روايات

رواية عشق الصقر الفصل السادس 6 بقلم رحاب غنام

رواية عشق الصقر الفصل السادس 6 بقلم رحاب غنام

رواية عشق الصقر الجزء السادس

رواية عشق الصقر البارت السادس

رواية عشق الصقر
رواية عشق الصقر

رواية عشق الصقر الحلقة السادسة

وقفنا لما في واحدة رمت نفسها في حضنه وبتقوله وحشتني يا حبيبي.
هايدي بصدمة:انت!
مريم:كل دا بعيد عني يابني….انت كويس…..وهي عمالة تبوس فيه وتعيط…أنت كويس صح.
سامي بشوق وبكاء:أنا كويس يا امي انت اخبارك ايه واخبار صحتك
مريم:أنا بخير طول مانت بخي……قاطعهم صقر الجد:خلاص بقى في ايه كفايه احضان وسع كدا..وقف قدامه..الكل توقع انو ياخده في حضنه لكن الي حصل أنه ضربه بالقلم….طبعا الكل اتصدم وكمان الي موجودين في الحفلة….
مريم بلهفه:ابني
صقر الجد بحزن:هنا مش وقت عتاب.
بعد ما الحفلة تخلص هتروحوا معانا على الفيلا ومافيش نقاش.
سامي:تمام ياصقر بيه انشاء الله…وجه كلامه لرحاب:حبيبتي ولا في حاجة حصلت ماشي شوفي ضيوفك ملكيش دعوة بحاجة.

 

 

رحاب ببكاء:حاضر يابابا.
سامي وهو بيمسحلها دموعها:ابدا ابدا مش عايز اشوف دموعك تمام
رحاب:حاضر.
سامي بحزن:اتفضلوا جوا ياجماعة.
وجه كلامه لحازم وصقر:خليكوا معاها.
حازم وصقر بهزار:في عنينا دي اصغر سيدت اعمال في العالم.
حازم وهو بيحضن رحاب:حبيبتي ما فيش حاجة حصلت تمام ركزي على هدفك وسيبك من العيلة المجنونه دي.
صقر بصدمة: دي عيلتي؟
حازم وهو بيغيظوا:اه
صقر:طب……
رحاب بسسسس مش عايزة اسمع صوت وقفة مع عيال…..وسع كدا ياعم الحج
حازم:اا……
رحاب:مسمعش صوت….وسعولي كدا….وسمعت كلام اخوها وراحت تشوف هدفها الي هو تكون اصغر سيدت اعمال في العالم (أنا بس عايزة اقول حاجة للناس اللي بتسأل ازاي في سن صغير عملت شركة؟ انت لو حطيتي هدف قدامك هتحققيه مش بقول هدف كلية ايه انا مش هستنا الكليه الي أساسها مبني على مجموع أنا مش بقول منذكرش رحاب جابت 99.9٪ومع ذلك اشتغلت وفتحت شركتها على شان تحقق حلمها وكمان ممكن تاخد قرض من البنك…وبس دا توضيح صغنون للناس الي سألت)
عند حازم وصقر
صقر:نازل احضان احضان ايه على فكرة كدا عيب.
حازم وهو بيغيظه: على فكرة دي اختي.
صقر:طب ولما اخليك متعرفش تلمسها هتعمل ايه.
حازم:ودا ازاي انشاء الله.
صقر:مش انت على طول بتقولي أن فرق السن مش مشكلة أنا بقى هاخد خطوة.
بعد ما خلصت الحفلة والكل مشي لم يتبقى الا العائلتين.
صقر الجد:يلا على الفيلا

 

 

سامي ببرود:مافيش حد هنا اتفضل قول الي عندك عشان عندنا شغل كتير بكرة.
صقر الجد بحزن:قول الي عندك!للدرجة دي مبقتش طيقني يابني.
سامي بسخريه:هه ابنك لاء بحد ضحكتني انت ناسي انك اتبريت مني ولا ايه.
الجد:يابني دي كانت لحظة غضب عشان خاطري ارجع مش كفاية السنين دي كلها حارمني منك ومن احفادك.
سامي بحذر:ومراتي ؟!
الجد بأمل:هاتيجي معانا أنا عرفت غلطي يابني والله…سامحني بقى على شان خاطري.
سامي بيبص في عين امه وأبوه شاف فيهم رجاء كبير فقال بتنهيده:تمام.
الجد بفرحة:طب انت واحشني اوي..قاطعه سامي وهو يحضنه ويبكي:وحشتني اوي يا بابا.
مريم فتحت ايديها لحازم ورحاب وشورتلهم:جريوا عليها هما الاتنين وبعد كدا راحت وقفت قدام هايدي:سامحيني يا بنتي.
هايدي وهي بتبوس أيدها:انت الخير والبركة ياحماتي سامحيني أنا لو في حاجة حصلت مني زعلتك.
مريم اخدتها في حضنها
صقر:على فكرة أنا هنا هه محدش واخدني فحضنه ليه.
سامي ضحك:دانت ابن اخويا وأنا قايل ليك قبل كدا انك زي حازم.
صقر ضحك وراح حضنه وقاله بهمس:يعني هتنفزلي اي طلب.
سامي بهمس مماثل:اي طلب.

 

 

صقر:خلاص اتفقنا.
ومشيوا
حازم وصقر وهما ماشيين
صقر:اعمل حسابك هنكون نسايب مش بس صحاب أو ولاد عم.
حازم بصله بغيظ وسكت
بعد ما روحوا
الكل استقبلهم بترحاب وفرحوا جدا معدا هند مكنتش طيقاهم
وبعد وقت من وصلهم جه لصقر تليفون
استأذن وقام رد
صقر:ها ايه الجديد
الجهة الأخرى:……….
صقر بصدمة وهو يوجه نظروا لرحاب:ايه
ياترى مين المجهول؟ وقال ايه لصقر؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية عشق الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى