Uncategorized

رواية كرهتك فعشقتك الفصل العاشر 10 بقلم ريهام جمال

  رواية كرهتك فعشقتك الفصل العاشر 10 بقلم ريهام جمال

 رواية كرهتك فعشقتك الفصل العاشر 10 بقلم ريهام جمال

 رواية كرهتك فعشقتك الفصل العاشر 10 بقلم ريهام جمال

بصت ريم وقالت بعلووو صوتها الي زايد معاه الغضب :بابا مقتلش حد انتو فاهمين …. هااا 
الام بحسره : اسكتي يابنتي سيبيهم يقولو الي يقولوه .. ربنا معانا وقادر يظهر برائته 
……..
ف المستشفى 
قاعد محمد سرحااان وبيقول ف نفسو:يعني ابوها الي ضرب النار…. كان مالك بس يازين ومال الناس ديي .. اكيد ف حاجه وراها .. خلاك تعمل كده ومصرر عليها اوي كده 
……..
الظابط :ارموو ف الحجز 
العسكري : حاضر ياباشا 
الاب : حجز اي اانا م رايح ف حته انا مقتلتش حد 
الظابط :كمان هتقل ادبك 
الاب :ولا اقل ولا ازيد انا بقولك الي حصل يابيه سبني ف حالي انا مقتلتش حد ولا شوفتو 
الظابط بزعيق : عسكري… ارميه ف الحجز و..وروقوه …
الاب :سبوني انا برئ …انا برئ 
العسكري :امشي من سكااات 
اول مادخل الحجز الاب بعصبيه ..طلعوني من هنا انا مقتلتش حد 
…..: ده جديد ده ولا اييي 
……: وطي صياحك صدعتني 
الاب ومسكتش لحظه : مقتلتش حد …. مقتلتش حد 
…..:لااا ده انت عايز الي يسكتك وقام ومعاه 3 معاه ونزلوا ضرب ف رشدي حتي أغمي عليه (غريبه الحياه لها طعمين مر وحلو سائغ معسول 
……..
وصلت بسمله وامها وريم عند القسم 
الام بعياط :جووووزي برئ والنبي ياباشا خليني اشوفو 
الظابط :انتي تاني يلا ياست من هنااا لحد مانحقق ف القضيه 
كل ده وبسمله ساكته وسط زعيق ريم وعياط ورجاء امها 
دخل ظابط تاني ( ادهم باشا ),
ولفتو هدوء بسمله الي واقفه مصدومه وتايهه من اليبيحصل 
ادهم :اي الي بيحصل هنا يامراد 
الظابط مراد :حكالو الي حصل 
ريم بزعيق :بابا مقتلش حد بابا كان قاعد معانا ساعه الخبر انتو ظلمه لييي 
الظابط مراد :عادي يأجر حد يعملها 
ريم :انتو لي مصررين انو هووو لييي 
وكل ده وادهم سرحان ف بسمله الي واقفه ومش عارف مجذوب ليها ولا شفقان علي حالها 
وبدون سابق انذار حطت بسمله ايديها ع ودنها وقعدت ع الارض وبدات ف الصراخ والعياط بصوت عالي … الي خلي ادهم يتفزع من مكانو وعرف كل الوقت ده ساكته لي 
…….. 
محمد :الو 
رئيفه بصوت مبحوح : ايوا يامحمد بييه 
محمد :بتعيطي لي اهدي 
رئيفه وبعياط زايد :وهو فراق زين بيه الله يرحمو حاجه سهله يابيه 
محمد :الله يرحمو … انتي بتقولي اي ياست انتي زين معايا ف المستشفى هو ف غييبوبه بس مماتش
رئيفه :بجد يامحمد بيه … الف حمد وشكر ليك يارب … 
محمد :طيب البسسي وتعالي ع مستشفى ******
……………
الاء ولما عرفت من زينب أن ابو بسمله الي قتل زين 
سكتت شويه تستوعب الي بيتقال ده 
الاء : زينب انتي غبيه مستحيل يحصل كدا  عمو رشدي كام معانا طول مااحنا  بندور  ع بسمله
زينب :مش عارفه بقا بجد .. انا كمان عايزه اطمن ع بسمله اكيد بعد الخبر زعلانه. عليه
الاء تعالي نروحلها 
زينب :طيب البسي وهعدي عليكي 
………
ف القسم 
ام بسمله بعيااط :بنتي …. 
ريم :هاتو مياه بسرعه .. …
الظابط مراد اخد الازازه الي علي مكتبو واداها لريم 
حاولت ريم تفوق بسمله لكن مفيش فايده 
الظابط ادهم :لازم تتنقل ع المستشفي بسرعه 
……….
رئيفه لما وصلت لمحمد ف المستشفى  
طمني يامحمد بيه هو عامل اييي 
عند زين وهو ف الغيبوبه طبعا كان بيحلم هيهيهيهيهي (طفل ف عمر7 سنين …بيلعب بالكوره وسمع :….
وانا بقولك م عايزك وخدي ابنك معاكي كانت كل حاجه برضاكي … وقولتك تنزليه … لكن انت رفضتي …. 
…..: انت اي م بتحس ده ابنك من لحمك ودمك ازاي تعمل كده ازاي … 
…….: انا م متجوز علشان يكونلي عيال 
…….:ي. .. يعني اي 
…..:يعني ابنك الي جايبهولي ده ولا اعرفو …فهميه لما يكبر أن ابن حرام 
   ….  …………
بسمله باستيعاااب وبدأت تفتح عنيها تلاقي محلول متركب وتلاقي نفسها ف مستشفي 
لقت ريم وامها وجمبهم …. …الظابط … الي كان هناك .. اي الي جابو ده كمان 
ام بسمله : فااقت … بنتي قومي ياضنايا كفايه حرقت قلبي ع ابوكي 
………
الاء وزينب كانو ماشيين …
..هي .. ايوا هيي انا متاكد وقام جري نحيتهم 
زينب والاء بصوت واحد :هو …انت … انت بتعمل اييي هنا 
سيف : يعني … انااااا كنت بتمشي ولقيتكو و وهو كده يعني 
زينب وهي مضيقه عنيها ومسكت ايد الاء وضغطت عليها …يلا بينا يااالاء 
الاء : متشكرين جدا ع مساعدتك لينا مش عارفين من غيرك كنا هنلاقيها ازااي 
سيف بتوهان ف عنيها :هاااا … لا … لا ده اقل حاجه (ومطلع من عيونو قلوب كده ????)
زينب بصوت عالي : يلا بيناااا يااالاء قولت 
سيف ف نفسة بيشتم زينب ويبصلها نظرات ناريه انها قطعت اللحظه ☹️ 
الاء :اهدي يازينب مالك بتجري كده لي 
زينب :…….
الاء :طب ايدي طيب ياجدع 
زينب :يوووه بقا 
وصلو البيت  ملقوش حد هنااك …. 
الاء :طب وبعدين 
زينب :هرن ع ريم اشوفها 
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أوجاع أنثى للكاتبة مريم سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!