روايات

رواية فريدة وسليم الفصل السادس 6 بقلم رنا ابراهيم

رواية فريدة وسليم الفصل السادس 6 بقلم رنا ابراهيم

رواية فريدة وسليم الجزء السادس

رواية فريدة وسليم البارت السادس

رواية فريدة وسليم
رواية فريدة وسليم

رواية فريدة وسليم الحلقة السادسة

فريدة ببراءة: انا عاوزة اقدم ف الجامعة عاوزة اكمل
سليم: من عيونى حاضر انت تطلب ونا انفذ يجميل
فريدة بخجل: بجد هتقدملى
سليم: اه يقلب سليم بس القمر كان جايب ف تالتة ثانوي كام واى اللى مخلكيش تكملى
فريدة بزعل: كنت جايبة 98 ونص% وبابا هو اللى مخلنيش اكمل
سليم: انا هعملك اللى انتى عوزاه بكرا هننزل نقدم انا وانتى
فريدة بحب وخجل: ربنا يخليك ليا
خلصو وروحو الڤيلا
وفريدة دخلت الاوضة وغيرت وخدت دوش وسليم دخل خد دوش وخرج وكان لافف ع وسطو فوطة فريدة خبطت ودخلت واتصدمت من المنظر وكانت واقفة متنحة
سليم بصوت رجولى: عارف اني قمر

 

 

فريدة بكسوف:احم احم ا.ن.ا
سليم بضحك: اي يابنتي ف اي بتهتهي لى
فريدة حطيت ايدها ع وشها: انا بس كنت جاية اسالك هننزل امتا بكرا عشان اظبط المنبة
سليم شدها من خصرها: ف اي مكسوفة لى دا انتى مراتي ويلا جهزى نفسك عشان هتنامي جمبي علطول
فريدة شدت نفسها ووشها احمر: لا لا انا هنام ف اوضتي
سليم بصوت رجولى : كلمتى تتسمع ويلا شوفي هتجيبي اي من اوضتك وتعالى
فريدة وهيا بتدبدب ف الارض زى الاطفال وبتنفخ: حاضر
دخلت الاوضة وهيا واقفة قدام المراية ووشها احمر وبتكلم نفسها: مش هعرف انام يخربيتك يجدع انا ازاي هقاوم القمر دا كلو لما انام جمبو وضحكتك
وراحت اوضة سليم فتحت الباب لقيتو قاعد ع السرير وفريدة واقفة بتترعش ومكسوفة سليم لاحظ بس مبينش عشان متتكسفش اكتر وواقفة على الباب
سليم: هتفضلى واقفة كد ع الباب تعالى اقعدى وشاور جمبو
فريدة: حاضر
فريدة راحت قعدت جمبو سليم شدها لى حضنو وطبطب ع شعرها عشان تهدا وتبطل تترعش فريدة هديت شوية سليم دفن وشو ف رقبتها وحضنها زي الطفل اللى ماسك ف مامتو ومش عاوز يسيبها فريدة استسلمت خلاص حضنتو وملست ع شعرو
سليم بزعل وبدموع: ممكن متسبنيش وتمشي زي ماكلهم سابني وشي
فريدة رفعت راسو لقيتو بيعيط: مش هسيبك مالك بتعيط لى وحطيت ايدها ع وشو
سليم وهو حاضن فريدة جامد:كلهم مشيو وسابوني بابا وماما اتوفو ف حادثة وكنت ف ملجئ ونا 18 سنة سيبتو وفتحت الشركة ومكنش ف حد جمبي خالص غير يوسف
فريدة باستو من راسو وطبطبت عليه: حاضر مش هسيبك ربنا يرحمهم يا حبيبي
سليم: يارب يا بنوتي ودفن راسو تاني ف رقبتها
سليم: متخفيش مني انا هعوضك عنهم كلهم وم هسيبك وم هعملك زى باباكي مش عاوزك تخافي مني او تقلقي مني انا عمرى ما هأذيكي ف حاجة وحقك هجيبهولك
فريدة بدموع: بحبك اوي
سليم مسح دموعها: ونا بحبك اوي مش عاوز اشوف دموعك دي تني

 

فريدة بإبتسامة: حاضر
سليم وفريدة نامو وتاني يوم سليم صحي قبل فريدة
لقي فريدة نايمة ع صدرو وحضناه سليم شال شعرها من على وشها وباسها من خدودها
سليم بهمس: فريدة يا حببتي اصحي
فريدة بنوم: سيبي يا سليم انام شوية بق
سليم ضحك: يا حببتي قومي هنتاخر
فريدة: شوية شوية طب
سليم شالها ودخل الحمام وفتح الماية ورماها على وشها
فريدة: ايدا انا بغرق الحقوني
سليم ضحك على شكلها: اهدي اهدي ف اي
فريدة ضربتو ع كتفو : يلا يرخم اطلع برا بق عقبال ما اغسل وشي
سليم: لا هغسلهولك انا

 

 

فريدة بصوت عالى : سليم اطلع برا
سليم برفعة حاجب: انتي بتزعقيلى طب مش طالع وقعد ف الارض وربع😂
فريدة:……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية فريدة وسليم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!