روايات

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الفصل السادس 6 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الفصل السادس 6 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء السادس

رواية وبرغم من قسوتها احببتها البارت السادس

رواية وبرغم من قسوتها احببتها
رواية وبرغم من قسوتها احببتها

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الحلقة السادسة

ريان بصدمه ايه ليه غرام مش فقيره غرام غن
بيبرس بمقاطعة اوعي تفتكر اني هقولك فقيره ومن طبقه متوسطه وشغل المسلسلات الهندي دا لا متخفش أنا عارف ان غرام مش فقيره بس المشكله ان البت دي هنا ويشاور علي ندي وطول ماهيا هنا أنا مش موافق
ندي بغضب بت أما تبتك أنا عامله حساب لريان والا كنت ضربتك
بيبرس بغضب وهوا يشوح لها بس يابت
ندى بغضب وهي تشوح له بس ياه
ريان بغضب بس انتو الاتنين هتفضلو تتخنقو واحنا واقفين ها ياماما موافقه ولا اروح اتجوزها بعيد عنكو عشان لو عملتو ايه مش هقبل اتجوز غيرها
تنظر اروي لغرام باستغراب وتذهب إليها وتقول هوا دا ابني ريان الي كان رافض تماما يتجوز ولا يحب حد ولا يوافق انو يتكلم مع بنت حبك انتي وعشقك لا دا انتي بتعملي معجزات
غرام ببكاء لا ياطنط ريان هوا الي بيعمل معجزات أنا كنت انسانه قلبها اسود ودا بسبب أن ولا ابويا ولا امي معتبرني بنتهم وتحكي لهم قصتها ثم تكمل وبعد كل دا ريان عرفني معني السعاده أنا حبيتو مش بس حبيتو عشقتو وهفضل احبو لحد ما امو

 

 

ريان بمقاطعة غرام اوعي تكملي غرام وريان مافيش حاجه تفرقهم ولو هنموت هنموت مع بعض
جاسر بفرحه للدرجادي بتحبها ياريان
ريان بحب لا مش بحبها بعشقها وعمري ماقدر استغني عنها
جاسر احنا موافقين يابني
ريان طيب عشق وندي هيفضلو هنا لحد ما اتجوز أنا وغرام وفرحنا بعد بكره
بيبرس بمرح الله وهلبس بدله ياجدعان ولا ووقعت ياريان
ريان بحب وانهي وقعه دي جبتني علي بوزي
اروي طيب يابنات هتنامو في نفس الاوضة ولا تحبو كل واحده في اوضه
ندي وعشق وغرام في فم واحده لا هنام في اوضه واحده
اروي تمام تعالو اطلعكو الاوضه
ريان لحظه ياغرام خدي دي ويعطيها فيزه ثم يكمل وانزلي اشتري هدوم انتي والبنات وانزلي هاتي فستان الفرح وفساتين البنات وانا هجهز كل حاجه بخصوص الفرح
غرام تمام ياريان وتذهب الي الغرفه يتركون شنطهم وينزلون مول كبير ويشترون ملابس كثيره لغرام ويشترون ملابس لندي ولعشق وتري غرام فستان في غايه الجمال وهوا فستان ابيض منفوش وهوا عليها رسمه وبكم وتراهم هدير
هدير بخبث قال يعني هتشتري فستان ب٢٠ الف جنيه تبقي تقبلني بكره نشوف هتلبس ايه
وينتهون من شراء الملابس ويذهبون الي البيت
وها هوا موعد الزفاف
يكون البنات في البيوتي سنتر
تلبس غرام الفستان الابيض المنفوش وكانت تضع القليل من مستحضرات التجميل وكانت في غايه الجمال والراوعه
و كانت تلبس ندي فستان من اللون الوردي وتضع القليل من مستحضرات التجميل وتركت لشعرها العنان وكانت في غايه الجمال والراوعه وكانت عشق تلبس فستان من اللون البيچ وفيه القليل من اللمعان ووضعت القليل من مستحضرات التجميل وتركت لشعرها العنان وكانت في غايه الجمال والراوعه
ندي بفرحه الله الله ايه الحلوا دي يابخت ريان بيكي
غرام بحب لا قصدك يابختي بريان ريان غير حياتي ٢٠٠ في الميه ربنا يخليهولي
عشق بسعاده لسعاده اختها ويخليكي لي ياحبيبتي وزي ما بيقولو الطيبون للطيبات وانتي طيبه عشان كدا ربنا بعتلك ريان وربنا يخليكو لبعض ياحبيبتي
غرام يارب ياعشق يارب

 

 

ندي بمرح ايه جو الكئابه دا متيجو نهيص شويه
_ اه ياكلاب هتهيصو من غيري مش فرح اختي بردو ولا اي
غرام بفرحه جنا تعالي ياحبيبتي
جنا بصدمه من جمال غرام تعالي ايه وزفت ايه ايه الحلوا دي يابت دا ريان خلاكي احلاوتي وايه الفستان الجامد
غرام بحب ريان ربنا يخليهولي جبلي الفستان دا عشان البسو
جنا بمرح ولا ووقعت ياوحش
ندي بمرح وحش ايه وبتاع ايه ايه الحلوا دي يابت ياجنا
فكانت ترتدي جنا فستان من اللون الاحمر وتضع القليل من مستحضرات التجميل وتركت لشعرها العنان وكانت في غايه الجمال والراوعه
جنا ايه حلو كنت فكره وحش وقبل أن تكمل كلامها انتي ريان ومعه مازن وبيبرس وشخص اول مره نراه وهوا فهد الشرقاوي وهوا يكون شريك عشق في الشركه وله دور في الروايه وكان ريان يلبس بدله من اللون الاسود ويفعل شعره اسشوار وكان في غايه الوسامه
جنا بصدمه عندما تري مازن انت
مازن بصدمه وغضب انتي انتي ايه جابك هنا
جنا بغضب أنا هنا عشان فرح صحبتي وبنت عمي وانت بتعمل ايه هنا
مازن بغضب أنا هنا عشان فرح ريان صحبي وعشرت عمري
ريان بصدمه ايه دا انتو تعرفو بعض
مازن بجمود اه دي واحده مستفزه خبطط فيا وقال ايه بتقول مش تفتح
جنا بغضب أنا يا اعمي
ريان بس انتي وهوا خلوني اشوف القمر الي قدامي دا
غرام بخجل بس يا ريان
ريان روح وقلب وعيون ريان
عشق تنصدم عندما تري فهد وفهد ينظر لها بحب وصدمه من جمالها نعم فهو يحبها كثيرا بل يعشقها
عشق بصدمه فهد انت هنا
ريان ايه تعرفي فهد انتي كمان
عشق اه دا شريكي في الشغل

 

 

ريان ايوا يعني هتجوز ولا مش هتجوز خلصوني بقا أنا هخاد الهانم الي محلويه دي وامشي وبيبرس خد عشق وندي معاك انت وفهد في العربيه ومازن خد جنا معاك وانا هاخد مراتي يلا كلو علي عربيتو ويذهبون الي السيارت ويركبون ولم يخلو الجو من خناق ندي وبيبرس وخناق جنا ومازن ووصلوا أخيرا الي المكان الفرح ونزلو وكان المكان في غايه الجمال والراوعه وتنزل غرام وريان والجميع ويذهبون الي المكان الذي يجلس به المأذون
ويصل مهدي ورحمه ( الام) وهدير وينزلون وكانت هدير تلبس فستان من اللون الاسود وتضع الكثير من مستحضرات التجميل وتركت لشعرها العنان وكان ابو وام غرام يلبسون اسود
هدير بصدمه معقول هوا دا المكان
مهدي ولاهي ما أنا عارف يابنتي
هدير بخبث بس دا كتير علي غرام اوي يالا خليها تفرح بلفرح دا وبكره تتعب من شغل البيت ( شغل البيت ايه يابنت الهب*له انتي فكره ان ريان هيسبها تعمل حاجه تبقي عبد*يطه )
ويدخلون الي المكان الذي يجلس به المأذون
وتنصدم هدير ان غرام اشترت الفستان الذي قيمته ٢٠ الف جنيه ومن فساتين ندي وعشق وكانت متغاظه بشده
ريان اهلا ياعمي اتفضل
مهدي عمك دبب
ويضغط ريان علي يده بشده ولاكن تضع غرام يدها علي يده ويهدأ
المأذون اين وكيل العروس
مهدي ملاهاش وكيل
_ مين قال كدا يا مهدي أنا وكيلها
جنا بفرحه بابا انت جيت وتذهب وتحضنو
مسيري اه ياحبيبت بابا أنا جيت
غرام ببكاء عمو وتذهب إليه وتحضنو
مسيري عمو ايه بقا ياغرام بابا ياحبيبتي ومراتي سعاد ماما
سعاد تعالي في حضني ياحبيبتي
تذهب إليها غرام وتحضنها
سعاد بحب بقا في اب وأم ميحضروش فرح بنتهم
جنا باستغراب بس انتو عرفتو ازاي

 

 

غرام بصدمه ايه دا مش انتي الي قولتي ومستحيل هدير تقول
مسيري هدير دي ليها حساب تاني معايا من النهارده هدير مش بنتي أنا بناتي هما عشق الكبيره وبعدها غرام وندي وبعدها جنا ومليش غيرهم وهدير اشبع بيها يامهدي وال قالي يابنتي ريان
تذهب غرام وتحضن ريان
غرام بحب شكرا ياريان
ريان العفو يا حبيبتي
مهدي شوف قللت الادب بتحضنو واحنا واقفين هدير بنتي ومن النهارده هتعيش معايا وهاخد بناتي
عشق بناتك مش عايزينك احنا هنفضل مع بابا مسيري وماما سعاد
مهدي تمام وانا متبري من غرام
وغرام تبكي
ريان بغضب مهدي بيه اوعي تنسي اني قولت الي هينزل دمعه من غرام هيدفع التمن غالي فاهم
مهدي لا مش فاهم وهقولها تاني أنا متبري من غرام وهي دلوقتي ملهاش ولا أب ولا أم وبقت ياتيمه
اروي وسعاد مين قال كدا أحنا امهتها
جاسر ومسيري واحنا ابهتها
بيبرس وانا اخوها الصغير
مازن وانا اخوها الكبير
فهد وانا اخوها الكبير
عشق وانا اختها الكبيره
ندي وانا تؤامها
ريان اظن انك سمعت غرام مش لوحدها وانا جوزها
وعيلتها كلها معها هتحضر الفرح باحترام اهلا وسهلا مش هتحضر ملكش لازمه
المأذون ياجماعه اين وكيل العروس
مسيري أنا ياشيخنا
المأذون تفضلو يا اولادي ياعروس هل تقبلي ريان جاسر الهلالي زوج لكي
غرام بخجل اقبل
المأذون هل تقبل غرام المهدي زوجه لك
ريان اقبل
المأذون قول ورايا (…………………………)
المأذون زواج مبارك وتم الزواج
ريان بحب مبروك يا حرم الهلالي
غرام بحب مبروك عليا حبك ياريان

 

 

تذهب هدير الي الخارج وتتكلم مع شخص علي الهاتف
هدير بخبث اول ما أوقع اسورتي وانزل اجبها تضربها بالنار وتخلصني منها
مجهول حاضر ياهانم
وانتهي البارت
ياتري ما هوا مصير غرام وهل يتنفذ هدير ما هي تريده أم أن للقدر رائ اخر؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وبرغم من قسوتها احببتها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!