Uncategorized

رواية حبيبي من الطفولة الفصل الثالث عشر 13 بقلم سندس المصري

 رواية حبيبي من الطفولة الفصل الثالث عشر 13 بقلم سندس المصري

رواية حبيبي من الطفولة الفصل الثالث عشر 13 بقلم سندس المصري

رواية حبيبي من الطفولة الفصل الثالث عشر 13 بقلم سندس المصري

مايا اتصدمت لما لقيت ورقه زواج فتون وزين فضلت تدور علي اوراق الشركه واملاك مصطفي ملقتهاش عرفت ان مصطفي ودا الاوراق لزين والغضب عامها وكلمت جو الو ياجو 
جو ازيك ياقلبي 
مايا بغضب وعصبيه  انا عايزك تخلص من زين فاهم وحكتله على كل حاجه وانه زين متزوج فتون
جو بغضب ماشي يازين استني عليا وقفل 
كريس كلم فتون بليل الساعه واحده فتون كانت نايمه جمب زين قام مسك فون فتون وشاف اسم كريس وبغضب وعصبيه هو ازاي يتصل بيكي دلوقتي وانتي بتكلميه ليه 
ورد زين انت ازاي تتصل في الوقت وتكلمها أصلا 
كريس بتوتر انا اسف بس انا عايز فتون في موضوع مهم 
زين بعصبيه اخلص قول اللي انت عايزه 
فتون بخوف زين اهدي هو بيقول موضوع مهم 
كريس ممكن تفتح الاسبيكر
فتون بخوف اتفضل ياكريس
كريس فتون انتي صديقتي من زمان وزي جيسي اختي جو طلب مني اكلمك واقولك تقابليني عشان هو عايز ياخدك وترجعي امريكا معه يعني العنوان اللي اتديهولك متجيش فيه ولا تيجي اصلا وخلي بالك من نفسك ومتثقيش في اي حد يكلمك وانا اسف يااستاذ زين اني اتصلت في الوقت ده بس انا كنت خايف عليها
زين بغضب وعصبيه ورحمه ابويا ليكون قتله علي ايدي ياجو الكلب
فتون قامت وبخوف انا خايفه اوي يازين وحضنته
زين شدد من حضنه ليها ليحاول يهدي نفسه من العصبيه والغضب اللي فيه وبهدوء اهدي ياحببتي انا معاكي وعمري ماهسيبك
فتون خلي بالك من نفسك عشان خاطري 
زين باس رأسها بأبتسامه تمام 
وتاني يوم راحوا زين وحمزه الشغل
وعند حمزه 
مليكه اتصدمت لما لقيت مازن قدمها دخلت جري علي حمزه حضنته بخوف
حمزه حضنها اهدي مالك
.مازن مش كنتي تعزميني علي كتب كتابك ولا انا مش قد المقام
كنت وزعت شربات
حمزه بهمس مليكه روحي لزين
وخرجت 
حمزه  الشربات ده هبقي اوزعه علي روحك ولاانت مش قد المقام
مازن بعصبيه انت اخدتها مني 
حمزه  بإستفزاز هو مفيش كرامه عندك مبتحبكش
مازن والله لاندمك على اليوم اللي اتجوزتها فيه
حمزه بسخريه اخاف انا بقي يعني
مازن اصبر ياحمزه هتشوف مازن هيعمل ايه
حمزه ببرود وقتك انتهي خود الباب في ايدك وانت خارج
وقام راح لزين
مليكه جريت عليه انت كويس
حمزه حضنها اهدي والله انا تمام
زين مليكه ممكن تعملي قهوه
مليكه فهمت انهم عايزين يتكلموا علي انفراد تمام هروح وخرجت
زين مالك مش مريحاني هو الزفت.  ده خوفك
حمزه لا انا مش خايف علي نفسي انا خايف عليها
زين هو انت مش قدها ولا ايه انشف كدا
حمزه يازين  انا خايف  عليها حاسس اني مش هعرفه احميها
زين بصرامه انا في ضهرك ومحدش يقدر يمس حد من عيله الجارحي
وعند 
فتون لقيت مسج من جو انها لو بتحب زين تنزل تروح معه يتكلموا لانه بعات واحد يقرابه وممكن يقتلوا لو مسمعتش كلامه
فتون قامت بتوتر وغضب تلبس
اسماء ده انتي اخوكي ده شيطان
رحاب اه اكل ورثي وانا مش عايزه حاجه منه لا وكمان ابنه كان عايز يتجوز مليكه مش فاهمه ازاي
اسماء  حسبي الله ونعم الوكيل بس الحمدالله انهم انجوزوا
رحاب اه والله الحمدالله بجد فرحت وانتم عائله محترمه جدا 
اسماء وانتي وبنتك ناس محترمين انا كان ليا اخ واحد اسمه مصطفي ابو فتون طول عمره عايش في امريكا واتجوز من هناك مكنش بينزل غير فين وفين بس كان بيسال عليا وبحزن بس الحلو مش بيفضل معانا وربنا افتكره
رحاب بحزن البقاء لله ياحبيبتي ربنا يرحمه
اسماء امين وبضحك احنا هنكد علي بعض تعالي نعمل الاكل سوا ام محمد مشيت عشان بنتها ولدت هتروح تقعد معها واحنا اللي هنعمل الاكل
رحاب بأبتسامه يلا يااختي
وعند ملك خرجت هي وحازم باذن زين طبعا
ملك بخجل انا مبسوطه انك وافقت تروح معايا دريم بارك 
حازم بابتسامه خطفت قلب ملك انا اعمل اي حاجه تفرحك
ملك بخجل شكرا تعالي نركب قطر الموت يلا
حازم بصي انا مش بحب الحاجات دي هركبك انتي
.ملك بحزن مصطنع لا اركب لا هتركب معايا لانروح
حازم لا وعلي ايه هركب ياقمر وبعدين دي اخر لعبه انا اتهدت هنروح بعديها ناكل ونروح
وكان في شخص بيصورهم
وعند
زين اتبعت ليه في الشغل
السكرتيره يافندم في واحد سابلك الظرف ده ومشي
زين تمام مين هو
السكرتيره معرفش يافندم هو قالي اديه لحضرتك ومشي
زين تمام اتفضلي انتي واتصدم لما
لقي
ياتري ايه اللي كان موجود في الظرف ده
ومازن هينفذ تهديده
ومين اللي كان بيصور حازم وملك وهيرجعوا البيت بسلام
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية قيود من حرير للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!