روايات

رواية بحر امالي الفصل الخامس عشر 15 بقلم نور عبدالغني

رواية بحر امالي الفصل الخامس عشر 15 بقلم نور عبدالغني

رواية بحر امالي الجزء الخامس عشر

رواية بحر امالي البارت الخامس عشر

بحر امالي
بحر امالي

رواية بحر امالي الحلقة الخامسة عشر

بعد مرور وقت روحوا البيت بس كيان روحت بيتها وفهد راح بيته
كيان ازيك ي ست الكل وحشااااااني
نسرين مامت كيان الله يسلمك ي حببتي وانتي كمان وحشاني تعالي يلا ناكل أنا عملتلك المكرونه اللي بتحبيها
كيان ماما فين جنه
نسرين جنه مراد اخدها من شويه
***************************
ف مكان ما في انجلترا
موجوده ست طيبه تدعي سريا (والدة فهد )
سريا أنا لازم اتواصل مع حد من مصر يجي ياخدني بس نا مش عارفه حد هناك ولا هعرف اوصل لحد أنا لازم اوصل لحد قبل ما سمير يجي لانه هيم.وتني
(سمير مش بيبطل يعذ.ب فيها من وقت ما راحت انجلترا وبيكر.ها جدا وهي بالنسبه ليه خدامه تفعل ما يحبه وهو رجل يحب الخمر وشه.واني جدا ويذوقها أشد أنواع العذا.ب )
وخطرت لها فكره بأن تبحث علي الانترنت علي فهد عامر الدميري اكيد هلاقيه هو اللي هينقذ.ني
ملحوظه هي عارفه كل حاجه عن فهد لانه ديما سمير بيقولها علي كل حاجه بتحصل علشان بوجع قلبها عليه .
وبدأت تعمل سيرش علي اسمه لحد ما لقت اسم فهد وكمان صورته بعتت
رسالة علي مسنجر وبعدين رنت عليه
عند فهد كان بيشتغل وفجأه قاطعته مكالمه وارده من تطبيق مسنجر وكان المتصل كامل محمد
فهد بٱستغراب من المتصل ومرداش يرد ولكن المتصل لمن يكف علي الرن
فرد فهد قائلا
الو مين معايا
سريا ببكاء دي أنا ي فهد ب حبيبي أنا ماما
فهد بصدمه ماما
سريا الحقني ي فهد أنا ف انجلترا وسمير مراقب تلفوني علشان كدا اشتريت واحد جديد وكنت مخبياه الحقني ي فهد هو حاليا ف مصر
ولو رجع أنا هموت لأنه اكتشف أنه عنده القلب وهيعمل عمليه زرع قلب
وهياخد قلبي
فهد بصدمه وخوف أنا هآجي حالا علي انجلترا ي أمي
طيب انتي عارفه انتي فين بالظبط ي أمي يعني المكان فين
لاء والله ي حبيبي أنا مش بطلع خالص من البيت وحتي التلفون دا الخدامه اللي جيباه
فهد بفرحه ممزوجه بالخو.ف حاضر ي أمي متخافيش وأنا مش نتأخر وقفل
واتصل علي كيان
فهد كيان تعالي حالاً في حاجه مهمه
كيان بقلق حاضر جايه حالا وقامت لبست ومشيت
وبعد مرور وقت وصلت كيان البيت عند فهد
كيان بقلق في ايه ي فهد
فهد أنا لقيت ماما
كيان بفرحه وقعدت تتنطط هي فين ي فهد
فهد بهدوء ف انجلترا
كيان طيب يلا نروح نجيبها
فهد إيه ي كيان هو إحنا رايحين الحضانه
كيان بحز.ن قصدك إيه ي فهد
فهد قصدي إنك هتديري الشركه معا اجيب أمي واجي
كيان بزعل يعني مش هاجي معاك
فهد لاء مش هينفع يا كياني
كيان تمام ي فهد ابقي طمني عليك
ومشي فهد وركب طيارته الخاصه وراح علي انجلترا دا بعد ما راح شركه الأمن وقدر أنه يحدد مكانها بالظبط ومشي
بعد مرور سعات اتصل فهد بوالدته
فهد الو ي أمي
سريا الو ي حبيبي
فهد أمي انتو ف بيت ولا فيلا
سريا إحنا في قصر ي فهد كبير جدا
فهد تمام ي أمي اطلعي دلوقت الجينيه بتاعت القصر
سريا ليه ي حبيبي
فهد من غير ليه يا أمي اطلعي حالاً
طلعت سريا من غير ما تفهم هي طالعه ليه
بعدما خرجت وفضلت واقفه ف الجنينه بضع دقائق فجأه جاء نور عالي جدا الإضاءه كانت عاليه جدا وبعدها وبعدها جاءت طائره وفهد وقف اخد مامته علطول
(ايه الأفوره اللي انا فيها دي😂😂 نكمل )
**********************
عند حراس القصر
وكان ف الوقت دا الحراس بتوع القصر جوم علي الضوء واول ما شافوا الطائره اتصدمو ولما فهد اخد مامته بدئو أنهم يض.ربوا نار بس كان فهد مشي خلااص
*********************
عند فهد وسريا
سريا أول ما دخلت الطائره بدأت تحضن فهد وتعيط
سريا كبرت ي حبيب ماما كبرت ي قلبي يااه ي فهد بقيت راجل ملو مدونه ي بني كان نفسي اشوفك واحضنك قبل ما أموت
فهد ربنا يطول في عمرك يا أمي وفضل في حضنها
وبعد وقت تذكر كيان
معلش ي أمي ممكن اكلم كيان اطمنها
سريا بصتلو كدا بعدم فهد
فهد فهم هي قصدها إيه
فهد دي كيان حببتي ي أمي وهنعمل فرح قريب
سريا بابتسامه ماشي قلب أمك
رن علي كيان ولكنها مش بترد
رن تاني وبردو مش بترد
بعد ربع ساعه لقي فونه بيرن
كيان :الو ي فهد
فهد :الو ي كيان عامله ايه
كيان الحمد لله ممكن تفتح فديو كووول
فهد حاضر وفتح
فهد :كيان انتي رديتي متأخر ليه
كيان :لانو ي استاذ فهد أنا كنت ف ميتنج هنقول إيه بقي الاهتمام مبينطلبش ولا انت بقا لقيت مامتك ونسيت الدنيا كلها
فهد بس ي لمضه في حد عاوز يكلمك وأدي الفون لوالدته
كيان إزيك يا خالتو
سريا الله يسلمك عامله إيه ي حببتي
كيان الحمد لله انتي عارفه ماما لما تعرف أننا لقيناكي بعد كل السنين دي هتعمل إيه هتعيط عادي يعني 😂😂اكيد يعني ي خالتو انتي عارفه ماما اكتر مني
سريا بعدم فهم :مامتك مين ي حببتي
كيان بٱستغراب:فهد هي مامتك فقدت الذاكره ولا إيه
سريا بعدم فهم متفهمني ي فهد
فهد بضحكه رجوليه ٱنتو الاتنين مش فاهمين تعالو افهمكو
مبدئيا ي كيان ماما متعرفش عنك حاجه غير إنك حببتي
كيان بٱحراج ووشها احمر
فهد بضحك مش وقت الفراوله تظهر ي كيان
كيان باتكسفت وسكتت
وثانيا ي ماما كيان تبقي بنت اختك نسرين
سريا بابتسامه ي حببتي ي بنتي ربنا يجمعكو علي خير يا حببتي
ثم أكملت ببكاء نفسي اشوف نسرين قوووي وحشتني جدا
كيان بضحك مش قولتلك ي فهد مامتي لو عرفت هتعيط اهي مامتك اللي عيطت 😂
كيان خلااص بقا ي خالتو هتشوفيها وتقعدي معاها لحد ما تزهقي
ثم أكملت ممكن ي مديري العزيز اروح البيت علشان اقول لماما تعمل أكل كدا لخالتو تعمل بقا المحمر والمشمر 😂
فهد لاء ماما هتروح عندي البيت
كيان بعياط لاء ي حبيبي هي اه صحيح مامتك بس هي خالتي بردو وهي هتروح معايا تشوف اختها ولا إيه ي خالتو
سريا أيوا طبعا ي حببتي
فهد وقد تذكر والده وما سيفعله عند رؤيته لوالدته
فهد خلااص ي كيان أنا موافق يلا مديرك بيقول إفراج النهارده
كيان بفرحه سلام بقا علشان الحق اجهز نفسي اصلا حماتي جاية عندنا النهارده ي فهد
سريا بضحك ماشي ي كوكو
وقفلو
سريا ما شاء الله ي فهد كيان زي القمر ي بني ربنا يحميكو
***********
عند سمير رن هاتفه من انجلترا
مازن :ألو ي باشا
سمير ايوا ي مازن عاوز إيه
مازن برجفه ي با شا ف ي طائره جات واخدت المدام من شويه
سمير بع.صبيه بتقول إيه ي حي_وان وانتو كنتو فين دا أنا هخرب بيتكو
مازن والله ي باشا هي كانت واقفه الجنينه وفجأه جات طياره خدتها
سمير بعصبيه أقفل أقفل تك القىرف
وقفل سمير وهو يتسائل من اخدها
سمير اتصل علي واحد من رجالته يدعي مانو
سمير ………
مانو ………
***************************
عند كيان روحت البيت
كيان بصوت عالي أمي ي نور بيتنا ي ست الكل بموت فيكي بوجودك
ولم تكمل حتي أتاها صوت صغير ينادي عليها
ي مامي ي مامي
كيان نعم ي جنتي عامله إيه وحشتيني اووووي
جنه بزعل فين الشوكلت ي مامي
كيان حاضر ي حببتي تعالي جبتلك معايا هدخل جوا وجايه خليكي هنا
اصلا كيان جايبه شوكلاته كتير وعيناها علشانها هي وجنه ودخلت جابت ليها
كيان :فين نسرين ي جنه
جنه :نينه بتطلي (بتصلي)
كيان طيب ي روحي كملي الكارتون ونا هدخل ليه
كيان راحت ولقت مامتها بتسلم
كيان حرما ي أمي
نسرين جمعًا إن شاء الله
كيان ليكي عندي خبر إيههه ……….
نسرين بعصبيه……………………..
*************★******************
*بقلمي نور عبدالغني المناخلي* 🦋
ي تري إيه اللي هيحصل وهل عامر هيكون فرحان برجوع سريا؛ وهل نسرين هتكون فرحانه برجوع اختها التؤام ولا هيكون بينهم مشاكل محدش يعرفها؛ وإيه اللي هيعمله سمير ؛وهل فعلا فهد هيتجوز كيان ولا
بيضحك عليها علشان يوصل لهدف معين .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية بحر امالي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!