روايات

رواية توأم الطفولة الفصل الثالث 3 بقلم منة فريد

رواية توأم الطفولة الفصل الثالث 3 بقلم منة فريد

رواية توأم الطفولة البارت الثالث

رواية توأم الطفولة الجزء الثالث

رواية توأم الطفولة
رواية توأم الطفولة

رواية توأم الطفولة الحلقة الثالثة

عز ي*خرب عقلك ايه الجابك
عز بتعجب / في حد يقابل حد كدة
سوري مقصدش
انت عامل ايه
عز ضحك /انا كويس وحشتيني
يارب دايما كويس
عز/ هفضل واقف كدا
احم لا طبعا اتفضل
و كانوا طالعين
زين كان نازل
بص لسكر بتعجب
مين دة ي سكر
دة عز ي زين
عز اعرفك دة زين صديق الطفولة و اخويا
زين مستناش عز *يمد أيده و شد سكر
مين دة

 

 

**الله ي زين م قولت عز و وسع كدا ايدك جامدة
بت اتعدلي عز ايه و ز*فت ايه
**انت ال*زفت و وسع كدا
زين شدها جامد و قالها سكر اتعدلي
شديت ايدها و قالت له وسع كدا انت ات*جننت
و اتجهدت لعز ال مش فاهم حاجة
عز/ هو انا عملت مشكلة
لا لا اتفضل تعالي
عز/ عارف الوقت متأخر اسف ياعني بس انا جيت من امريكا علي هنا علي طول وو…
**عيب ي. عز متقولش كدا دة انت جميلك كبير عندي و بعدين انت غالي عندي و بيتي هو بيتك ادعي بس خالتك ام سكر مطلعش عيني
ضحك لا متخغيش هتحبني اول م تشوفني
سكر دخلت و دخلت عز و الباب مفتوح الساعة كانت داخلة علي ١٢
دخلت عند مامتها
ماماتييي اصحي اصحي عندنا ضيوف
ضيوف ايه الساعة كام اصلا
**اصحي بس و هقولك
اصحي ايه ي مج*نونة انتي
**اصحي ي امي الضيوف برة
عوض عليا عوض الصابرين يااارب كنت مرتاحة من جنانك
*”*سكر بتمثيل : كدا ياعني امشي ياعني ارجع أمريكيا
بقيت تقيلة عليكي ي ست زوزو
ماماتها بضحك الله يهديكي ي بنتي تعالي
و طلعوا عز كان واقف بيتفرج علي البيت
بيت كان بسيط هادي ديكور مش اوڤر و صور سكر كانت متعلقة علي الحيط بمراحل عمرها
وقف و كان بيتفرج عليها
**يلا ي ماما بقاا
انا مش فاهمة انا ضيوف ايه ال تيجي لحد الساعة ١٢
**معلش ي امي تعالي بس
لفت الطرحة زوزو و طلعت و لقيته واقف

 

 

همست لسكر
يخرب*يتك مين دة ي بت
**بضحك دة عز ي ماما
طبعا ماما مسكتستش لسعتني ضربة علي ضهري عز ي ماما وح*ياة امك
**ايه دة زوزو عيب متضربش
امشي قدامي اما اشوف هيبتي ايه
عز بص وراه لقاهم جاين ابتسم و ساب الصورة من ايده
ماماتي بخضة / في ايه ي استاذ هي بنتي عملت ايه
عز بتعجب / معملتش حاجة …هو هو في ايه ي سكر
سكر ضربت نفسها بخفة علي جبينها
“”ماما انا معملتش حاجة دة عز كان زميل ليا في بعثة امريكا
__ايوة اكيد عملتي مصيبة هناك و جيه واركي
ياختييي ي امي والله م عملت حاجة
عز حس الموضوع متلغبط ذي الاحداث ديه بالظبط🤸
احم طنط انا اسمي عز مهندس كومبيوتر و اتعرفت علي الانسة سكر في بعثتها لأن الشركة ال بعتثها الأمريكي تكون نفس الشركة ال اتبعثت منها من ٣ سنين و هي كانت متعرفش حاجة لأنها ببساطة كانت أول سفارية ليها و انا كنت معاها و لحد ما من اسبوع بالظبط اختفت مكنتش عارف اوصل لها
راحت سكر في الجزء دة ضربت*ه في رجله
مامتها خدت بالها …
عز كمل …
و انهاردة عرفت انها رجعت مصر انا منزلتش بقا لي ٣ سنين قولت فرصة انزل مصر تاني. وفرصة اشوفها و اتعرف علي حضرتك و انا اسف لطريقة ال دخلت بيها في وقت متأخر بس ياعني انا مكنتش اعرف غير عنوانها بصراحة
مامة سكر بصيت و سكتت

 

 

راح عز مد أيده
احم اتشرف بحضرتك بقا
مدت أيدها نورت ي ابني. اتفضل اقعد
فضلوا قاعدين و اتكلموا كتير و محسوش بالوقت و سكر عملت لهم سحلب لحد م سكر قالت
طيب امشي انا ياعني ولا ايه
عز : ياريت والله وجودك ملهوش لازمة
سكر: ي حي*وان والله هضربك
زوزو/ بس ي بت اقعدي
عز : سيبها ي طنط انا متعود دة من اول يوم شغل و هي مطلعة عيني
سكر : براحتي. اعترض بقا
عز:براحتك يبا اعمل ال انت عايزه
عند زين…
زين ه-يفرقع كان بيكلم ملك و مش مركذ معاها خالص
ملك/زين انا بكلمك ليه مححسني أني بكلم نفسي انت مش معايا خالص
زين/ معلش ي ملك انا تعبان و عايز انام مش مركذ بكرة اكلمك
ملك بطيبة / ماشي ي حبيبي تصبح علي خير
قفل زين معاها و كان واقف في البلكونة و عينه باصة علي شقة سكر ال النور لسة فيها كلها و لا صوت هزارهم
زين لا انا مش قادر والله لطلع فوق
مامة زين طالعة تشرب و شافته
زين ي ابنيي رايح فين
**طالع عند خالتي
دالوقتي ي ابني الساعة كام ديه داخلة علي ٢

 

 

**هما صاحين انتي ايه صحاكي محتاجة حاجة أجبها لك
نسيت احط كوباية مائة جنبي قومت اشرب
**ماشي ي ست الكل عن اذنك
ربنا يهديك ي زين ياارب
طلع زين و كان الباب مردود…
خبط
عز قام و راح يفتح
زين اول م شافه
بينه و بين نفسه
ايه البرو*د دة هو البيت بيته علشان يفتح
سكر كانت طالعة من المطبخ. و في أيدها سندوتشات و عصير مين ي عز
تقريبا زين ي سكرتي
زين سكرتك ي ابن ال *** دة انتي يومك اسود من شعرك ال فرحانة لي بيه دة حاضر
زوزو ::. تعالي ي زين ي حبيبي واقف عندك ليه
سكر : عز عز الحق الصينية هتقع
سكر كانت شائلة صنية كبيرة جواها طبق فيه سندوتشات و صنية صغيرة فيها كوبيات عصير و كوباية مائة
راح عز شال من عليها العصير
عز : مش فالحة في حاجة حتي العصير
سكر : قال ياعني انت الفالح
زوزو : بطلوا شغل عيال و اقعدوا
حطيت سكر الحاجة و عز
سكر. اعملك عصير ي زين
زين بابتسامة سمجة / اعملي و بصوت واطي ي سكرته
قامت سكر و دخلت
….
سكر
مش فاهمة احساسي مع زين فرحت أنه طلع وجيه اوووف احساسي مع زين متعب و أهلكني نفسيا …..
زين ….
سكر معص*باني نفسي اقوم امسكها و احضنها و اقولها انتي بتاعتي نفسي اخبي شعرها الفرحانة لي بيه دة و اقولها دة حقي انا انا بكرهااا اوووي
اليوم عدي و عز فضل عندنا لحد الصبح ماما دخلته أوضة الضيوف
زين /انا هبات هنا
ماما /تنور ي ابني بس في حاجة

 

 

زين وطي علي زوزو /اذي أسيبكم مع حد غريب لواحدكم افرض سرقكم..
سكر /انت اهب*ل دة مهندس و بقولك كان معايا في امريكا
زين بيحاول يدايقها ,/,مهندس بس ي عالم عامل اذاي والله اعلم واخد عليكي اذاي
سكر /انت اتجننت ي زين م تعدل في الكلام
زين مسكها من أيدها
اولا صوتك الحلو دة ميعلاش قدامي ثانيا تنزلي صبعك و انتي بتكلميني
**اوعي كدا جتك ال*قرف انا داخلة انام غو*ووووور
غوورة اما تاجددك
**امين ي زين و ا*موت و اغ*ور من وشك
زوزو/بعد الشر ي بنتي و هي داخلة اوضتها ربنا يهديكي. ي بنتي ياارب
عند سكر
انا معرفش بعمل كدا ليه مع زين رغم اني مش طائقة وجوده حرفيا كل م اشوفه أو اسمع سيرته بتعصب …
عند زين* بيكلم صاحبة علي الواتس اب
رجعت ي مالك
–ناوي تعمل ايه
هعمل ايه انا راجل خاطب و فرحي علي الابواب
__هتسيبها و انت بتحبها
انا مش عارف بحبها و لا مبحبهاش انا يمكن اتعودت عليها
__لو كنت اتعودت عليها بس كنت محستش بفراغ لما مشيت كانت ملك خدت مكنها بس هي لسة مميزة عندك محدش قدر ياخد مكنها.
بس انا مش عارف اعمل ايه ي مالك انا متلغبط
__امشي وراه قلبك
بس ملك بتحبني
و معرفش سكر ب ..تحبني ولا لا
__اممم بتحبك فرحتها يوم خطوبتك وقفتها جنبك

 

 

كل دة كانت تمثيل منها بداري بيها حزنها
سكر بتحبك ي زين بس سكر عنيدة خوافة سكر بتخاف الحب يبوظ علاقتكم بس مكنتش تعرف أن هيجي. يوم و تبوظ و كل واحد فيكم يشوف حياته
*مالك انت بتزود همي
عند سكر
عيل سئيل مقررررف بكره اععع عصبني ابن المتخلفة
سوري ي طنط نعمت بقااا بس. ابنك حيووان
سكر طول الليل صاحية و زين قاعدت في أوضة الصالة و صاحي …
سكر طلعت تجيب مائة ….
كانت لابسة بيجامة سودة و شعرها متسرح بطريقة عشوائية و وشها احمر و طالعة شافها زين
مدتهوش اهتمام. و دخلت المطبخ
زين…
الحيوانة. بص طالعة اذاي ياعني اكسر رقبتها ياارب اوووف
قام زين دخل وراها المطبخ وقف علي الباب و فضل باصص لها كانت بتشرب اول م شافته كحت شرقت
زين جري عليها ضربها علي ظهرها راحت ضربته
زين / ي غبية
سكر /مش اغبي منككك
بص لها بغيظ

 

 

محسساني انك شوفتي عفريت …
اه ي زين عفريت ومقرف
فضل باصص لها و ساكت ومرة. واحدة مسكها من أيدها جامد رجع ظهرها في الحيطة و قرب منها و مبقاش في فرق بينهم الا كام سنتي …
سكر بصوت مبحوح /, زين ابعد عني
زين كان شبه مكتافها
زين بمدايقة /, ايه القرف ال انتي طالعة بيه من الاوضة دة دة لبس
سكر استغربت لانها مش محجبة و البيجامة مفيهاش حاجة / هو في ايه
زين / في أن قسما بالله لو طلعتي من اوضتك بالهباب دة تاني لهيكون يوم اسود علي دماغك و راح حط أيده وراه شعرها …و مسك عليه جامد و قررب و شعرك ال فرحانة. بيه دة يتلم فاااهمة
سكر بوجع /, اااه زين بتوجعني
زين بعد أيده و بداء يحسس علي شعرها /بلاش تستفزيني يسكر …
سكر /,انت ال بتعصبني ي زين
زين قرب اكتر منها / ياعني هو انا ال سافرت و عرفت حد عليكي
سكر ضحكت بسخرية /لا انا ال روحت حبيت صحبك و خطبته
زين فضل محاوطها
سكر حسيت انها مخنوقة. همست بصوت طالع بالعافية /وسع ..وابعد عني
زين قرب اكتر وشبه مفيش مسافة و لو مبعدش
سكر بخنقة /لو سمحت ابعد
زين فضل باصص لها و سكر رفعت عيونها لعيونه
سكر عينها اتملت دموع و بصت له

 

 

زين بداء يرفع خصلات شعرها الوقعت علي عينها و فضل باصص في عينها ال احمرت جامد بلامعة من الدموع و قرب منها و همس متعيطيش
سكر /مبعيطش بس لو سمحت ابعد انا عايزة ادخل
زين /حاضر
راح قرب منها اكتر وخدها في حضنه و همس كدا انتي دخلتي
سكر بتحاول. تبعده /,بس وسع اوعي بقااا جتك القرف
زين فضل يهدي فيها لحد م رخت في حضنه و هديت
بتعملي فيا كدا ليه ي سكر
رفعت وشها
انا عملت فيك ايه
انتي اصابتيني ي سكر
انا ي زين
اه انتي. لعنة و صابت قلبي انتي من يوم م سافرتي وانا مش شايف غيرك
سكر اتصدمت من كلامه حاولت تبعد عنه جت تمشي
مسكها من أيدها

 

 

رائحة فين هاا عايزة تمشي تاني
شدها و فتح باب الشقة و هي ساكتة طلع بيها السطح وقت الشروق وقفها و قالها اكتر مكان شهد فيه. علي ذكرياتنا اهوو فاكرة
سكر كانت ساكتة
انتي ساكتة ليه م تردي
ارد اقول ايه هاا
رفع وشها وبص لها و قال انا غلطان بس مش هدفع تمن الغلط طول عمري …سكر انا انا
راحت سكر حضنته و عيطت مرة واحدة و فضلت تقول كلام ملغبط و منهم
بس بس ليه دة انت حتي بحبك هونت عليك و فضلت حضناه
راح شد عليها جامد عايز يخبيها جواه
و راح خدها وقعدوا وهي في حضنه بص لها راحت قالت له امممم و بعدين
قالها هششش مفيش بعدين انتي الجاي كله
ياعني ايه ي زين
قال لها ياعني بحبك يطفلتي
ضحكت…..

 

 

راح غني لها
ضحكت ياعني قلبها مال
وهمست وانا بحبك ي قلب طفلتك…..
#كنت لي صديقا في طفولتي …
وكنت لي حبيبا في مراهقتي وحين كبرنا شاركتني ب اهم حياتي ف انت ملكي و انا ملكك ولن تكون لغيري ♥️

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية توأم الطفولة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!