روايات

رواية يوميات مجانين الفصل الرابع 4 بقلم سارة محمد

رواية يوميات مجانين الفصل الرابع 4 بقلم سارة محمد

رواية يوميات مجانين الجزء الرابع

رواية يوميات مجانين البارت الرابع

رواية يوميات مجانين
رواية يوميات مجانين

رواية يوميات مجانين الحلقة الرابعة

سراج: في ايه بتجري ليه يا عمر

عمر بخ*وف بعد ما سمع صوت حسام :بيدور عليا اروح فين اروح فين يا اختااااااااي

رائد :انت عملت ايه

عمر :مش اني ايدي دي ايدي دي يارب تنشكي

باسم: انا مش فاهم

عمرو وهو ينظر خلف عمر :ايه دا حسام صباح الخير ايه الميه دي

نظر عمر خلفه وجد حسام وعيونه لا تبشر بالخير

عمر بخ:وف وهو يتراجع :سامحني يا كبير مش هتكرر تاني

حسام بغض:ب :بقي يا ابن الوا*رمه تغر*قني بالميه وانا نايم

عمر :حقك عليا يا كبير عيل وغ*لط

حسام: خد هنا بس هقولك كلمه

 

 

 

 

 

 

 

 

يوميات مجانين

بقلم sara mohamed

عمر وهو يقف خلف عمرو قائلا: سيب بس الحزام اللي في ايدك دا الاول وصلي علي النبي

حسام: اللهم صل وسلم على سيدنا محمد واهو الحزام تعالي هنا

اخذ عمر يقترب منه بخو*ف مجرد ان وصل إلي حسام امسكه حسام من ثيابه قائلا :شايف الاوضه دي عايزها بتلمع لما ارجع من الشغل وهدومي عايزها فله امين

عمر: حاضر يا كبير تؤمر بحاجه تانيه

حسام: روح اعملي كبايه شاي

عمر :حاضر

ذهب وعمر وجلس حسام بجوار اخوته واخذ ياكل

رائد يهمس لعمرو: قولي هو مين فيهم الكبير

عمرو: بدات اش:ك في الموضوع دا

سراج: طيب يا شباب نستاذن احنا اتاخرنا علي الشغل ثم وجه كلامه لباسم وانت يا اخ كفايه اكل قوم هنتاخر علي المكتب

باسم وهو ياكل : ايوا سخ*ن انت بس العربيه هتلاقيني في ديلك

سراج :ماشي بس انجز لو اتاخرت همشي

باسم: ماشي

يدوب سراج فتح الباب وجد فتاه في غايه الجمال كادت ان تدق الباب

مريم بابتسامه: صباح الخير انت سراج صح

سراج بتوهان: هااا اللي انتي عايزاه

مريم بابتسامه: انا مريم مش فاكرني

سراج بابتسامه: مش واخد بالي الحقيقه

 

 

 

 

 

 

 

 

مريم :انا مريم بنت عمك حسني جاركم هنا كنا مسافرين ورجعنا النهارده

سراج بتذكر: ايوا ايوا افتكرت ياااااااه كبرتي يا مريم انتو مشيتوا من هنا وانتي عندك تقريبا ١٥ سنه

مريم: ايوا اومال فين الباقين وعمر فين

سراج بخ*بث: ااااه عمر عمر حسام بيعلقه جوه قصدي عمر جوه جوه اتفضلي وجاء يدخل مره اخري خبط في باسم

باسم: اول ما شاف مريم

يوميات مجانين

بقلم sara mohamed

باسم :اوباااااااااا نسوان عندنا في البيت ده ايه اليوم العسل دا يا جدعان معاكي باسم مهندس قد الدنيا ومش مرتبط الحقيقه

مريم بضحك: لسه زي ما انت يا باسم مستحيل تتغير

باسم: انتي تعرفيني يا قمر

مريم :اومااااال باسم دنجوان الحي كله

باسم بابتسامه وهو يعدل في ثيابه: ربنا يخليكي يا رب بس ماتعرفناش القمر مين قالها وهو يغمز لها

سراج بقر*ف :ادخل يلا ادخل

باسم: يا عم استني لما نتعرف

سراج :دي مريم بنت عمك حسني جارنا رجعوا من السفر النهارده

باسم بص*دمه: احلف انتي مريم مريم

مريم بضحك :ايوا

باسم: حمدالله علي السلامه اومال عمو حسني فين

مريم: هيجي دلوقتي اصل انت وحشته اوي هاااا فاكر

باسم وهو يضع يده علي مؤخره راسه قائلا :دا وحشني اوي خصوصا ايده ياااا كانت خفيفه بشكل

اتي عمرو قائلا: ايه دا انتو لسه هنا يا بني انت وهو

 

 

 

 

 

 

 

مريم: اسفين يا كابتن انا اللي اخرتهم

عمرو بح*رج: احم احم اهلا وسهلا ثم همس لباسم مش تقول يا جز*مه إن عندنا حلويات في البيت شايف منظري عامل ازاي

باسم بتوهان: هي فعلا حلويات هههحححح ثم اخرج صوره فاتن من المحفظه قائلا وهو ينظر إلي الصوره يخر*ب بيتك يا فاتن ثم قطع الصوره قائلا يلا في داااا*اهيه

عمرو باستغراب: وهو ينظر له انت بتعمل ايه

باسم: ولا حاجه المهم احنا هنفضل واقفين كده ميصحش ادخلوا عمرو نادي علي اخواتك دخلوا جميعا

وجدوا رائد يجلس علي الكنبه بس راسه تحت ورجليه فوق

باسم وهو يضر”ب رائد برجليه وق*عه من علي الكنبه قائلا: حد يشيل الق*رد دا من هنا ثم وجه كلامه لمريم قائلا بابتسامه: اتفضلي اقعدي

مريم بابتسامه :شكرا ازيك يا رائد

رائد بلا مبالاه وهو يشاهد التليفزيون قائلا اهلا

سراج ض*ربه برجليه قائلا بغض”ب: اتكلم عدل يلااا

رائد: اوووووووف انا ماشي

باسم بابتسامه وهو ينظر لمريم: في دااااااهيه بردو

حساااام خرج من الغرفه عاري الصدر قائلا بغ*ضب: انتو يا بها*يم فين القميص الابيض بتاعي عندي اجتماع

مريم مجرد ما شافته: عاااااااااااااااااااااااا

حساااام وضع يده علي صدره بشكله حرف الاكس قائلا: يا فض*يحتي ثم دخل الي الغرفه مره اخري واقفل الباب

سراج: احنا اسفين جدا جدا

مريم: حصل خير

ذهب عمرو الي المطبخ كي ينادي علي عمر

 

 

 

 

 

 

 

عمرو :انت يا بني سيب اللي في ايدك عندنا ضيوف

عمر: ضيوف ايه دلوقتي والمواعين دي

عمرو: اخلص

عمر: طيب ثم خرج خلفه دون ان يغسل يديه وهو يرتدي مريله المطبخ

عمر: ضيوف ايه يا بني فين ثم صمت لما وجد مريم امامه

مريم بفرحه :عمر ازيك ثم مدت يدها له كي تسلم عليه

عمر بصد*مه: مريم

جاء يسلم عليها ولكنه تذكر ان يده متس*خه اخد يبحث عن شئ كي ينظف يده ولم يجد امامه غير تيشرت عمرو اخذ يمسح يديه في تيشرت عمرو تحت صد*مه عمرو

عمر: اهلا يا مريم

مريم بفرحه :وحشتني اوي يا عمر

باسم لسراج: الحق اخوك علق البت بمريله المطبخ

سراج: دا زمن العجائب يا بني

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية يوميات مجانين

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!