روايات

رواية وقعت في حب قاسي الفصل الحادي عشر 11 بقلم آية سلمان

رواية وقعت في حب قاسي الفصل الحادي عشر 11 بقلم آية سلمان

رواية وقعت في حب قاسي الجزء الحادي عشر

رواية وقعت في حب قاسي البارت الحادي عشر

رواية وقعت في حب قاسي
رواية وقعت في حب قاسي

رواية وقعت في حب قاسي الحلقة الحادية عشر

الساعه ٩ صباحا
مليكة ب تململ فتحت عينها لقت سيف نايم
مليكة مع نفسها : طيب اصحية لالا هو تعب اوي اليومين ال فاتو انا هقوم لوحدي اي يعني الكرسي هناك اهو
مليكة سحبت نفسها من تحت ايده ال محاوطاها بهدوء و راحت ع حرف السرير و حاولت تشد الكرسي و لاكن ايدها الصغيرة مش طايلاه
مليكة ب زهق : اووف تعالي هنا شوية اي دا
حاولت تمد ايدها تاني تجيبة و لاكن فجأه مقدرتش توازن نفسها ف وقعت
مليكة ب وجع : اااااه
سيف قام مخضوض بيبص جمبة لقاها واقعه
سيف ب خضه و خوف قام بسرعه : مليكة اي ال وقعك كده
و قرب منها و شالها و حطها ع السرير بالراحه
سيف ب خوف : انتي كويسة
مليكة ب وجع : اه اه كويسة مفيش حاجه
سيف ب استغراب : ازاي وقعتي كده
مليكة و هي باصة ف الارض : ا اصل كنت ب بجيب الكرسي و
سيف ب غضب : و لية مصحتنيش
مليكة ب دموع : م محبتش اصحيك ع عشان كنت تعبان
سيف و هو بيمسح ع وشه ب زهق و بعدين قرب منها ب حنية
سيف ب حنية : و انا اشتكيتلك طيب
مليكة ب دموع : ل لا بس
سيف : مبسش ولا حاجه بعد كده لو عوزتي حاجه لو ف اي تعالي و قوليلي و ملكيش دعوة
مليكة : حاضر
سيف ب ابتسامه : طيب ليه الدموع دي
مليكة و هي بتمسح دموعها ب ضهر ايدها زي الاطفال : ع عشان زعقتلي
سيف : حقك عليا انا اسف
مليكة بسرعه : لالا خلاص متتأسفش
سيف : امم طيب كنتي عاوزة تروحي فين
مليكة ب احراج : ك كنت عايزة احم ادخل اخد شاور
سيف ب ضحك و غمزة : بس كده يا سلام تعالي ي ستي
مليكة ي كسوف : لالالا ا انا هروح لوحدي
سيف و هو بيشيلها : بس ي بابا اسكتي

 

 

 

مليكة ب احراج خبت وشها ف صد’رة
سيف ب ضحك : لسة بتتكسفي مني دانا زي جوزك يعني
مليكة ضربته ع صدرة من كتر الاحراج
سيف ب ضحك : هههههه خلاص خلاص هسكت
نسيبهم و نروح لباقي الاسرة😂
كان محمد و سامية قاعدين ع السفرة و فجأة رن الجرس
سامية ب نداء : سعاااااد تعالي افتحي الباب
سعاد : حاضر حاضر
فتحت الباب
نور ب ابتسامه : صباح الخير انا الممرضه ال سيف بيه طلبها ل مدامته و دي مروة زميلتي
سعاد ب تفهم : ايوا ايوا اتفضلوا ادخلوا
نور ب ابتسامه ميرسي
مروة ب انبهار : وه وه وه وه شايفه ال انا شايفاه كل ده بيت
نور و هي بتغزها : بس عيب كده
و بصت ل سامية
نور ب ابتسامة : صباح الخير
سامية ب حب : صباح الخير ي بنات تعالو اتفضلوا اقعدوا الفطار لسه محطوط اهو
نور : شكرا ربنا يخليكي لسه فاطرين عايزين نعرف فين اوضه مدام نور
سامية ب إصرار : طيب اقعدوا حتي
نور ب ابتسامه دافيه : شكرا و قعدت هي و مروة
مروة ب همس ل نور : لازم تقولي فاطرين
نور و هي بتجز ع سنانها : انا عن نفسي فطرت و اتلمي بقا
مروة ب غيظ : الله يسامحك
سامية : ف حاجة ي بتي
نور و هي بتبص ل مروة : لا ي فندم مفيش حاجه
سامية ب ضحك : فندم اي بس قوليلي ي عمتي
نور ب ابتسامه : حاضر ي عمتي
و بصت ل محمد ال كان مركز معاها من اول ما دخلت
نور ب ابتسامه : ازي صحتك دلوقت
محمد و هو باصصلها جامد : انا كويس الحمد لله و انتي
نور اتكسفت من نظراته : احم الحمد لله
سامية : و الله ي بتي ما عارفين نقولك اي ع تعبك ده
نور ب سرعه : لالا يعمتي مفيش حاجه دا شغلي
سامية ب حب : ربنا يعينك ي بتي
مروة و هي بتبص ل محمد ب نظرات اعجاب : هو حضرتك اخو الاستاذ سيف
محمد : ايوا
مروة ف نفسها : دا شكل البخت هيلعب معاكي ي بت ي مروة حلو و معاه فلوس لالا لو ضيعته من ايدي ابقي غبية قوي
فاقت من سرحانها ع كلام سامية
سامية ب استغراب : ي بتي

 

 

مروة بصتلها : هه بتقولي حاجه ي عمتي
سامية : بقالي ساعه بنادي عليكي و انتي مش هنا خالص انتي كويسة
مروة ب ابتسامه : ا ايوة معلش سرحت
محمد و هو بيبصلها ب برود : طيب خلي بالك عشان سيف مبيحبش كده لو حصل اي غلط و لا حاجه ل مرته م هيرحمك
و بص ل نور و ابتسم : ما تقوللها ي انسة نور
نور ب ابتسامه كسوف : حاضر
مروة ب غيظ : هتقولي ليه انا سرحت بس
سامية : خلاص ي بتي حصل خير هو بس بيوعيكي
فجأه سمعوا صوت سيف و مليكة و هم بيضحكوا
سيف كان شايل مليكة و ف ابتسامة مالية وشة : صباح الخير ي جماعه
سامية ب فرحة : صباح النور ع عيونك ي ضنايا
و بصت ل مليكة : عاملة اي ي بتي النهارده
مليكة ب كسوف لان سيف شايلها : كويسة ي ماما
سيف قعد و حط مليكه ع رجلة
مليكة ب همس : س سيف عيب كده نزلني ع الكرسي
سيف : شششش اسكتي انتي يلا عشان افطرك
و كمل و هو بيبص ل نور : انا فاكرك مش انتي الانسه بتاعه المستشفي
نور ب ابتسامه : ايوا انا
سيف ب ابتسامه : تعبناكي معانا يومها و الله متشكرين قوي
نور : لا مفيش حاجه دا شغلي
مليكة ب غيرة : شكرا ل حضرتك ي مدام انتي اسمك اي صحيح
نور ب ابتسامه : نور بس انا مش مدام
محمد ب ابتسامه و هو مركز مع نور : انسة نور
سيف ب ضحك : بتقول حاجه ي محمد
محمد ب ارتباك : لا لا ي اخوي مبتقولش
سيف ب ضحك : منورة ي انسة نور
مليكة ب غيظ و هي بتهمس ل سيف : اجيبلكو لمون
سيف ب غمزة : بتغيري ولا اي
مليكة ب غيظ : لا
سيف عشان يغيظها اكتر بص ع مروة : و حضرتك تبقي زميلتها
مروة ب ابتسامه : ايوا اسمي مروة
مليكة نغزت سيف ف صدرة
سيف ي وجع : اه اي ف اي
مليكة ب غيظ : هتأكلني و لا هتفضل تتكلم معاهم
سيف ب انتباه : صح صح يلا هأكلك اهو
و بدأ يأكلها
بعد وقت
مليكة : خلاص ي سيف معدتش قادرة

 

 

سامية : كلي ي بتي لازم تعوضي الد’م ال خسرتيه ده
سيف : قوللها ياما
مليكة : لا بجد معدتش قادرة كفاية
مروة كانت عمالة تبص ل جس’م سيف ال طبعا يضاهي ج’سم محمد ف الحجم ب اعجاب
مليكة لاحظت دا
مليكة ب غيظ : ف حاجة ي حبيبتي
مروة : لا مفيش حاجه ليه
مليكة و هي بتبصلها من تحت ل فوق : ابدا اصل ملاحظه عينك م ف مكانها
مروة ب احراج : قصدك اي ي مدام
سيف : ف اي ي مليكة
مليكة : ف ان الآنسة من اول ما قعدنا و عينها عليك
مروة ب احراج : انا لا محصلش
مليكة ب غضب : قصدك ان انا كدابة
سيف : مليكة اهدي اكيد مش قصدها
مليكة ب غضب : لا قصدها و ااااه
سيف ب خوف : اي مالك
مليكة ب وجع : م مفيش بس الجرح وجعني شوية فجأه
سيف : قولتلك متتعصبيش اهدي
مليكة : انا مش عاوزة البنت دي ي سيف
سيف ببرود شال مليكة : انسة مروة احنا متشكرين ليكي بس مش محتاجين مساعدتك انسة نور هتبقي مع مليكة
مروة ب غضب : ايوا بس
سيف بصلها بحدة : شكرا تقدري تتفضلي
مروة اخدت شنطتها و مشيت ب غضب
سيف و هو طالع ل فوق : انسة نور سعاد هتجهزلك اوضه تقدري تقعدي فيها
نور ب تفهم : تمام
سيف دخل الاوضه ب مليكة
مليكة ب دلع و صوت انثوي رقيق : سيف
سيف و هو بيرفع حاجبة : اي ده
مليكة ب نفس النبرة : اي ي حبيبي مالك
سيف و هو بيعض ع شفا’يفه : انتي شايفة ان دا وقت دلع
مليكة و هي بتمشي صوابعها ع صد’رة : هو انا اتدلعت
سيف و هو بيمسك ايدها : انتي قد الحركه دي
و حطها ع السرير و قرب منها قوي
مليكة ب توتر : ا انا م مكنش قصدي حاجة انت ب بتقرب كده ليه
سيف ب ابتسامة لعو’بة : اي مش عاوزاني اقرب
مليكة ب احراج : سيف عيب كده
سيف ب خبث : تعالي بس هقولك حاجة
مليكة ب كسوف : سيف الجرح
سيف ب غمزة : مانا عاوز اطمن ع الجرح
مليكة لسه هتتكلم و لاكنه اسكتها ب قب’لة
و راحوا ف بحور عشقهم

 

 

نفس اليوم بالليل كان سيف مجمعهم كلهم
سامية ب قلق : خير ي ولدي ف اي مجمعنا اهنه ليه
سيف ب برود : اصبري ياما و هتعرفي كل حاجه دلوقت
دخل فجأه اسلام و ف ايده شهد ال بتعيط
انصدموا من منظرها
شهد جريت ع سيف : احب ع رجلك ع سيف متأذيني هو هددني ا انا مكنش قصدي اهرب
سيف زقها بعيد عنه و قال ل اسلام : اسلااام دخل الباقي
اسلام نادا ع حد برة
و دخلوا رجالة كتير رابطين صالح و منصور و ابنه مصطفي
ستووووب ي تري اي ال حصل و ليه سيف عمل كده ؟!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حب قاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!