روايات

رواية وريثه العرش الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية وريثه العرش الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية وريثه العرش الجزء الثالث

رواية وريثه العرش البارت الثالث

رواية وريثه العرش
رواية وريثه العرش

رواية وريثه العرش الحلقة الثالثة

ابراهيم : بااااااس انا واجف اهنه اياك وانا الكابير هنا والي اجوله يمشي علي رجابي الكل فاهمين
الكل : فاهمين يابوي
ليدخل في هذه اللحظه سيف
سيف : في ايه ؟!
مليكه : اسأل اخونا الكبير المحترم الي بيهني وبيتهمني في شرفي وبيقول هجبلهم العار يا سيف اخوك ضياء العاقل الكباره بتاعنا
ضياء : مليكاااااا انا ساكتلك عشان ابويا بس ورحمه امي مهرحمك لو نطقتي حرف ذياده وحتى ابويا ميقدرش يحوشني
ابراهيم : والله عااال خالص معتش هيبجا ليا كلمه عليك يا ولدي يالي من دمي ولحمي واسمك علي اسمي جه اليوم الي شوفت فيه ولاد الراين بيتفرجو وبيكرهو في بعضيهم جدامي امال لما اموووت
الكل : بعد الشر عليك يابوي
مليكه : انا طالعه انام ويا استاذ ضياء لو تعاملك هيفضل معايا كده بلاش تكلمني افضل وعادي خالص ولا يهمني
فارس : مليكه عدي الليله واطلعي واسكتي
ابراهيم : بعدهالك يا مليكه معايزاش تكلمي اخوطي سندك وضهرك
مليكه : لا يابابا طالاما انتا عايش انتا سندى وضهري وحياتي كلها دا غير انو مش متقبلني اصلا وانا عارفه السبب كويس اوي والي كلنا عارفينه بس بنتغاضا عنو
سيف : مليكه متفتحيش في القديم تاني مصدقنا انو يتقفل
مليكه : اتقفل عندكو كلكو الا عند ضياء ولسه مفكر ان امي هي الي قتلت امو عشان تاخد مكانها
ضياء : مليكااااااااا الزمي حدودك لهنا واقفي وامك هي الي قتلت امي فعلا وانا عمري في حياتي مهسامحها يا مليمه وهنتقم

 

 

في هذه اللحظه يعلو صوت صفعه علي وجه ضياء من قبل ابراهيم
ابراهيم : لساك اناني وغبي ومبتفكرش غير في حالك
ضياء ببكاء وصوت عالي : عشاااان عايز اخد حق امي ابقا اناني وغبي ها رحت جبت الي قتلت امي واتجوزتها وخلفت منها كمان
مليكه : اه وانا ابقا بنتها الي المفرود ابقا اختك طبعا دا المفرود بس هنقول ايه بقا انتا غبي يا ضياء بجد غبييي للدرجه دي بتكرهني ليه وعشان مين انا عملتلك ايه
ضياء : اه يا مليكه ومبكرهش في الدنيا قدك انتي وامك
كل هذا تحت نظر ابراهيم وفارس وسيف
مليكه بدموع تكتمها : وانا عمري مهكرهك يا اخويا يابن ابويا يا ضهري يا سندي لعرف كده ووقت متفكر صح وتحاول تفهم الموضوع صح هبقا سامحتك علي كل اغلاطك دي 💔
ليتركها ضياء ويذهب الي الخارج ليقود سيارته ويذهب الي مكان لا يعرفه .
بينما مليكه تقف لتخونها دمعه من عيناها ليراها الجميع ليضمها ابراهيم الي صدره ويقول
ابراهيم : خلاص يبتي متبكيش امال انا جمبيك لحد منفهمو الحجيجه كلها
لتبكي مليكه بحرجه كبيره
ليذهب فارس وسيف كل منهم الي غرفته وهكذا مليكه وابراهيم
**********************
في مكان اخر وعلي طاوله كبيره للاجتماعات يوجد شاب عمره الثلاثين وهوا اسر الدمنهوري صاحب اكبر شركات الدمنهوري
وبجانبه صديقه يوسف بنفس عمره
اسر : الصفقه دي لازم تتم وكمان لازم يحصل شراكه بين شركه الدمنهوري وشركه الراين والا احنا الاتنين هنتنسف من السوق كلو وانا استحاله اخلي دا يحصل
يوسف : طب متعرض عليهم دا
اسر : منا عرضت بالفعل بس للاسف ضياء الذفت هوا الي ماسك بدال ابوه الفتره دي وهوا الي موكله بداله وهوا مفكر اني طمعان فيه لسمح الله طلع غبي واناني وكلب فلوس
يوسف : يااااه هوا ضياء لسه ماسكها
اسر : اه يا خويا
يوسف : هتنحل يا صاحبي المهم انا هقوم اسهر شويه كده تيجي معايا ؟!
اسر : اجي معاك ابهدل اسمي وسمعتي عشان واحده زباله متسواش قرشين يوسف ابعد عن ام السكه دي الحريم خبثا اوي دا غير انك بتسهر في اماكن زباله
يوسف : ربنا يسهل سلام

 

 

***********************
ليبدأ يوم جديد علي ابطالنا في فيلا الراين
نيره والده مليكه : ياحاج اصحي يا حاج الساعه جت اتناشر الضهر
ابراهيم : ضياء السبب في جله نومي دي
نيره : ليه حصل ايه تاني
ابراهيم : كل شر والله يا نيره
نيره بحزن : الموضوع اياه
ابراهيم : اه يا نيره
نيره بدموع: متجولهم الحجيجه يا حاج واني فعلا جتلتها
ابراهيم : اسمعك بتجوليها تاني وربنا مهرحمك مكلو كان جدامي كانت غلطه مش مجصوده وخلاص راحت لحالها وانسي بجا ام الموضوع عشان انا اتخنجت ومعارفش اعمل ايه
ليحس ابراهيم بقبضه في صدره شديده
ابراهيم : اهههههههههه
نيره : يالهوي يالهوي مالك يا حاااج ياااافاارس يا سييييف الحجوني
يأتي فارس وسيف ومليكه بسرعه الي والدهم ليروه يتألم في صدره فيأخذوه الي المستشفى بسرعه .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وريثه العرش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!