روايات

رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل الخامس عشر 15 بقلم رحاب رمضان

 رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل الخامس عشر 15 بقلم رحاب رمضان

رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل الخامس عشر 15 بقلم رحاب رمضان

رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل الخامس عشر 15 بقلم رحاب رمضان

تروح بضحك:اي قولت بحبك
سليم وهو يحملها ويتجه بها إلي السرير
وصارت السعاده بينهم وصارت مراته بأرادتها
????????????????????????????????????
ف اليوم التالي ف فيلا سليم العامري
سليم تستيقظ من النوم وتحس بتقل ع صدره يلاقي روح يبص عليها ويبتسم
استيقظت روح وقامت مفزوعه وخجل :صباح الخير
سليم بأبتسامه ع خجلها:صباح النور حببتي
روح بصدمه:اي
سليم بضحكة رجاليه جذبتها:حببتي
وقام متجه الي المرحاض تارك روح ف صدمتها
روح تقعد تفتكر الي حصل بينها وبين سليم
روح لنفسها: خلاص انت قولتيلوا انك بتحبيه وهو بيحبك
وابتسمت
فاقت من شرودها ع خروج سليم من المرحاض روح عندما رأته خارج عاري الصدر
روح بأرتباك:س س سليم عيب متخرجش كدا تاني
سليم بوقاحه: لا حببتي براحتي ومتعصبنيش بدال ما اعمل حاجه متعجبكيش ع الصبح و غمزلها
روح بأرتباك:أ ا ا انت قليل الأدب وجربت ع المرحاض
سليم بتوعد:انا قليل الأدب والله لما شي
☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عند رقيه وشمس
رقيه:مالك ي شمس
شمس وهي بتحاول تتماسك:مليش ي بنتي انا تمام
رقيه:ع أساس اني مش عرفاكي
شمس:انا كويس متقلقيش
رقيه ولسه كانت هتتكلم فونها رن
رقيه:أيوة ي مراد
مراد :ي عقل مراد
رقيهووجهها أحمر:اي طيب
مراد :يلهوي انتي لسه بتتكثفي
وخرجت رقيه من اوضه شمس
شمس وعندما خرجت رقيه انهارت
شمس وهي تبكي:لي لي ????????????????????
فلاش باااك
شمس:بصراحه انا معجبه بيك جداا
كريم وهو بربع حاجبه:نعم انتي اي الي بتقوليه ده
شمس وحست بالاحراج:أ ا نا بس بقولك الي حساه
كريم ببرود:هو انا عشان اتكلمت معاكي كلمتين زي اي وحده يبقي كدا هتعجبي بيا
شمس:لالا والله مش كدا بس
كريم مقاطعها:ولا بس ولا نيله بصي ي عثل انا مليش ف الحريم لو بس فكرت فهي ليله وبرميها تحبي تجربي وغمز ليها
شمس ونزلت دموعها وخافتت:أ ا ا انا اسفه
وتركته وانهارت ف دموعها
باااااااك
شمس ببكاء حار:بكرهكك لو آخر راجل ف الدنيا مش عايزاك????????????????
☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عند منزل كريم كان معاه مراد
مراد:ف اي ي بنأدم انت
كريم بخنقه:مفيش حاجه
مراد بهزار:طيب ورحمه المدام لتقول
كريم بعصبيه:مجبش سيره مراتي ع لسانك ي مراد فاهم
مراد:خلاص ي كريم انا مكنش قصدي
وكان هيخرج
كريم:متزعلش ي صحبي بس انت عارف اني خديجه مراتي الله يرحمه مبحبش حد يقول اسمها وكأنها عايشه
مراد:مالك ي كريم فهمني
كريم:قص عليه كل الي حصل
مراد بأستغراب:لي تعمل كدا ي كريم
مفكرتش هي هتبقي عامله ازاي لي كدا
كريم بخنقه :والله مش عارف مالي وازاي قولت كدا بس ف ثانيه اتخيلت مراتي ومقدرتش
مراد:حاول تصالح الي انت عملته وعلي فكره شمس عمرك ما هتلاقي زيها
كريم بتفهم:وانا مش عايز
مراد بعصبيه:انت اي ادي فرصه لنفسك مراتك ميته بقالها 3سنين أرحم نفسك مش هتموت وراها ي صحبي ادي نفسك فرصه فرصه وحده
كريم بعصبيه:انا نازل سلام
ونزل وركب عربيته متجهه الي المقابر
☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عند سليم العامري
خرجت روح من الحمام
واتجهوا هم الاتنين الي الاسفل
الفت:حبيبي واخيراا
سليم:ازيك ي داده
الفت:الحمد لله ي ابني انت كويس
سليم: الحمد لله
روح بزعل طفولي:والابجوره الي جنبه مش مهم وضربت قدميها ف الأرض زي الاطفال
الفت بضحك:انتي الاقمر بتاعتنا
روح بأبتسامه:حببتي
سليم ببرود:طاب اي مش هنفطر
روح وهي بتبرطم:دايما فاصل الأمور أبو برودك
سليم بغضب مصتنع:بطلي برطمه
روح:براحتييي
وقعدوا يفطروا
☺☺☺☺☺☺☺☺☺
ف مكان آخر كانت جيسي تجهز نفسها ونازله
أول ما خرجت من باب العماره
جيسي باستغراب:اي ده اي الي جابك وعرفت اني ساكنه هنا ازاي
اوس بتكبر:السؤال ده بلاس لاوس الأنصاري
اوس بأمر :اركبي
جيسي:لي
اوس بهزار:جعان ي خلق عايز أفطر
جيسي بضحك:حاضر ي عم بس فضحتنا
اوس:احسن عشان تأكليني
انتي الي هتعزميني صح
جيسي بضحك: بس كدا حاضر
وركبوا السياره متجهين الي مطعم عشان يأكلوا
☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عن كريم وصل الي المقابر وقعد قدام قبر مراته
كريم بيكلم قبر مراته وبيعيط:سبتيني لي مقدرتش تقعدي معايا لدرجه دي بتكرهيني دا انا حتي كنت بحبك اكتر من اي حد انا سبت أهلي عشانك سبت الدنيا كلها عشانك وف الاخر تمشي وتسبيني طاب ليي لي ????????????????????????
قام كريم وخرج من المقابر متجه الي مكانن ما
????????????????????????????????????
عند جيسي
جيسي بأستغراب:اي ده انت موديني ع فين
اوس:لا رد
جيسي بخوف:رد انت موديني ع فين وأي المكان ده
اوس:لا رد
جيسي بعياط:رد ابوس إيدك موديني ع فين وأخرجت فونها عشان ترن ع سليم ولكن ف نفس اللحظه اوس اخد منها الفون وراماه ف الأرض
يتبع..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!