روايات

رواية لم أنضج بعد الجزء الثاني (لم تكن عائلتي) الفصل الخامس 5 بقلم عائشة نصر

رواية لم أنضج بعد الجزء الثاني (لم تكن عائلتي) الفصل الخامس 5 بقلم عائشة نصر

رواية لم أنضج بعد الجزء الثاني (لم تكن عائلتي) الجزء الخامس

رواية لم أنضج بعد الجزء الثاني (لم تكن عائلتي) البارت الخامس

رواية لم أنضج بعد الجزء الثاني (لم تكن عائلتي) الحلقة الخامسة

عدي بعصبية : افتحيلي موبايلك
عدي : لي
عدي : قولي حااضر
يسرا فتحت التلفون بحزن وادته ليه
عدي بتنهيدة وهو حتى مبصش في التلفون: انا اسف يا يسرا يا حبيبتي بس انتي شايفة الضغوطات
يسرا : مفيش حاجة يا بابي
عدي : انا بحبك اوي يا يسرا وحضنها ويسرا بدلته الحضن بكل حب عوضها عن باباها اللي تكاد تكون مش فاكره اصلا ومن المشاكل اللي عمها عاملها دا بيثبتلها أن باباها كان وحش قد اي
يسرا : بابا انا بحبك اوي
عدي شدد ع حضنها اكتر وبعدين قام وراح اوضته
كل دا ولطف وسليم عند يمنى بايتين معاها
بعد يومين
لطف : نورتي بيتك يا حبيبت ماما
يمنى : منور بيكوا يا ماما
يسرا : حمدالله بالسلامة يا يمنى
يمنى : الله يسلمك يا حبيبتي
سليم : انا هدخل ارتاح انا بقى
لطف : ماشي يا حبيبي وانتي يا يسرا السندي يمنى للسرير وانا بردوا هروح ارتاح لحد ما عدي ييجي
في الجهة الأخرى
لوجي: بابي انا راحة الدرس عايز حاجة
شريف : يا لوجي يا حبيبتي خليكي واجبلك احسن مدرسين هنا
لوجي : لا يا بابي انا عايزة انزل واكون مع ناس وأشوف ناس واصاحب
شريف : طب خلي بالك على نفسك عايزة فلوس
لوجي : اه هات فلوس عشان اجيب ايس كريم
شريف : حاضر خدي اهو
لوجي وهي بتبوسه في خده وبتحضنه اوي
لوجي : بحبك اوي يا بابا
شريف : وبابا بيحبك اوي
لوجي : بوسلي ماما بقى لما تصحى
شريف : ماشي يلا باي خدي بالك على نفسك
لوجي : بوي
هالة وهي نازلة من على سلم الفيلا وبتكلم شريف
هالة : انا خايفة
شريف : متخافيش هي هتعرف منين يعني
هالة : صح صح
بعد اسبوع بدون اي احداث جديدة
عدي : النهاردة في خبر حلو اوي
كلهم بصوا ل بعض ومستنيين عدي يقول
لطف : انا نطلع في التلفزيون
يمنى : هتمثلي ف اي
يسرا : يا رب يكون رعب
سليم : بس يا بت اكيد اكشن
لطف : اسكت يبت انتي وهي وانت يلا اسكت
عدي : ماما نتطلع في برنامج تحكي قصتها عشان الناس تتعظ بقى
يمنى : كويس يا ماما دي حاجة كويسة جدا
سليم : بالتوفيق يا ماما
لطف : ربنا يخليكوا يا عيال
يسرا : مبروك يا مامي
سليم : هتطلعي امتى بقى
لطف : المفروض بكرة
يمنى : لا لا انتي محتاجة تدلعي بقى تعاليلي
وقامت يمنى وخدتها وخدت يسرا ودخلوا الاوضة
عدي وسليم بيبصوا ل بعض
عدي : طب يا معلم يلا ننزل شوية
سليم : ولعانة يلا
عدي : امشي يلا زاكر عشان السنتر كلموني عن دراجاتك وانا مرضتش اقول ل امك
سليم : حبيبي يا معلم هروح ازاكر بلاغة بقى انا
عند شريف
شريف : تعالي يا لوجي
لوجي : نعم يا بابي
شريف : بصي بقى يستي احنا بكرة هنتجمع كلنا نتفرج ع افلام ونعمل موڤي مدونة كامو نيت( هيسهروا وياكلوا فشار وكدا)
لوجي : باااه اخيرا اكيد موافقة هخلص مزاكرتي عشان اكون مدونة كامو فاضية بكرة
شريف : تمام
قامت لوجي طلعت تزاكر
تاني يوم عند لطف
يمنى : يا ماما اثبتي مدونة كامو بقى عشان اخلص ام الكحل
لطف : كلمي امك عدل يبت
يسرا: يلا يا ماما هاتي رجلك اللبسك الجزمة
لطف : لا هعملها انا
بعد ساعة
النهاردة معانا ست مكافحة قضت حياتها كلها تتعب عشان ولادها وفوق كل دا كملت تعليمها رغم أنها اتجوزت قاصر وهي عمرها ١٢ سنة وفقدت بنتها بس لسا مكملة حياتها وسعيدة مدونة كامو مع ابنها وبناتها وطبعا زوجها اللي بيقدرها اتفضلي يا لطف
دخلت لطف وسط تصقيف الناس وصغير سليم اللي كان مدونة كامو (ايه يا صفراا) فرحان بيها جدا وهي مكسوفة اوي
المزيعة : اتفضلي يا لطف الاول عاملة اي
لطف : حمدالله كله تمام
المزيعة : بصي انا مش هقاطعك خالص احكي بقى من الاول خاالص

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : ( رواية لم أنضج بعد الجزء الثاني (لم تكن عائلتي) )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!