Uncategorized

رواية وردة قلبي الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم صباح سامي

 رواية وردة قلبي الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم صباح سامي

رواية وردة قلبي الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم صباح سامي

رواية وردة قلبي الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم صباح سامي

مالك : جميله ، جميله فعلا .
ملك : بس خلاص .
مالك : اي دا هو انتي بتكسفي و وشك بيحمر .
ملك : والله مش بنت زي البنات ولا أيه .
مالك : لا صحبي .
ملك بزعل : بجد .
مالك : بهزر معاكي متبقيش قفوشه كدا .
جاسر : يلاا ياولاد نكتب الكتاب .
سيف قاعد جمب” سيلين” .
سيف : بس ايه الجمال دا .
سيلين : بطل .
سيف : ابطل ايه بس مش قادر اقاوم .
سيلين : سييف بس اخويا قاعد .
ورد : اومال فين ادهم صحيح .
ادهم من وراها : انا اهو ياست الكل .
ورد : اتأخرت .
ادهم جاب لارا جمبه : كنت بجيب الانسه .
ورد بضحكه : دي لارا الحكتلي عنها .
ادهم : اتفضلي ياستي مش مقتنعه انك هتحبيها .
ورد : لا طبعا دا انتي جميله و وشك بشوش ماشاءلله محبكيش ليه بس .
لارا بكسوف : ربنا يخليكي يطنط .
“تم عقد كتب الكتاب” .
مالك بص لملك : مبروك و باس راسها .
ملك بتوتر : خلاص ابعد كدا ، مفكر هنحضن بقي و الحورات الفاكسه دي البنشوفها .
مالك : دمك تقيل ياشيخه .
ملك : ملكش دعوة .
ملك : سييييف عاوزة ارقص معاك .
سيف : يابنتي دا كتب كتاب مش فرح .
ملك : مليش دعوة .
سيف : طيب ياستي ، ولع الصب يابني .
ادهم : عونياا .
و بدأ يرقص معاها و مالك بيتفرج عليها ، كان معجب بيها جدا و استغرب نفسه هو ازاي بدأت مشاعرو ترجع تدريجيا ، ولا كل دا وهم بيوهم نفسه بيه ؟ .
سيف بصوت عالي : بعد اذنكو كلوو يبص عاوزكو ف موضوع .
مازن : خير يبني .
سيف : اصبرو بقي .
و جاب مايك و طلع علي اعلي سلمه و بدأ يتكلم : بصو اجدعان انا فكرت يامه اوي قبل ما اتكلم ، و قعد اظبط الكلام و احفظه و فالأخر نسيته ، انا بحب سيلين و عاوز اتجوزها بقالي يامه و منك لله يامالك انت السبب و فالأخر  اجوزت قبلي ، و من الاخر بقي عشان نلخص يا تجوزهولي و توافقو يا اما هخطفها و هتجوزها بردو .
سيلين بكسوف : يانهار اسود.
مالك : انزلي بس عشان نتفاهم بدل ما انت متشعلق شبه القرد كدا .
سيف : مش هنزل يا توافقوا يا هنتحر .
ادهم : الله مش كنت هتخطفها .
سيف بضحك : لا هنتحر .
جاسر : انا موافق ياسيدي.
سيف نزل جري : طب يلاا نقرا فاتحه و نعمل الخطوبه ، انا مجهز الشبكه .
جاسر : مجهزها ، و بسرعه دي .
سيف : لا بقولك ايه يحمايا انا بحبها والله مش هستني اكتر من كدا .
و طلع سيف العلبه الف ايديه و وطي ادام سيلين : موافقه ؟ .
سيلين بكسوف : موافقه طبعا .
سيف : كان نفسي احضنك بقي بس فيه جوز رجاله مش هيخلوني سليم .
مالك : بتقول حاجه .
سيف : لا مبقولش عيب عليك .
” و قروا كلهم الفاتحه و تم تلبيس الدبل” .
و قضوا يوم من احلي الايام الهونت عليها صعوبات الفترة الفاتت .
*********
” ف الصباح” .
ملك تليفونها بيرن .
مالك : الو .
ملك : ايهه .
مالك : ياساتر حد يقول ايه .
ملك : طب نعم .
مالك : يلا ننزل عشان نجيب حاجات الفرح الناقصه .
ملك : الفرح لسه كمان اسبوعين .
مالك : منا عارف بس يلا مخنوق .
ملك : معندكش شغل فالشركه ولا ايه .
مالك : مستنيكي تحت .
ملك : طيب .
و قامت لبست بنطلون أسود واسع و عليه بلوزة بيضه واسعه و عملت طرحتها كالعادة بايظه????
***********
نزلت ملك من البيت .
ملك : انا جيت اهو يعم .
مالك : طب اظبطي الطرحه شعرك كله برا .
ملك :  انا حرة ما هو اكيد مش بتغير يعني ، يلا بينا .
ركبوا العربيه و بدأت يتسوقو .
نهال : اي داااا ملك .
ملك بخوف : ازيك عامله ايه .
نهال : الحمدلله ، كدا بردو تيجي المستشفي يوم و تمشي ومن غير ولا حس ولا خبر .
مالك : يوم مش ع اساس قعدي فترة فيها و سبتيها .
ملك بخوف : لا لا اصل قسم غير القسم ، طيب ياحببتي هكلمك تليفون بقي عشان احنا بنشتري حاجات .
نهال : طب استني مقولتليش عملتي ايه مع م
ملك : يابنتي هكلمك تليفون يلا عشان مستعجله سلام .
و مسكت مالك من ايدو و مديت .
مالك : مش فاهم ف ايه .
ملك : اصل البت دي لكاكه و سوسه كدا ، عشان كدا بعدت عنها و روحت قسم تاني .
مالك : اة فهمت طب يلا ياستي نكمل .
ملك : ماشي .
************
سيف : انتي بتهزري دول بيقولو الفرح قال ايه بعد شهر ، مخلهوش اسبوعين زيهم ليه .
سيلين بضحك : يبني كفايه العملتو انبارح و كمان عاوزو اسبوعين .
سيف : بقولك ايه احنا عارفين بعض من ساعت ما اتولدت مش حوار بقي ????????????
سيلين : طب هنعمل ايه .
سيف : متعمليش انا الهعمل خطط من خططي المجنونه .
مني : سيف عامل ايه .
سيف : ها الحمدلله .
مني : انت مبقتش تكلمني ليه خالص و كمان مدتنيش اي كلمه فموضوعنا .
سيف : ما هو اصل ، اصل انا اتسرعت و كنت غلطان .
مني : غلطان ازاي يعني ، سيف انا بحبك .
سيف : يا مني مش هينفع ، انا بحب سيلين و كنت غلطان صدقيني و كمان انا هخليهم ينقلوكي قسم تاني ف الشركه غيري و بعد اذنك اطلعي برا .
مني قربت منه : انا حاسه ان كل دا من ورا قلبك .
سيف : لا من قلبي و زقها ، عن اذنك برا عشان مطلعكيش برا الشركه خالص. 
مني طلعت برا .
سيف : الو ، الو ، سيلين متعيطيش انا اسف ، انا الغلطت من الاول .
سيلين ساكته بتعيط و بس .
سيف : ردي عليا ياحبيبتي ، انتي اغلي حاجه ليا ، انا مش عاوز غيرك .
سيلين : معاك .
سيف : خلاص امسحي دموعك بدل هاجي اتجوزك دلوقتي هاا .
سيلين بضحك : خلاص مسحتها بس متعملش كدا تاني .
سيف : عمري .
سيلين : وعد .
سيف : وعد .
****************
” عدي الايام و ملك و مالك كل يوم ينزلو يجهزو حاجتهم و يخرجوا و ياكلو و يضحكو سوا و كل يوم مالك بيحس بأنجذاب ليها اكتر ” .
كانو قاعدين سوا أدام البحر الساعه ٧ بليل لوحدهم .
ملك : هنتجوز بكرا. 
مالك : عارف مش معلومه جديدة .
ملك : خايفه منك و من اني غلط .
مالك : بتحبيني .
ملك فضلت ساكته .
مالك : بتحبيني يملك .
ملك : عمري ما بطلت دا .
مالك : فاكر كل ذكرياتنا و فاكر كنت بحبك ازاي ، انتي البعديني عنك .
ملك : انا ؟، انا كنت علي طول حواليك و جمبك بس كنت هوا بالنسبالك ، طبعا هتحب واحدة شبه صحبك ، كنت علي طول تتريق علي لبسي و اسلوبي و شكلي. 
مالك : لا .
ملك : متكلمش ، انا عارفه بس انا مش بعرف ابقي زي البنات البس قصير او البس شيك و البس هدومنا العاديه و احط مكياج و برفان و اهتم بلبس ، انا بنت عاديه جدا ، اقل من العاديه .
مالك : متقوليش كدا ، صدقيني كنت بحبك بكل حاجه فيكي .
ملك بدموع : كان نفسي تكون الاول و الاخير ليا ، اول ما فتحت عيني عليك و اغمضها تاني يوم موتي .
مالك : ملك المفروض تسمعيني .
ملك : كل مرا كلامك بيوجعني اوي يمالك ، يلا نقوم .
و لقيت التليفون بيرن و جايه بتبص ف الشاشه لقيت رقم هي عرفاة كويس اوي .
مالك : مين بيرن .
ملك بصدمه : ……
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية شظايا القدر للكاتبة فاطمة عيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!