روايات

رواية عشق التميم الفصل الثالث 3 بقلم نيرة عبدالغني

رواية عشق التميم الفصل الثالث 3 بقلم نيرة عبدالغني

رواية عشق التميم الجزء الثالث

رواية عشق التميم البارت الثالث

رواية عشق التميم
رواية عشق التميم

رواية عشق التميم الحلقة الثالثة

عشق/ تساعدني… تساعدني الزاي بقا

تميم/ انتي ممكن تيجي تقعدي معايا في البيت

عشق/ انت بتقول ايه… مستحيل وبعدين انت الزاي تفكر كده انا مش من البنات دي

تميم/ اهدي بس ممكن تسمعيني للأخر…انا مش قصدي اللي بتفكري فيه ده انا مش كده خالص وبعدين انا مش قاعد لوحدي في البيت معايا الداده اللي مربياني فامتقلقيش هتكوني في امان معايا

عشق/ لا شكراً مش هقدر انا ….انا لازم امشي حالا

تميم/ تمشي الزاي انتي مش شايفه حالاتك عامله الزاي علي الأقل لو مش حابه تبقي معايا خليكي هنا علشان صحتك…..يدق الباب …

&/ دكتور تميم في حاله طارئه

تميم/ دقيقه وهكون عندك

تميم/ خليكي هنا انا لازم اروح دلوقتي….عن اذنك

….يخرج تميم ويترك عشق وهي تفكر

عشق/ اي الشب الغريب ده…لأ وهو مفكر اني هوافق اقعد معاه في البيت… أنا لازم امشي من هنا

…..(في مكان اخر…..عند وآلد عشق)….

صديقه/ وبعدين بقا بنتك هربت دلوقتي هتعمل اي في المصيبه دي

والدها/ هلاقيكي يا عشق وهيبقا اخر يوم ليكي

صديقه/ هتعمل اي في الفلوس اللي خدتها من الراجل 500,000 جنيه هترجع الفلوس الزاي

والدها/ انا لازم الاقي البت دي مش معايا اسددله المبلغ ده لازم الاقيها

…. بعد وقت..عند تميم..

..يدخل تميم الغرفه التي كانت بها عشق ويستغرب من عدم تواجدها

تميم/ عشق….عشق…..ياتري رحتي فين يا عشق

تميم وهو يسأل الممرضه/ هي فين الاستاذه اللي كانت جوه

الممرضه/ خرجت يا دكتور

تميم/ خرجت…خرجت الزاي وهي في الحاله دي

تميم/ تمام اتفضلي انتي

الممرضه/ عن اذنك

…يخرج تميم من الغرفه ويترك هاتفه….يقود تميم سيارته

تميم/ انا لازم الاقيها الزاي تخرج وهي في الحاله دي نبهت عليها ااااه هلاقيكي فين يا عشق

….في مكان آخر ..

عشق بتعب وخوف/ هروح فين….يارب ساعدني هروح فين دلوقتي….ااااه رجلي.. لأ انا لازم اكمل مينفعش اقف في المكان ده انا معرفش اي اللي جابني هنا في المكان المقطوع ده بس لازم اكمل..

الشاب١/ بص كده علب الحلوه اللي ماشيه دي….دي جامده اووي

الشاب٢/ معاك حق ولوحدها كمان تعالا اما نروح عندها

الشاب٢/ يا حلوه تحبي تيجي معانا

عشق بخوف وهي تمشي بسرعه

الشاب١/ تعالي بس خايفه كده ليه ليه ويمسك يدها

عشق بدموع غضب وهي تصفع الشاب علي وجه/ انت مجنون انت الزاي تلمسني

الشاب بغضب/ انتي اتجننتي يا بت انتي الزاي تمدي ايدك عليا…..تجري عشق وهم ورائها

الشاب١/ مش هسيبك….تدخل عشق مكان كله ظلام

عشق بخوف/ يارب ساعدني يارب….هعمل اي دلوقتي اكيد لو طلعت هيشفوني…انا هعمل اي دلوقتي …رأت الشابين يقتربون منها ..لتري عصا كبيره وتاخذها

عشق/ عاااااا وتقوم بضربهم ….ليقوموا بإمساكها وتدفعهم عشق وتجري

عشق بصراخ/ ساعدوني….في حد هنا يساعدني

لتقف فجأة عندما تري الشابين امامها/

الشاب٢/ ليقوم بدفعها علي الارض…

عشق وهي تصرخ/ لاااااااااا

عشق بدموع/ لاااا بالله عليكم سيبوني انتوا عايزين ايه…ليقترب منها الشاب وإذا بشخص ما يوقفه

ليقوم الشخص بضربهم ليقوموا بالهرب…لينظر الي عشق

بتجري اليه عشق وتضمه/ ت تميم الحمدلله انك جيت ليضمها تميم بقوه/ ششششش اهدي خلاص مشيو انا معاكي

عشق/……..

لينظر اليها تميم ويخدها فاقده وعيها

تميم بخوف عليها/ عشق…..عشق…ليحملها ويأخذها لسيارته

…بعد وقت في منزل تميم..

نائمه ذات الملاك البريء

تميم وهو ينظر إليها/ ليه يا عشق مشيتي انا معرفش كان اي اللي هيحصل لو مشوفتكيش….لتدخل مربية فاطمه وتدعي فاطمه

فاطمه/ تميم يابني…هي كويسه

تميم/ الحمدلله يا داده بس محتاجه حد يهتم بيها وبأكلها…انا هخليها تقعد معانا

فاطمه/ بس انت قولتلها وهي رفضت

تميم/ هقنعها لأن حياتها في خطر

فاطمه/ خليها تقعد معانا هنا وإذ كان عليا ههتم بيها وبأكلها متشلش هم

تميم بحب/ كتر خيرك يا داده

فاطمه وهي تنظر الي تميم/ انت بتحبها يا تميم

تميم بأرتباك/ بحبها؟ انا يا دوب لسه متعرف عليها

فاطمه وهي تنظر له بحب/ انت هتخبي عليه يا تميم انا عارفاك كويس قلقك وخوفك عليها ده مش عادي واهتمامك بيها

تميم/ مش عارف..يعني ده حب… بعد وقت

تفوق عشق

عشق/ اااه..اي ده انا فين…لتتذكر ما الذي أصابها

عشق/ انا اخر حاجه فكراها ان تميم أنقذني….ليدق الباب ويدخل تميم

تميم/ حمدلله علي سلامتك

عشق/ انا فين..انت اللي جبتني هنا

تميم/ ممكن تهدي شويه وتسمعيني…انتي هنا في بيتي اغمي عليكي من بعد اللي حصل علشان ه جبتك هنا عارف لو وديتك المستشفي هتمشي تاني…انا قولتلك متروحيش في حته بس انتي مسمعتيش مني وعملتي اللي في دماغك

…لتبتسم عشق وتنظر له

تميم/ شوف بكلمها الزاي وهي بتضحك

عشق/ بصراحه اول مره احس ان حد مهتم بيا وخايف عليا كده بس ده ميمنعش اني امشي من هنا

تميم وهو ينظر اليها برفع حاجبه/ تمشي…تاني

عشق/ ايوه لأن مينفعش افضل معاك في بيت واحد

تميم/ ليه

عشق/ هو اي اللي ليه… ارجوك حاول تفهمني مش هقدر اقعد معاك هنا وفي بيتك

تميم/ ليه

عشق/ يااااااني بص خلاصة الكلام انا همشي تمام

تميم/ لا مش تمام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق التميم)‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!