روايات

رواية طفلتي المنسية الفصل الثاني عشر 12 بقلم هدير عبدالعليم

رواية طفلتي المنسية الفصل الثاني عشر 12 بقلم هدير عبدالعليم

رواية طفلتي المنسية الجزء الثاني عشر

رواية طفلتي المنسية البارت الثاني عشر

رواية طفلتي المنسية الحلقة الثانية عشر

ياسمين : لازم يكون غريب
حور : بدهشة ها ليه بتقولى لازم يكون غريب
ياسمين : بضحك ما هو لازم يكون زى صاحبه
حور : بدهشة صاحبه مين
ياسمين : أستاذ فهد لا لا قصدى دكتور فهد أصلا هو متنك و أستاذ بتزعلو..
حور : مش فاهمه
ياسمين : المهم بقولك قولي بسرعه قالك ايه
حور : مين؟؟
ياسمين : دكتور محمد
حور: مش هقولك قبل ما تقولى حصل أيه مع فهد ،أيه إللى حصل
ياسمين : دا دكتور ربنا يااخده و..
حور : ياسمين أوعى تنسى أنه سبب إنى اعيش
ياسمين : معلش أصلا..
حور : أصلا أيه
ياسمين : اه بعد ما دكتور محمد كشف قالك آيه
حور : فضل يتكلم كتير و يقولى أنتِ مش زى المدير و..
ياسمين : بضحك دى حقيقي

 

 

حور : بضحك فضل يتكلم لحد ما بابا جه و..
ياسمين : بضحك مش بقولك عمو ده لازم يبوظ كل حاجه حلوه
حور : بتتت ي ياسمين عيب عليكِ دا بابا برضو
ياسمين : ماشي ي ستى أنا لازم أمشي دلوقتى
حور : بدهشة دلوقتى!!
ياسمين: اه هجيلك بكره متخفيش لازم اجيلك
حور : فين الورد عايزه بوكيه هديه منك طيب
ياسمين: عيونى بكره أحسن بوكية يكون معاكِ
حور : ..
ياسمين : سلام بقا
* مشيت بس للأسف كأن الوقت متاخر اووى*
$ثالث يوم و على الكورنيش و فيه حد سرحان مع البحر و قعد بضهره ياسمين
_ي أستاذ ممكن تشتري ورد
= …
_ ي بيه ورد جميل هيعجبك
= …

 

 

_ دى قله ذوق عالفكرة رد طيب عليا
= هقولك أيه
_ تقول عايز ورد ولا مش عايز ..
= بص بدموع ، بجد آسف
_ بعصبية لو اعرف انك هنا كنت شوفت حد غيرك لأنك..
= بدموع قليل ذوق معنديش قلب مش بحس صح
_ …
= ..
_مش عارفه أقولك إيه بس عارف إنك سبب ان الف حاجه تبوظ فى حياتى بسبب ان حضرتك شوفت ان الورد حاجه تافهة عارف يعنى أيه..
= مستحيل تفهمي اد أيه أنا فاهم كل حاجه لان ظروفى كانت أصعب منك وأنا فى سنك و.
_ لا حضرتك مش فاهم حاجه ي دكتور فهد
= ..
_ أنت مش فاهم أنا..
= أنتِ أيه

 

 

_ مش مهم المهم حضرتك هتشتري ورد ولا لا
= هشتري و هدفع حق ورد قبل كده كمان بس
_ بس أيه
= عايز أعرف أيه حكايتك ي ياسمين ؟؟
_مش قبل ما أعرف حكايتك ي دكتور فهد
= ..
_ لو مش حابب تتكلم خلاص إللى يعجبك
= فاكر زمان وأنا عند ١٦ سنه و يوم وأنا راجع من المدرسة و داخل البيت سمعت صوت ماما بتقولى الحق أبوك ي فهد دخلت آشوف فيه آيه يومها شوفت بابا و أول مره آشوفه تعبان كده هو اه كان تعبان بس كان بيقاوم، اليوم ده مكنتش عارف هعمل أيه بس فى لحظه لقيت نفسي فى المستشفى قدام دكتور بيقول..
_بيقول أيه
= بحزن لازم تدفع ٧٠٠٠ جنيه علشان الحج يدخل العمليات..
_ و دخل ؟؟
= بدموع لا
_ ليه..

 

 

= لان مكنش فيه فلوس يدخل العمليات حاولت بكل الطرق لكن السكرتيرة رافضت لحد ما نزلت أجمع المبلغ و اتصرف فيه و..
_ جمعت الفلوس إزاى؟
= عرفت أتصرف و..
_ واكيد دخل العمليات و عمل العملية
= جمعت الفلوس و عودت على المستشفى علشان بابا يعمل العملية و أنا داخل من باب المستشفى قبلت أختي و هى بتقولى اخرت ي فهد للأسف بابا..
_أوعى تقول انه مات
= اه مات علشان ٧٠٠٠ جنيه
_ لا هو مات علشان القدر
=لا مات علشان إحنا فقراء

 

 

_ ياسمين بدموع ربنا يرحمه
=عارفه آيه سبب إنى أكون دكتور ؟!
_ آيه؟؟
= إنى أكون سند ل أى حد محتاج مساعده مش شرط فى الطب لكن أكون سند لكل الناس فى كل حاجه
_ اه مش محتاج توضح مش هنسى موقف حور
= يمكن موت بابا أثر فيا اووي لكن أتعلمت كتير اووى ي ياسمين
_ هى دى الدنيا كل ضربه مش بتموتنا بتعلمنا و تقوينا ي دكتور فهد
=معاكِ حق ي ياسمين , أنتِ هنا ليه بقا و أيه حكايه الورد و..
ياسمين: ….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلتي المنسية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!