روايات

رواية مصيبه سكنت قلبي الفصل السادس عشر 16 بقلم أميرة رمضان

رواية مصيبه سكنت قلبي الفصل السادس عشر 16 بقلم أميرة رمضان

رواية مصيبه سكنت قلبي الجزء السادس عشر

رواية مصيبه سكنت قلبي البارت السادس عشر

رواية مصيبه سكنت قلبي
رواية مصيبه سكنت قلبي

رواية مصيبه سكنت قلبي الحلقة السادسة عشر

_ ي صباح الجمال علي اللي بختها مال
= اكيد بختي مايل عشان اعرفكم
_ مالك ي بت شاده اجزائك علينا كده ليه
ميرا : متكلمنيييييش الدكتور مطلع عنيااااا وكمان هدخل محاضره ساعتين متواصلين وانا بنام في المحاضره بعد عشر دقايق هستحمل ساعتين ازاي
_ عادي متحضريش
ميرا : اها عشان يشيلني الماده علطول
_متشليها ولا تتنيلي انتي هتخنقينا ليييه العب ساره وريم جايين
ساره : باركولي ي بنااااات
ميرا : اي هتتجوزي ولا اي
ساره : يسمع منك ربنا بس لاء بابا وافق اني اروح اشتغل مع يوسف في الشررررركه يبقي بلغي يوسف بقي بالموافقه
ريم : ايوااا بقي وهنبقي ناااس مهمه
ميرا : بت اول مرتب ليكي هتعزمينا علي اكله حلوه

 

 

ساره بغرور : ومين قالكم اصلا اني هعرفكم بعد مشتغل انا هقطع علاقتي بيكم فوري
_ اخص علي الصحاب
ميرا : واطيه طول عمرك #بقلمي_اميره_رمضان
ساره بحماس: لاء تخيلو كده بقي البس البليزر الاسود وتحتيه التوب الابيض والبنطلون الاسود والبس هيلز وادخل الشركه بغرور كده وووووووووواااااااااااااااااو
ريم : صقف طموحك عاااالي انتي عندك بليزر اسود اصلا
ساره بصتلي اووي
_ لااااااااااء مستحيل البليزر بتاعي لسه جديد مش هتاخديه
ساره : معلش معلش والله مش هزعلو
ميرا : بعيد بقي عن كل الانتي قولتيه ده هيلز اي الانتي عايزه تلبسيه ده ي معفنه دانتي بتتكعبلي وانتي حافيه
ساره : اااااي كلكم عمالين تحبطو فيا دانتو عيال فقر انا عندي سيكشن سلام
ميرا : خديني معاكي انا كمان
_ شايفه اليهود اللي بيحضرو كل المحاضرات دول
ريم : عن اذنك بقي ي لوكااا انا كمان عندي محاضر
_ هتسبوني لوحدي ي كلاااااا*اب
( وعشان دول اصحابي وعارفه طبعا انهم اندال سابوني ومشو عادي وانا قعدت اشرب العصير ولقيت قدامي اكتر واحد بكرهو )
محمود : عامله اي ي قلبي
_ جتك وجع في قلبك (وكنت هقوم)
محمود : طب استني بس بكرا او بعد بكرا هنعمل اجتماع لاتحاد الطلبه والكل هيحضر متنسيش تاجي
_ اي بكرا او بعدو ده المفروض بيكونو محددين ميعاد معين
محمود : عادي انا اللي اعرفه قولته سلام بقي عشان ابلغ باقي الزملاء
_ ياعم في داهيه #بقلمي_اميره_رمضان
_______________
(روحت البيت )
_ ماماااااااا
=اااي عايزه ااي
_ جعااااانه عملتي اكل
= الاكل جوا ادخلي سخني واللي هتوسخيه هتغسليه

 

 

_ قولي ياارب
= تليفونك بيرن ي بت
_ هاتيه
الووو
يوسف :جيتي من الجامعه
_اه لسه واصله وهتغدا
يوسف : الف هنا طب كلي الاول وبعدين هبقي اكلمك
_ لاء عادي كلمني انا لسه بجهز الاكل وبحق ساره بتقولك اهلها وافقو علي الشغل
يوسف : طب الحمد لله تحبي تاجي تشتغلي معايا انتي كمان
_طيب انا دكتوره اسنان هاجي اشتغل اي في الشركه
يوسف : تاجي تعالجيني
_ ليه ي اخويا ضرسك واجعك ولا اي
يوسف : ماهو عشان اشوفك بقي هعمل اي طيب
_ هههههه منتا كنت لسه عندنا امبارح
يوسف : ايوا فكرتيني زاكرتي
_ الووو الووو الشبكه بتقطع
يوسف : اهلا ي انسه مني اي الجمال ده
_ ااااااااي مين مني دي مييييييين
يوسف : هههههههه مش كانت الشبكه بايظه #بقلمي_اميره_رمضان
_ لاء اتصلحت دلوقتي احم كنت عايزه اقولك حاجه بس متتعصبش
يوسف : قولي مش هتعصب
_ ولا تضايق
يوسف بنفاذ صبر : ولا هتضايق
_ ولا ت…
يوسف بعصبيه : اخلصييييييي
_ خلاص هقول بصراحه كده انا انهارده كنت في الكافتريا بتاع الجامعه ومحمود جه قعد قدامي
يوسف : قعد علي التربيزه بتاعتك
_ ايوا
يوسف بعصبيه : اااااااي وكان عايز اي بقي

 

 

_ قالي ان فيه اجتماع لاتحاد الطلبه
يوسف : وانتي بقااااا من اتحااااد الزفت
_ ايوا
يوسف : تطلعي منه سامعه
_ ي يوسف مش هينفع انا في شغل وحاجات بعملها مش هينفع اجي دلوقتي اقولهم هخرج
يوسف : امال حلووو كككككل شوووويه سي ززززفت ينط يكلمكككك
_ انا صديته علي فكرا وهو دقيقه وقام
يوسف : اوووووف
_ متخلنيش اندم اني قولتلك
يوسف : لييه هو انتي كنتي مش هتقولي
_ شوف تعالي نحسبها بالعقل كده ده واحد عبيط ملناش دعوه بيه مش معقوله هتعزلني عن الكل عشانه
يوسف : يعني انتي عايزه اي
_ عايزه افضل في اتحاد الطلبه زي مانا واعيش حياتي عادي ومعملش حساب لزفت ده
يوسف بضيق : اللي انتي عايزاه اعمليه
عرفت ان الطريقه دي مش هتنفع فلازم استخدم سلاح اي وحده (الدلع)
_ عايزه رضاك عني ي سي جووو
يوسف اتفاجي من طريقتي
يوسف :ههههههه انتي بتثبتيني بقااا
_وان مثبتكش انت هثبت مين يعني
يوسف : لاء كلمه كمان بالدلع ده هاجي ارزعك بوسه في وسط بيتكم
_ 😳اها ي سافل
يوسف : الله هو انا قولت حاجه
_ لاء خااااالص ها قولت اي
يوسف : خلاص خليكي بس ابعدي عنه نهائي
_ حاضر ي جلبي سلام بقي عشان هاكل
_________#بقلمي_اميره_رمضان

 

 

احمد : اوعدني يارب زيه كده اكلم خطيبتي
يوسف : ربنا يستر من عنيك الصفره دي
زين : انت لسه مكلمتش ميرا
احمد : البت كرفالي خالص اصاحبي
يوسف : عندها حق ي فاشل
احمد : بس علي مين والله ماهسكت هي هتنسي نفسها ولا اي
زين : شهم ياض هتعمل اي بقي
احمد : هفضل وراها وراها لحد متوافق واتجوزها بقي
يوسف : يخساره الرجاله
احمد بيشوح بأيدو : ياعم اسكت بقي
يوسف : انا جبت محاسبه
احمد : مين
يوسف : ساره صاحبة ملك
احمد بحب : وصاحبه ميرا برضو
زين بنفاذ صبر : ماعليناااا وانا كلمت جاسر وهياجي يشتغل معانا
احمد : وطوفان يبقي كده الوظايف تمام
يوسف : عارف عقابا ليك انا هاخد السكرتيره بتاعتك وابعتلك روفان
احمد: لاااااااء
______
روفان ؛ هاا عملت اي
محمود : معرفتش اعمل حاجه انهارده بس متقلقيش بكرا هعمل كل اللي قولتي عليه
روفان : طب اما نشوف
_________
بليل
عز : ملك هو ابوكي فين
_ مالك ياض بتتكلم من تحت ضرسك كده ليه
عز : لاء بتكلم عادي
_ انت زعلت مني علفكره انا بس قولت كده لان رنا مش انت اللي في دماغها
عز : وهي في دماغها مين بقي

 

 

_ شوف الموضوع ده بيتحس ولازم تعرف مين بيحبك ومين لاء
عز : عايزه تقولي ان ساره هي اللي بتحبني
_ انت واخد بالك
عز : واخد بالي من زمان بس ساره مش اللي انا عايزها هي مختلفه تماما عن البنت اللي انا عايزها
رفعت حاجبي : مختلفه ازاي يعني
عز : انا عايز وحده من اللي بتلبس علي الموضه وحده شيك اووي كده وحده بتعرف تتكلم كويس مش لخمه زي ساره
اتضايقت من كلامه علي ساره : وهي ساره بتلبس اي يعني ماهي لبسها حلو
عز : انا مقولتش حاجه بس لبسها تقليدي وانا مش عايز كده
_ اها فهمت انت عايز اي بس كفايه انها بتحبك
عز: الحب مش كل حاجه انا هحبها ازاي وهيه مهمله كده ماهي بقيلها سنين قدامي ملفتتش نظري بأي حاجه بالعكس لما بتحاول تلفت نظري بحس انها هبله
_ عزززز اتكلم عنها كويس
عز: انا والله مقصدش حاجه بس ساره دي انا شايفها زيك زي ميرا زي ريم شايفها اختي وجارتي لكن اكتر من كده لاء
_ ماشي ي عز فهمت انت عايز تقول اي بس نصيحه طلع رنا من دماغك
___________
يوسف : ماما انتي مرحتيش شوفتي ملك ليه
امال : ليه مالها
رنا : منتي عارفه ي ماما انها تعبانه وراحت المستشفي
روفان : ده دلع بنات
يوسف : مسمحتلكيش انك تدخلي بينا
امال : لاء تتكلم براحتها وفعلا معاها حق وانا مش فاضيه لدلع البنات ده
يوسف : اولا ده مش دلع بنات هي فعلا كانت تعبانه وبعدين من واجبك انك تروحي تشوفيها سواء دلع بنات او لاء
امال : انا مش بطيقها ولا بطيق اشوفها
يوسف : سمعا وطاعه ي امي
امال بفرحه : يعني هتسيبها

 

 

يوسف : لاء طبعا مين قال كده احنا بس هنعيش في شقه بعيد عنك
امال : برضو ي يوسف بتقول كده
يوسف : انتي مش سيبالي حل تاني
روفان : ده بدل متقولها ملك خدامه تحت رجليكي ي امي
رنا : احنا مش هنشتريها ي ست روفان عشان تاجي تبقي خدامه لحد وبعدين ملك مش قليله دي دكتوره
روفان : هو انتي المحاميه بتاعتها
رنا : اااااه وطلعيها بقي من دماغك عشان متجبلكيش صداااع

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية مصيبه سكنت قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!