Uncategorized

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة العاشرة 10 بقلم حبيبة حسن

 رواية فتاة حطمها العشق الحلقة العاشرة 10 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة العاشرة 10 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة العاشرة 10 بقلم حبيبة حسن 

تستيقظ حور لتجد نفسها في مكان يشبه القصر كما في الروايات التي تقراها

حور: اوبااا باين اني وقعت عند محمد رمضان ولا ايي احيييه انا فين

جاسر: انتي عند الوحش اللي مش هيرحمك

حور بفرحه: بجاااااد خطفتني هزغرط والله ها هتحبني امتي 

جاسر بقرف: نتي عبيطه ولا هبلة يبت انتي 

حور: استني طب فين تليفوني هكتب رواية جديده حالا بالا فالاا

جاسر:اخدت تليفونك ومش هتشوفيه تاني ونتي محبوسة هنا عندي لغاية دا اخلص انتقامي 

حور:يعني مش هتحبني ونتجوز تؤتؤ محبوسة

جاسر:نا هوريكي 

حور دب الخوف في اوصالها من هذا الضخم المرعب الذي شتمتوا واهانته 

حور:هيعملي اي يعني وبعدين اي البيت الجامد دا اما نستكشفوا والله وفر عليا كنت بفكر اشتري بيت

عند جاسر 

جاسر:الو يمالك هاتلي ماذون دلوقتي 

مالك:ايي بتهزر

جاسر:انجز بقا وهات بطاقتك

في الاعلي 

صعد جاسر لحور 

جاسر:قومي البسي عشان الماذون جاي نتجوز

حور:نعم ي اخوياا هي مين دي اللي هتتجوز وبعدين اهلي ميعرفوش 

جاسر بشماته:اة اهلك امك اللي باعتك ليا ب 4مليون جنيه 

حور بصدمه:بتتكلم جد 

جاسر:ونا يوم ما احب اهزر ههزر مع امثالك اسمعي يبت انا هكتب عليكي النهاردة وهاخد منك اللي انا عايزة اذا رفضتي او وافقتي take care يقطه

حور جلست في الارض تبكي حور:علي جثتي ياخد مني حاجه انا مش هوافق لو فيها موتي 

عند عمر وجوري 

جوري:مش موافقه 

عمر اتحرج:طب ليه كدا يا جوري انا بحبك

جوري: انا اسفة بس انا بشوفك زميل والله مش اكتر  وبحبك زيي اخويا يعني 

عمر شال الخاتم قالها: اوكي شكرا 

جوري مشيت وركبت عربيتها وروحت البيت 

عمر خرج من الكافيه

وذهب ليجلس علي البحر قليلا وهو ذاهب في طريقة وجد فتاة جميلة تجري من شابان وتريد احد ينقذها 

ذهب عمر وشد الفتاة وادخلها عربيته 

احدي الشابان 

يعني بتسبينا وتروحي للي معاه عربيه ي****

عمر: ال***دي تبقي اللي جابتك 

ودارت معركه ما بينهم ليفوز عمر نظرا لفرق الجسد وذلك فعمر رياضي للغايه 

دخل عمر عربيته 

ليجد تلك الجميلة صاحبه العيون الزرقاء تبقي وبشدة 

عمر:خلاص يا انسه محصلش حاجه انتي ساكنه فين ولا اسمك اي عرفيني عليكي خلاص حصلخير

الفتاة بعيون دامعه:اسمي فيروز 23سنه من القاهرة وجيت اسكندريه النهاردة هربت من مرات ابويا عشان عايزة تجوزني ابنها غصب فهربت ومش هرجع تاني وهشوف حياتي 

عمر:يعني كان لازم تعملي فيها اللي قادرة علي التحدي والمواجهه 

فيروز بضحكه: انا مني لله 

عمر:بعد الشر علي العموم انا عمر دكتور 28سنه من الاسكندرية و عايش لوحدي انتي ممكن تيجي تباتي عندي بس والله ما قصدي حاجه ونا هبات في المستشفي كدا كدا و خودي اوضه في الشقة هي كبيرة اصلا لحد ما تشوفي شغل وبعدين تجيبي بيت ممكن مترفضيش انتي مادامكيش حل تاني 

فيروز بعيون دامعه:فعلا معنديش حل تاني انا موافقه اروح معاك شكرا جدا مش عارفة اقولك ايي 

عمر:الشكر لله 

في كليه تجارة

ملك طالعه من المحاضرة لقت اعلان عن مسابقة غنائيه (ملك صوتها حلو جدا وكل صحابها بيحبوه) ومن يربح له جائزة ماليه قيمتها٣٠٠٠٠ج 

ملك:ياريت لو اشارك فيها 

صوت من وراها 

حازم:طب شاركي ونا معاكي وهدعمك

ملك معجبه بحازم وحازم معروف عنه انوا بتاع بنات 

(حازم السعودي ٢٦سنه بيعيد كتير ومبلط في الجامعه ولد موز كدا يخربيتوا بس بتاع بنات ملناش دعوة بيه)

ملك:بجد يا حازم 

حازم:ايوة يا ملوكتي 

ملك:طب هروح اقدم انا 

حازم بنظرة حب ذائفة:اوكي ونا معايا جيتار ونتي تغني ونا هعزف وانشالله هنكسبوا ممكن رقم تليفونك 

ملك بسذاجه:موافقه وعطيتوا رقم تليفونها 

في قصر الوحش

جاسر:جهزتي 

حور:لا طبعا نا مش موافقه 

جاسر: اوكي متوافقيش ونا هقتل اخوكي وامك برنة تليفون  واحدة تحبي تجربي دا غير اني هفضل حبسك هنا لكن لو وافقتي بالادب محدش هيموت بس برضوا هفضل حابسك 

حور: اوكي هوافق بس والله لاوريك النجوم في عز الضهر يحقير يا زباله 

جاسر ضربها بالالم علي وشها جامد 

جاسر بزعيق:مش واحدة زيك اللي تشتمني وايامك سودة معايا ونا مبتهددش يروحمك ويلا عشان الماذون تحت وجرها من شعرها لحد تحت ادام الماذون

الماذون:ميصحش كدا

مالك: اي دا هو انتي 

حور:احييييه هو انت 

جاسر بشك وبزعيق:دانتي طلعتي مدوراها بقا 

مالك:لا يجاسر دي البنت اللي ضربتني بالالم 

الماذون: انا مينفعش اجوزكوا 

جاسر وهو يوجه المسدس عند راسوا:هتجوزنا وهتطلع من هنا متنطقش بحرف واحد فاهم ولا لا

الماذون برعب: فاهم انتي موافقه يبنتي 

حور بعياط:موا..فقه

لتصبح زوجة هذا المريض النفسي 

جاسر بوقاحه استنيني فوق

حور:دا هيحصل في احلامك 

في الاسفل

جاسر لمالك:متمشي

مالك: انت هتعملها ايي 

جاسر:دي مراتي وميخصكش امشي 

مالك بقلق وخوف:حاضر همشي

في الاعلي في احدي الغرف

صعد جاسر الي احدي الغرف التي تبقي بها حور 

ليفتح جاسر الباب 

ليجد ان حور مغشيا عليه والدماء تسقط من معصمها 

يتبع..

لقراءة الحلقة الحادية عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً اسكريبت حسام وأماني للكاتبة أماني المغربي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!