Uncategorized

رواية حبيبة الصقر الفصل العاشر 10 بقلم إسراء محمد

    رواية حبيبة الصقر الفصل العاشر 10 بقلم إسراء محمد

رواية حبيبة الصقر الفصل العاشر 10 بقلم إسراء محمد

رواية حبيبة الصقر الفصل العاشر 10 بقلم إسراء محمد

صقر :انا اسف ي حبيبتي اسف وفجاه حبيبة صحيت وقامت حضنته جامد وقعدت تعيط جامد وتصرخ  وتمسك ف حضنه هو كأنه عاوز يدخلها بين ضلوعو 
حبيبة:والله ي صقر ماعملت حاجه والله 
صقر :شششش ي حبيبتي اهدي عشان خاطري انا مصدقك وعارف انك معملتيش حاجه 
حبيبة:امال انت مصدقني عملت فيا كده لي قولت انك مش مصدقني لي هاا روحت اتجوزتها لي هااا رد عليا بتخبط ع صدره بايدها
صقر:اهدي ي حبيبتي اهدي واخدها بين أحضانه انا هحكيلك كل حاجه وحكالها كل حاجه 
حبيبة اتصدمت وقالتلوا:يعني انت كنت  عارف اني كلامي صح واتجوزتها عشان تنتقم
صقر :اه ي حبيبتي اهدي عشان خاطري انا اسف كان غصب عني 
وحبيبة بعدت عنه بغضب وفجاه………………….
_____________&_____________
عند اسر وسيليا 
سيليا نايمه وعماله تصوت وتقول لا لا هموت الحقني ي بابا لا ي ماما لا بصوت عالي 
اسر صحي ع صوتها لان هو فالاوضه اللي جنبها 
اسر دخل لقي سيليا نايمه وبتحلم 
اسر:سيليا سيليا فوقي فوقي ي حبيبتي انا جنبك 
سيليا صوت صويتها بيعلي وحركتها بتزيد وعماله تصوت 
اسر :فوقي ي حبيبتي فوقي سيليا انا معاكي اهو لحد ما فاقت بس مش واعيه وعماله بردو تعيط وتخرف أن هما هيقتلوها وفضلت حاضنه اسر ومكلبشه في جامد لحد ما نامت بعد فتره طويله اسر جي يقوم لقاها مكلبشه في جامد ومش عارف يقوم ويتحرك راح نايم جنبها 
____________&&_____________
عند صقر وحبيبة
حبيبة بعدت عنه بغضب 
اتجوزتها غصب عشان تنتقم ماشي 
انما تلمسها غصب دي لا بصراحه ازاي يعني هو كان ضروري تلمسها ماهي كده كده كانت خلاص بقت ف عصمتك ولا انت ال مقدرتش عشان انت ز*ر نساء وعملت كده بحجه أنه غصب عشان تنتقم منها 
صقر بندم : اولا انا اتغيرت عشانك وبسببك وانتي عارفه دي من قبل ما نتجوز وانا مكنتش بسهر وبعمل اي حاجه ولا اشوف بنات ولا كنت بطيق حد ثانيا انا اسف ي حبيبتي انا كان فعلا المفروض ملمسهاش معاكي حق بس انا مفكرتش صح فكرت أنها كده مش هتنفع لغيري ومستقبلها هيضيع كان المفروض افكر صح ،انا اسف ي حبيبتي
حبيبة:اسفك مش هيعملي حاجه ودي مش حجه او عذر  وبعدين انت ي صقر مش  هننفع نكمل مع بعض انت ز*ر نساء وبتعمل علاقات مع بنات كتير احنا لازم نتط..
ولسه مكملتش لقت صقر قبلها قبله عنيفه جدا واستمرت لدقايق وهي عماله تزقه مش عارفه وبعد كده صقر بعد عشان ياخد نفسه وقالها : اوعي اسمعك تقولي الكلمه دي تاني 
حبيبة:بس انا لسه عند رأي انت ز*ر نساء ومتغيرتش عشاني بدليل انك لمست شهد بحجه انك عاوز تنتقم ومش عاوزها تنفع لغيرك وانا ما زلت علي راي ي صقر 
صقر بندم : انا اسف ي عيوني انا كان لازم افكر صح بس والله ي حبيبتي انا فكرت غلط فكرت لما هعمل كده اني هنتقم منها ومش هخليها تنفع لغيري تفكيري كان غلط انا اسف ي حبيبة اسف حبيبة انا بحبك والله بحبك وبموت فيكي 
حبيبة: وانا كمان بحبك صقر لسه هيقولها وانا بعشقك وبعد كده قال:قولي اللي انتي قولتي كده تاني 
حبيبة ضحكت وقالت بدلع :بحبك ،انا كنت عارفه انك بتحبني كنت حاسه بده وكمان لما جيت تنام جنبي واعترفتلي بحبك وبكل حاجه فاليوم ال انا كنت هنتحر في انتي فكرتني نايمه انا مكنتش نايمه انا كنت صاحيه وسامعه كل حاجه وقولت ف سري انا كمان بحبك وأعجبت بيك من اول ما شوفتك وقلبي دق ليك ع رغم أنك ز*ر نساء ،ايوا ي صقر انا بحبك وبموت فيك وقلبي دق ليك من اول ما شوفتك وبقيت بعشقك متسبنيش ي صقر وانا مش زعلانه منك انا مصدقاك عارفه انك عملت كده ولمست شهد عشان تنتقم وعشان تخليها متنفعش لحد تاني انا مصدقاك بس انا اتضايقت عشان غيرت عليك ي صقري قالت كده بدلع 
صقر بصدمه :ومتنح هو انا ف حلم ويضحك بصوت عالي انا ف حلم لا لا ده حقيقه ويضحك وقالها وانا بعشقك ي عيوني 
وبعد كده قالتلوا هتعمل اي مع شهد ي صقر
صقر قالها هربيها وانتقم منها هي وامها مش هي لوحدها حتي أبوكي ال اذاكي هحاسبه 
حبيبة:لا ي صقر ده مهما كان ابويا وانا مش عاوزاك تنتقم من حد ولا حتي شهد وامها
صقر بصدمه :انتي بتقولي اي اي اللي انت بتقولي ده بعد ده كله 
حبيبة:اه ي صقر لو بتحبني اسمع كلامي ومش عاوزاك تنتقم من حد وعاوزه ادخل عند شهد دلوقتي اتكلم معاها
صقر:بعد ده كله انتي عارفه انتي بتقولي اي انتي طيبه اوي 
قالتله :يلا هات مفتاح الاوضه عاوزه اشوف شهد 
وراحوا حبيبة بقلق:هو صوتها مش طالع لي 
صقر بقلق بردو:مش عارف 
وبيفتحوا الباب 
وهما الاتنين ف صوت واحد وبصدمه:شهههههد…..
…………….
 يتبع ……
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!