روايات

رواية زواج بالاكراه الفصل الثامن 8 بقلم جنى محمود

رواية زواج بالاكراه الفصل الثامن 8 بقلم جنى محمود

رواية زواج بالاكراه الجزء الثامن

رواية زواج بالاكراه البارت الثامن

رواية زواج بالاكراه الحلقة الثامنة

عمر: طيب انا جاي
نور: في ايه يا عمر
عمر: بابا في المستشفى
نور: اييييه
عمر: يلا بسرعه
نور: حاضر
عمر ونور مشير وراحو المستشفى
(في المستشفى):
عمر: فين غرفه المريض جاسم المالكى مريض سرطان
الممرضة: في غرفه ١٢١ الدور الثامن
عمر: ماشي
نور وعمر جريو علي الغرفه اللي فيها جاسم
نور وعمر: في ايه يا دكتور ايه حاله
الدكتور: للاسف الحاله حرجه جدا احنا محتاجين نعمله عمليه حالا بس لازم ميتعرضش لأي صدمه كبيره
عمر: طيب هتعملوها امتا
الدكتور: المفرض حالا بس المبلغ كبير
عمر: ماشي هدفع

 

 

(بعد تلات سعات)
نور نامت وعمر كان قاعد متوتر والدكتور طله من غرفه العمليات فعمر قام جري ساله: هه يا دكتور بابا كويس
الدكتور: اه بس محتاج راحه شويه
عمر: طيب انا ممكن ادخله امتى
الدكتور: كمان نص ساعه
عمر: تمام
بعد نص ساعه:
عمر: ازيك يا بابا انتا كويس
جاسم: اه يا ابني انا كويس
فين نور
عمر: نور عند الممرضة بتسالها عن حاجه
جاسم: ماشي يا ابني
عمر: انتا دلوقتي حاسس انك احسن من الاول ولا ايه
جاسم: ايوا الحمد لله
عمر: طيب الحمد لله
نور: السلام عليكم انا جيت
عمر و جاسم: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
نور: عامل ايه يا عمو دلوقتي
جاسم: كويس الحمد لله
نور: طيب كويس
عمر: كنتي بتسألي الممرضه على ايه
نور: كنت بسالها هوا عمو هيطلع من المستشفى امتى
عمر: وقالتلك ايه
نور: قالتلي انه هيخرج بعد تلات ايّام

 

 

جاسم: ليه دا كله
عمر: دا علشان مصلحتك يا بابا
جاسم خلاص روحو انتو
عمر: لا نروح ايه هنقعد هنا علشان نطمن عليك
جاسم: لا انتو امشو وانا هجيب بادى جارد
عمر: ماشي يا بابا
تسريع الأحداث : بعد تلات ايام جاسم خرج من المستشفى
(في الفيله)
عمر: اتفضل يا بابا
نور: انا هروح اعمل الغدا
جاسم: متتعبيش نفسك
نور: لا انا لازم اعمل الاكل بمناسبة خروجك من الستشفى
جاسم: بس في خدم ممكن يعملو الاكل
نور: لا انا اللي هعمله
جاسم: زي ما انتي شايفه
نور دخلت المطبخ وجاسم دخل أوضته علشان يستريح
عمر: مين المقرف اللي بيتصل
عمر: الو مين معايا
جنى: ايه يا بيبي هوا لازم انا اللي اتصل علشان تعبرني
عمر: بقلك ايه انا مش ناقصك
جني: في ايه يا عمر
عمر: انا اتجوزت مش عايزك تتصلي بيا
جنى: ههه عارفه انك بتهزر صح
عمر: لا مش بهزر ممكن متكلنيش
جنى: لا يا عمر انا مش هسيبك وانا عارفه انك اكيد مش بتحبها وأنك بتحبني انا
عمر: لا انا بحبها وملكية دعوه
جنى: يا عمر بطل هزار
عمر: انا مش بهزر
وقفل الخط في وشها
(عند جنى):

 

 

جنى: على أساس اني مش عارفه انك اتجوزت اهم حاجه اخد اللي عيزاه
مجهول: اساسا دي بنت معفنه
جنى: المهم انا عايزه عمر باي وقت
مجهول: اساسا هيا مش بتحبه
جنى: طيب كويس
(عند عمر):
عمر: يلا يا نور
نور: حاضر جايه
وأول ما عمر وجاسم ابتدو اكل قالو: بسم الله ماشاء الله طبخك جميل
نور: شكرا
(وبعد ما خلصو اكل):
نور: انا طالعه فوق
عمر: خذيني معاكي
نور: ايه خديني معاكي دي هوا انتا هيل صغير
عمر: نووووووور
نور: خلاص
وطلعو فوق
نور: عمر
عمر: نعم
نور: ممكن لو سمحت اروح أزور قبر بابا الله يرحمه
عمر: ماشي
نور: شكرا بجد
عمر: عفوا ممكن ننام
نور: ماشي
(تاني يوم):
نور: يلا يا عمر
عمر: يلا انا جاي
نور وعمر مشير وراحو الجامعه نور دخلت المحاضره وكان عليها المحاضره الاولي عمر
سمعت البنات عمالين يقولو
البنت الاولي: الدكتور المز علينا المحاضره الاولى

 

 

البنت التانيه: دا عسل اوي
البنت التالته: انا هموت انا بزاكر مادته دي مخصوص بس هو عامل زي وكإنه تلاجه متحركه
البنت الاولى: يا بنتي دا اكيد جوزي المستقبلي
البنت التانيه: مراته ايه دا جوزي انا
البنت الاولى: لا جوزي
البنت التالته: لا ياختي انا سمعت انه متجوز
البنت التانيه:مين المعفنة اللي ممكن يتجوزها اكيد عيزاه علشان فلوسه
نور مستحملتش وقامت وقالت:
بس يا ماما انتى وهيا ممكن تبطلو مدام بقى
البنت الاولى: اه يا عيني مالك يا حببتي مالك عامله كدا ايه كنتي حببته ولا حاجه
نور: مش ممكن تخرسي انتي وهيا شويه ولا محتاجين حد يخرسكو
البنت التالته: في ايه يا ماما مخلاص
نور: حضرتك دا مدرج مش مكان نقعر نعاكس فيه الدكاتره
البنت الاولى: بس يا حجه وانتي مالك
نور: انا كطالبه من حقي اني احس بالهدوء علشان اذاكر
البنت التانيه: خلاص
نور: طيب بس لو سمحتو ممكن متتكلموش في المدرج لان انا مش عارفه ازاكر
وكانت لسه البنت الاولى هترفع إيدها على نور لاقت عمر بيقول بس هوا مفيش اخلاق خالص بتعاكسو دكتور في المحاضره وكمان بضربي طالبه في المحاضره امشي اطلعي برا
الطالبه الاولى: خلاص يا دكتور مش هعيدها
عمر: اطلعي براا
وطلعت برا وبعدين عمر قال : دي عبره لكل حد يحول يتعدي علي زميله او زملته
بعد المحاضره
عمر: نور
نور: نعم يا دكتور
عمر: على مكتبي
نور: حاضر
(في مكتب عمر):
عمر: مش عايز اللي حصل ده ستعاد تاني

 

 

نور: حاضر
عمر: وايه يعنى لما يتكلّمو
نور: كان صوتهم عالي اوي
عمر: صوتهم عالي ولا انتي كنتي غيرتنه انهم بيتكلمو عليا
نور: لا وكمان شتموني في نص كلامهم
عمر: ازاي يعني
نور: كانو بيقولو انا مراتك معفنه وهما كدا قصدهم اني معفنه
عمر: وعرفو منين اني متجوز
نور: مش عارفه
عمر: ازاي بقلك محدش غيرنا يعرف
نور: والله ما عارفه بس بردو حبيبه عارفه
عمر: يبقى هيا اللي قالتلهم
نور: مش عارفه لس مظنش لانها البيست بتاعتي اه وكمان في بنت منهم تكون قريبتها فممكن تكون قالتلها حاجه
عمر: ممكن
نور: طيب ممكن امشي
عمر: ماشي
(بعد المحاضرات)
نور: عمر
عمر: ايوا
نور: ممكن نروح المقابر علشان نشوف بابا النهرده
عمر: ماشي
(بعد ما وصلو):
نور: راحت وابتدت تعيط بصوت واطي وقالت : بجد وحشتني يا بابا انتا بجد كنت من احسن الناس وعملت حاجه صح لما قلت لعمر جاسم يهتم بيا ويوجزني لعمر( كانت بتقول كدا في سرها)
عمر لقى نور بتعيط فراح وحضنها وقلها كل الناس بتموت والعياط مش هيغير حاجه
نور: صح بس انا كنت بحب بابا اوي
عمر: معلش عندك انا دلوقتي
نور: شكرا بجد يا عمر
عمر: عادي دا واجبي ليكي. كزوج
نور: بجد
عمر: بجد ايه
نور: انتا بتعتبرني مراتك

 

 

عمر: ايوا يا نور
نور: شكرا بجد
نور لقت عمر بيبوسها على رأسها
نور سكتت
عمر: يلا علشان نروح
اول ما وصلو لاقر مصيبه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج بالاكراه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!