روايات

رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحاب رمضان

 رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحاب رمضان

رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحاب رمضان

رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحاب رمضان

روح وقد تجمعت الدموع ف عيونها:انت بتوجعني ي سليم
سليم وقد ترك ايدها مغادر الحفله كلها
سمع صوت من وراه بيصرخ
سلللللللللللليممم
وكانت روحي تصرخ بصوته وهي تقع
سليم وهو يجري عليها كي يمسكها
سليم:روح قومي روووح
واتجمع كل الي ف النادي ع روح وسليم
شالها سليم واتجه بها الي المستشفي
بعد دقائق وصل بها إلي المستشفي
ودخلووها الي اوضه الكشف
☺☺☺☺☺☺☺☺
عند اووس ف ألمانيا
اوس وهو يقف ع رجله بأبتسامه:واخيرراا
سام صاحب اوس:مبروك ي اوس
اوس بفرحه :الله يبارك فيك ي حبيبي
سام:مش كفايا ي صحبي سليم مغلطش ولا قتل اختك
اوس بعصبيه:بس قتل ابووويا انت مش واخد بالك
سام :فكر ي اوس
اوس بعصبيه:عمري ما تفكر ارحمه
وسابه ونزل
اوس عندما فونه رن
اوس:هي فين
الحارس :ف …..
اوس: تمام
واغلق الخط
واتجه ع العنوان الي اتقال لي
☺☺☺☺☺☺☺☺
ف المستشفي عند روح
خرج الدكتور وهو يتنهد
الدكتور:مدام روح تعبانه ي جماعه ممكن ترتاح
متنسوش انها محتاجه عمليه عن ازنكم ومشي
سليم موجه كلامه لشمس ورقيه:هي روح تعبانه بقالها اد اي
شمس:ممكن حوالي شهر كدا
سليم: تمام
واتجه ناحيه غرفه روح
وعندما دخل رأها نائمه كملاك
سليم وهو يجلس ع كرسي بجانبها:انتي لي بتعملي كدا قولتيلي طلقني وطلقتك اعمل اي تاني حرام عليكم انا بتخلي عن كل الي بحبه حرام والله انتي لي عايزاه تتخيل عني زي ما هي عملت مع ابويا هي الي غيرتني انت لو سبتيني انا هموت انا أمي كانت بتضربني وتهيني وكأن مش ابنها ولما ابويا افلس سابته كنت ماسك فيها كأنها طوق النجي بتاعي بس هي للاسف رمتني وسابتي وابويا طلقها وبعدها بأيام ابويا مات وبقيت لوحدي وقررت اني اتحدي الكل وابتديت مع مدحت الأنصاري الي اتهمني بقتل بنته وهي خانتني وبعدت أختي عني عشان متتأذيش حتي اتغير مع اختي عشان كدا قولت أن كلكم واحد بس انتي غيرتيني انا حبيتك بجدد بس انا هبعد عنك وورقة طلاقك هتوصلك
عشان مفكرش اقربلك وكان صوته كأنه بيبكي وساب الاوضه وخرج بل خرج من المستشفي كلها
عندما خرج فتحت روح عيونها اه كانت صاحيه وسماعه وانفجرت ف البكاء
ودخلت كل من رقيه وشمس وكريم ومراد
شمس:مالك ي روح بتعيطي لي
روح بأنهيار:سليم سليم هيطلقني وهيسبني خالص
مراد بشفقه:اهدي مش تخليه يطلقك اهدي
كريم:مش هيطلقك اهدي
روح:هو قالي أنه هيطلقني بس انا والله مكنتش اعرف أنه حصل معاه كل ده عشان خطري انا عايزاه
————————————-
عند سليم
وصل الفيلا وظل يكسر ف كل شئ
وقرر أنه لازم يمشي من البلد لأنه مش هيستحمل يقعد هنا وروح موجوده ومش معاه عشان كدا قرر الصفر الي أخته
☺☺☺☺☺☺☺☺
ف ألمانيا
وصل اوس المكان الي قلع عليه الحارس
عندما وصل رأي ملاك من ملائكة الأرض وفاق من شروده عندما أفتكر أبوه
كانت جيسي خارجه من المول وبتتمشي الي السياره
وكان ف شخص ما بيرخم عليهاا
الحوار بالالماني طبعا
جيسي:عايز اي ي حيوان
الشاب:اي ي قمر
كان الشاب هيمسك ايدها ويقترب منها
وكانت جيسي تصرخ
ولقيت شخص ما ماسك الشاب وبيضربه
☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عند روح
كانت تبكي بهستريا
روح ببكاء:عشان خطري ودوني عنه انا كويسه ودوني
عنده
كريم:يلا بينا
وخرج كل من كريم ومراد والبنات متجهين الي فيلا سليم
☺☺☺☺☺☺☺
ف نفس اللحظه كان سليم بيكلم شخص ما
سليم:جهزلي الطياره حالا
واغلق الخط وخرج من الفيلا متجه الي موقع الطياره
????????????????????????????
عند روح كانت بتصرخ:يلا بسرعه أمشي بسرعه
كريم :اهدي ي روح سليم ف الفيلا
ف نفس الوقت كانت الفت تتصل بمراد
مراد:أيوة ي داده
الفت:سليم خرج وسمعته بيكلم حد بيقوله جهزلي الطياره
مراد بانفعال:نعم دا اتجنن سلام
مراد موجه الكلام لكريم :إطلع ع موقع الطياره بسرعه ي كريم مش معانا وقت
روح بانهيار:طياره طيارت اي هو مش هيسيبني
عشان خطري ودوني لي وأحسست بنغزه ف قلبها
وشافتها رقيه
رقيه بخوف:رووح أهي عشان خاطر سليم اهدي ادينا هنروح لي وبطلي عياط بقا
روح بأبصراخ:ودووني عندوو وصرخت بأسم سليم
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!