Uncategorized

رواية الساحر الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسمينا

 رواية الساحر الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسمينا

وسام بهدوء : بصي ياشهد انا بحاول امسك اعصابي علشان متعصبش علي اهلك وساعدوني ابقا اب صالح 
شهد بضحك : صالح ولا صلاح 
وسام بصلها بقرف وقال : بعد  الافيه البايخ ده ارمي نفسك من عربيه يلا 
شهد بضيق : طب سؤال بس انت حاسس اب ناحج
وسام : ابدااا 
شهد : انت عندك بنت متجوزه واحتمال تبقا جد كمان متخيل 
وسام بص لي اريان بصدمه 
وسام : لا يااريان ونبي ماتعمل فيا كدا 
اريان بضحك : اخيرااااا مسكتك من ايدك الي بتوجعك 
وسام : انا اصلا مش هخليك تقرب منها غير لما تبقا عندها 27 سنه 
اريان بضحك : بتحلم
وسام : اريان متقفش ضدي علشان متزعلش 
اريان : استنا بس اما نشوف بنتك الي راكبه معا راجل غريب دي
????عند ياسمين  ????
ياسمين حكت لي رامي كل حاجه 
رامي : يعني ده كان ابوكي 
ياسمين بسخرية : شوفت 
رامي : بس دي حاجه حلوه مش وحشه 
ياسمين بضيق : لا وحشه 
رامي : لا ياحبيبتي حلوه تخيلي ابوكي يبقا قريب منك في سن
ياسمين : اممم حاجه حلوه
رامي بأبتسامه : المفروض تفرحي بقا
ياسمين :  هاحاول
رامي سرع العربيه وبعد ساعتين وصلوا الصعيد اريان وسام نزلو من العربيه بغضب 
وسام بضيق : ياسمين
ياسمين :نعم
وسام بضيق: يلا بقى خليه يمشي
ياسمين :تؤتؤ
اريان يضيق:  يعني ايه
ياسمين: يلا بينا ندخل
وسام بغضب: لا والله يعني ايه 
ياسمين ببرود  : يعني هيقعد معنا
اريان بغضب : ما تعصبنيش
رامي ببرود  : انا كده كده لازم اقعد معها عشان دي بنت  خالتي وقاعده معا ناس غريبه 
وسام : دي بنتي ومراتوه
ياسمين بصت لرامي بخبث وقالت : معلش بقى ده اخر طلب ليا اطلبو منكم
وسام بضيق : ماشي
الكل دخل البيت ولقو عاصم مستنيهم
عاصم :  ها عملتوا ايه
اريان :  سيف فين  ودفنتو الاثار ولا ايه
عاصم :  سيف راح يظبط الخطه اللي احنا اتفقنا عليها
وسام باستغراب : خطه ايه
عاصم بص لرامي بمعنى مين ده 
اريان بضيق  : ابن خالتها
وسام : تعال ندخل جوا
اريان يضيق :  جاي معكم
وسام عاصم واريان دخلوا اوضه المكتب 
رامي بضحك :  شكلي بقى وحش اوي
ياسمين بتضحك : اه والله بس معلش انت لازم تساعدني
رامي  : انا معاكي دائما ما تخافيش بس مش هتحكيلي حكايتهم
ياسمين : ياه ده حكايتهم طويله اوي بعدين هحكيها
رامي : اوكي بس قوليلي مين البنت القمر اللي كانت مع وسام دي
ياسمين بضيق : لا دي تبقى مراته ف خلي بالك يعني
رامي : وسام ده حظه ايه نار عندو بنت زي القمر ومراته زي القمر
ياسمين : الله اكبر في وشك
رامي بتضحك : ليه يعني ها هحسدو مثلا
ياسمين : طب خلي بالك بقى عشان هنا في البيت في بنات كتير ولو حاولت تعاكسهم ما حدش هيسكتلك 
رامي بخبث:  ماشي
???? في اوضه المكتب ????
اريان  : يعني دي خطكم
عاصم ؛ ايوه دي انسب طريقه نخلي الناس ما تقربش من البيت
وسام :  كده احنا محتاجين الساحر
اريان بتضحك : ماشي عنيا 
عاصم : طب يلا بقى احكولي ايه اللي حصل
وسام بدا يحكي لي عاصم كل اللي حصل
عاصم بصدمه:  يعني ايه يعني ياسمين بنتك
وسام  :ايوه وانا فرحان اوي صراحه
عاصم :  بس صدمه كبيره ازاي ازاي بنتك
اريان : مش ده المهم المهم ان ياسمين تقبلوه
عاصم : ياسمين طيبه و هتقدر تتقبل وسام
وسام بحزن : ياريت
اريان : المهم هنبدا الخطه بتاعتنا امتى
عاصم : بليل
وسام بضيق : طب هنعمل ايه مع الزفت اللي بر ده 
اريان بخبث : طبعا هنيمو نوم مغناطيسي
عاصم بضحك:  طب ما تعلموني السحر زيكم
اريان : مستحيل
وسام : ده علشان اخوك يتعلم كل ده قعد يجي سنه سنتين كمان 
عاصم : طيب سيف دلوقتي راح للعمده علشان يقولو بقى انو بيحس ان البيت في حاجه غريبه
وسام : احنا لازم نمثل قدامهم انكم موتو
اريان :  ولازم تكون موته وحشه 
عاصم : ماشي المهم نخلص من الموضوع ده بسرعه
اريان : بغموض ما تخافش خلاص لعبه الانتقام قربت تخلص
عاصم باستغراب : ازاي
وسام : ما تشغلش بالك
عاصم بضيق : ما تنساش اني اخوك الكبير ولازم ابقى معك خطوه بخطوه
اريان : مش ناسي طبعا بس ما تخافش كل حاجه هتتحل
عاصم :  ماشي اما بانسبه لميرا فانا حابسها شوف هتعمل معها ايه
اريان:  هخليها تتصل علي فرعون وتقولو معلومات كلها كذب هنحاول نتوه
وسام بضيق : طب انا طالع اشوف بنتي
اريان :طيب خدني معك
اريان ووسام طلعوا من اوضه المكتب لقو ياسمين بتتكلم مع رامي ومعها شهد
وسام : الله الله الله شكلكم مبسوطين
شهد الضحك : ياه رامي ده دمه خفيف اوي
اريان بهمس:  شفت بقى انت مش مسيطر ازاي ولا على بنتك ولا على مراتك
وسام بيضيق : اخرس
وسام بغضب : انجزوا يلا اطلعوا فوق كل واحده على اوضتها مش عايز اشوف نافر هنا اما انت بقى يا عم رامي تعال عايزينك في موضوع مهم
رامي باستغراب : موضوع مهم ايه
اريان بخبث : تعال بس ما تخافش
رامي بثقه : اخاف من ايه جاي طبعا
ياسمين بشك:  عايزينو في ايه
اريان بضيق:  خليكي في نفسك بس
رامي مشي مع اريان وسام وراحوا اوضه المكتب واريان قفل الباب كويس 
وسام : بشر ده انت هتشوف ايام سودا
اريان: بسخريه : ده جاي يلعب مع الساحر
عاصم بضحك:  قابل بقى يا معلم
رامي بغضب:  انتو بتقولوا ايه
وسام بخبث:  بص احنا مش هنعمللك حاجه ولا هنضربك حتي
اريان : ولا هندبحك حتى
وسام : ولا هنحرقك مثلا
اريان بخبث :احنا بس  هنعقبك عقاب صغير
رامي بغضب : قصدكم ايه
اريان : بص في عيني كده
رامي بس في عين اريان واريان غير لون عينيه بقت حمره ونيم رامي نوم مغناطيسي
وسام بتضحك : سيبهولي بص بقا تغسل عربياتنا خمس مرات و تنظف البيت عشر مرات 
اريان : وتغسل هدومنا كلها وتجهزلنا الغدا
عاصم بضحك:  يخربيتكم مسخره
اريان:  بخبث عقبال بقى ما انيم الكينج الكبير
وسام بسخريه:  ده في احلامك بقى ان شاء الله
عاصم : طب يلا بقى عشان البنات شكلهم جاهزو
اريان : هما عملوا ايه
عاصم  : سيف دلوقتي عند العمده هيجيبو ويجي وطبعا احنا هنكون جاهزين وانت هتعمل دورك انك الجن بما انك يعني بتعرف تختفي وطبعا هنعمل نفسنا ميتين 
وسام : طب وانا والبنات الثانيين هنعمل ايه
عاصم: لا انتو تقعدو تتفرجو 
فجاه ياسمين دخلت عليهم و بصت على رامي لقيته واقف زي الريبورت
ياسمين بغضب : انت نيمتو 
ريان بتضحك : ايوه عندك مانع 
ياسمين : نعم يعني ايه ومين اداك الحق تناموا 
اريان : بت انا مش عايز صداع ويلا غوري فوق
ياسمين بغضب:  لا انا عايزه افهم 
اريان : اتصرف يلا مع بنتك حسستني انك اب
وسام:  ماشي هاوريك
ياسمين بغضب:  ما حدش يقدر يعمل معايا حاجه يلا فهموني
وسام : بصي يا حبيبه بابا لازم تفهمي حاجه مهمه
ياسمين بغضب:  ما تقولش بابا
وسام قرب من ياسمين وكتم بوقها وقال :  شكلك كده ما بتجيش غير بالجزمه
اريان : يلا خدها وخد شهد واطلعوا
وسام شال ياسمين وياسمين كانت بتحاول تبعدو عنها بس هو كان اقوه منها وخدها وخد شهد وطلعو فوق 
اريان بص لي عاصم : ميرا ورامي هيساعدونى كثير
عاصم بستغرب : ازاي يعني
اريان : استنا وهتشوف
اريان مسك تلفونو قرب من رامي وشغل التليفون على فيديو وخلي رامي يشوفو 
عاصم : ايه ده
اريان : ده فيديو عن الجن والحاجات دي هخليه يلقدوهم هو وميرا 
عاصم بصدمه : انت جايب الدماغ دي منين 
اريان بضحك : من خالك وسام 
اريان بص لي رامي وقالو : اعملي زايهم بظبط 
فعلا رامي بدأ يحرك راسو وايدو حتي صوتو غيرو وبقا شكلو مرعب 
عاصم : اعوذ بالله من شيطان الرحيم 
اريان بضحك : هطلع لتانيه
عاصم : لالا متسبنيش معه 
اريان بضحك : مالو ده عسل
عاصم بغضب : متهزرش 
اريان وهو بيطلع من المكتب : باي 
عاصم بص لي رامي وقال :  يارب خلصنا من الي احنا فيه ده بقا
_________________________________________
????عند وسام ????
وسام دخل ياسمين الأوضه هي وشهد 
ياسمين بغضب : انت عايز مني ايه 
وسام : ممكن تهدي 
ياسمين بزعيق : بقولك ايه انت مالكش دعوه بياااا فاااااهم غور من وشي بقا
وسام بصلها بغضب وبعدين ضربها بلقلم 
وسام بغضب : اووعي تنسي اني ابوووكي فاااهمه لو انتي مش معترفه بده مش مشكلتي بس شكلهم في دار الايتام معرفوش يربوكي وانا هربيكي فاااااهمه عمال اهزر معاكي واكلمك براحه بس انتي بتتمادي ايه القرف ده 
ياسمين كانت مصدومه وبعدين بدأت تعيط 
وسام بغضب : متعيطيش 
شهد : مش تزعقلها لوسمحت
وسام : هشش 
ياسمين بدأت تعيط جامد 
وسام بزعيق : قولت متعيطيش 
ياسمين خافت منو وسكتت 
واريان فتح الباب بسرعه 
اريان : في ايه 
وسام : مفيش بربي بنتي في مانع 
اريان بضيق : بتربيها بزعيق 
وسام بغضب : اريان انت بكرا هطلقها ولما تكبر في نظري ابقا اتجوزها 
اريان بغضب : لا انت بتحلم ياوسام صح 
وسام بزعيق : انا قولت الي عندي
اريان : وانا مش هطلقها فااااااهم 
وسام بخبث : ليه مانت بتحب ميرا وصراحه بقا انا عايز اجوز بنتي لحد تاني
اريان بغضب : متعصبنيش وبعدين انا بحبها 
ياسمين بصت لي اريان بصدمه ووسام كمل بخبث وقال : نعم بتحبها 
اريان بتوتر : اه 
وسام : نعم مش سامعك 
اريان بزعيق : بقولك اه بزفت بحبها واوع تفكر في الفكره دي تاني 
وسام : اممم ولو فكرت 
اريان : تفووو 
وسام بغضب : دي تاني مره تتف عليا ياحيوان انت 
اريان بسخرية : اعملك ايه مانت ولا خال نافع ولا اب نافع انا رايح اكمل الخطه 
اريان خرج برا الاوضه ووسام بص علي ياسمين لقها بتسمح دموعها وشهد كانت حضنها أما اريان خله ميرا تبقا زاي رامي  ووقف رامي جمب ميرا وعليا وريم وعاصم كانو واقفين متابعينو اريان بص لي عاصم وقال : ها جاهزين 
عاصم : اه وكلمت سيف وقال انهم قربو 
اريان : اي حاجه تشوفوها متخافوش منها مثلو وبس 
عليا : يارب ننجح 
اريان : ان شاء الله 
اريان بص لي رامي وميرا وفاجأه النور اتقفل نور البيت كلو اتقفل أما ياسمين كانت قاعده في الاوضه وعلي سرير واول ما نور اتقطع اتخضت وقامت من علي سرير بسرعه ووسام مسك أيدها وقربها منو بحنان 
وسام : اهدي متخافيش 
ياسمين قربت منو ومسكت في كتفو بخوف ووسام مسك ايد شهد الي انصدمت وبعدين ابتسمت وبدأو يسمعو اصوات غريبه وتكسير 
????قدام البيت ????
سيف والعمده وصلو ومعه رجلتو ولما سمعو صوت تكسير جريو علي بيت وسيف فتح الباب  
سيف بتمثيل : ده نور اتقطع
العمده بخوف : طب الحل 
فاجأه النور جاه وراح كل ده كان في ثانيه وبعدين جاه وشافو قدامهم الساحر وكان معه الذئب اريان النور كان بيتقطع ويجي 
العمده برعب : ايييييه ده 
سيف في سرو : بخربيتك دا انا خوفت منك 
وبدأو يسمعو صوت مرعب والعمده كان مرعووب وفاجأه النور اتفتح ولقو قدامهم عاصم وعليا وريم مرمين في الارض ومدبوحين سيف بص بصدمه ومكنش مصدق ايه ده وفاجاه ظهر الساحر وكان معه رامي وميرا بس كانو لابسين اقنعه وكان معاهم سكاكين  العمده هرب هو ورجلتو وطلعو برا البيت وهما مرعوبين 
سيف : ايه ده 
الساحر بسخرية : مالك شايفك خايف 
سيف بصدمه : كدا ماتو 
الساحر بضحك : ماتو ايه ياهبل 
عاصم قام من علي الارض هو وريم وعليا 
عاصم بضحك : شوفتو هرب ازاي
سيف بصدمه : انت ازاي قايم كدا ورقبتك مفتوحه 
ريم بضحك : ده مكياج 
عليا : انا الي عملتو 
سيف بخبث : بجد وانا بقول حلو اوي كدا ليه 
عليا بضيق : ماشي ياعم نحنوح 
سيف : وبنسبه للي كانو معاك 
الساحر : اه دول رامي وميرا 
الساحر بص وراه ملقهومش 
الساحر : ايه ده راحو فين 
عاصم : شوفهم فوق كدا 
الساحر طلع يدور عليهم 
????عند وسام ????
لما نور جاه ياسمين بعدت عن وسام وهو بصلها بحزن 
وسام : هطلع اشوفهم عملو ايه 
شهد بحماس : خدني معاك خليني اشوف انا كمان 
وسام : طفله 
شهد : اه خليك في حالك 
شهد ووسام طلعو من الاوضه وياسمين قعدت علي سرير بحزن وفاجأه شافت رامي وهو لابس القناع وكان وراه ميرا كانت حركاتهم غربيه وشكلهم مرعب  
ياسمين بخوف : مين دول 
بدأو يقربو منها وهي تصريخ والكل سمع صوتها ووسام طلع تاني الاوضه وهو مرعوب عليها واريان طلع وراه بس لقو باب الاوضه مقفول وسام كسر الباب ودخل لقه رامي مقرب السكينه علي ياسمين وهي كانت بتعيط 
اريان : اهده كدا علشان نقدر نتصرف معاهم هما مش في حالتهم الطبيعيه 
وسام : عارف جاهز 
اريان : جاهز 
فاجأه وسام واريان اختفو  ورامي قرب مسك ياسمين وحط السكينه في رقبتها وفاجأه النور اتقطع وياسمين حست ان حد بيزقها ووقها في الارض والنور جاه وياسمين انصدمت لما شافت رامي وميرا وقعين في الارض واريان ووسام قدامها ياسمين بدأت تعيط ووسام خاف يقرب منها وتضايق 
وسام بهمس : روح شوفها 
اريان جاي يتحرك بس ياسمين سبقتو وجريت حضنت وسام جااامد ووسام مصدقش 
وسام : ياسمين 
ياسمين بدموع : انا اسفه اسفه اني كنت بكلمك وحش بجد اسفه 
وسام حضنها جامد وقال : انا الي اسف 
ياسمين : انا عارفه اني هاخد وقت علي متقبل كل ده بس بجد انا عايزك جمبي مش مهم تكون انت بنسبلي ايه بس انا شيفاك دلوقتي كل عيلتي 
وسام مقدرش يتحكم في دموعو  وقال : انا جمبك دايما والله 
وفاجأه سمعو صوت تسقيف ياسمين خرجت من حضن وسام وشافت سيف وعاصم وريم وعليا وشهد واقفين وبيسقفولها 
اريان : وانا اتركن علي جمب صح 
وسام حضن ياسمين جامد وقال : دي بتعتي انا وبس 
اريان بضحك : خلاص هسبهالك انهارده بس 
وسام : تؤ تؤ انهارده وبكرا وبعدو كمان 
ياسمين : وانا موافقه 
اريان : طب هات حضن ياخال 
اريان راح وحضنن وسام ومسك ايد ياسمين من غير ما وسام ياخد بالو 
وسام : شااااايفك يااامحترم شيل ايدك 
اريان : اوووف بقا 
ياسمين ابتسمت لي اريان بحب
اريان بهمس : بحبك 
وسام بزعيق : سااامعك يامحترم 
ياسمين بهمس : وانا كمان 
وسام بغيره : يااااااسمين 
ياسمين : قصدي بحبك ياويسووو 
وسام : اه بحسب 
شهد : تعالو ناخد صوره معا الساحر 
سيف : استنو بس عايز افهم هو ذئب ده راح فين وجاه ازاي 
اريان : لا ده سر الصنعه 
عاصم بحيره : نفسي بجد اعرف 
شهد بضيق : ياجدعان ناخد الصوره وبعدين نعرف 
الكل وقف جمب بعض وشهد بدأت تصور وصورت وسام وياسمين لوحدهم واريان قرب من وسام وزقو ومسك ياسمين وصور معاها 
وسام بغضب : اريااااان 
اريان : ياعم اتنيل
اريان حط ايدو علي كتف ياسمين وقال : يلا ياشهد صوري 
شهد بدأت تصورهم 
اريان : علفكره بحبك 
ياسمين بصتلو بحب وقال : علفكره وانا كمان 
وسام طلع من وراهم وقال : علفكره انا سامع 
الكل انفجر من ضحك علي وسام……..
يتبع..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!