Uncategorized

رواية كسرني رغم حبي له الفصل الثاني عشر 12 بقلم فرح طارق

 رواية كسرني رغم حبي له الفصل الثاني عشر 12 بقلم فرح طارق

رواية كسرني رغم حبي له الفصل الثاني عشر 12 بقلم فرح طارق

رواية كسرني رغم حبي له الفصل الثاني عشر 12 بقلم فرح طارق

في شركه مدكور
آدم: نازلي
نازلي: نعم يفندم
آدم: سيف جه ولا لسه
نازلي: لا لسه…. اول ما يوصل هبلغ حضرتك
آدم: تمم.. اها ابقي ابعتيلي ايي ورق عايز يتمضي و القهوه بتاعتى
نازلي: حااضر… ايي حاجه تانيه
آدم: لا ينازلي شكرا.. اتفضلي انتى
ومشيت
بعد ساعه
نازلي:سيف سيف
سيف بتعب: ايي
نازلي:مالك!!
سيف: مفيش كنت بتابع الشغل برا وتعبت 
نازلي: الف سلامه عليك
سيف بحب: الله يسلمك…. بقولك ايي كلمتى باباا
نازلي بإبتسامه: اهاا وبيقولك الاربعاء الجاي مناسب
سيف:اشطاا
نازلي متذكره:اها صح مستر آدم عايزك
سيف: اوكي… عايزه حاجه
نازلي:لا عايزه سلامتك، ودخل لآدم
سيف: ايي يا آدم.. ايي الأخبار
آدم:, المفروض انا اللي أسأل…. بالنسبالي زي الفل وانت
سيف: جبتلك ورق يخص ماجد بس كله بلاوى ولو عايز اكتر تلبسه في حديد في ورق عنده في الڤيلا تهريب اسلحه وبتاع… لو ينفع تخلي حياه تجيبه يعنى
آدم: انت بتهزر يسيف.. لا طبعا استحاله هخاف عليها يعملها حاجه 
سيف: يعنى ناوى علي ايي
آدم: مش عارف ليه بس اكييد الورق ده هاخده. طب بقولك ايي عايزك تشوفلي هيتم امتى عمليه تهريب السلاح ونكلم البوليس ويقبض عليه علي ما اظن مفيش احلي من كده 
سيف بإبتسامه: عندك حق …. بقولك ايي هروح انا عشان تعبان بجد لفيت كتيير
آدم: اشطاا بس متنساش بكره في شغل لازم يخلص ونا نصايه وهروح
سيف بنص عين:مستعجل هاا وحشتك بسرعه هاا
آدم: ما تلم نفسك ثم رن هاتفه
حياه: الوو يا آدم
آدم:الوو يحياه
حياه:آدم بقولك اييي انا هروح المول
آدم:يعنى ده أمر واقع هروح يعنى مش بتستأذنيني حتى
حياه:لاا انا بعرفك بس 
آدم: ماشي يحياه هنبقي نشوف الموضوع ده لما اجي سلاام
حياه:سلام وقفلت
آدم بغيظ من سيف: عينك جبتنى الارض الله يخربيتك … روح انت يخويا وانا مكمل هنااا
ضحك سيف ومشي
____________________________________________
في المول
حياه: اخيرا وصلتى ايي يبنتى كل ده تأخير
امانى: معلش بقااا كان في شغل ومكنش ينفع امشي غير لما اخلصه
حياه: اها…… صحيح يا امانى عملتى ايي
امانى وهي لا تفهم شئ: في اييي
حياه: مع مراد يعنى افهمي قالك حاجه وكده
امانى بإبتسامه وهي تتذكر وسرحت
حياه: انتى يا اختى انا مش بكلمك……. ايي الحصل
امانى:مراد اعترفلي بحبه وعايز يتقدملي 
حياه بفرحه: ياااا اخيرا 
امانى: بجد مبسوطه اووي ابقي اشكريلي جوزك علي العلقه العطهالوله لولاه مكنش اعترف
ضحكت حياه: يشيخه حرام عليكي.. الصراحه انا اتفاجئت باللي عملوه آدم 
أمانى:بس انتى محكتليش يعنى ايي الحصل معاكي انتى كمان يحياه
حياه بإبتسامه: اتصالحنا واتفقنا نبدء من جديد
امانى: بالسهوله دي والسرعه دي اوماال ايي هربيه ومش هكلمه وهطلع عينه وكل الكلام القولتيله ده
حياه: يستى انسي الصراحه مقدرتش يا امانى 
امانى: مقدرتيش طيب وضحكم
حياه:بقولك ايي انا عايزه اروح الكوافير اعمل شعري بقالي كتير معملتهوش تعالي معايا
امانى: طيب يلاا
نسيبهم يروحوا الكوافير
___________________________________________
عند مراد
حنان: بقولك ايي يا مراد
مراد: نعم يماما
حنان: انت ناوى امتى تتقدم لأمانى
مراد: يعنى وشي يروق شويه وهروح اتقدم علطول
حنان:امممم
مراد بشك: ماما انتى كنتى عايزه تقولي حاجه
حنان بتوتر: لاا
مراد: لا في حاجه .. في ايي يماما.. امانى عملت حاجه ضايقتك استحاله دي بتحبك وانتى بتحبيها
حنان: الصراحه يا مراد الموضوع مش موضوع امانى
مراد: اومال موضوع مين
حنان: حياه يمراد حياه
مراد: مالها يماما
حنان: بص حياه بنت ليلي فعلا بس هي مش بنت ماجد
مراد: ده اللي هو ازاى يعنى مش فاهم
حنان: ليلي كانت متجوزه قبل ماجد كانت متجوزه سراج نور الدين طبعا سراج كان بيحب ليلي اووى بس الزفت علي عينه ماجد كان عايز يخسره كل حاجه وقال ليلي لو مش عايزه جوزك يموتولت يخسر كل حاجه تتجوزينى ليلي وافقت عشان سراج ميتأذيش واطلقت من سراج واتجوزت ماجد عشان تحمي سراج بس بعد اما اتجوزت ماجد اكتشفت انها حامل في حياه وقالت لماجد وماجد قالها لو عايزه بنتك تعيش سراج ميعرفش حاجه عنها ليلي وفقت لأنها كانت عايزه حياه حاجه تفضل مفكراها بسراج وفضلت طول حياتها تعانى عشان حياه بس للاسف حياه متعرفش حاجه يمراد
مراد: اييي كل ده يماما ده ولا كأنه فيلم بس طلاما عارفه الحقيقة مقولتيهاش لحياه لييي
حنان: كنت خايفه عليها يمراد….. هي مش هتقدر تستحمل كل الحصل ده صعب عليها اووى 
مراد: لا مش صعب كان ممكن نمهدلها الموضوع بس هو اونكل سراج عايش
حنان: آخر حاجه فاكراها أنه تعب بعد اما ليلي اتجوزت وسمعت أنه نقل شغله لالمانيا
مراد: اممم.. طيب خلاص
حنان: هتعمل اييي
مراد: هدور عليه
حنان: بجد طب وبعديها
مراد: هعرف حياه كده كده حياه لازم تعرف، حياه فاكره أن ملهاش اهل مش هينفع نشوفها كده ونسكت
حنان بلوم: عندك حق يمراد انا غلطت
مراد ومسك ايد امه: يحبييه قلبي يست الكل مش مهم الفات اهم حاجه اللي جاي متزعليش انتى كنتى خايفه علي حياه عاادي متزعليش بقااا
ابتسمت حنان:ربنا يخليك ليا يحبيبي
مراد: ويخليكي لياا يحببتى ويطولي في عمرك 
________________________________________
بعد ساعتين في شركه مدكور
آدم: ايي يسيف
سيف: بقولك يوم الخميس
آدم:اييي اللي يوم الخميس
سيف: تهريب السلاح يا آدم هيكون ايي ركز معايا
آدم: اها يبنى الشغل كل دماغي تعبت الصراحه
سيف: خلاص يكينج ولا يهمك يلا سلام
آدم:سلااااام
_______________________________________________
عند حياه وامانى في الكوافير
حياه:لوسمحتى كنت عايزه اعمل شعرى انا وصحبتي
امانى: صحبتك!!! مين انا؟!
حياه بضحك:ايوه يبنتى
امانى:بس انا محجبه
الكوافيره: في قسم للمحجبات تقدرى تتفضلي فيه
حياه وهي تنظر لأمانى على ما اظن ملكيش حجه يلاا انا جايه معاكي
انتهت الكوافيره
حياه:بجد تسلميلي يقمر ثم أكملت ايي يا امانى خلصتى؟!
أمانى:اها اها
حياه:تحفه يا امانى بجد بسم اللة ماشاء الله ،وراحت نحيتها واخدت شعر من الفرشه بتاعه امانى وحطته في الشنطه
انتهوا ومشيوا
في معامل التحاليل
لوسمحتى كنت عايزه اعمل تحليل اعرف اذا كانوا العينتين دول متطابقين ولا لا
الدكتوره:فينهم
حياه: اتفضلي اهم………… هيطلعوا امتى
الدكتوره: يومين كده او ممكن بكره بليل بالكتير
حياه: شكراً
يتبع……..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببته بعد زواجنا للكاتبة هند الحجار

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!