Uncategorized

رواية حبيبي من الطفولة الفصل الخامس عشر 15 بقلم سندس المصري

 رواية حبيبي من الطفولة الفصل الخامس عشر 15 بقلم سندس المصري

رواية حبيبي من الطفولة الفصل الخامس عشر 15 بقلم سندس المصري

رواية حبيبي من الطفولة الفصل الخامس عشر 15 بقلم سندس المصري

عصا م حصل زين اعمل زي مافهمتك ابعت الصور لجو 
عصام اعتبره حصل 
وعند زين 
حمزه وحازم  كنت عايزنا
زين بصرامه اه كتب الكتاب بتاعك اخر الاسبوع ياحازم والحنه بتاعتهم التلاته يوم الجمعه الفرح يوم السبت  وطلع التذاكر ليهم 
دي التذاكر بتاعتك ياحمزه انت ومراتك وتذاكراك انت ومراتك ياحازم 
حازم بصدمه هو وحمزه انت بجد ربنا هيجزيك خير وقاموا عليه حضنوا 
زين بابتسامه مبروك ياشباب
حازم وحمزه الله يبارك فيك بس هو انت مش هتيجي معانا
زين لا مين هيقعد مع ماما وبعدين عشان الشغل ميبقاش لوحده
حازم خلاص انا مش رايح
حمزه ولا انا كمان وبعدين فتون من حقها يكون ليها شهر عسل
زين بصرامه محدش يدخل انا عارف انا هعمل ايه ويلا كل واحد علي شغله 
وعند 
ملك انا مبسوطه كتب كتابي يوم الخميس 
فتون بابتسامه وانا كمان 
مليكه مش مصدقه ازاي الحنه يوم الجمعة والفرح يوم السبت الموضوع جيه بسرعه
البنات لبسه
واسماء ورحاب معاهم ونزله يجيبوا حاجات ويحجزوا ميك اب ارتيست
وبعد مرور خمس ايام كان كتب كتاب ملك وحازم 
والبنات مبسوطين 
المأذون بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 
حازم قام باس رأس ملك  وبابتسامه مبروك ياقلبي 
ملك بخجل الله يبارك فيك ياحبيبي 
حازم اللهم صل علي النبي
ملك بخجل بس بقي
والكل باركلهم  
اسماء يلا بقي شوفلكم مكان تبيتوا فيه
زين نعم 
رحاب دي الاصول محدش فيكم هيشوف عروسته غير يوم الفرح
ام حازم وكل حاجه جاهزه هتروح تبيتوا في الفيلا وانا هبات معاهم
حازم بحزن مصطنع  بتبيعني ياماما
ام حازم يلا 
حمزه انا حر هاخد مليكه معايا
أسماء لا ياحبيبي يلا امشي يوم الفرح هتاخدها
وتاني يوم كان يوم الحنه 
والبنات بترسم حنه وبتعمل ميك اب والمعازيم وصله كلهم مبسوطين والبنات نزله هما التلاته
الناس ابتديت تتكلم عن جمالهم
والاغاني اشتغلت والبنات بترقص 
فتون قامت ترقص هي وملك وشدوا مليكه معاهم واصحابهم قاموا معاهم وسط زغاريط وفرحه الناس بيهم 
وفجأه الشباب دخلوا بالعاصيان الصعيديه واشتغلت الاغاني الصعيديه 
زين محاصر فتون بالعاصيه وبيرقص وفتون بترقص معه بس رقص خفيف عشان مكسوفه
 وسط نظرات الحاقدين والمبسوطين
حمزه أخد مليكه وبيرقص معاها بدون عصايه وماسك ايدها وبيرقص هو وهي بنرقص خفيف
 بس مكسوفه
حازم واخد ملك وادلها عصايه وبيرقصوا بيها هي وهو وهي بترقص برقه وحازم مقرب منها وهما بيرقصوا
وبعديها اشتغلت اغنيه صعيديه شعللت. المكان حمزه وزين مع بعض بالعصيان وسط تشجيع الناس كلها
حمزه خسر وحازم دخل
وكانت المعركه طويله مابين حازم ‘وزين بس زين هو اللي كسب 
وفضله الشباب يرقصوا علي اغاني شعبيه والبنات واقفه كل ‘واحده باصه لجوزها وسرحانه فيه وهي مبتسمه 
وبعد المعازيم مامشيت 
زين مش عايز اسمع حاجه عارف انكم هتعتبونا عشان جينا
بس فلاش باك 
ملك ‘ومليكه فتون كلمي زين هو الكبير فيهم ومحدش هيقدر يكلمه خليهم يجوا الحنه بكرا
فتون بخجل الو يا زين
زين قلبه
فتون مش هتيجي بكرا الحنه 
زين ماهو ياحبيبتي مش هينفع 
فتون  بخجل انت زين مش اي حد
زين تمام سيبي الموضوع عليا
فتون بأبتسامه تسلملي
وعند زين 
حازم مش هنروح الحنه
حمزه اه فعلا انا هروح 
زين هنروح  اصلا البنات عايزين كدا
فلاش
زين بس لازم نكون موجودين
اسماء بفرحه بالعكس ده انتم كنتم  الله اكبر عليكم ربنا يحرسكم
رحاب ربنا يخليكم لبعض 
ام حازم ربنا يفرحكم ويتتملكم علي خير ياحبيابي
تاني يوم كان الفرح
والبنات كانو من الصبح في الكوافير 
وعلي بعد المغرب كانوا النات خلصوا
وعند الشباب كانو بيلبسوا البدل 
حمزه زين معلش اربطلي الجرافته
زين قرب منه وحضنه مبروك ياحبيبي حمزه الله يبارك فيك ياضهري وسندي وربطله الجرافته
حازم بابتسامه احلي اخوات واتصورو هما التلاته
وكل واحد ركب عربيته وراح يجيب عروسته  ومشيوا وصلوا الكوافير وطلعوا السنتر ياخد كل واحد مراته
زين اتصدم لما لقي فتون لابسه طرحه واتحجبت حضنهاولف بيها ونسيبهم
ونروح لحازم 
ملك بخجل باصه في الأرض 
حازم الله اكبر قمر اقسم بالله من غير حاجه اصلا وحضنها
ونسيبهم
وعند حمزه و مليكه 
حمزه بتصفير ايه الجمال ده
مليكه بغرور مصطنع  ماانا عارفه
حمزه بضحك  تواضع اوي  وحضنها 
وكل واحد نزل بعروسته وهما لابسين فساتين الزفاف البيضاء وكانو ملايكه بمكياجهم الهادي ولفه حجابهم البسيطه 
ووصلوا القاعه
وكل النظرات عليهم 
وبعد نص ساعه جات التو‘رته وكل واحد اكل مراته
واشتغلت أغاني رومانسية 
زين مش هنرقص علي فكره تمام
فتون بغضب ليه بقي ماهو حازم وحمزه قاموا 
زين انا مش زي حد انا عامل ليكي مفاجأه في البيت
فتون بخجل بس انا عايزه اعرف ايه هي المفاجأة 
زين بخبث مستعجله ليه
فتون وشها احمرر انت سافل
وعند حمزه 
حمزه ومليكه بيرقصوا سلو 
حمزه ومليكه باصين لبعض
مليكه اتكسفت حمزه رفع وشها بطرف صوابعه سبيني اشبع منهم
حمزه  بخبث ولا اقولك لينا بيت
 يلمنا
مليكه اتكسفت وضربته في صدره
وعند حازم
بيرقص هو وملك سلو
حازم اخيرا بقتي ملكي
ملك ابتسمت بخجل 
حازم لا وحيات امك متتكسفيش كدا من دلوقتي 
اومال بعدين ايه اللي هيحصل 
ملك بغضب وخجل انت قليل الادب 
وبعد مرور ساعه خرجوا من القاعه 
الشاب ايو ياجو بيه 
جو خرجوا
الشاب اه الهدف قدامي
جو نفذ 
فتون حاسه بقبضه في قلبها وشايفه عربيه معديه وقفت قدام زين
الشاب ضرب طلقه جات في فتون اه 
وجري بالعربيه
زين بصدمه فتوون  
فتون فستناها اتلطغ بدمها
حطيت ايدها علي وشه بحبك 
كلهم جمبها بيعيطوا ملك قومي ياحببتي فتون باصلها
مليكه واسماء  فوقي يافتون  متستشلميش 
فتون باصه لزين ومسحت دموعه
زين بصراخ ابعدوا ولكن هيا كانت قفلت عنيها بإستسلام
يتبع..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية قيود من حرير للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!