Uncategorized

رواية هنايا الفصل الثالث عشر 13 بقلم شوشو النجار

 رواية هنايا الفصل الثالث عشر 13 بقلم شوشو النجار

رواية هنايا الفصل الثالث عشر 13 بقلم شوشو النجار

رواية هنايا الفصل الثالث عشر 13 بقلم شوشو النجار

مراد :ياراااا
يارا بشماته: امال كونت مفكر مين يابيبي
مراد: عندك حق ميطلعش الحركات المقرفه دي غير منكم
يارا: احترم نفسك لأن ممكن أشاره مني انهيلك حياه القطه بتاعتك
مراد: عارفه لو لمستي شعرايه منها هموتك 
يارا بضحك :هو الصراحه مش انا اللي هقتلها،. انت اللي هتقتلها 
مراد بصدمه: نعم 
يارا : ايوا انت اللي هتقتلها هو انا مقولتلكش مش واحد فيكم بس اللي هتختاره يطلع من هنا 
مراد بزعيق:انتي واحده مجنونه مريضه هقتلك يارا هقتلك 
يارا بضحك : بطل تهديد بقي متعبتش منه،. خدوا للسنيوره بتاعته
عند عبد الرحمن 
فرحه :ياطنط طب كلي سندوتش هتقعي مننا 
ساميه بعياط:انا مش عاوزه اكل عاوزه بنتي هاتولي بنتي
نوال: افتحي الباب يافرحه
فرحه : حاضر حاولي معاها ياماما لاتتعب مننا 
فرحه راحت تفتح الباب 
عبدالرحمن: احم مراد بعتني علشان اقعد هنا 
فرحه :تمام اتفضل بس هما عملوا اي 
عبدالرحمن بتنهيده :راح يجبها وان شاء الله خير هي مرات عمي موجوده 
فرحه: ايوا جوه 
ساميه قامت تجري علي عبدالرحمن :بنتي فين ياعبدالرحمن ابوك اللي خطفها صح خليه ياخد كل الفلوس مش عاوزين حاجه والله بس يرجعها
عبدالرحمن :انتي كونتي عارفه يامرات عمي
ساميه بتقعد : ايوا كونت عارفه عمك قالي قبل ميموت بس انا قولتله مش عاوزين حاجه هو مرضاش انا عاوزه بنتي 
عبدالرحمن : اهدي يامرات عمي والله مراد راح يجبها متقلقيش شويه وهتكون داخله عليكي،. بس انتي قومي صلي وادعي ولازم تكلي 
ساميه :ماليش نفس يابني 
عبدالرحمن :حاجه بسيطه ولا عاوزه بنتك لما تيجي تفضحني انك مكلتيش،. ايوا كدا اضحكي وهي هتبقي بخير 
بعد مامشيوا،. فرحه: احم شكرا 
عبدالرحمن بابتسامه هاديه :علي اي انا معملتش حاجه 
_____________
مراد :هنا حبيبتي انتي كويسه
هنا بعياط:مراد ميين دول وعاوزين اي 
مراد لسه هيتكلم دخلت يارا :عاوزين روحك 
هنا :يارا انتي انتي اللي خطفتيني 
يارا :تؤتؤ متظلمنيش مش انا لوحدي
محمد عم هنا:ازيك يابنت اخوي
يارا بصدمه :عمي 
محمد: ايوا عمك اللي هياخد روحك حالا ويبقي كل حاجه بااسمي 
هنا: حاجات اي احنا محلتناش حاجه 
محمد : لاعندكم يابنت مصطفي ابوك عنده بيوت وأراضي وجدك بعد خدمتي له كتب نص أملاكه لاابوكي وانا حتي مخدتش حق خدمتي له
هنا: طب انا مالي تخدني بزنبه ليه عملتلك اي وحش حرام عليك انا عمري مالقيت ضهر اتسند عليه لما ازعل أو أقع في مشكله طول عمري وحيده حتي عيالك كونت منعهم يكلموني وكرهتهم فيا انت اي مخلوق من أي كونت كل يوم اصلي وادعي أن ربنا يحنن قلبك عليا وتكون ليا اب وعم وسند بعد ابويا انا بكرهك بكرهك يامحمد 
يارا :بررررافو متخفيش مش هياثر فيه اصل معندوش حاجهة اسمها قلب.، ها يامراد فكرت 
هنا :فكرت في اي هي عاوزه اي منك 
مراد :هنا انتي بتثقي فيا 
هنا هزت رأسها وهي بتعيط 
مراد: فكرت 
يارا: برافو 
مراد : طب مش تسمعي قراري الاول
يارا : سمعاك مع اني عارفاه
مراد ببرود : لاانا ولاهي اللي هيموت انتي 
يارا بضحك: تاني يامراد انت متعرفش انا ممكن اعمل اي
مراد متجاهل كلامها : يارا أحمد العدوي 
الشبح :انت بتقول اي 
مراد : أحمد محمد العدوي الشهير بالشبح 
يارا بصدمه: انت بتقول اي ابويا
مراد : بالظبط ابوكي بس من الحرام أصله مرضاش يعترف بيكي ولما امك اتحيلت عليه رفض وقالها اي تقول انت 
الشبح:متصدقهوش دا كداب 
مراد : خلاص اقول انا انك بنت حرام وهو مستحيل يكتبك علي اسمه 
الشبح :أخرس بدل مفرغ المسدس دا فيك أخرس، يارا حبيبتي دا كداب 
يارا: كداب، انت ابويا اللي عشت محرومه منه العيال في الشارع كانو بيسالوني انتي ليه معندكيش اب زينا وانا مبقاش عارفه ارد اقوللهم اني بنت حرام ولا طفله مالهاش زنب وكبرت علي كرهي لأنفسي وكل اللي حواليا علشان الناس عندهم كل حاجه وانا لاااا وانت السبب
الشبح:يابنتي والله دورت عليكم كتير 
يارا :انت كداب انا بكرهكك 
الشبح بيرفع المسدس ناحيه مراد :هقتلك زمان قتلت ابوك وسبتك ودي أكبر غلطه عملتها بس المرادي مش هكررها وأطلق طلقه معروف مصدرها 
هنا: مرررررراد مرررررراد رد عليا 
مراد وقع مره واحده علي الارض بس كان عايش 
مراد بصدمه:يارا انتي كويسه ليه عملتي كدا 
يارا بتطلع في الروح : حبيت اعمل حاجه صح في حياتي سامحوني كونت وحشه معاكم وماتت
الشبح بصدمه: بنتي انا قتلت بنتي هقتلك يامراااد انت وابوك السبب في كل حاجه 
الظابط احمد:كله يرفع سلاحه اخيرا ياشبح وقعت دوختنا عليك ياراجل
الشبح : معملتش حاجه ياباشا المكان دا مش بتاعي ومحمد اللي خاطفهم 
احمد:ازاي ياجدع دااحنا معانا حتي ورق يثبت انك أحمد العدوي قبل طبعا العمليه اللي غيرت بيها ملامحك دا غير الأعمال المشبوهة والقتل 
الشبح : مش هسيبك يامراد هطلع واقتلك 
أحمد : خدووهم واتصلوا بالأسعاف تاخد الجثه
مراد :انا بشكرك جدآ باشا علي وقفتك جمبي 
أحمد :داانا اللي بشكرك علي المعلومات اللي بعتهالي
هنا:مرراااد
مراد:اي يابنتي 
هنا بضجر :انا هفضل كدا مربوطه كتير وانت بتتكلم 
مراد: والله نسيت
هنا :،ايوا ليك حق تنسي هو انا علي بالك 
مراد :امال الاكشن اللي حصل دا كان علشان مين 
هنا:هتذلني بقي علشان انقذتني
مراد : هذلك قدامي ياقدري 
هنا:لااااااااا
مراد بيتلفت:اي في اي 
هنا: انا جعانه 
مراد : يابت حرام عليكي هتشللليني امشيييي
هنا:ايوا يعني هتكلني ولالا
مراد سابها ومشي
هنا: انت يارااااجل سبتني لوووحدي يالهوي خدني معاك
مشيوا راحوا البيت 
ساميه :بنتي انتي كويسه يانور عيني 
فرحه: هنا انتي بخير فيكي حاجه 
سمر بتجري عليها: كدا تخضينا عليكي 
عبدالرحمن :حمدلله على سلامتك يابنت عمي 
ساميه :انتي مبترديش علينا ليه انتي كويسه 
هنا:جعانه 
كلهم بصوت واحد: ننننننعم
هنا : اي جعانه داانا حتي كونت مخطوفه 
مراد : اهي دي اللي كنتوا بتعيطوا علشانها 
ساميه: تعالي ياحبيبتي لما اكلك 
كلت هنا واتجمعوا كلهم 
هنا:ها يالا احكي
مراد :احكي اي
هنا: كل اللي حصل 
مراد : تمام شوفوا اللي حصل 
يتبع ..
لقراءة الفصل الرابع عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دكتورة قلبي للكاتبة شوشو النجار

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!