روايات

رواية أهذا حب أم انتقام الفصل الأول 1 بقلم منة مصطفى

رواية أهذا حب أم انتقام الفصل الأول 1 بقلم منة مصطفى

رواية أهذا حب أم انتقام الجزء الأول

رواية أهذا حب أم انتقام البارت الأول

أ هذا حب انتقام
أ هذا حب انتقام

رواية أهذا حب أم انتقام الحلقة الأولى

“انا ماشيه
متمشي هو قالك مش بيحبك انتِ اي جبله اي ياشيخه بقي حرام عليكي عاوزه تخدي مني هو انتِ كل حياتك اي امشي
نور باستغراب..اخدو منك
فاطمه..اه تاخدي مني اي الي جابك هو مش رماكي وقالك مش بحبك
نور بدموع..انا مش متخيله ان قولت عليكي اختي في يوم من ايام
فاطمه..تعيشي وتاغدي غيرها يا حبيبتي
لسه بتلفت نور وراها بصدمه
نور..مروان
مروان..مش قولت يا فاطمه تبعدي عنها وانتِ اي الي جابك يا نور انتِ معنكيش كرامه انا مبقتش اقبلك اتفضلي اطلعي برا انا مش عاوز اشوفك في حياتي
طلعت اجري انا اساسا مغفله وغبيه اني روحت لواحده زيها بعد ما امنتها علي سري تعمل فيا كده
ركبت نور العربيه وساقت وهي ماشيه في طريق مش مركزه من اي حاجه بتفتكر لحظات طفوله الي عدت عليها
نور..معقول معقول دا مروان دا حب عمري دا الي كنت بتمني يكون معايا ولا دي فاطمه الي خسرت الكل وكسبتها الي اتخانقت مع اهلش عشانها معقوله تسرقو مني للدرجه دي انا عملت اي عشان يحصل كده
____________________
عدي اسبوع اتنين تلاته وانت في بيت مش عاوزه اروح جامعه وانا قاعده بليل افتكرت يوم الي بعدو اتقلبت حياتي
______________
فاطمه..ونبي ونبي ونبي يا نور تعالي
نور..مش عارفه مروان هيوافق ولا لاء
فاطمه بحبث..هو مين هيقولو وحياتي عندك لتيجي
نور..مش عارفه والله
فاطمه..يلا بقي يا ما هزعل يهون عليكي زعلي
نور..كلو الا انتي يا فاطمه خلاص كده كده محدش هيقولو
فاطمه اشطا هنتقابل في كافيه ***
لبست نور بنطلون بوي فريند و جاكت ابيض ورفعت شعرها لفوق ونزلت
دخلت نور كافيه وقعدت علي طربيزه الي مفروض دايما بيقعدو عليها
طلعت نور فون وقعدت تلعب تبعت مسدج لفاطمه وتقولها وصلت وصلت يا حجه تعالي فينك
*ممكن اقعد
نور باستغراب..عمر ازيك اتفضل
عمر..كستنيه حد
نور..اه فاطمه زمانها جايه
قعد عمر مع نور ولما وصلتو رساله
عمر ومسك ايد نور
عمر..بحبك
نور…..
قبل ما نور ترد
مروان..الله الله مش تقولي انك نزله ديت معه ومبترديش عليا
فاقت نور من احداث دي كلها وهي بترمي حاجه من علي تسريحه هو مبيحبهاااش مبحبهاش هو هيتجوزها عشان ينتقم مني
فضلت علي كده شهر مبكلش مبشرمش اهلي مبشفهمش ولو صدفه
لين..ممكن ادخل
نور..تعالي
لين..مزهقتيش
نور وعنيها مدمعه بس وحشني يا لين
لين..انتي سبب
نور..انا
لين..انا قولتلك حظري منها هضيع مستقبلك عشانها هتسيبي جامعه وانتي في رابعه هندسه عشانها كل سنه امتياز هتسيبي كل دا عشانها
نور..اعمل اي
لين..الضرب الي مبتموتش بتقوي
نور..بس انا ضعيفه
لين.. يبقي استسلمتي بسهوله متزعليش لما تعرفي لما بارتي ويدنج بتاعتهم هتجي
نور..بس
لين..هو بيحبك عملي بنفس سلاح
نور..بمعني؟؟
لين..خليه يغير منك
نور..ازاي
لين..بنفس سبب مشكله
لما اترددت في عقلي كلمه قومت بصيت لنفسي في مرايا
نور بقتي باهته اوي يا نور بسببو اعملي في زي ما عمل فيكي يا نور انتي قويه
نزلت تاني يوم جامعه حسيت ان ناس كلها بتبصلي لمحته وهو نازل من عربيه الي انا كنت مختاره لونها بس عملت نفسي مش شايفه ودخلت كافيه وجت شله وبما فيهم فاطمه
فاطمه..حمد الله بسلامه يا نور
نور……
فاطمه..تي يا نور مش بتردي لي وقعتي علي ودنك
خديجه..متهدي شويه يا فاطمه
ما بين سرعهم قومت لقيت عمر وندهت عليه بحجه كورسات الي فتتني
عمر.. ازيك ييا نور انا
نور..عادي يعمر مفيش حاجه ممكن محاضرات الي فتتني******
مروان..انتِ *********
نور..طاااخ نزل قلم سمع ع وش مروان

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية أ هذا حب أم انتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!