روايات

رواية احتلت قلبي الفصل الاول 1 بقلم N.M

رواية احتلت قلبي الفصل الاول 1 بقلم N.M

رواية احتلت قلبي البارت الاول

رواية احتلت قلبي الجزء الاول

رواية احتلت قلبي
رواية احتلت قلبي

رواية احتلت قلبي الحلقة الاولى

شمس : بابا انا مش هتجوز الشخص ده انت اي عايز تجوزني واحد اكبر مني بس ٢٠ سنه حرام عليك
مسعد ابو شمس : اخرسي الراجل دفع فيكي كتير وانا زهقت منك كل شويه طلبات طلبات
شمس : بس انا عمري ما هتجوزه
مسعد : هتتجوزيه و رجلك فوق رقبتك و الرجل جاي بليل جهزي نفسك و اعقلي كده ليكون مصيرك زي مصير امك
شمس دمعت لما افتكر أن ابوها كان هو السبب في موت امها
شمس : منك لله انت عمرك ما تكون اب حسبي الله ونعم الوكيل فيك
صفعها مسعد صفعه قويه اوقعتها
مسعد : بقولك اي يابت انتي هتفضلي هنا لعند ما الرجل يجي و مشي و قفل الباب من برا
شمس قعدت تعيط و قطعها صوت رن الفون و كانت صديقتها منار اتعرفت عليها عن طريق النت و هي من القاهره
استوووب نتعرف على شمس الاول كده … ♡
(شمس بنت جميله و زات بشره بيضاء و عيون فيروزي اللون و شعر بني طويل و زات قوام رشيق و لديها ابتسامه جميله من اسكندريه عمرها ١٩ سنه كانت في كليه اعلام و ابوها قعدها منها ) (منار في نفس عمر شمس في كليه اداب و قمر اوي و بتحب شمس اوي و من القاهره)
نرجع تاني
منار : مالك يا حبيبتي في اي
شمس بشهقات : ب..بابا ه..هيجوزني واحد اكبر مني ب ٢٠ سنه هيبعني علشان الفلوس يا منار انا لي بيحصل معايا كده
منار بحزن علي حال صديقتها : طب اهدي اهدي يا شمس و خلينا نتصرف في الموضوع ده هو العريس جاي امتا
شمس : بليل انا لازم اهرب من هما كفايه ان هو السبب في موت ماما الله يرحمها انا مش مسمحاه ابدا
منار : طب بصي انا عندي خطه
شمس : اي هيا
منار : بصي يا ستي انتي هتحاولي تهربي و تركبي اول قطر علي القاهره و تجي تعيشي معايا وانتي عارفه انا عايشه انا و ماما بس فا تعالي عيشي معانا
شمس : بس مش هينفع اعيش معاكو
منار: بس يابت دلوقتي قومي و شوفي هتهربي ازاي و انا مستنياكي اول ما توصلي ترني عليا
شمس : تمام سلام دلوقتي
و بتقفل شمس مع منار
و قامت و لحسن حظ شمس كان الشباك بتاع اوضتها مفتوح و البيت كان في الدور الارضي فا عرفت تتطلع منه بسهوله و اخدت كل هدومها و صوره امها و الفون و شويه فلوس كانت محوشاهم و مشيت راحت علي سكه القطر
في البيت عن مسعد
مسعد راح علشان يشوف شمس
مسعد : يابنت الو*** عملتيها والله ما هسيبك
الرجل برا : فين البت يا مسعد
مسعد: يابيه البت هربت بس هجيبها
الرجل : انا عايز فلوسي
مسعد : يا بيه انا زنبي اي بس
الرجل : بقولك اي انا مليش في الكلام ده هات الفلوس
مسعد ادي الرجل الفلوس و هو بيستحلف لشمس
في القاهره بتوصل شمس و بترن علي منار
شمس : الو منار انا وصلت
منار : طب في كافيه اسمه ******* قريب منك روحي هناك و خليكي وانا جايه حالا
شمس : ماشي
بتروح شمس و هي داخل بتخبط في شخص
اسد : يا غبيه مش تفتحي اي انتي عميه
شمس : انت اللي غبي انت اللي خبطت فيا اي الاشكال دي يا ربي
اسد بغضب : انتي متعرفيش انتي بتتكلمي مع مين يا حلوه و هتندمي علي كلامك معايا
شمس بتحدي : يامامي خوفت انا كده
اسد : حلو اوي يا قطه و سابها و مشي
اسد لأحد رجاله بقولك اي عايزك تعرف البت دي مين شكلها غريب مش من هنا و عايزك تمشي وراها شوفها هتروح فين و رقبها و قولي اول باول
_امرك يا اسد بيه
اسد ابتسم بشر و مشي
أما شمس دخلت و فضلت قاعده مستنيه منار بعد حوالي ربع ساعه اجت منار
منار : الله الله اي الجمال ده
شمس : ده انتي اللي طلعتي قمر ياستي
منار : من بعدك يا جميل يلا ماما مستنيه برا انا جبتها معايا
بتطلع شمس و منار و بتتعرف علي امها و بتحبها اوي و بتمشي معاهم
_الو اي يا اسد باشا البت اللي قولتلي اراقبها مشيت مع مرات عمي و بنت عمك
اسد : انت متاكد
_ ايوا يا باشا و هو دلوقتي رايحين علي بيتهم
اسد : تمام مهمتك انتهت و قفل الفون
اسد كان قاعد و علي وشه ابتسامه مش مبشره بالخير ابدا (اسد المهدي اكبر تاجر سلاح طويل القامه و زو عيون زرقاء اللون حاده و يمتلك بشره قمحيه اللون و من الاخر كده حاجه جامده 🙂عمره ٢٧ عام)

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احتلت قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!