روايات

رواية صدفة حب الفصل الخامس 5 بقلم منة سامح

رواية صدفة حب الفصل الخامس 5 بقلم منة سامح

رواية صدفة حب الجزء الخامس

رواية صدفة حب البارت الخامس

رواية صدفة حب
رواية صدفة حب

رواية صدفة حب الحلقة الخامسة

حلا بصدمة ودموع:م ماما

فاطمة بحنية وحزن:ايوة يابنتي ..واكملت بلهفة وخوف:ا امتي فين يابنتي

حلا ساكتة بدموع وكسرة ومن قادرة ترد وفجاءة قفلت الفون ورمتوا بغضب وحزن حلا بعيون محمرة وغضب:لييي لييي ترجعوا لييي لي عايزين مني اييي انا ماصدقت بقيت مستقلة بحياتي ..وقامت رمت كل حاجة علي المكتب بغضب :ليييييي للييييي

وقعدت علي الارض بكسرة و جع وحطت ايديها علي وشها وقعدت تعيط بحزن ووجع:لي انا ماصدقت نسيت ليي كدة

يوسف كان داخل مكتبوا بس سمع حاجات بتقعد عند حلا فدخل يسوف مالها واتصدم

يوسف جري عليها بخوف :ا انتي كويسة في أي اي الي حصل

حلا كانت حاطة ايديها علي وشها وعمالة تعيط بس

يوسف مسك ايديها وسألها بخوف:حلا مالك في أي ..ط طب في حاجة حصلت فهميني

حلا بصتلوا بدموع وكسرة:رجعوا تاني ومن هيسبوني ه هما عايزين مني اي تاني بجد

يوسف بصلها بعدم فهم :مين دول

حلا بصتلوا وقالت وهي بتعيط :ا اهلي لي افتكروني ليييي لييي بعد اما حياتي اتعدلت رجعوا تاني …واكملت بوجع وعياط:ااااه ياارب ا انا تعبت يارب يارب تعبت

يوسف مكنش فاهم بس مقدرش يشوفها في الحالة دي وشدها لحضنه بهدوء

يوسف بحنية وهو بيطبطب عليها:هشش خلاص محدش هيقربلك وعد خلاص اهدي

حلا هديت نوعا ما

ويوسف حس بتقل عليه …يوسف بص عليها لقاها أغمي عليها

شالها بخوف ودخلها مكتبوا وحاول يفوقها وفعلا فاقت

حلا بدون وعي:ارجوك سيبوني ف حالي متقربوليش ارجوكم انا مصدقت ارتاح في حياتي

يوسف بص عليها ومسك ايديها:هشش انتي في امان

حلا هديت ونامت تاني

ويوسف بص عليها بحزن :باين عليكي شوفتي كتير ..انا معاكي وم هتخلي عنك مهما حصل ..وباس ايديها بحب وخرج من المكتب

_____________________________________________

بعد يومين

يوسف داخل المخزن بهدوء:بردو م هتقولي مين الي وراكي

لوجي بصتله بتعب ووجع:م هقدر اقول هيقتلني لو قلت

يوسف بسخرية:علي اساس انك كدة م هتموتي …واكمل بجمود:قولي وانا اوعدك محدش هيقربلك .

لوجي بصتله بحيرة

اكمل يوسف ببرود:اصل فكري بالعقل ياحلوة امتي كدة كدة لو مقولتيش فاانتي مايتة بس الفرق انك هتموتي زي الكلب هنا من غير اكل ولا شرب اما لو قولتي هحاول اساعدك وتسافري تاني بس قولي مين الي وراكي

لوجي اخدت نفس وقالت بتعب ووجع :اسر اخوك

يوسف بصدمة وعدم تصديق:ازاي ده مات

لوجي :مماتش هو وهمكم بكدة وسافر وكلمني واتفقنا أني ارجع واجيب ورق كدة تبع شركتك بس م عارفة هيعمل بي اي

يوسف قعد بصدمة :ا ازاي ا انا دفنتو باايدي….ا انتي كدابة مستحيل اصلا أسر يعمل كدة وغير كدة هو مات ايوة مات

لوجي ضحكت بسخرية :مغفل وهتفضل طول عمرك مغفل

واكملت بهدوء:م مصدقني م كدة…انا معايا الدليل .بس في البيت

يوسف :فكراني اهبل علشان اسيبك وتهربي

لوجي بتعب:م عايزة اتزفت انا كدة كدة ميتة ابعت حد من رجالتك يجيبو من البيت عندي في اوضتي هيلاقوا تسجلات …كنت بسجلوا علشان لو غدر

يوسف بص لواحد من رجالتوا:زي ماسمعت عايز التسجيلات دي فاهم

وبص للوجي يتوعد:عارفة لو كنتي بتحوري عليا هقتلك يالوجي

لوجي بصتله وضحكت بحزن وسكتت

ويوسف عمال يكدب الموضوع وبيتمني تكون بتكدب

________

حلا قاعدة وباصة للفراغ بحزن وبتحاول تنسي نفسها في اي حاجة

بس نليفونها رن

حلا بصتلوا بخوف ومردتش بس قعد يرن كتير

حلا بزهق وتوتر:الو اي عمال ترن ترن في اييي

فاطمة بصوت ضعيف وتعب:ح حلا ب بنتي سامحيني يابنتي سامحيني عارفة ا اني ظالمتك ا انا اسفة يابنتي اسفة ياريت تسامحني

حلا قامت بخوف ودموع:م ماما مال صوتك في أي أنتي كويسة

فاطمة بتعب وهي بتنهج:خلي بالك من نفسك يابنتي وسمحيني انا اسفة ي يابنتي…وقفلت

حلا بصت الفون بخوف وهي حاسة أن في حاجة وجريت علي اوضتها خدت فلوس وقررت انها ترجع تشوف اي الي حصل

_____________بعد اربع ساعات

حلا وصلت الإسكندرية وركبت تاكسي بسرعة وطلعت علي البيت وانصدمت …….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صدفة حب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!