Uncategorized

رواية خضوعي لقسوته الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم ياسمين جمال

 رواية خضوعي لقسوته الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم ياسمين جمال

رواية خضوعي لقسوته الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم ياسمين جمال

رواية خضوعي لقسوته الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم ياسمين جمال

حور :متنسيش انك وعدتينى ولازم توفى بوعدك
لمار :بس
حور :ده وعد ومن وعد اوفى
لمار :وانا مش هجبر نفسى عليه
حور :ده مش اجبار ده ربنا امرك بيه انك تطيعى زوجك وتهتمى بيه وياهبله حازم معجب بيكى عارفه وصانى عليكى اول واحده وقالى خدى بالك من لمار وكمان لما انضرب قال لسعيد خلى بالك من لمار نظرت لها لمار فهمتها حور لتكمل
حور :متبصيش كده سعيد حكالى واحنا مروحين وبعدين متستسلميش كده بسهوله حاربى علشان تفوزى اعتبريه تحدى ولازم تفوزى عليها ويلا بقى نطلع نجهزلك شنطه هدوم ليكى ولحازم
نهى :ف ايه
حور :مفيش ياماما دا لمار جات تاخد هدوم ليها ولحازم علشان فاق الحمد لله
نهى :بجد طب هو عامل ايه يالمار
لمار :(زى القرد ):كويس ياماما الحمد لله
نهى :طب يلا نروحله
وهنا وصل عز
نهى :سبت حازم ليه لوحده
عز :معاه مراتوا
نهى :لمار اهه
عز :مايا
نهى :مالها اللى ماتتسمى
عز :عايشه وهى عندوا
نهى :خدنى ليه حالا
ثم نظر الى لمار
عز :لمار جهزى نفسك علشان تقعدى مع زوجك ف المستشفى
لمار:بس
عز :كلمتى تتسمع وانا هدخل اخد شاور اخرج اللاقى الكل جهز وتركهم وذهب الى الداخل
حور :ههه شوفتى كلامى صح ازاى ودخلوا الى الفيلا وبعد نصف ساعه كان الجميع جهز وطلبت لمار من عز ان يذهب الى فيلا حازم لتحضر شنطة الملابس وتم ذالك وبعدها توجهوا الى المستشفى
دخل الجميع
لتجرى نهى وحور على حازم
نهى :عامل ايه ياحبيبى
حازم :انا بخير ياماما
حور :يلا قوم يانمر
حازم :حور انتى بخير
حور :ايوة وكله تمام
وهنا دخل سعيد ومازن وسلمى ولؤى واسلام واحمد وقاسى
الشباب :حمدالله على السلامه
حازم :الله يسلمكم ييعنى لازم اضرب علشان اشوفكم
اسلام :معلش ياصاحبى مشاغل والله بس واحشنى والله
حازم :وانت والله ياإسلام هاه عملت ايه
اسلام :الحمد لله خدت الصفقه
حازم مبتسما هو واسلام بخبث
حازم :الحمد لله
سعيد :نظر سعيد الى لمار التى تقف بعيداً عنهم كل البعد
سعيد :مالك يالمار واقفه بعيد ليه
ليلتفت الجميع لها
لمار :لا عادى بس مصدعه شويه
سعيد:كتر خيرك ليكى يومين مشفتيش النوم علشان سى حازم
لتنظر لمار لحازم وكذالك حازم نظر لها ولكن قطع ذالك مناداة حازم على مايا
حازم :مايا
مايا :نعم حبيبى
حازم :تعالى اقعدى جمبى ونظر مرة اخرى الى لمار ليجد الدموع قد ملأت عينها وكان الكل ف صدمه
لمار :من بعد اذنكم هروح اجيب حاجه نشربها
وخرجت
ليجد حازم الكل ينظر له بلوم
شهد وجنا :طب نستأذن احنا
حور :ليه كدا ياحازم حرام عليك
سعيد :خلاص ياحور حازم تعبان ومش عارف بيعمل ايه
مايا :لا عارف وكلكم عارفين انى حبيبه حازم وروحه من جوه واكيد اتجوزها غلطه
نهى :بسى يابنت انتى انتى دمرتى ابنى زمان واديكى طلعتى عايشه ومش هسمحلك تدمرى حياته تانى فاهمه ولمار دى مرات ابنى وبنتى فاهمه واللى يقربلها اكله بسنانى
مايا :شايف ياحبيبى ماما نهى بتقول ايه
اسلام :خلاص بقى ياجماعه اهدوا حازم تعبان وانتوا بتتخانقوا حواليه
وهنا دخلت لمار وجنا وشهد ومعهم حاجات سخنه واعطو الجميع
وبعد مرور ساعات ولم يتبقى غير لمار ونهى وحور وسعيد وسلمى ولؤى ومايا وعز وجنا وشهد
عز :يلا بينا نروح ونسيب حازم يرتاح وانتى يالمار خلى بالك من حازم وانا امرتهم بجبولك سرير بدل متنامى على الكنبه
لمار :شكرا يابابا
مايا :لا انا اللى هبات مع حازم
عز :انا قلت كلمه وهتمشى على الكل وانتى هتروحى معانا علشان تعبانه وعايزة راحه
مايا :بس انا راحتى جنب حبيبى
عز :مايا اسمعى الكلام ولمار دكتورة يعنى هتعرف تهتم بيه وغادر الجميع ولم يبق سوى حازم ولمار
اخذت لمار الشنطه بصمت واخذت تضع الملابس فى الدلاب وبعدما فرغت دخلت الممرضه الى الغرفه واعطت حازم الداء وعلقت له محلول جديد
الممرضه :اول ميقرب يخلص نادمينى علشان احوشه
لمار :انا دكتورة قوليلى ايه المطلوب وانا اعمله
الممرضه :طب كويس خالص بسى ده محلول تانى اول ميخلص ده تحطيه وكمان الدوا ده ياخد منه الساعه ٣ الفجر
لمار :ماشى
الممرضه :وانا ابقى اعدى لحسن تنامى غصب عنك منتى ياحبة عينى منمتيش ليكى يومين و
لمار : خلاص ماشى
الممرضه :اها حاضر
………….
فى فيلا عز
عز :حور خدى مايا على الاوضه اللى جنب اوضتك
حور :حاضر يابابا
مايا :ليه مانا هقعد ف اوضه حازم
نهى :اوضه حازم دى بتاعته هو ومراته
مايا ????ماانا مراته
نهى :انا قصدى على لمار ضرتك
مايا :ماشى ياماما
نهى :انا مش مامتك فاهمه
مايا بدموع التماسيح :ماما انتى زعلانه منى ليه والله انا كنت بتعذب زى حازم بالظبط كانوا خاطفنى طول السنين دى وبيعذبونى وجلست على الارض انا والله بحب حازم حازم ده مش زوجى بس ده عشيقى حبييى واخويا وابويا وكل حياتى ليه بتعقبينى على حاجه ملييش ذنب فيها ماما عاملينى زى الاول انا بحبببببببك اوى بحسك امى بجد وحنيتك عليا وحشتنى وعوضتنى عن فقدان ماما الله يرحمها
لتنال رضا نهى
نهى :معلش يابنتى بس غصبن عنى حسيت انك السبب ف بعد ابنى عنى لما اتجوزك وكمان لما قالوا انك موتى سابنا وسافر بس صح انتى ملكيش دعوه وفتحت لها يدها لتحتضنها مايا
عز :يلا كل واحد على اوضته
……..
عند حازم ولمار
حازم :لمار عايز شويه مايا
لمار :حاضر وجلبت له كوب ماء وشربته
حازم :شكرا
لمار :الشكر لله
وجلسوا فى صمت كانت لمار تراقب المحلول المعلق له وعندما شعرت بنوم حازم جلست على الكرسى الذى يوجد بجانبه طوال الليل وحين اتت الساعه الثالثه
لمار :حازم قوم علشان تاخد العلاج
حازم :حاضر
اقتربت منه لمار لترفعه قليلا
وواشربته العلاج
لمار :حاسس نفسك احسن
حازم :ايوة الحمد لله
لمار :يلا علشان تنام وترتاح وغطته بالغطاء وذهبت هى الى الكنبه ونامت عليها
حازم :تصبحى على خير
لمار :وانت من اهله
يتبع..
لقراءة الحلقة الرابعة عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أستاذ قلبي للكاتبة نور الشامي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!