روايات

رواية قلب النمر الفصل الرابع 4 بقلم بنت الجمل

رواية قلب النمر الفصل الرابع 4 بقلم بنت الجمل

رواية قلب النمر الجزء الرابع

رواية قلب النمر البارت الرابع

رواية قلب النمر الحلقة الرابعة

كانت منكمشه فى نفسها فى غرفه مظلمه تبكي بصمت ولا تري اي شئ من كثرة الظلام وفجأة فتح باب الغرفه شاب طويل القامه ويبدو عليه الخبث واغلق الباب خلفه واقترب منها وعلى شفتيه ابتسامه خبيثه وقال لها بصوت ما فحيح الأفاعي/انتي رفضتيني انا يا رهف وانا هدفعك التمن غالي هخليكي تعيشي بقيت عمرك مذلوله وبحركه سريعه قطع ثوبها وبيقرب منها استيقظت رهف بفزع تصرخ وتبكي وكل اللى بتقوله اللحقوني حد يلحقني دلفت لها نجمه الغرفه واخدتها داخل أحضانها لكي تبث بها بعض الامان وبعد أن هدأت رهف قليلا
نظرت حولها وجدت نفسها فى غرفه فى المستشفى نظرت الى نجمه وقالت/انا بعمل ايه هنا
نجمه بتنهيدة/أنتي بعد ما شفتي أسر فضلتي تصوتي وتقولي ابعد عني وبعدين اغمي عليكي الدكتور قال انهيار عصبي
رهف/انا زهقت من الحكايه دى بقى
نجمه/يا بنتي روقي بالك وانسي اللى حصل بقى هو الموضوع خلص والحمد لله انها عدت على الخير وأحمد وصل فى الوقت المناسب
رهف/الحمد لله بس انا فعلا مش عارفه انسي
نجمه/أن شاء الله مع الوقت هتنسي كل حاجه
رهف/أن شاء………….انا عايزة امشي يلا
نجمه/ماشي هروح اشوف الدكتور ونمشي
رهف/ماشي

 

 

وبعد شويه راحوا على البيت
**************بقلم بنت الجمل
عند سيف ومازن وصلو الاداره بعد ما اللواء طلبهم قالو للى العسكري اللى على الباب
سيف بجدية/عرف اللواء أننا بره
دخل العسكري شويه وطلع
العسكري/اتفضلو
دخل سيف ومازن
اللواء/تعالو يا ابطال
سيف ومازن مع بعض وهما بيدو التحيه العسكريه/تمام يفندم
اللواء/تعالو اقعدو
سيف ومازن قعدو
سيف/خير يا فندم حضرتك طلبتنا
اللواء/فى مهمه خطيرة جدا فى أسبانيا ومش هتبقو لوحدكم
مازن/واحنا من أمتي بنطلع مهمات مع حد
سيف/احنا مش عايزين حد يطلع المهمه دى معانا
اللواء/ممكن تهدو هما لازم يطلعو المهمه دى معاكم مينفعش تبقو لى وحدكم وبعدين دول مش اي حد دول يبقوا الثعلب والاسد
مازن وسيف بصدمه/مييين
اللواء/زي ما سمعتو
سيف/بس دول عمرهم ما اشتغلو مع حد ولا حد شفهم غير حضرتك بس ده حتي محدش يعرف هما مين اصلا
مازن/فعلا صح ازاى هيبقو معانا
اللواء/علشان لازم تكونو سوي فى المهمه دى
سيف ومازن/تمام يا فندم حاجه تانيه

 

 

اللواء/لا دى كل حاجه هتعرفو طبيعة المهمه بكره وهتشوفو بقيت الفريق
مازن وسيف/تمام يا فندم
وطلعو من المكتب ومن الإدارة كلها
**************بقلم بنت الجمل
نجمه ورهف مشين فى الشارع نجمه بصت لى رهف وقالت/روقي كده يا رهف اعتبري محصلش حاجه
رهف بمرح/يا بنتي ما انا مفيش حاجه وانا اصلا مش بحب ازعل ولا بحب سيرة الزعل اصلا انت بس اللى شغل بالك يا معلم
نجمه بضحكة ياس/مفيش فايده فيكي
رهف بتصنع البراءه/هو انا عملت حاجه يا نجمتي
وقبل ما نجمه تتكلم لقت نفسها خبطة فى جسم صلب
نجمه بعصبيه/مش تفتح يا متخلف
مازن وبص حوليه/انتي بتكلميني انا
نجمه بسخريه وبعض الغضب/لا امي
مازن/انتي هبلة صح
نجمه بردح/هبله مين يا حبيبي لا ده انت شكلك متعرفش انا مين
مازن ببرود/ومش عايز اعرف
نجمه/وانا اصلا ميشرفنيش انك تعرفني
لسه مازن هيرد بس سيف جه عليه وقال/خلاص يا سيف ويلا خلينا نمشي
رهف بصدمه مضحكه/هو انت
سيف بص نحيتها وقال/ايه ده هو انتي
مازن/انت تعرفها منين
سيف/ماهي دى البت اللي انا خبطها بالعربيه وقلتلك عليها
مازن/اااااه هي دى بقى
نجمه بفضول/قالك عليا ايه
مازن بص على سيف بخبث ورجع بص لى رهف وقال/بيقول عليكي عيله هبله ولسانك اطول منك
رهف بزعل وغضب طفولي/أنا مش هبله ولساني مش طويل
سيف ابتسم على طفولتها اللى عجبته/ده بيهزر انا مقلتش كده
رهف/إذ كان كده ماشي

 

 

نجمه ورحت مسكة سيف من هدومه وقالت بعصبيه/بقى انت بقى اللى خبط رهف بالعربيه رني على احمد يا رهف
رهف راحت علشان تبعد سيف عنها وبتقول يا بنتي ما هو عرف غلطه واعتزر وخدني على المستشفي كمان وانا بقيت كويسه يعني الموضوع مش مستاهل
نجمه/لا هو غلط ومش مع اي حد ده مع ولا الشرقاوي
مازن بص لى نجمه وقال/هو انتو مش عيلة الشرقاوي
رهف/أيوة ليه
مازن/اصل مش باين عليكم ده انتو أخركم خالص سواقين تكتك
نجمه سابت سيف وراحت على مازن وقالت بعصبيه/ليه شايفنا صايعين زيكو ولا ايه
مازن بغضب/نعمممم لا ده انتي اتهبلتي بقى
سيف/خلاص يا مازن ويلا خلينا نمشي
وسيف سحب مازن ومشيو
ورهف اخدت نجمه ومشيو
************بقلم بنت الجمل
فى بيت الشرقاوي
دخلت نجمه ورهف وقال مع بعض/لقد وصلنا يا ساده
اشرف الشرقاوي بضحك/الدوشه وصلت
رهف بتصنع الزعل/اخص عليك يا اشروف يعني احنا دوشه ده احنا هديين خالص
نجمه بتصنع البكاء/قليلو يا بنتي
احمد بتمثيل التأثر/يعيني عليكم يا مظلومين ثانيه ابكي
ضحك الكل عليهم
حور/يلا علشان نتعشا
رهف/لا عشا ايه انا جعانه نووووووم
نجمه/وانا والله يلا ننام علشان ورانا بكره يوم طويل
نجمه ورهف مع بعض/تصبحو على خير

 

 

الكل وانتو من أهلو
*************بقلم بنت الجمل
عند سيف وصل البيت وكان باين عليه أنه فرحان وأمه بس اللى كانت قاعده
فاطمه/تعالى يا حبيبي شكلك مبسوط تعالى قولى حصل ايه معاك انهارده
سيف بابتسامة/شفتها أنهارده يا امي
فاطمه/هي مين يا حبيبي
سيف/البنت اللى احنا شكين أنها بنت ماما نرمين
فاطمه/بجد يا حبيبي وقلتلها ايه
سيف/هقولك اللى حصل…(وقص على ولدته كل إللى حصل)وبس كده يا امي
فاطمه/عايزين نعرف هي ولا لا علشان لو هي نجبها تعيش وسطنا من تاني
سيف/معاكي حق يا امي بس بعد ما ارجع المهمه اللى جاتني لاول
فاطمه/أن شاء الله يا حبيبي
سيف/هطلع انام انا يا امي علشان تعبت انهارده
فاطمه/ماشي يا حبيبي تصبح على خير
سيف/وانتي من اهل الخير يا امي
************بقلم بنت الجمل
فى صباح يوم جديد
فى بيت الشرقاوي
تستيقظ رهف وتقوم تغتسل وتصلي فرضها وترتدي ثيابها ونزلت اللى الاسفل
لقت الكل متجمع على الفطار
رهف بمرحها المعتاد/صباحووو فل
حور/صباحووو عسل
نجمه/صباحووو سعاده
احمد/صباح الخير يا معلم
رهف/امال فين عمي
احمد/راح الشركه عنده اجتماع مهم
رهف/تمام………يلا يا نجمه
حور/مش هتفطري
رهف/هاكل اي حاجه بره

 

 

حور/ماشي يا سطا
نجمه ورهف مع بعض/سلام يا معلمين
احمد وحور بضحك/سلام
****************بقلم بنت الجمل
فى بيت الدمنهوري
يستيقظ سيف ويغتسل ويصلي فرضه ويرتدي ثيابه ويزل إلي الأسفل
سيف/صباح الخير
الكل صباح الورد
روميساء/سيف
سيف/نعم يا رومي
روميساء/انا عايزة انزل اعمل شوبنج مع صاحبتي
سيف/مين صحبتك دي وتعرفيها من أمتي
روميساء/هي اسمها حور على الشرقاوي وهي صحبتي من ايام الثانوي
سيف/تمام مين هيوصلكم
ادم/أنا هوصلهم
سيف/تمام ……همشي أنا
فاطمه/طيب تعالى أفطر يا حبيبي
سيف/معلش يا ماما بس عندي اجتماع مهم ومازن مستني بره همشي دلوقتي وهبقى أفطر بره
فاطمه/ماشي يا حبيبي ربنا معاك
سيف/مع السلامه
الكل مع السلامه
ومشي سيف مع مازن اللى الاداره
***********بقلم بنت الجمل
وصل سيف ومازن الإدارة وراحوا على مكتب اللواء
سيف ومازن وهما بيادو التحيه العسكريه/تمام يا فندم
اللواء/اهلا بى الابطال …….يلا نروح غرفه الاجتماعات علشان الثعلب والاسد هناك دلوقتي
مازن وسيف/تمام

 

 

وراحو غرفه الاجتماعات واول ما دخلو في اتنين كانو قاعدين قامو واتعدلو ليهم
اللواء/احب اقدم لكم اللى الثعلب والاسد
مازن وسيف بصدمه وزهول/هما دووووول ازاااااي…………….
***************
ياترى سيف ومازن اتصدومو كده ليه هنعرف البارت الجاي أن شاء الله

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب النمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!