدقني انا مبقتش سليم الي انت تعرفه الحب غيرني خلاني واحد تاني واحد شايف الدنيا اجمل من أنها تتضيع في حروب وخوف وقلق انتوا مش عندكوا في البوليس الي يساعد في القضيه بتخففوا عنه الحكم انا مستعد اساعدك واديلك اسماء شركائ وكل التفصيل مقابل انك تخفف عني الحكم .
اركان بسخريه وحده/وانت فاكر تاجر مخدرات كبير زي سعادتك لما يتخفف عليه الحكم هيبقا كام سنه عمر بحاله ي سليم .
شمس بدموع ورجاء /ابوس ايدك ي اركان باشا انا عارفه انك تقدر تتصرف وتخرج سليم من كل حاجه ارجوك ي اركان باشا انا مقدرش اعيش من غيره .
سليم بوجع وكسره/اركان صدقني انا اتغيرت ومحتاج من كل الي حواليا فرصه .
اركان بتنهيده وحيره/تعرف لو كان الموضوع ده حصل قبل كده كنت مستحيل هيفرق معايا كل الي بسمعه ده ولا كنت مستحيل أخالف مهنتي لاني بصراحه مكنش عندي اي مشاعر لكن دلوقتي بعد ماحبيت وعشقت عرفتي كويس اوي معناه الي انتوا فيه .
سليم بلهفه وامل /افهم من كده انك هتساعدني .
اركان بابتسامه ساحره/اكيد هساعدك متنساس أن اختك هتكون مرات اخويا ي عني لازم نفوسنا تبقا صافيه ولا ايه.
شمس بسعاده وعشق/ي عني خلاص كده ربنا يخليك يا اركان بيه قسما بالله انت احسن ظابط في الدنيا كلها .
اركان بابتسامه /ربنا يسعدكم يارب هستناك بكره في الاداره علشان نظبط كل حاجه.
سليم بابتسامه وسعاده/انا مش عارف اقولك ايه ي اركان .
اركان بجديه /متقولش حاجه المهم تاخد بالك منها تسعدها اوعا تيجي عليها واهم من ده كله اوعا تخليني اندم علي قراري ده لان ساعتها رد هيكون فوق ماتتوقع فاهم .
سليم بابتسامه/اوعدك اني عمري مهخليك تندم ابدا .
لينسحب اركان ليترك لتلك العاشقان أن يسرحوه فيما هو قادم ….
في فيلا الجوهري ….
في جناح هند وأركان…
كانت تجلس هند بشرود فهي بالفعل تعلم أن اركان يعشقها لتبتسم بخفه وهي تتضع يدها علي شفتيها لتتذكر قبلته الجميله لها ليقترب منها اركان بخبث وهو يلاحظ شرودها ليتحدث بهمس .
/هي البوسه كانت جامده كده أصلها كانت من قلبي اوي بصراحه .
هند بارتباك شديد/اهلا حضرتك شرفت .
اركان بعشق وهمس /اه شرفت ووحشتيني اوي بصراحه.
هند بغيظ شديد/كنت فين ي اركان واوعا تكدب عليا .
اركان وهو يسحبها وراءه ليجلسها علي السرير ليفرد قدميها ليضع رأسه عليها باشتياق إليها لتمسح علي خصلاته بحنان وعشق .
اركان بابتسامه /عايزه تعرفي انا كنت فين هقولك حالا .
ليقص إليها اركان قصه شمس وسليم كامله .
هند بصدمه /معقوله دي قصه ولا في الخيال .

 

 

اركان بابتسامه /الغريب أن كنت واقف قدامهم ناسي اني ظابط والمفروض انفذ وجبي واقبض عليه قبضي علي سليم كان هدف بسعي ليه من سنين بس كنت واقف قدامهم عاجز مكنش فيه حاجه في أيدي غير اني اخليهم يعيشوا الحياه الي نفسهم فيها باي تمن وتحت أي ظرف .
هند وهو تقبل رأسه بحنان وسعاده لمعرفه ماكان يشغلها /علشان انت ملاك ي حببيي.
اركان وهو يقبل يدها بعشق /الملاك ده انتي اللي عملتيه ي روحي انا اكتشفت أن علي ايدك بقيت انسان تاني انسان عنده مشاعر كان خلاص هينساها .
هند بعشق واشتياق /بحبك ي اركان بحبك اوي مهما اتكلمت عمري مهقدر اوصفلك حبي ليك .
اركان وهو يجلس لياخذها داخل أحضانه بعشق وحنان /وحشتيني اوي ماوحشتكيش.
هند بضعف بين يديه/حتي وانت قصاد عيني دايما واحشني ي اركان .
إلي تلك الحد وقد سقطت كل الحصون بينهم ليبحروا سويا في بحور عشق لا تنتهي ❤️❤️❤️.
في شرم الشيخ….
علي الشاطئ….
كانت تسير زينه في احضان سيف بسعاده وزهول .
زينه بابتسامه وضحك/هههههه والله انت مجنون وانا اجن منك كده نهرب ماحنا هنرجع اخر اليوم علشان فرح ليث وفيروز.
سيف وهو يقبل رأسها بحنان/كل حاجه تهون بس حبيبتي لازم تتدلع وتتبسط كان لازم اخطفك شويه بعيد عن أي حاجه.
زينه بعشق وسعاده /ربنا يخليك ليا ي سيف ي اجمل حاجه حصلت في حياتي كلها.
سيف بابتسامه وهو يقبل يديها/انتي الي احلا حاجه حصلت في حياتي كلها ي زينه ي زينه حياتي تعالي بقا علشان اعزمك علي اكله سمك إنما ايه.
زينه بابتسامه وسعاده/يلا ي حبيبي .
في أحدا المولات الفاخمه ….
في مبني مستلزمات الاطفال …
كانت تسير نور مع ادهم بسعاده وهم يختاروا مستلزمات لطفلتهم .
نور بابتسامه/الله ده حلو اوي ي ادهم صح .
ادهم بسعاده وهو يحتضنها /حلو اوي ي حبيبتي وبعدين هي مش هتحتاج ده كله كده كده هتبقا جميله زي امها .
نور بعشق وسعاده/امها بقيت جميله علي ايديك انت انا كنت تايهه كنت حاسه ان كل قصص الحب الي كنت بقراها أنها خيال مستحيل تحقق بس انت بقا خلتني اعيش اجمل قصه حب ولا في الخيال ربنا مايحرمني منك ابدا .
ادهم بعشق /ولا منك ي روح قلبي.
في مبني المواد الغذائية….
كانت تسير هنيه وهي تاخذ كميه كبيره من الطعام تحت صدمه كينان .
كينان باستغراب /ايه كل ده ي روحي.
هنيه بغيظ شديد/ايه ي كينان انت هتبصلي في الاكل ولا ايه انا لازم اتغذا علي الي فبطني.
كينان بعشق وهو يقبل يدها /لا طبعا ي روحي الف هنا وشفا علي قلبك انتي وهو .
هنيه بعشق وسعاده/ربنا يخليك ليا ي روحي ي ابو الغالي .
كينان وهو يقبل رأسها بحنان/ويخليكي ليا ي ام الغالي .
في مبني فساتين الزفاف …
كانت تسير فيروز مع ليث لاختيار فستان الزفاف وبدله الفرح ..
فيروز بسعاده /الله ايه رايك ي ليث حلو اوي ده .
ليث بغيظ وغيره /لا طبعا ده مكشوف اوي .

 

 

فيروز بعشق وسعاده/بتغير عليا ي حبيبي .
ليث بعشق /لو مكنتش اغير علي روحي وحته مني هغير علي مين ي عني.
فيروز بعشق وسعاده/ربنا يخليك ليا ي حبيبي وانا مش هزعلك وهعمل الي يرضيك والي تختاره انا موافقه عليه ..
ليث وهو يقبل يدها بعشق/بحبك.
فيروز بعشق/وانا بعشقك .
عند شمس وسليم …
كانت شمس تسير بسعاده بين تلك الفساتين المزخرفه .
شمس بسعاده وعشق/انا هاخد ده ي سليم .
سليم بعشق /جميل ي قلب سليم اصلا عليكي كل حاجه هتبقي جميله ي شمسي .
شمس بعشق /انت الي عنيك حلوه ي حبيبي علشان كده كل حاجه بتشوفها حلوه بحبك.
سليم بعشق وهو يقبل يدها/وانا بعشقك ي روحي.
في فيلا الجوهري ….
في جناح هند وأركان….
كانت تجلس هند في احضان اركان بسعاده كبيره.
هند بعشق وسعاده/ياه كله كوم وحضنك ده كوم تاني خالص مبلاقيش راحتي الي فيه .
اركان وهو يقبلها بعشق/ده مكانك الي مخلوق علشان ك علشان ترتاحي فيه .
هند وهي تنظر إليه بعشق /اركان انت ساحرلي ولا ايه انت بتجري في دمي من غيرك بحس أن نفسي واقف وانت النفس بحبك اوي ي اركان .
اركان وهو يقبلها بعشق/وانا بعشقك ي روح اركان.
مساء في فيلا الجوهري ….
في فرح ليث وفيروز…..
في غرفه فيروز ….
كانوا جميع الفتيات يجلسون معاها كانت تجلس حقا كالاميرات كانت في غايه الجمال.
هند بابتسامه /الف مبروك ي فيروز.
نور بابتسامه وسعاده/ربنا يسعدكم يارب .
هنيه بابتسامه/خالي بالك منه ي فيروز اوعا الواد يبص كده ولا كده .
زينه بضحك /لامتخافيش ده فيروز هتوبه عن صنف الحريم الف مبروك ي فيروز.
فيروز بابتسامه وسعاده /ربنا يخليكم ليا يارب وميحرمنيش منكم ابدا .
عاليه بابتسامه حنونه/الف مبروك ي بنتي .
فيروز وهي تقبل يدها بحنان/ربنا يخليكي ليا ي داده .
هند بابتسامه /هشوف اركان وهرجع علطول.
في غرفه ليث …
كانوا يجتمعون معه الشباب .
اركان بسخرية واستفزاز /ي ابني راجع نفسك انت لسه فيها .

 

 

ادهم بغيظ /استغفر الله العظيم يارب انت ايه ي شيخ هي دي نصيحتك ليه .
كينان بابتسامه/الف مبروك ي ليثو ارفع راسنا بقا النهارده .
سيف بضحك /ههههه ايه ي اركان انت مش خايف من هند ولا ايه.
ليث بغيظ /سيبه ي سيف ال ي عني هو مكنش عايز يتجوز هند مش كده .
اركان بسخريه وضحك /هههه والله ي ابني كان نفسي في هيفاء وهبي بس يلا هند كويسه برضه .
ليث بابتسامه/ربنا يهديك ي شيخ .
كانت تقف هند علي الباب وهي تستمع لتلك الحديث لتتحدث بغيظ شديد.
/هيفاء وهبي طيب ي اركان .
في حنينه فيلا الجوهري …..
كانوا يقفوا الجميع وهم يرحبون بالمعازيم كان الجميع يقف بسعاده لينصدموا جميعهم من ذلك المشهد .
فيروز بابتسامه واستغراب /هي مالها هند لبسه كده بيه غريب بس بصراحه زي القمر .
ليث بابتسامه وسخرية/القمر دي هتضلم لما اركان يجي ربنا يستر .
كانت تصعد هند علي المسرح بخبث ومكر وهي ترتدي فستانا احمر مزخرف وطرحه من نفس اللون فحقا كانت شديده الجمال .
/بجد والله شرفتونا ونورتونا طبعا فيروز وليث اخواتي وانا بالمناسبه دي هغني اغنيه من روائع الست هيفاء وهبي رجب حوش صعبك عني يلا ي سيدي ..
ليجتمعوه الجميع من حولها لتغني وهي تتمايل بدلع وخفه تحت نظرات صلاح الماكره.
رحب حوش صحبك عني رجب صحبك جنني رجب قرب طمني رجب قوله ي سيب قلبي .
كينان بمرح وضحك/هههه ي نهار اسود علي الي هيعمله اركان ده الليله هتقلب ضلمه.
ادهم بحسره /ي عيني عليك ي ليث فرحك هيقلب ميتم ي اخويا .
سيف برعب شديد/ي نهار اسود ومنيل رجب جه قصدي اركان جيه.
كان يقف اركان وهو ينظر بفزع وغضب جحيمي /هيفاء وهبي ي بنت شربات .
ليطلق اركان رصاصته الذي افزعت الجميع ليتحدث بغيظ وسخرية.
/ودي احلا تحيه من جوز الراقصه.
لتسرع هند بفزع الي الاعلي ليسرع وراها اركان كالاسد الهائج تحت ضحكات الجميع لما يحدث .
ادهم بابتسامه/اختك الله يرحمها .
نور بابتسامه وسعاده/ولا هيقدر يعمل حاجه ده بيعشقها .
سيف وهو يختتضن زينه/اختك هبت منها علي الاخر ربنا يتولاها .
زينه بضحك /هههههه يارب .
كينان بابتسامه/اختك ده طلعت اجن من اخويا اركان .
هنيه بعشق وسعاده/بيحبوا بعض وده هيخلي اي حاجه تعدي بينهم ..

 

 

في جناح هند وأركان…..
كانت تجلس تحت السرير بخوف وحسره .
/الله يخربيتك ي هند كان لازم ي اختي هيفاء وهبي اهو مش هيخليكي حتي تحصلي فاطمه عيد مالها رجب حوش صحبك عني مش فاهمه .
اركان بغيظ شديد/لا بس انا بحب بوس الواو .
ليسحبها بغيظ شديد ليدفعها علي السرير ليقترب منها وهو يقبلها بعشق.
/بقا كده بتتحديني عايزه تعرفي غيرتي عليكي عامله ازي ماشي استحملي بقا الي هيحصل انا هخليكي تشوفي اركان العربجي الي جوايا .
هند بعشق وسعاده/وانا بموت فيك بكل حلاتك بحبك ي اركان بحبك .
اركان وهو يقبلها بعشق /وانا بعشقك ي اجمل صعيديه ❤️❤️❤️ في الدنيا …..
❤️❤️❤️❤️تمت بحمد الله 🍒🍒🍒🍒.
المفااااااجاه ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
بعد مرور 25عاما ……
في الجنينه كان يقف يامن بغضب شديد وهو ينظر في ساعته لتأخير أخيه الشديد لينزل عاصي من السياره ليسرع إليه بغضب شديد.
/اهلا شرفت سعادتك لسه بدري .
عاصي بزهق وضيق/اوووف خير ي يامن هو كل يوم نفس الحوار انت مبتزهقش .
يامن بغضب شديد/انت الي مبتزهقش كل مابوك يكون مشغول شويه تعمل القرف الي بتعمله ده .
عاصي بغضب /ايه الي بعمله ي حضره الظابط بسهر مع اصحابي ايه جريمه .
يامن بغضب جحيمي/انت بتسهر وبتشرب وبتنام مع بنات وحاجه تقرف ومش همك لو حد خد باله من عمايلك دي وانك المفروض ابن اللواء اركان الجوهري.
عاصي بغيظ شديد/متشغلش بالك اركان باشا الجوهري ميفرقش معاه غير سياده المقدم يامن الجوهري تصبح علي خير لاني عايز أنام .
كان يسير بوجع وكسره تحت نظرات يامن المتالمه من أجله فهو دائما يشعر بأن اركان يفضل ياامن عليه دائما..
في الغرفه المجاوره لغرفه نور وادهم التي تجلس بها ابنتهم منه …
كانت تقف تلك الملاك في النافذه بدموع وهي ترا مايمر به لتزرف دموعها بغزاره عليه فهي تعشقه بشده للتحدث بدموع ووجع.

 

 

منه /اه لو تعرف أن وجعك ده بيقتلني ي عاصي نفسي تحس بيا نفسي تعرف انا بحبك قد ايه نفسي اعيش حتي لو خدامه تحت رجليك .
عشق بوجع وكسره/هتفضلي كده علطول ي منه معلقه نفسك بحاجه مش هتحصل ده اناني عمره مهيسعدك ابدا.
منه وهي تمسح دموعها بوجع /الكلام ده الي مقصود بيه يامن مش كده واضح أن انا وانتي اتكتب علينا الوجع طول العمر .
في غرفه شاهي ابنه زينه وسيف ..
كانت تجلس وهي تسمح الاغاني بطريقه صاخبه ليرن هاتفها لترد سريعا بدلع ودلال.
/علي حبيبي وحشتني اوي اوي طبعا ي روحي هنطلع الرحله بحبك يلا سلام ..
صقر بغضب شديد/وطي الزفت ده بقالي ساعه بخبط .
شاهي بغيظ وضيق /حاضر ي صقر اهو نعم .
صقر بغضب/الحيوان ده الي اسمعه علي قسما بالله ي شاهنده ولا شوفتك حتي في الجامعه واقفه بتتكلمي معاه قسما بالله همنعك من الجامعه دي خالص ولو بابا عرف انتي عارفه هيعمل ايه انا حزرتك وخلاص .
شاهي بغيظ وهمس /اوووف برضه محدش هيقدر يبعدني عن علي ابدا انت عايز الكل يبقا زي خضره الشريفه بتاعتك بس انا بقا غير اي حد .
في غرفه حنين ابنه كينان وهنيه…
كانت تصدق حنين بعدما ختمت القرآن كعادتها لتقوم من علي سجاده الصلاه ليقطعها طرقات الباب لتفتح بحزر .
صقر بابتسامه عشق /ازيك ي حنين .
حنين وهي تخفض رأسها أرضا /الحمد لله ي ابن عمي خير .

 

 

صقر بعشق /امسكي كل الي المراجع الي انتي هتحتاجيها في الكليه ربنا معاكي .
حنين بخجل شديد وهي تأخذهم وتغلق الباب /شكرا جدا عن اذنك .
صقر بعشق وهمس /ياه ي حنين امتي بقا تكوني مراتي وبين ايديا امتا .
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
انتظروا أن شاء الله الجزء الثاني من عشقت صعيديه ❤️❤️ (عشق أسياد الصعيد ) مع ابطالنا الجدادهستنا رايكم في عشقت صعيديه مش عايزه تم ولا ملصقات تسلمولي ي غالين ربنا يخليكم ليا دمتم بخير وعافية ❤️❤️❤️❤️❤️.

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت صعيديه)

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى