Uncategorized

رواية عشقت ملتزمة الفصل العاشر 10 بقلم ندى أنور

 رواية عشقت ملتزمة الفصل العاشر 10 بقلم ندى أنور

رواية عشقت ملتزمة الفصل العاشر 10 بقلم ندى أنور

رواية عشقت ملتزمة الفصل العاشر 10 بقلم ندى أنور

فى المستشفى

جاء مالك وأسر بعد أن وضعوا ابراهيم فى المخزن 

مالك . كده فى خطر على حياه جنه ومامتك

أدهم. أنا هزود الحراسه على ماما أما جنه انا عارف هعمل ايه

أسر . هتعمل ايه 

أدهم . انا هوديها عند اهل حور 

الجميع بصدمه . ايه

مازن . مين حور 

أسر . مش وقت شرح يامازن …….. ثم وجه حديثه لادهم. بس ليه اهل حور ياادهم

أدهم. عشان هو مش هيعرف يوصل ليها وبعدين هو مش هيعرفهم

مالك. بس بيتهم قريب من بيتك ويقدروا يراقبوهم

أدهم . انا هخفى جنه مش هخلى حد يشوفها وفى بنت شبها هجبها مكانها المقدمه سالى

أسر .تمام 

ذهب أدهم إلى غرفه حور

جنه بلهفه. أدهم …….ذهب لها أدهم وقام باحتضانها

أدهم . عامله ايه دلوقتى ياقلب اخوكى

جنه برضا . الحمد لله 

أدهم. لازم تخرجى من المستشفى لأن فى خطر على حياتك 

جنه . طب هروح فين 

أدهم . هتروحى عند اهل حور هناك أمان ومحدش يعرفهم لأن من معلوماتى أنهم مالهمش حد هنا من قرايبهم 

جنه . تمام ……..بعد قليل انقطعت الكهرباء وصارت حاله هرج فى المشفى وبعد نصف ساعه عادت الكهرباء

مدير المستشفى. ازاى الكهربا تقطع ايه التهريج ده 

احد المسؤولين. والله يافندم مانعرف ده حصل ازاى 

المدير بخضه. يانهار ابيض وسعوا …….وظل يركض إلا أن ذهب إلى غرفه والدة أدهم واطمئن عليها وكذلك غرفته شقيقته

المدير بارتياح. الحمد لله أنهم بخير

ثم عاد مره أخرى إلى مكتبه

************

فى منزل حور 

كان يجلس أدهم وجنه فى غرفه الضيوف إلا أن أتى الحاج ابراهيم 

الحاج ابراهيم بابتسامه . ازيك يا سياده المقدم

أدهم بابتسامه. الحمد لله وحضرتك عامله ايه 

الحاج ابراهيم . بخير الحمد لله 

أدهم بإحراج. بجد شكرا لحضرتك جدا على إن حضرتك وافقت إن جنه تقعد هنا 

الحاج ابراهيم. عيب تقول كده جنه زى حور بنتى بالظبط وانتى زى ابنى اللى مخلفتوش

أدهم . شرف ليا إن حضرتك تعتبرنى زى ابن حضرتك 

سمعوا صوت طرقات على الغرفه 

الحاج ابراهيم .اتفضل ……دلفت والدة حور وحور وما إن رآها أدهم وشعر بالسعاده تغمره فكانت ترتدى إسدال اسود وعندما جلست لمح أنها ترتدى جورب (صح الاسدال بيبقى طويل بس البسوا يابنات شراب لأن انتى مش ضامنه إن ممكن يحصلك موقف رجلك تبان أو لأ فده للاحتياط )

والدة حور . منورين ياولاد 

أدهم وجنه. بنور حضرتك 

حور. عامله ايه ياجنه

جنه . الحمد لله بخير ! وانتى عامله ايه 

حور . الحمد لله بخير 

أدهم. طب انا همشى ياعمى ضرورى 

الحاج ابراهيم . والله كان نفسى تتعشا معانا 

أدهم بابتسامه. مره تانيه إن شاء الله سلام عليكم 

الجميع . وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 

اخذت حور جنه إلى غرفتها 

حور .اتفضلى ياستى دى اوضتى

جنه . جميله ماشاء الله 

حور بابتسامه. دى عيونك اللى جميله

تحدثوا قليلا ثم تناولوا العشاء وأخذت جنه الدواء وغطت فى نوم عميق

***********

فى المشفى 

دلف أدهم فهو لم يكمل ربع ساعه وتسلل فى الظلام وعندما عادت الكهرباء مره اخرى توجه إلى غرفه والدته 

أدهم بحزن. ماما انتى وحشتينى اووووى اووووى نفسى تقومى قومى بقا تعرفى إن انا اتغيرت اه والله وبحب بنوته زى القمر نفسى تقومى عشان تشوفيها 

ظل يحدث والدته وبعد قليل خرج من الغرفه 

أسر . الخطه ماشيه زى ماهى بالظبط

أدهم . تمام اوووى بس نفسى اعرف مين اللى عايز يأذى عيلتى

مالك. إن شاء الله هنعرفه

مازن . مش هرحمه لو عرفت مين هو 

أدهم . مازن انت عملت اللى انا قولتلك عليه 

مازن . حصل 

أدهم.كويس اوووى اما اشوف بقى هيعرف ازاى يفلت منى 

ثم تذكر ماحدث قبل ساعات 

فلاش باااااااك

أدهم .بيت حور هو الأمان لجنه والمقدمه سالى هخليها ترسم نفس الحروق اللى موجوده عند جنه وانت يامازن تقطع الكهربا نصف ساعه سالى هتنام مكان جنه واكون خدت جنه وروحت بيت حور هودى جنه واجى على طول 

مالك . تمام وانا اتصلت بمريم عرفتها وزمان باباها قال لأخوه الحاج ابراهيم 

أدهم . تمام يلا كل واحد يعمل اللى انا كلفته بى ……صح مازن الكاميرات والميكرفونات انت عارف هتركبهم فين 

مازن . ماتقلقش عارف 

ثم فعل كلا منهم مهمته ونامت سالى مكان جنه 

باااااااك 

أدهم بتنهيده. يااااااارب ……ثم سمع صوت اذان الفجر فقام بالذهاب إلى المسجد واده فرضه وظل يدعى الله كثيرا أن ينجى أهله ويحميهم

********

عند حور 

كانت تصلى القيام وظلت تدعوا الله كثيرا أن يحمى عائله أدهم ويحميهم الله من كل شر 

ثم سمعت صوت اذان الفجر فايقظت جنه كى تصلى ولكنها لن تستطيع جنه بتاديه فرضها فصلت حور ثم قرأت فى المصحف ونامت هى أيضا 

***********

مر اسبوعين دون حدوث أى شىء سوا أن جنه تعافت كلياً ولم يعد هناك اثر للحروق ولكن سميه كما هى لم تتحسن 

***********

فى صباح يوم جديد 

استيقظت حور وحضرت الفطور مع والدتها وقام الجميع بتناول الفطور

حور . انا همشى بقى يابابا 

الحاج ابراهيم .خلى بالك من نفسك ياحور ربنا يحفظك 

جنه . هو انا ماينفعش اروح معاكى انتى ومريم وريم 

حور.والله مش هينفع وبعدين دى أوامر اخوكى وهو بيعمل كده عشان مصلحتك ومصلحه الكل 

جنه . طب ابقى قولى لماما إنها وحشتنى

حور بحب. حاضر ياحبيبتى ……لا إله إلا الله

الجميع. محمد رسول الله 

خرجت حور والتقت بالفتيات وذهبوا إلى المشفى 

************

فى المشفى

دلفوا إلى الداخل وراهم أدهم ومازن ومالك وأسر 

حور . السلام عليكم 

الجميع . وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 

مريم. ممكن ندخل لجنه 

أدهم.طبعا اتفضلوا 

دلفت الفتيات 

جنه المزيفه(سالى). عاملين ايه وحشتونى

حور . وانتى كمان عامله ايه 

سالى. الحمد لله بخير 

مريم.احم احنا عارفين كل حاجه ماتخافيش 

سالى .طب تمام طمنونى جنه عامله ايه 

حور. الحمد لله خفت وبقت كويسه 

سالى . الحمد لله 

ظلوا يتحدثوا سويا وخرجوا من الغرفه 

حور . ممكن ادخل لطنط سميه 

أدهم .اتفضلى

حور. شكرا 

جلست حور على كرسى بجوار السرير 

حور . طنط عامله ايه وحشتى جنه مش ناويه تقومى والله جنه نفسها تشوفك وبتدعيلك كتير كلنا بندعيلك تعرفى ياطنط إن جنه صعبانه عليا وبصراحه المقدم أدهم كمان صعبان عليا قومى عشانهم عما بيحبوكى اوووى ظلت تتحدث معها حور إلا أن صرخت مره واحده

حور . دكتوووووووور

يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عنيد غير حياتي للكاتبة لبنى عبدالعزيز

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!