Uncategorized

رواية سجينته للأبد الفصل الثاني عشر 12 بقلم ماهي أحمد

 رواية سجينته للأبد الفصل الثاني عشر 12 بقلم ماهي أحمد

رواية سجينته للأبد الفصل الثاني عشر 12 بقلم ماهي أحمد

رواية سجينته للأبد الفصل الثاني عشر 12 بقلم ماهي أحمد

 فوقت ولاقيت نفسي متربطه تاني من ايدي ورجلي وبوقي مابقيتش عارفه هو بيعمل كده ليه ولاقيته بيقولي بقي عايزه تسبيني وتسافري يانادره ده انا ما صدقت تيجي عايزه تسبيني بالسهوله دى وتاخدي زين معاكي 
وماتاخدنيش انا .. انا اللي بحبك مش هو ..انا اللي ياااما كنت بتكلم عليكي معاه انا اللي حلمت بيكي من قبل ما اشوفك مش هو ..هو طول عمره بيكرهك وما بيحبكيش بقيت ابصله وانا دموعي بتنزل مني مش عارفه أقوله ايه ..انا مش فاهمه حاجه قالي طبعا انتي مش فاهمه انا بتكلم عن ايه بس انا هفهمك واعرفك كل حاجه يانادره .. وسمعنا صوت المفتاح بيتفتح بقيت ازووووم عشان انبه زين أن في حد واقف ورا الباب ونهاد لاقيته طلع صاعق كهربائي من جيبه ومستني زين يفتح الباب ..
وزين اول ما شافني متربطه كده جري عليا وقالي نادره مين عمل فيكي كده بقيت ازوووم عشان يبص وراه واول ما بص وراه نهاد 
حط الصاعق الكهربي علي رقبته اتكهرب واغم عليه في ساعتها 
نهاد وقتها ربطوا من كل حته بحبل من أيديهم ومن رجله وحط شريطه علي بوقه وبعد كده بقي يقولي هو ده بقي حبيبك هو ده الشجاع اللي عماله تتكلمي عليه اهو مرمي قدامك مش عارف يعمل حاجه يانادره 
وبعدها بشويه  زين فاق ولقي نفسه متربط بس ما همهوش ابدا علي قد ما بقي بيسحف لحد ما وصلي وبقي جنبي اه مكناش عارفين نتكلم بس كان بيشاورلي ويقولي انتي كويسه شاورتله براسي كده اني بخير وراح قرب مني وخلاني احط  رأسي  علي صدره عشان اطمن هو ده زين حبيبي اللي بينسا نفسه لو حس اني في خطر ونهاد لاقيته جه من جواه  وماسك مج نسكافيه في أيده وقاله اخيرا فوقت يازين بيه فضل نهاد يحرك رأسه ويحرك جسمه كله 
نهاد : انا حاسس انك عايز تقول حاجه قول قول انا سامعك بقي زين يحرك كل جسمه قرب منه وقاله ايه مش سامعك يازين ااااه ده انا نسيت اني حاطط شريطه علي بوقك لو ماشيلتهاش مش هتعرف تتكلم شايفه يانادره زين مش سوبر هيرو ولا حاجه زي ما بتحكي عنه بالعكس ده ضعيف ومش قادر حتي يحميكي وشال الشريطه من علي بوق زين وقاله عايز تقول ايه يازين قاله انت عايز ايه يانهاد قاله عايز حبيبتي يازين اللي انت اخدتها مني 
زين : الحب مش بالعافيه يانهاد ونادره ماحبتكش 
نهاد : لا حبتني بس انت مكنتش مديلي فرصه واحده عشان تحبني 
قولها .. قولها احنا ليه مباقيناش نتكلم مع بعض زي الاول من حتي قبل ما هي تيجي 
(زين مبقاش عايز يتكلم )
مش هتقولها يازين طيب راح جاب سكينه من جوه وحطها علي رقبتي أنطق قولها علي كل حاجه يازين يا هقتلها قدامك ويبقي لا أنا ولا انت 
زين :خلاص هتكلم هقول 
نهاد : بزعيق وشخط أنطق يازين 
زين : نادره نهاد من واحنا عيال صغيره كنا صحاب واكتر من الاخوات  انا وهو ومحمد واول ما ابتدينا نكبر شويه بقي خالي جابلنا كمبيوتر ونهاد شاف صورتك صدفه مع مامتك الله يرحمها  وانتي كنتي لسه صغيره وهي شيلاكي  بقي بيتكلم عنك وعن قد ايه انتي جميله كنتي لسه مكملتيش ٣ سنين واحنا كنا ١٠ سنين كنت دايما بتخانق معاه واقوله انك بنت عدوي وكل ما تكبري وبقي يبقي معانا موبايلات بقي يتابعك اكتر علي الانستا والفيس وكل حته ..
(زين سكت )
نهاد حط السكينه اكتر علي رقبتي وقاله كمل يازين 
زين :(برعشه في صوته )كان لما بييجي يحكي عنك كنت دايما بشتم عليكي وعلي ابوكي كنت بكرهك وبكره سيرتك الصور اللي شوفتيها دي عندي وافتكرتي اني انا اللي طابعها دي نهاد هو اللي طبعها مش انا ..كنت دايما  بقوله انك مش حلوه زي ما بيقول ورخيصه جدا كمان عشان لبسك اللي بتلبسيه نهاد حبك من وانتي طفله صغيره من غير ما يتكلم معاكي ولا يعرفك بيحب كل عيوبك قبل مميزاتك ولما كان بيشوفلك صوره منزلاها مع ولد كان بيجيله اكتئاب وبيفضل يبص لصورك بالساعات وعشان ما يكتئبش اكتر اخدت منه الصور عشان أحرقها بس هو مارضاش وقالي اسيبهم عندي 
زين سكت نهاد  قاله نسيت اهم حاجه تقولهالها يازين
قالوا مافيش حاجه نسيتها قاله نسيت تقولها مابقيناش نتكلم ليه يازين 
زين : ده كان لعب عيال وانت اخدته بجد وعملت عداوه ما بقينا ومابقيتش تكلمني من وقتها 
نهاد : يبقي مش هقول اقولك انا بقي يانادره عشان البيه زين حبيبك الشجاع المخلص المحترم كان متراهن عليكي معايا وانك لو جيتي في يوم عندنا هيخليكي تحبيه علي طول وانك مش مستاهله أن حد يحبك زي ما انا بحبك 
بقيت بصه لزين وانا ساكته ببصله ودموعي بتنزل مني وبس وبقيت اقول في بالي  للدرجه دي انا حد رخيص في نظرك يازين ..
زين كان لسه هيحاول يتكلم تاني 
راح نهاد حط الشريطه السودا علي بوقه عشان ما يتكلمش 
وبقي يبصلي ويشاورلي برأسه ويقولي لا ماتصدقيش
 نهاد بقي يضرب زين في بطنه برجليه ويقوله قصدك ايه انت عايز تكرهها فيا عايز تعرفها اني كذاب انا ما بكذبش يانادره هو اللي كذاب نادره انا بحبك وابتدي يفكلي زراير القميص ويقولي بصي يانادره انا ممكن اعمل فيكي اللي انا عايزه دلوقتي وزين ما يقدرش يعملك حاجه زي ما انتي فاكره ده جبان مش هيعرف يحميكي المره دي اصل هيحميكي من مين مش معقول هيحميكي من اكتر حد بيحبك وقتها كنت ببصله وبترعش من الخوف وبقي يقرب مني اكتر وزين بقي بيحاول يفك أيده بس مبقاش عارف كنت حاسه ان نهاد غريب جدا النهارده مكانش في حالته الطبيعيه فك بوقي وفكلي رجلي
 وقالي تعالي يانادره تعالي انتي اكيد جعانه مش كده احنا هنفطر مش انتي كنتي مستنيه الفطار ..تعالي ياحبيبتي وقعدني علي طرابيزه السفره وجابلي الاكل وبقي يأكلني بأيديه بس انا قولتله مش عايزه اكل يانهاد وبعدت عن الاكل اللي في أيده راح رامي كل الاكل من علي الترابيزه صوت وخوفت جدا  وبقي يزعق ويشخط فيا جامد جدا وبيقولي بعد كل اللي حكايتهولك يانادره لسه مش عايزه تعرفي انا بحبك قد ايه طيب اقولك علي حاجه هتخليكي تعرفي انا قد ايه بحبك 
انا ..ااانا ..انا اللي اقنعت هيام أنها ما تتتعالجش وماتقولش لحد أنها تعبانه عشان لو قالت لحد هتدخل المستشفي وبكده هيأجلوا الفرح ومش هتتجوز زين 
بس ..بب ..بس يانادره هي طلعت غبيه ..طلعت غبيه وماتت بسرعه محدش قالها تموووووووووت بسرعه كده كانت زمانهم اتجوزوا وخلصنا من زين خالص وتبقي معايا أنا زي ما كنتي معايا علي طول وقت ما زين كان هيتجوز هيام صح يانادره 
وبعدها برق يعنيه وقالي اااااااه انا عرفت الحل ايه عشان تشوفيني يانادره استنيني انا جاي حالا 
بقيت أقوله رايح فين هتعمل ايه يامجنون قالي صح ..ص..ص..صح يانادره انا مجنون بس مجنون بحبك ❤️
وراح جاب سكينه وجه وقالي عشان نبقي مع بعض لازم زين يموت يانادره بقي زين يبصلي كده ويزووووم مش عارف يتكلم قولت لنهاد لا يانهاد يموت ايه 
مالهوووش لازمه يموت انا اصلا ما بقيتش احبه صدقني ده طلع ندل وجبان انت عملت كتير عشاني وانا مكنتش اعرف بس لما عرفت حبيتك ..قالي يعني انتي بتحبيني يانادره قولتله طبعا يانهاد بحبك انا مش هلاقي حد يحبني زي ما انت بتحبني كده 
قالي طيب وبعدين هنعمل ايه في زين لازم نقتله قولتله لااااااااء نقتله ايه احنا مش عايزين منه حاجه يانهاد احنا نتجوز ونسيبه هو يتفرج علينا ايه رأيك 
(وقتها حسيت أن نهاد زي العيال الصغيره اللي بيضحك عليهم بكلمتين مش فاهمه ليه بس تصرفاته كلها تصرفات مش واحد عاقل )
لما قولت لنهاد كده قالي اه ..اااه يانادره لازم نسيبه يتغاظ مننا 
نهاااد : طيب انا لازم اجيب بدله مش هينفع نتجوز كده 
وانتي نادره لازم فستان قولتله اه ..اه طبعا يانهاد تعالي ننزل انا وانت نروح نشتريهم ..قالي اوعي تكوني بتضحكي عليا لو بتضحكي عليا انا هقتله قدامك قولتله لا لا بضحك عليك ايه مافيش الكلام ده ابدا .. وفكلي ايدي اخيرا وفتح الباب عشان ننزل ولسه بيفتح الباب لقي نجاه 
قدامه واديته بالشومه علي دماغه وقع في الارض اغم عليه 
روحت فكيت زين بسرعه وقولتله انت كويس قالي ما تصدقهوش يانادره محصلش حته أن انا اتراهنت عليكي دي ما حصلتش قولتله زين مش وقته الكلام ده دلوقتي 
نجاه : انت كويس يازين 
زين : انا كويس يانجاه
نجاه : نهاد رجعتله الحاله تاني يازين 
زين : ايوه يانجاه انا عارف ايدك معايا بس نربطه الاول 
(زين ونجاه ربطوا نهاد كويس ) 
وبعد كده سألتهم حاله ايه ..
نجاه : نهاد طول عمره عقله طاير منه 
زين : مش للدرجه دي يانجاه
نجاه : اومال لدرجه ايه يازين واللي عمله ده معناته ايه غير أنه مجنون ابن مجانين ولازم يرجع المستشفي تاني بتاعت المجانين 
قولتلها انتي عرفتي منين يانجاه أن نهاد هنا 
نجاه : واحنا كنا بنكلمكم في التليفون نهاد كان بيتصنت علينا 
ولما شوفته بيتصنت عملت نفسي مش واخده بالي دخل علينا وقالي كنتم بتكلموا مين جدتك حاولت تنكر وتقول إن إحنا كنا بنكلم اي حد تاني بقي يزعق ويشخط وكان هيموتني ابن المجنونه وقتها خنقني لحد ما جدتي قالتله علي عنوانكم 
وبعدها سابني ومشي مكنتش عارفالك رقم اكلمك عليه يازين جيت بأسرع ما عندي علي العنوان اللي ادتهوني وانا لسه هخبط سمعت زي صوت حاجه بتترمي في الارض ونهاد بيزعق وبيشخط في نادره نزلت جيبت خشبه حلوه من تحت ولسه كنت هخبط لاقيت نهاد فتح لوحده اديته بيها علي طول عشان يعرف يخنقني ابن سميه العارجه 
زين : خلاص يانجاه احنا كلنا عارفين أن نهاد تعبان كفايه كده 
نجاه اديتنا الباسبور والفلوس وقالت أمشوا وانتوا وانا هتصل باامه وأبوه واعرفهم اللي حصل عشان ييجوا يرجعوا المستشفي وانا  هفضل مع نهاد لحد ما يفوق 
زين : مش عارف اقولك ايه يانجاه
نجاه : يا اخويا ما تقولش بس عد الجمايل ????????
ومشيت انا وزين روحنا حجزنا تذاكر الطيران وحظنا الحلو أن في طياره طالعه كندا الساعه ١٠ بالليل فضلنا مستنيين اكتر من ٩ ساعات في المطار الزهق كان هيموتنا جدا يعني 
وبقي زين ماسك ايدي طول الوقت ده ولو كنت سيبت أيده  كان بيقولي ماتسبنيش قولتله زين في ايه ..قالي انا عايزك تنسي اي حاجه من اللي نهاد قالهالك يانادره قولتله زين انا ….قالي هوووووش مش عايزك تتكلمي كلمه واحده انا عايزك تسمعيني انا من وقت ما عرفت الدنيا دي وانا خالي دايما ببكرهني فيكي وفي ابوكي كان دايما حاسس ان ابوكي مهما قعد سنين بره هيرجع في الاخر واحد قتل امه وأبوه وأخوه مستنيه منه ايه يانادره ..نادره ..انا عايزك وحقيقي بحبك ❤️
قولتله ايه ????????
انت قولت ايه 
قالي انا ..بحب ..نادره ..❤️
يااااااااه يازين اخيرا قولتها قالي كنت خايف اقولها يانادره 
انا بحبك من اول لحظه شوفتك فيها بحب عصبيتك وهبلك وعبطك بحبك وانتي اوزعه كده بحبك ❤️ لما تكشري ولما تعيطي وبحبك اكتر لما تضحكي تعرفي أن ليكي ضحكه صفرا وضحكه من القلب قولتله انا ????????
قالي اه انتي يانادره 
ضحكه صفرا لما الكلام ما يكونش علي مزاجك 
وضحكه من قلبك لما تضحكي وتفتحي بوقك زي العبيطه وعنيكي تقفل من كتر ما انتي بتضحكي من قلبك ❤️
قولتله كل ده عارفه عني يازين 
قالي واكتر يانادره ومسك ايدي وقرب مني اوي بقي وشي في وشه وقالي اوعدك من اللحظه دي يانادره هعمل كل اللي اقدر عليه بس عشان نبقي سوا ما بقيتش عايز حاجه من الدنيا غير انك تكوني معايا وبس 
قولتله يااااااه يازين انت ماتعرفش انا مبسوطه قد ايه دلوقتي 
(وقولت في بالي يااااه بقي لو يبوسني بالمره وتبقي اول first kiss ليا منه ) 
وبعد كده بصيتله وقولتله بحبك يازين ❤️
ابتسم وقالي وانا كمان يانادره ❤️
بس برضوا مش هيحصل اللي في دماغك قولتله هو ايه اللي في دماغي وانت عرفت اللي في دماغي منين اصلا قالي من نظره عنيكي يانادره عرفت بتقولي ايه جواكي قولتله ياااااه هو انا مفضوحه اوي كده سابني ومشي وقالي جدا قولتله زين استني ماتسبنيش رايح فين وابتديت شركه الطيران تعلن عن الرحله اللي مسافره كندا وطلعنا الطياره سوا وبقيت كل شويه في الطياره
ابصله واقوله ما تقولي بحبك ❤️
مره تانيه يقولي بس يامجنونه قولتله بقي كده انا مجنونه يعني اخلي الراجل اللي قدامي ده يقولي أنه بيحبني يضحك ويقولي والله العظيم بحبك ❤️
كان اسعد يوم في حياتي هو اليوم ده كنت لما بسمع منه كلمه بحبك جسمي كله كان بيقشعر واخيرا زين قلهالي انا كنت حاسه أنه بيحبني بس كنت محتاجه اسمعها منه ووصلنا اخيرا كندا والوقت كان متأخر اوي روحت البيت ياااااه اخيرا روحت البيت مكنتش مصدقه أن رجعت بيتي 
لاء وكمان معايا حبيبي اللي ما حبيتش ولا هحب زيه دخلت بسرعه فرجته علي البيت ودخلته اوضتي ووقفنا قدام سريري ورميت نفسي علي السرير قولتله أي رايك في اوضتي حلوه قالي اوضتك اللي في الصعيد احلي قومت بسرعه وزقيته ورميته جنبي علي السرير وبقينا باصين لبعض   وقولتله ياسلااااام ده رايك بقي يبص في عنيا ويقولي انتي بتحلي أي حاجه واي مكان بتكوني فيه 
قولتله الله بقي كنت مخبي الكلام الحلو ده كله فين قالي جوه قلبي ❤️ هييييييح بقي 
معرفش ليه اتكسفت وقتها منه وقالي أي ده نادره بتتكسف قولتله ايه انا مش بنت وبتكسف عادي زي البنات قالي لا يانادره انتي ست البنات 
انا مش واخده علي كده من زين انا واخده علي زعيقه وشخط وبس كنت مبسوووووووطه اوووووي وبعدها قولتله طيب  انا هاخد شاور يازين قالي اسمها هستحمي يانادره مش عشان جينا كندا تقومي تعوجي لسانك ابتسمت و قولتله فاكر لما كنت بتخليني استحمي بالكوز والطشت من الطرمبه ????????
قالي كان منظرك زباله ????????
وفضلنا نضحك ونهزر سوا وبعدها دخلت الحمام واخدت الشاور بتاعي وطلبت اكل من بره وكلمت صحابي عشان يعرفوا اني رجعت ولما جم بقيت اعرفهم علي زين وزين طلع بيعرف يتكلم أنجلش كويس اوي وعمره ما قالي وجون زميلي جه عشان يسلم عليا واول ما جه يبوسني من خدي زين بعده عني وقاله دي خط احمر وبعده بأيديه قولتله ده زميلي يازين قالي انتي مجنونه يعني اي زميلك اسمعي يانادره انا بحبك وبغير عليكي ومسمحش لحد ابدا أنه يلمسك فهمتي قولتله طبعا فهمت وبعدها صحابي مشيوا واتصلت بمدير اعمال بابا وعرفت المستشفي اللي بابا فيها ..دي المستشفي اللي دكتور العيله صاحبها وروحنا هناك وعرفت أن بابا عنده سرطان علي المخ وان الامل من أن العمليه تنجح أقل من 1٪ وأنه طول الفتره اللي فاتت دي كان بياخد كيماوي بس العلاج فشل ومافيش قدامه حل غير العمليه دي وانا وزين بنتكلم مع الدكتور جت دكتوره جاكلين 
وبقت تبص لزين جامد اوي بقي زين يخبي وشه منها زين اتحرج منها وبقيت اقولها في حاجه يادكتور جاكلين قالتلي الحرق اللي في وشه ده جميل جداا قولتلها جميل ازاي يعني قربت منه وبقت تلمس وش زين .. وزين بقي بيبعد عنها قولتلها بعد اذنك نزلي ايدك انتي ازاي تعملي كده ده انا حبيبته ومابعملهاش  ضحكت وقالتلي اهدي لو سمحت انا دكتور جاكلين متخصصه في جراحه التجميل انا اقدر اعمله عمليه تجميل يرجع بيها اجمل من الاول وقتها فرحت قولتلها بجد قالتلي اه طبعا حروق اممممممم 
وسألت زين علي اسمه قالها اسمي زين ..قالتله انا اقدر اخلي الحرق اللي في وشك ده يازين ولا اكنه موجود ارجوك اديني الفرصه زين بصلها وقالها لا مش عايز انا حابب نفسي كده وسابها ومشي مشيت وراه وقولتله زين اي المشكله لما تعمل العمليه دي 
ايه المشكله لما تجرب قالي عشان انا حابب نفسي كده وبلاش نتكلم في الموضوع ده تاني يانادره وبلاش نزعل من بعض ولا انتي من الناس اللي بيحبوا الشكل مش الجوهر قولتله زين انا حبيتك وانت كده وهفضل احبك لو فضلت طول عمرك كده وبعدها دخلنا لبابا لاقيته في اوضته ومعلقين محاليل  اول مره اشوف بابا  ضعيف بالشكل ده طول عمره قوي حاولت اتكلم معاه بس هو مكانش قادر يتكلم والدكتور قال تعالوا بكره ممكن يبقي احسن ويقدر يتكلم معاكم بقيت ابكي عليه احنا اه عمرنا ما كنت أنا وبابا قريبين من بعض وكان دايما بعيد عني بس مهما كان ده ابويا زين وقتها اخدني في حضنه وبقي يمسحلي دموعي ويقولي هيبقي كويس ما تزعليش وروحنا واحنا مروحين بقي بيحاول يعمل اي حاجه عشان يخليني مبسوطه ومارضاش يخلينا نروح علي طول .. وروحت اكتر مكان بعشقه في الدنيا وهو الملاهي بعشق كل حاجه هناك حرفيا ركبنا كل الالعاب اللي هناك كانت ضحكتي ماليا وشي مكنتش بطلع من حضن زين ابدا لعبنا لعبه dancing سوا وزين طلع فاشل فيها جدا دخلنا السينما مع بعض وكان كل واحد حاطط أيده علي كتف حبيبته الا زين ???????? وآخر ما زهقت روحت جيبت أيده وحطيتها علي كتفي قولتله اياك تحرك ايدك من عليا كان يوم جميل عشان هو كان معايا واخيرا روحنا البيت ودخلت اوضتي كنت هموت وانام وطلبت أنه ينام معايا علي سريري وانا في حضنه وبس وراح حضني كان احساس مافيش احلي منه وصحينا من النوم علي تليفون من دكتور بابا وبيقول اننا لازم نيجي عشان بابا قدر يتكلم وعايزنا ضروري اول ما روحنا بقيت احضنه اوي واقوله أنه هيخف قالي اسمعيني يانادره انتي وزين كويس انا عايز احكيلكم علي كل حاجه قبل ما اموت قولتله بابا ما تقولش كده بعد الشر عليك قالي يابنتي انا عارف اني ميت عشان كده رجعتك بلدك اللي فيها أهلك وناسك مكانش ينفع اموت واسيبك في الدنيا لوحدك والحمدلله انتي مابقتيش لوحدك دلوقتي وزين بقي معاكي .. زين قال لبابا  انا عايز اعرف حاجه واحده بس انت كنت عايزني ليه ؟ قاله عايز اعرفك الحقيقه يابني وكمان عشان اديك نصيبك قاله نصيبي من ايه من قتلك لامي وابويا واخويا نصيبي من حرقك لوشي قاله مين قالك الكلام ده يابني 
زين : البلد كلها عارفه انك انت اللي حرقت البيت واحنا جواه 
وخالي كمان شافك وانت بتولع في البيت من بره 
بابا : خالك هو اللي قالك كده زين :ايوه والبلد كلها عارفه كده 
بابا : انا عمري ما اعمل فيك كده حتي لو عايز 
زين : إذا كان عملت في اخوك كده وحرقته مش معني انا
بابا : عشان انت ابني يازين ..ابني من نادره امك  الله يرحمها 
ونادره بنتي تبقي اختك 
انا وقتها اتصدمت ايه أخته ????????
يتبع ..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!