روايات

رواية جواز الأتفاق الفصل الخامس 5 بقلم فرح القصاص

رواية جواز الأتفاق الفصل الخامس 5 بقلم فرح القصاص

رواية جواز الأتفاق الجزء الخامس

رواية جواز الأتفاق البارت الخامس

جواز الأتفاق
جواز الأتفاق

رواية جواز الأتفاق الحلقة الخامسة

زين:. قر’ب منها جامد خالص وفي لحظه نور بعدة عنه
نور بتوتر وخجل:ان..انت بتعمل اي
زين:انا…احم طب وفيها اي
نور حبت تضايقه: لا يا زين مينفعش
زين: ومينفعش ليه
نور:علشان احنا مجرد اخوات مش اكتر
زين بعصبيه:لا ي نور احنا مش اخو…
نور:سكت ليه
زين:مفيش عندك حق…انا اسف
نور اتعصبت جامد:اطلع بره
زين:اي
نور:اطلع بره
زين:ده ليه

 

 

 

نور:عايزه البس
زين:طب متلبسي
نور مسكت ايدو وطلعتو بره وقفلت الباب و عيطت قامت مسحت دموعها ولبست وفتحت الباب منغير ولا كلمه وطلعت علي سرير
زين: احمم نور
نور من غير متبصله: ايوه
زين: انا.. احم انا اسف
نور: امم.. تصبح علي خير
زين: وانتي من اهلو
في الصباح
زين فاق و بص علي نور وفضل يتأمل جملها و برأتها وفضل علي الحال ده لحد ما نور صحيت
زين: صباح الخير
نور: امم صباح النور
نور قامت واخذت شاور ولبست وكانت واقفه بتسرح شعرها
كان زين خارج من الحمام و عار’ي الصد’ر
نور خلصت وبتلف ورها
نور: اعععع ولفت تاني

 

 

 

زين: في اي
نور: انت ازاي خارج كده
زين: طب وفيها اي يعني
نور: هو اي الي فيها اي راعي ان في انسانه معاك
زين: انا مش فاهم اي الغلط
نور: انت لسه هتكلم البس
زين: ولو ملبستش
نور بعصبيه ولفتله ومسكت التيشرت: انا هلبسهولك
وفعلا لبسته التيشرت
نور: بس كده حلو
زين: انتي محسساني اني انا ابن اختك
نور: ايوه علشان تسمع الكلام بعد كده.
زين : انتي راحه فين
نور: راحه الدرس
زين: منغير متقوليلي
نور: نسيت
زين: طب خدي السواق وخلي بالك من نفسك
نور: ماشي
زين: نور.. خدي دول
نور: اي دول
زين: علشان لو حبيتي تجيبي حاجه عجابتك خرجتي مع صحابك
نور: لا شكرا
زين يعصبيه: نورررر

 

 

 

نور خافت واخدتهم ومشيت
وزين خلص لبس ونزل شركه
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
نهي: تنفذي الي قولتلك عليه
فريده: اؤمرك يا ستي
نهي: تقولي كل حاجه بيعملوها
فريده: حاضر
نهي: روحي انتي عرفتي فين المكان
فريده: ايوه ياستي
نهي: طيب امشي
سمر: انتي نويه علي اي يا نهي
نهي بشر : نويه علي كتير اوي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
هايدي: نور صحيح ابن عمك جي سال عليكي امبارح
نور: اه مهو قالي
هايدي: بس اي يا بت بقا جامد اوي بصراحه
نور بعصبيه حولت تخفيها: لمي نفسك يا هايدي
نرمين: بجد يا هايدي
هايدي: اه والله.. بقولك يا نور معكيش رقمه
نور اتعصبت جامد: هايدييييي
هايدي: سكت خلاص
نور: جدعه اسكتي
نرمين: نوررررر

 

 

 

نور: في اي… وقطعها شخص غمه عنيها
نور: هايدي انتي ونرمين انا مش فايقه للهبل ده
_بس انا ولا هايدي ولا نرمين
نور: صوت ده انا عارفه… مش معقول قمر
قمر شالت ايدها: ايوه
نور حضنتها
نور: وحشتيني اووي
قمر: وانتي كمان ياقلبي
نرمين وهايدي: طب احنا هنمشي ونسبكو مع بعض شويه و مشيو
قمر: اي في جديد
نور: ده في حاجات كتير عايزه احكيهالك
قمر: طب تعالي نروح كافيه ونتكلم هناك
نور: يله
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السكرتيره: في واحده عايزه تقبلك يا فندم
زين: مين
السكرتيره: بتقول انها تبع الانسه نهي
زين: اه تمام دخليها
فريده: ازيك يا بيا

 

 

 

زين: انا كويس.. انتي بقا الي نهي قالتلي عليها
فريده؛ ايوه يا بيا
زين: تمام هتبدأي شغل من انهارده
فريده: بجد يا بيا
زين: ايوه
فريده: شكرا يا بيا ربنا يباركلك يارب
زين: طيب روحي يله السواق هيعرفك المكان
فريده طلعت من المكتب واتصلت ب نهي
فريده: الو يا ستي
نهي: ها قلك اي.
فريده: اول مسمع اني تبعك وافق وقلي اني هشتغل انهارده
نهي: تمام روحي وتنفذي الي قولتلك عليه
فريده: حاضر يا ستي و مشيت
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~في الكافيه
قمر: ياربي كل ده حصل وانا معرفش حاجه اخص عليكي
نور: منتي كنتي مسافر
قمر: في حاجه طلعت اسمها تليفون والله
نور: خلاص بقا هي ناقصه
قمر:يعني انتي حبتي
نور:مش عارفه يا قمر مشوشه عقلي بيقولي حاجه وقلبي بيقولي حاجه تانيه وانا تعبت

 

 

 

قمر:ياروحي طب هتعملي اي
نور: مش عارفه اومال انا بحكيلك ليه
قمر: بقولك انتي لزم تتقلي وتبينلو ان جواز ده مش فارق معاكي
نور: ازاي مش فاهمه
قمر:بصي هقولك…………………
نور: اي الافكار دي يخربيتك
قمر: عيب عليكي
وفضلو يتكلمو ويهزرو
نور: طب يله بقا علشان متأخرش ومشيو
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~في القصر
نور : انتي مين
فريده: انا الخدامه الجديده هنا
نور: امم تمام هتيلي كوباية اقهوه وبسرعه
فريده: حاضر
نور طلعت الجناح ودخلت و غيرت لبسها ترنج عباره عن بنطلون وتشرت و رفعت شعرها لفوق وقعده علي السرير وكانت بتكلم قمر
قمر: لمه يجي تنفذي
نور: تمام يله باي
فريده: القهوه يا هانم
نور: تمام حطيها
وهي بتشرب القهوه وقع شويه علي ايدها
نور قامت وغسلت ايدها وطلعت لقت زين
نور: انت جيت بدري انهارده ليه
زين؛ مكنتيش عايزاني اجي ولا اي

 

 

 

نور: لا عادي بسال
زين: مالك يانور شكلك مضيقه
نور: لا هضايق ليه .. وسع كده علشان اروح اذاكر
زين: يعني مش عايزه تقوليلي
نور: مفيش حاجه علشان اقولهالك وقاطعهم حد بيخبط
زين: مين
فريده: انا يا بيا
زين: عايزه اي
فريده: حد تحت عايز الهانم
زين:مين
فريده:مقاليش
زين: ماشي روحي انتي
زين: انتي مستنيه حد
نور: لا
زين: طب تعالي ننزل نشوف مين
نور: ماشي ونزلو
نور بصدمه: ايااد؟؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية جواز الأتفاق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!