روايات

 رواية ملاك الليث الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم إسراء محمد

 رواية ملاك الليث الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم إسراء محمد

 رواية ملاك الليث الجزء الثاني والعشرون

 رواية ملاك الليث البارت الثاني والعشرون

 رواية ملاك الليث الحلقة الثانية والعشرون

في الحلقات السابقه
ملاك:مناديل ياعمو
ليث:نزل لمستواها اسمك اي ي حبيبتي
ملاك:اسمي ملاك عندي ٥و٥
ليث: تعيشي معايا
ملاك بخ”وف:لا يعمو مش عاوزه
ليث لاحظ خ”وفها:متخافيش ي حبيبتي ها اي رايك
ملاك بفرحه فهي بت”نام فالش’ارع :بجد ياعمو
ليث:بجد يحبيبتي يلا
ليث:جايلك عريس
ملاك بدم”وع:بس انا مش عاوزه هو انت مش فاهم
ليث:ليه ومش فاهم اي

 

 

ملاك بدم”وع:انا من ساعه ماكبرت وبقي عندي ١٤سنه وانا بحس بحاجه غريبه نحيتك بيقولوا عليها مشاعر وانا كنت بقول لا والمشاعر دي غلط بس لحد دلوقتي كده يبقي اي انت مش فاهم أسأله كتير بتدور فدماغي تصرفاتك معايا كل حاجه ربتني لي معاملتك ليا مش فاهمه ده كله بيدور ف دماغي
ليث:متفكريش كتير ي ملاك ونامي دلوقتي
مهند:مالك بتتكلمي كده ليه بقرف متضايقه ولا هتقوليلي بقي نصلح غلط”تنا وابنك اللي فبطني ي بي”بي😨😨
لؤي بعي”اط:ماهي اهدي عشان خاطري
ماهي:بضحك انت مين بقولك اي والنبي هاتلي اكل عايزه اكل لؤي جري جابلها اكل وهي قعدت تاكل بهستريه زي الاطفال
ماهي خلصت اكل
لؤي:كلتي وشبعتي
ماهي:اه انا انا عاوزه انام
هدوء صوت طفل بيعيط ملاك وليث بصوا لبعض وشافو ثمره حبهم
‏الدكتور:مبروك بنوته زي القمر
‏ ‏المهم مفيش احداث مهمه حصلت عدي اليوم وسموا البنت مليكه
‏******************************
‏عدي شهر
‏عند داليا وحسام
‏حسام :حبيب بابا وبيلاعب سليم ابنه
‏داليا دخلت:امال ي امال
‏جت امال
‏امال:نعم ي هانم
‏داليا:ممكن تاخدي سليم عشان عايزه اتكلم مع حسام بيه شويه
‏حسام :اي دودي انتي كمان عاوزاني الاعبك وغ”مز
‏امال:تحت امرك ي هانم وخدت سليم
‏داليا:كنت فين امبارح ي حسام شغل بردو

 

 

‏حسام:من امتي وانتي بتسأليني كده هو انتي هتفتحي معايا تح”قيق ولا اي
‏داليا:انا بسالك سؤال محدد وعايزه اجابه معينه ي حسام
‏حسام: كنت فشغل وانتي عارفه شغلي ملوش مواعيد
‏داليا: اممم شغل ماشي ي حسام كمل لعب مع سليم وسابته وخرجت
‏عند ملاك وليث
‏ملاك:حبيبه ماما روح ماما عين ماما انتي
‏مليكه بتضحك وعماله تتحرك بعش”وائية وتحرك رجلها
‏دخل ليث
‏ليث:امممم اند”ال بتلعبوا من غيري
‏ملاك:هو انت فاضلنا وضحكت بسخر”يه
‏ليث عرف أنها لسه زع”لانه منه قرب منها بهدوء:ممكن اعرف انتي لسه زعلا”نه لي غص”ب عني ي ملاك شغل وانتي عارفه
‏ملاك:معلش بقي احنا بنع”طلك عن شغلك وأدت وشها الناحيه التانيه
‏ليث لف ليها: ملس علي وشها بحنان ممكن اعرف مالك فيكي اي
‏ملاك بدم”وع حضنته جا”مد :مخنو”قه تعب”انه او”ووي
‏ليث:لو اعرف بس مالك ي ملاكي فيكي اي
‏ملاك:محتجالك اووي متسبنيش ي لييث
‏ليث:انا معاكي اهو ي حبيبتي مستحيل اسيبك اهدي بس فيكي اي تاع”به روحي معاكي لي
‏ملاك:انا افتكرت ماما الله يرحم”ها
‏ليث طبطب عليها بحنان:فهي محر”ومه من مامتها من وهي صغيره واتح”رمت من حنان الام وكمان اتحر”مت من حنان الاب
‏ليث بحنيه:الله يرحمها ي حبيبتي
‏انا جنبك اهو ندي جنبك ملك وساندي وبابا وداليا وبنتك مليكه كلمنا بنحبك ومحتاجينك كلنا منقدرش نعيش من غيرك ي ملاكي انتي ملاكي انتي اختي وبنتي وحبيبتي ومراتي وكل حاجه بالنسبه ليا ي ملاكي انتي ملاك الليث ❤️
‏ملاك:انا بحبك اوووي ي ليث

 

 

‏ليث :وانا بحبك ي عيون ليث وششششششش ذهبوا الي عالمهم الخاص عالم لا يلتقي فيه إلا العشاق
‏بعد فتره ملاك خرجت من الحمام وليث دخل الحمام مليكه صحيت :اهئ اهئ اهئ
‏ملاك راحتلها شالتها قعدت ته”ز فيها لحد ما مليكه راحت فالنوم وملاك كمان نامت جنبها ليث طلع لقي ملاك نامت جنب مليكه زي ماهي بالبور”نس ابتسم وغط”اهم كويس ولبس وخرج
‏عند لؤي
‏اميره:لؤي
‏لؤي: اممممم
‏اميره:انا تعب”انه اووووي
‏لؤي بخ”ضه :تع”بانه مالك
‏اميره بت”عب:مش عارفه ي لؤي بس الحمل تاعبني وحاسه بم”غصه بتجيلي لازم اكشف
‏لؤي:اهدي ي حبيبتي أن شاء الله هتبقي كويسه والله وبكره الصبح نروح للدكتور
‏اميره:طيب ي حبيبي
‏عند داليا وحسام
‏حسام:داليا انا نازل
‏ داليا :شغل بردو
‏حسام:اه شغل يلا خلي بالك من نفسك
‏وسابها ونزل
‏داليا لبست ونزلت وراه وسابت الاولاد مع امال
‏وركبت تاكسي وماشيه وراه بتراقبه من غير ما ياخد باله
‏داليا:يىرب يكون مش صح اللي فبالي قالت كده بد”موع
‏Flash Back

 

 

‏داليا بعي”اط:انا تعبت اوي ي ملاك مش عارفه اعمل اي خايفه يكون بيخونني
‏ملاك:لا لا ي داليا انتي عارفه حسام مش كده ومستحيل يعمل كده
‏داليا:لا انا مش مطمنه ي ملاك قلبي مش مطمن
‏ملاك:راقبي فمره ي داليا بس انا متاكده أنه مش هيكون في حاجه
‏داليا:ي رب
‏Back
لقته وقف عند عماره
‏وطلع
‏نزلت هي كمان من التاكسي
‏وسالت البواب
‏البواب:قصدك علي حسام بيه
‏داليا:اه
‏البواب:ده طلع فشقه عشق هانم بيجي هنا علي طول شقه رقم ٤
‏داليا :تمام اتفضل دول وادته فلوس وطلعت
‏جت تخبط علي الباب لقته مردود فتحت لقت حسام نايم علي الكنبه وغمض عينه
‏حسام قام اتنف”ض من مكانه :داليا
‏حسام:راحلها داليا افهمي انتي فاهمه غلط
‏ داليا:انت ي حسام
‏حسام:داليا اسمعيني داليا استني

 

 

‏داليا نزلت جري علي السلم حسام بسرعه نزل وراها بيجري
‏حسام :داليا استني داليا حاسبي طخخ”خخ
‏*******************************
‏عند ملاك وليث كانوا ناييمين ليث وملاك صحيو علي صوت الفون بتاع ليث حد بيرن فالوقت ده
‏ليث:الو ي حسام
‏حسام:داليا عملت حاد”ثه وهي دلوقتي فالمس”تشفي
‏ليث اتنفض من مكانه :اييه حا”دثه طيب لمستشف”ي اي
‏حسام:*****
‏ليث:طيب انا جاي حالا
‏ملاك:فاي ي ليث مين فالمس”تشفي
‏ليث:داليا عملت ح”ادثه
‏ملاك:اييييه طيب هي عامله اي انا عايزه اجي معاك
‏ليث طيب يلا البسي ولبسوا واتجهوا الي المس”تشفي ملاك سابت مليكه مع ساندي وملك فالبيت
‏ليث وملاك وصلوا
‏ليث جري علي حسام
‏ليث: داليا مالها ي حسام
‏حسام :لا رد
‏ليث :انت سامعني
‏حسام بيع”يط بس:داليا داليا هتض”يع بسببي
‏طلع الدكتور جريوا عليه :داليا حصلها اي ي دكتور
‏الدكتور:الحمد لله هي كويسه كسر فايدها بس وشويه كدمات
‏حسام :اقدر ادخلها
‏الدكتور:اه اتفضل وحسام دخل جري عليها
‏حسام:داليا حبيبتي انا انا اسف والله انتي فاهمه غ”لط

 

 

‏داليا:اطلع بره ي حسام
‏حسام: داليا اسمعيني بس انتي فاهمه غلط دي اختي والله انا ليا اخت من الاب بس يا داليا ومحدش يعرف بالموضوع ده حتي ماما الله يرحمها
‏داليا بصتله بص”دمه
‏حسام:ايوه ي داليا انا عارف انك اتصدمتي بس ده كان سر ومحدش كان لازم يعرف عشق اختي
‏داليا: يعني انت انت مخونت”نيش ي حسام
‏حسام:لا مقدرش ي داليا داليا انا بحبك اوووي انا بموت فيكي ليث وملاك دخلوا اطمنوا عليها داليا طلعت وروحت البيت و
‏غيروا هدومهم وناموا
‏تاني يوم الصبح ملاك صحيت ملقتش مليكه راحت شافتها فاوضه ندي وملك وساندي ملقتهاش
‏ملاك بص”راخ:ليث ليث اصحي
‏ليث ا:صحي مخض”وض اي ايه في أي
‏ملاك بعي”اط:ليث الحق”ني مش لاقيه مليكه
‏ليث قام:يعني اي مش لاقيه مليكه تلاقيها مع حد من البنات
‏ملاك :مش مع حد منهم بنتي ي ليث انا عايزه بنتي
‏ليث:اهدي طيب اهدي عشان خاطري
‏ملاك:انا عايزه بنتي اههههه ي بنتي وصر”خت والبيت كله صحي وراح لها فالاوضه
‏ليث ات”صل بالشرط”ه ولؤي عرف وراحله
‏جاله اتصال من رقم مجهول:ليث فتح الاسبيكر
‏-بنتك معانا
‏ليث:انتو مين وعايزين اي
‏-معقول مش فاكرني تيتتتت تيت الخط قطع
‏ليث :الو الو مفيش رد

 

 

‏ملاك:اه ي بنتي اه انا عايزه بنتي اهههه وبتعي”ط ج”امد
‏بعد شويه جاتله رساله :لو عايز بنتك تعالي فمكان كذا من غير شرطه احسنلك

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الليث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!