روايات

رواية معذبي الفصل التاسع عشر 19 بقلم رانيا عصمت

رواية معذبي الفصل التاسع عشر 19 بقلم رانيا عصمت

رواية معذبي البارت التاسع عشر

رواية معذبي الجزء التاسع عشر

رواية معذبي
رواية معذبي

رواية معذبي الحلقة التاسعة عشر

في المستشفى مالك دخل لشمس….احم ممكن ادخل
شمس بدون النظر اليه…..اتفضل
مالك….انتي كويسه….
شمس…الحمد لله علي كل حال
مالك….انا اسف مكنش قصدي اني اخبطك بالعربيه انتي اللي طلعتي في وش العربيه
شمس بدموع…..متتأسفش انا اللي غلطانه مخدتش بالي من العربيه
مالك….اهدي علشان متتعبيش
شمس لسه هتتكلم قطعها دخول شهاب
شهاب بلهفه….شمس انتي كويسه يا حبيبتي
شمس بغل….انت ازاي ليك عين تيجي لحد هنا ابعد عني بقا
شهاب….شمس اسمعيني ارجوكي انا مكنتش اعرف والله
شمس….مكنتش تعرف اي انت ضحكت عليا لتاني مره اديك ثقتي وتكسرها انا بكرهك والله العظيم بكرهك
شهاب بصوت عالي وعصبيه….مكنتش متخيل انه يعمل كده حتي اما استغربت بس قولت لا ده مستحيل يعمل في بنت اخوه كده

 

 

شمس….انا مش عارفه جيت معاك ازاي بس قولت اني ماليش مكان اروح فيه بعد ما ابوك اكل حقي وصدقتك وجيت معاك
بس مكنتش اعرف اني عمي عايز يمضيني عن ورق تنازل عن حقي
شهاب….شمس صدقيني مكنتش اعرف
شمس بصوت عالي….اطلع برا دمرتولي حياتي منكم لله انا بكرهكم كلكم
شهاب لسه هيقرب منها مالك مسك ايديه…اظن سمعت هي قالت اي اطلع برا…..
شهاب بص لشمس وطلع برا وهو حاسس انه ضايع بسبب عيلته واللي بيعملوا
مالك قرب من شمس اللي حضنته جامد ودموعها نازله بغزاره
____♡____
نور….الو مروة اذيك عامله اي
مروة بصوت يغلفه الحزن….بخير الحمدلله انتي عامله ايه
نور….يارب دايما يا حبيبتي تكوني بخير
مروة….تسلميلي
نور….مروة بقولك اي انا عايزاكي تيجي معايا هشتري شويه حاجات واهو بالمره تغيري جوا
مروة كانت لسه هتفرض بس حست انها عايزة تتكلم مع حد لان مالك خدها من الفيلا اللي عايش فيها ياسين وسلوي وعايشه معاه في شقته
مروة….ماشي هتصل بمالك استأذنه وهرجع ارن عليكي
نور بحب….ماشي يا حبيبتي براحتك
مروة قفلت مع نور ورنت علي مالك
مالك….الو ايوه يا حبيبتي في حاجه
مروة بصوت مرهق….مالك ممكن اخرج مع صحبتي شويه
مالك….صحبتك مين وبعدين مين هيوصلك
مروة….هخلي السواق يوصلني نور صحبتي يمالك هخرج معاها اغير جوا شويه
مالك بحب….ماشي وابعتيلي اللوكيشن اللي هتكوني فيه ومتتاخريش تمام وانا هبعتلك السواق
مروة….حاضر
مالك….سلام خلي بالك من نفسك
مروة…سلام

 

 

مروة قفلت معاه ورجعت رنت علي نور وقلتلها ان مالك وافق وبعدين قفلت معاها وراحت تلبس
مروة لبست بنطلون جينز وتيشرت ابيض وجاكت جينز وسابت شعرها ومحطتش ميكب ووشها كان بيعبر عن حزنها
____♡____
سلوي….يعني اي لا انا مش موافقه
ياسين…لي بقي انشاء الله اي عيبه
سلوي….انا مش عايزاه لو اخر واحد في الدنيا مش هتجوزه يا ياسين
ياسين….عمر شاب كويس ومحترم هو ايوه علي كد حاله بس هيقدر يسعدك ومتفكريش يا سلوي اني نايم علي وداني لا انا عارف كويس خروجاتك ومقابلاتك
سلوي بتوتر….خروجات اي ومقابلات اي لا مفيش حاجه من دي
ياسين….تحبي اثبتلك
سلوي اتوترت اكتر…ياسين طلع صور من جيبه لسلوي وهي بتحضن عمر
ياسين….اي مصدومه انا عارف انك بتحبي عمر من اللحظه الاولي اللي كنتي بتخرجي فيها وتغيبي عم البيت
انا متكلمتش لان عمي وصاني عليكي وانا مكنتش عايز احرمك من حبك وحياتك ياريت تفكري كويس وعمر انا اديته معاد ورأيي مش هيتغير
ياسين سابها ومشي وهي فضلت واقفه وماسكه الصور بتبص فيها بصدمه
____♡____
نور ومروة خرجوا ومروة قابلت نور عند المول
مروة سلمت علي نور بحب…نور بصت لمروة وشافت ملامح وشها اللي بهتانه وكأن روحها اتأخدت منها
مروة لسه هتدخل المول نور مسكت ايدها وسحبتها لبرا
مروة باستغراب…..في اي مش هندخل المول
نور….لا انا هاخدك مكان تاني تعالي معايا
مروة ركبت مع نور باستغراب ومعلقتش بعد نص ساعه وصلوا للبحر مروة نزلت ونور نزلت
مروة….احنا جينا هنا نعمل اي
نور سحبت مروة وراها وخدتها وكان في شخص واقف ومدي ضهره ليهم….نور سابت مروة ومشيت مروة لسه هتتكلم وقفت مكانها بصدمه ودموع….هيثم
هيثم بحب….وحشتيني يقلب هيثم

 

 

مروة مكنتش مصدقه نفسها لانها اديلها اسبوعين ماشفتوش
جريت عليه بفرحه زي الاطفال واشتعلقت في رقبته
هيثم حضنها جامد….وحشتيني
مروة بدموع وطفوله خدت قلبه….كداب لو وحشتك كنت جيت شوفتني او حتي رنيت عليا
هيثم بحب واشتياق….غصب عني بس اوعدك من هنا ورايح مش هتبعدي عني ولا لحظه يقلب هيثم وكل حياته
مروة بعدت عن حضنه واتكلمت برقه….هتاخدني معاك
هيثم بص علي ملامحها اللي بهتانه ومع ذلك قادره تخطف قلبه
هيثم….بعشقك اوعدك هتبقي مراتي في اسرع وقت
مروة بحزن…..بس مالك مش هيرضي يا هيثم
هيثم….سيبي الموضوع ده عليا انا وانتي هنتجوز قبل ما ارجع الكتيبه واسافر
مروة بحزن وصدمه….هتسافر ليه

 

 

هيثم بابتسامة….عندي مهمه وانا وعدت نفسي تكوني علي اسمي وملكي قبل ما اسافر حتي لو مت هكون فرحان انك ليا
مروة بدموع ونفي حطت ايدها علي بؤقه….متقولش كدع ارجوك انا مقدرش اعيش من غيرك صدقني والله
هيثم بضحك علي برأتها…..بس اي ماسوره وضربت اهدي
مروة ضربته بزعل علي صدره وهيثم حط ايده علي شعرها بحب

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معذبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!