Uncategorized

رواية ملاكي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم حسن

 رواية ملاكي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم حسن

رواية ملاكي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم حسن

رواية ملاكي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم حسن

عند سيف 
سيف… ايه يا  حبيبتي 
ماهي… احم هو احنا مش هنخرج بقى
سيف… حاضر هخرجك بس انا ورايا شغل يخلص و نخرج كتير كتير 
ماهي… ماشي 
فجأة صوت ضرب نار جاي من تليفون سيف
ماهي… سيف سيف انت كويس  سييييييف 
قامت ماهي نزلت بالبيچامة 
مازن… انتي رايحة فين و معيطة كده ليه
ماهي… سيف سيف لازم نلحقه 
مازن.. ممكن تهدي فهميني
ماهي.. بكلمه فجأة طلع ضرب نار  و مردش عليه بعديها انا لازم اروح
مازن.. طب خليكي انتي انا هروح و هاخد اسر 
ماهي… لا خدني معاك مليش دعوة 
مازن اخد ماهي معاه و راح بيت سيف 
لقى شرطة كتير هناك و اخرهم عربية إسعاف الي كان داخل فيها سيف متغطي كلت
ماهي … سيف سيف هو كويس سيف كويس انت مغطيه كده ليه بتصرخ مغطيه كده لييييييه 
مازن دمع… اهدي اهدي 
ماهي شالت الغطا و انهارت سيف كان مدروب بالنار في في دماغه و جسمه
ماهي… سييييييف سييييف قوم يا سيف قوم يا سيف سيييطف عشان خطري متسيبنيش انا مليش غيرك انت بحبك قوم قوم عشان خطري قوم مازن قوله يقوم 
مازن مسكها و بيبعدها و الممرض غطا سيف
ماهي… سيبيييف سييييف قوم يا سيييف عشان خطري 
سييييف 
و اغم عليها 
عند اسر 
اسر… انت بتقول ايه 
مازن… سيف اتقتل 
اسر… متهزرش ده صاحبي 
مازن… تعالى مستشفى **** انا رايح هناك 
اسر دمع… هاجي و قفل 
و قام 
ملاك… اسر انت رايح فين 
اسر… سيف اتقتل 
ملاك.. ايه 
اسر… تعالي معايا عشان ماهي
ملاك قامت لبست و نزلوا 
عند مازن 
الدكتور…. مبروك المدام حامل 
مازن… نعم انت بتقول ايه 
الدكتور… انت جوزها 
مازن… لا اخوها 
الدكتور.. اه تمام طب ياريت تاخدوا بالكوا منها لأن لازم ميكونش في ضغط عليها و خرج 
ماهي ابتدت تفوق 
ماهي… سيف سيف فين سيف 
مازن… هسألك سؤال و تردي عليه … سيف لمسك 
ماهي… اه 
فلاش باك من شهرين 
سيف داخل من باب الڤلة ماهي جريت عليه حضنته 
ماهي بعياط… كنت فين انا خوفت من غيرك 
سيف… متقلقيش انا موجود اهو و حط ايده على وشها 
و مسح دموعها.. متخافيش 
ماهي… ماشي بس متتأخرش تاني كده عشان انت بتوحشني
سيف باسها 
ماهي… كفاية 
سيف.. لا انا عايزك 
و يلا نمشي استغرالله يعم ????
تاني يوم 
ماهي صحيت و عيطت 
سيف.. ماهي
ماهي.. انا مكنتش عايزة يحصل ده حرام حرام ابعد عني و بتعيط .. انا همشي لازم امشي 
سيف… هتروحي فين 
ماهي… في اي داهية انا همشي 
سيف.. تعالي هنا انا مش هسيبك تمشي 
ماهي.. مش هينفع نقعد مع بعض تاني كفاية كده 
سيف… اقعدي هنا انا الي همشي هروح بيت تاني 
و عمل سيف كده و راح بيت تاني و قعد شهر فيه 
سيف… انا تعبت مش عارف اقعد من غيرك 
ماهي…  تقدر تقولي الي احنا عملناه ده ليه عشان ايه 
سيف… مش عارف 
ماهي… لما تبقى تعرف قول 
سيف… احنا ممكن نتجوز 
ماهي… نتجوز جي بعد كل ده و نتجوز سيف اديني فرصة ارتاح شوية 
و عدى اسبوعين 
ماهي… خلاص موافقة تقعد هنا بس مش هنقعد مع بعض كل واحد في اوضته 
سيف… ماشي
باااااك 
مازن… انا مش عارف اعمل معاكي ايه انتي
ماهي… قول الي تقوله انا عايزة سيف مليش دعوة سيف ممشيش و سابني لواحدي
مازن.. مهو مسابكيش لواحدك سابك انتي و ابنه الي في بطنك 
ماهي… ايه 
مازن… انا هطلع برا مش عايز اتكلم و طلع برا
و اسر و ملاك جم 
اسر.. مازن ليه الي حصل سيف مات ازاي 
مازن.. قتلوه كانت ماهي بتكلمه في التليفون سمعت ضرب نار و روحنا لقينا البوليس و الإسعاف و سيف كان مضروب بالنار في كل حته 
اسر دمع و قعد 
ملاك… انا هدخل لماهي و دخلت 
مازن.. مش ده صحبك ألي قولتلي انه هيبقى أمان لأختي اهي بقت حامل فعيل غير شرعي و انا مش عارف اعمل حاجة 
اسر… سيف عمل كده
مازن.. هو 
اسر… سيف دلوقتي استشهد انا متأكد ان ده بسبب شغله احنا ندعيله 
مازن.. طب و ألي جوا دي 
اسر… ماهي طيبة لو هي عملت ذنب ف تمنه الطفل ده 
عدى شهر على موت سيف و ماهي علطول بتعيط و بتنام و في حضنها صورة سيف 
و أدهم و ماسا زي ما هما محصلهمش حاجة????
و اسر و ملاك مستمرين في حبهم لبعض
و اسر و موج ناقر و نقير  
اما نهلة ام اسر رجعت البيت علي را جابها 
و حمدان جدهم لسة مجمع احفاده حواليه و مبسوط بيهم
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!