Uncategorized

رواية حب وجنون الحلقة الحادية عشر 11 بقلم ياسمين جمال

 رواية حب وجنون الحلقة الحادية عشر 11 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة الحادية عشر 11 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة الحادية عشر 11 بقلم ياسمين جمال

جاءت الساعة السابعة صباحا استيقظت ليلى من نومها وأخذت شاور خرجت ليلى متجهه إلى  غرفة غيد 
ليلى  وهى تدق ع باب الغرفه 
ليلى:روما اصحى عشان نعمل الفطار     صحيت روما ع صوتها لتجد غيد يحتضنها بشدة كأنه يخشى بعدها 
ملست روما ع شعر غيد :ربنا يخليك ليا 
ليلى :يموتى إللى جوه اصحوا وأخذت تدبدب ع الباب 
احست روما بأن غيد ع وشك الصحيان    
أغلقت روما عينها بسرعة 
فتح غيد عينه ونظر إلى ملاكه النائم 
غيد :نعم يليلى عايزة ايه 
ليلى :اخيرا حد صحى  فين البت روما 
غيد :نايمه عايزة ايه منها 
ليلى :تعمل معايا الفطار 
غيد خلاص جاى اعملوا معاكى انا 
ليلى :يقلبى الرهنف غيد يعمل معايا الفطار 
غيد :ليلى 
ليلى :خلاص 
مسح غيد ع شعر روما وقبل وجنتها وقال لها بصوت منخفض بحبك يروما 
شعر بأنتفاضها  عرف انها مستيقظة ولكن لم يبين لها وفرح كثيرا من أعماق قلبه هاهى حبيبته تنام ف حضنه وتنتفض من كلامه فهذه بدايه حب جديد 
خرج غيد من الغرفه 
قامت روما وأخذت تتنطت ع السرير بيحبنى بيحبنى يناس بس انا فرحانه ليه كده وليه بحس بكده انا بحس بكهربة ف جسمى 
كان غيد يسمعها والفرح مشعشع ف قلبه 
دخل غيد عند ليلى واخذ يعد الفطار معها لتدخل روما تعد معهم الفطار ايضا 
وفطروا جميعا ليلى يلا عشان الجامعه 
غيد:انا وروما مش راحين النهاردة 
ليلى :ليه هاه 
غيد :احنا عرايس جداد وزمايلى جايين يباركوا 
وماما اتصلت قالتلى ان خالاتك  جايين يباركولنا 
ليلى :تمام وانا اجازة النهاردة 
روما :تمام   نظر لها غيد بغيظ 
روما :تمام روحى الكليه و سلميلى ع زيزوا وغمزت لها
غيد :لا والله  
ليلى :اه يراسى صداع شديد 
روما :اه وانا         ونهضوا من امامه مسرعا    
غيد :والله مجانين 
وأجرى غيد اتصالا بزياد  
غيد :السلام عليكم 
زياد :وعليكم السلام 
غيد :احنا مش راحين الكليه النهاردة 
زياد :ليه 
غيد :عريس جديد والناس عتبارك يعم 
زياد:عبالى مع إللى مجننانى 
غيد :متلم نفسك ياض دى اختى 
زياد :وروما اختى 
غيد :ومراتى افهمها 
زياد :متحن عليا دانا اخوا مراتك 
غيد :تمام 
زياد :افهم ايه انا عاد 
غيد :البعيد غبى سلام 
زياد :استنى ياض  انا جايلك البس و اجى 
غيد :يا ض حد يقول للدكتور بتاعه يا ض 
زياد :بره الكليه انت جوز اختى وصاحبى وهزار الولاد اما جوه الكليه انت الدكتور بتاعى 
غيد :تمام سلام بقى 
واغلق الهاتف   
……………………..
ف فله السيوفى 
يرن جرس الفله  لتفتح الخادمه 
سامى :السلام عليكم 
الخادمه (الحاجه زينه) وعليكم السلام ياأستاذ سامى 
اتفضل 
دخل سامى الفله 
ودخلت الخادمه لتنادى ع حسن 
تطرق باب غرفة المكتب 
حسن :اتفضل 
الحاجة زينه(الخادمه)  :الأستاذ سامى جه برة يبيه 
حسن : بجد ونهض مسرعا إلى اخيه 
حسن :سامى حبيبى وحشتنى واحتضنه 
حسن :ازيك يريم 
ريم :ازيك يعمى 
ماجده :مرحب بالغوالى 
ماجده :ازيك يسامى 
سامى :الحمد لله يماجدة تمام 
ماجدة :ازيك يريم كبرتى واحلويتى 
ريم ????شكرا يطنط 
ماجدة :بتتكسفى يعمرى وايه طنط دى عشان كنتى بتقوليلى ماما 
ريم :ايوه بس انا قلت 
ماجدة :قولتى ايه عاد مهما بعدتى تيجى وتقولى ماما وبعدين انا هبقى ماما رسمى بعد كام يوم 
ريم ????????   
حسن :خلاص عاد يماجدة البت بقت زى الطماطم 
وهنا جاء زياد وأسر ينزلون ذاهبين إلى روما 
زياد :ايه ده عمى سامى وانا اقول البيت منور ليه 
حسن :اه يبكاش لسانك زى مهوا 
زياد :كدا ماشى 
اسر ازيك يعمى 
سامى :اهلا بالغالي 
زياد :اه بقى ده الغالى مهو جوز البت اما انا مسكين فينك ينصرانى 
سامى :ايوة امال فين روما 
حسن :روما اتجوزت 
سامى :ازاى ومتقوليش يخوى وعملتوا فرح 
حسن :كتب كتاب وراحت بيت جوزها 
سامى :ليه وايه إللى جابرك 
حسن :هحكيلك يسامى تعالى المكتب    دخل حسن وسامى المكتب  
ف الخارج 
زياد :ازيك يريم 
ريم :ازيك يزياد 
اسر :ازيك يريم 
ريم :ازيك ياأسر 
زياد :طب احنا كنا راحين عند روما تعالى معانا 
ريم :بس بابا 
زياد :ولا يهمك انا هقوله 
ريم :ماشى 
زياد :مالك ياأسر مش مشارك
اسر :لا عادى 
زياد :طب انا داخل اقول لعمى ولا لا روح انت ياأسر ماأنت الغالى زوج الغاليه 
نظر له اسر بغيظ بينما نظرت ريم إلى الأرض كسوفا 
زياد :روح ونظر لها الجميل بيتكسف 
اسر :زياااااد 
زياد :مالك يعم انا محدش حبيبى ف البيت ده غير رومتى 
دخل اسر واخذ موافقه عمه 
خرج الشباب ومعهم ريم متجهين إلى بيت روما 
………….
فى غرفة ليلى 
ليلى وروما ????????????????????????????????????????????????????????????????????
ليلى :ماشى يدزمه قديمه 
روما :دزمه اشكريلى مدرس العربى 
ليلى :الجزمه كتيرة عليكى 
روما :ليه بقى 
ليلى :تقولى قدام اخويا ع زياد 
روما :اه زوجى مدريش عليه حاجه 
ليلى :روما انت بتحبى غيد 
روما ????????????????????????????????????
ليلى :متردى ساكته ليه 
روما :معرفش يليلى حاسه انه مهم ف حياتى بحس بالأمان معاه بحس برعشه لما يلمسنى بحس بفرح لما يقولى بحبك 
ليلى :يعينى الواد جنن البت مجنون اتزوج مجنونه 
روما :متقوليش عليه كده 
ليلى :لا لا لا تلاته لا ده اخويا قبل ميكون زوجك ثانيا ده حب يهبله 
روما :لا والله وانتى تعرفى الحب منين 
ليلى :انتى بتسألينى انا دانا عشت قصة حب ولا الافلام لما تحسى بفرح لما تشوفيه و
روما تشير لها لتنظر خلفها ولكن لا تبالى وتكمل حديثها 
روما :كملى حبيبتى كملى دانتى وانا ليلتنا سوده كملى 
ليلى :ايوة يبت ولا لما يتغزل فيكى تحسى نفسك دايخة وبتلف بيكى الدنيا كانت تقولها وهى تلف لتقول يلهههههههههوييييييييييي 
غيد وهو يستند ع الباب :كملى وقفتى ليه 
ليلى تقف ورا روما  مش انا دا هى
روما:لا لا انا انت شوفت بعينك كانوا يتراجعون إلى الخلف بسبب تقدم غيد إلى الإمام 
وهنا رن جرس الباب يعلن مجئ زياد وأسر وريم 
الفتاتان غيد الباب بيخبط 
غيد :بس صبركم عليا لما اشوف مين وع العموم متفرحوش قوى دا احتمال يكون زياد تبقى كملت وشعشعت قوى 
روما وليلى :يلههههههوى 
خرج غيد من الغرفه  ليفتح الباب خرج الفتاتان يتسحبان ليروا من الاتى   فتح غيد الباب ليجده زياد 
غيد :مرحب بالغالى تعالى 
زياد :مالك يعم داخل عليا زى ريا وسكينة 
غيد :ادخل وهتعرف
زياد :استنى تعالى يريم   
غيد :????????????????????  معاك بت قالها بصوت  مسموع 
ليلى :لا والله وكادت تخرج 
روما :استنى يهبله نشوفها مين الأول 
وهنا دخلت ريم 
روما :أهدى بحاجة دى ريم مرات اسر المستقبلية 
وحشتنى وخرجوا ليسلموا عليهم 
روما :ريم حبيبتى 
ريم :رومتى واحتضنوا بعضهم 
وبعدها روما زيزوا حبيبى واحتضنته 
غيد :متولوش لو سمحت 
زياد وهو يزيد احتضانه لأخته  ملكش دعوة 
وهنا جاء أسر وهو يحمل الأكياس 
غيد :ايه ده كله ياأسر والله هزعل 
اسر :دا الواجب يعنى تيجى اول مرة فضييين ميسحش وبعدين ده لينا هناكلوا سوى 
ضحكوا جميعا ودخلوا 
روما :اسورى حبيبى واحتضنته 
ليلى :البت دى مش ناويه ع خير وهى تميل ع ريم  الأول حبيبى والتانى حبيبك ليسمعها غيد وينضم لهم 
انا بقول كده لازم نتصرف بسرعة 
ريم:والله دمك خفيف 
وضحكوا   وجلسوا سويا حتى جاءت الساعة  الرابعة وقت مجئ الضيوف 
يتبع..
لقراءة الحلقة الثانية عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق ياسين للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!