Uncategorized

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل الخامس عشر 15 بقلم الأميرة فراولة

 رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل الخامس عشر 15 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل الخامس عشر 15 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل الخامس عشر 15 بقلم الأميرة فراولة

فى غرفة شيماء
أميرة:لا ده مستحيل يكون صح 
شيماء:لا ده صح يا أميرة
أميرة:انتى فاهمه بتقولى اى
شيماء:اه فاهمه وده صح
أميرة بدموع:ازاى صح يعني انتى هتموتى طب وحبيبة هتعمل اى أنا عارفه يعنى اى تكون يتيمة الام ده اصعب حاجه في الدنيا
شيماء:عشان كده طلبت اتكلم معاكى
أميرة:تمام سمعاكى
شيماء:عايزاكى ترجعى لأدم وتربوا حبيبة سوا 
أميرة:ارجعله ازاى
شيماء:متكدبيش انا عرفت واتاكدت انك أميرة مرات أدم ومفيش وجودك لاختك الى اخترعتها
أميرة:بس ازاى
شيماء:هحكيلك
شيماء: بعد مارجعنا مصر كنت بلعب مع حبيبةودخلنا اوضتك بالغلط وشوفت صورتك وواقتها افتكرت لما خبطك بالعربية وبدأت اشبهك وقت الحادثه وقبل عمليه التجميل بالصورة وافتكرت انك مش قولتى لأدم انك عامله تجمل وشكى بدأ يزيد فاتصلت بواحد من معارف فى لبنان وخليته يجبلى تسجيل كاميرات المراقبة فى مكان الحادثه ووقتها كنتى لسه بوشك الاول وواقعها اتاكدت من كدبك بس مش كنت عارفه اى سبب الكدب وقلت هسالك
أميرة:أنا بحب أدم اوى وكنت فرحانه لما هربت وفرحت اكتر لما وشى اتغير قلت إن كده ياسر عمره ما هيعرفنى بس لما وصلنا مصر وحبيبة قلتله يا بابا وهو قالك يا حبيبتي فكرته اتجوزك وقررت ابعد عنكم بس امبارح اتفاجات لما عرفت انك مرات اخوه وفى نفس الوقت طرت من الفرحه 
شيماء:وهتعملى اى دلوقتي
أميرة:هعمل اى فى اى
شيماء:هتقول لأدم ازاى انك عايشه وكدبتى عليه
أميرة:مش هعرفه بس هفكر في حل
شيماء:تمام بس عايزاكى ترجعيله على الأقل عشان حبيبة انا متاكده انك هتحبيها زي بنت وهتعوضيهاعنى وهتديها حنان الام 
أميرة وهى تحتضنها:حاضر يا حبيبتى
شيماء:أنا خارجه خليى بالك من نفسك ومن حبيبة سلام
أميرة:سلام
—————————————————
في الحديقه
حبيبة:بابا تعال العب معايا
أدم:مش فاضى يا روحي ورايا شغل ولما اخلص هلعب معاكى
حبيبة:انت مش اجازه انهارده
أدم:اه بس معايا شويه شغل صغيرين هخلصهم وهلعب معاكى
حبيبة بزعل وحزن: تمام
أميرة:القمر زعلان ليه
حبيبة:بابا مش عايز يلعب معايا
أميرة:نلعب أنا وانتى اى رايك
حبيبة بفرح:بجد 
أميرة:بجد 
حبيبة:أنا بحب موت يا أميرة
أميرة:وانا بحبك اكتر يا روح أميرة
فضلت أميرة وحبيبة يلعبوا سوا وكانوا مبسوطين وفرحنين هنا أدم ايجى وقال
أدم:ممكن العب معاكم
أميرة:اى رايك يا حبوبة 
حبيبة:انتى شايفه اى
أدم :اخلصوا
حبيبة وأميرة فى صوت واحد:ماشى بس تجبلنا شوكولاته
أدم:كنت عارف انكم هتقولوا كده خدوا اخر الشوكولاته
أميرة وحبيبة اخدوا الشوكولاته وكالوها وفضلوا يعلقوا مع أدم وكان سعداء جدا زى اى أسرة عاديه
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
فى المستشفى
شيماء:اى يا دكتور زعلت ليه لما فتحت التحليل
الدكتور:اصل
شيماء:اصل اى
الدكتور:انت فضلك اسبوع بس يا شيماء هانم
شيماء يتمالك لنفسها:وفيها اى أنا هروح عند احسن حد واحسن مكان 
الدكتور:بس
شمياء:من غير بس الحمدلله على كل حال
الدكتور: الحمدلله
شيماء:عن اذنك بقا
____________________________________
فى الفيلة
شيماء تدخل الفيلة تجد الجميع يجلس فى الصالون  (أميرة أدم أحمد أسماء)
أميرة:نورتى يا شوشو 
شيماء:بنورك 
أدم:كنتى فين يا شيماء
شيماء:مش مهم أنا عايزه اقولكم حاجه مهمه
الكل بانتباه:قولى 
شيماء:********
أسماء:????????
يتبع..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صديقي المفضل للكاتبة مريم سمير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!