Uncategorized

رواية ونحب تاني ليه الفصل الثامن عشر 18 بقلم منة الهواري

  رواية ونحب تاني ليه الفصل الثامن عشر 18 بقلم منة الهواري

 رواية ونحب تاني ليه الفصل الثامن عشر 18 بقلم منة الهواري

 رواية ونحب تاني ليه الفصل الثامن عشر 18 بقلم منة الهواري

سهيله مشيت و مازن قعد علي مكتبه و مسك تلفونه و طلع صوره نور “
_مازن: هترجعي امتي بقي انا تعبت من غيرك اوي وحشتيني اوي ي نوري 
“يعلن هاتفه عن اتصال رقم بدون اسم ، استغرب هيكون مين ف رد “
_مازن : الوا … نووورررر 
_نور: مازن ، ايوه انا نور 
_مازن بلهفه : انتي فين ي نور و نادر سابك تتصلي بيا ازاي 
_نور: نادر مش هنا ، ف انا اتصلت ازاي هقولك 
“Flash back ????”
” نور بعد ما قلبت الاوضه كلها و بهدلت كل حاجه عشان تخرج لقت صندوق صغير جمب السرير فتحته لقت ، مفتاح الاوضه جريت ناحيه الباب و فتح معها و شكرت ربنا و خرجت بره الأوضه”
_نور: و خرجت لقيت الموبيل بتاعه علي الترابيزه فتحته و لقيته رقمك متسجل مرضتش اتصل علي سهيله عشان عارفه هتقلقك و مش هتعرف تتصرف 
_مازن : طب انتي فين ، مكانك فين 
_نور وهي بتتجول في الشقه: معرفش هيا حته مقطوعه و كلها صحراء و مافيش صريغ ابن يومين حتي 
_مازن : طب خليكي معايا علي الخط اوعي تقفلي لو اي حاجه حصلت اوعي 
_نور: حاضر ، بس هتعمل ايه 
_مازن: هتصل بالبوليس عشان نعرف انتي فين و نقدر نجيللك 
_نور بخوف: ربنا يستر
“مازن اتصل بالبوليس و اداهم رقم نادر و بدوا يعملوا اتصالاتهم و يتبعوا رقم نادر “
#Menna_Elhawary
_صباح الخير ي فندم 
_نوح : صباح الخير 
_خديجه بجديه: اتفضل دي الملفات و العقود الي المفروض حضرتك تمضي عليهم 
_نوح اخدت الملفات : تمام همضي عليهم 
_خديجه: بعد اذنك 
_نوح: خديجه عاوزك 
_خديجه وقفت: اتفضل ي فندم 
_نوح: انتي بتكلميني كده 
_خديجه : اتكلم ازاي يعني بتكلم عادي 
_نوح: لا انتي بتتكلمي مش زي الاول من ساعه مي ما كانت هنا و الي حصل وانتي متغيره و مش مدياني فرصه اني اتكلم معاكي أو افهمك حاجه 
_خديجه : امتي ده ي فندم انا تقريبا مش فاكره ، وايه الي حصل ، و انسه مي صاحبه شركه Work وانت حضرتك اتفقت معاها كل حاجه و مضيتوا العقود ايه بقي الي حصل 
_نوح بأستغراب : خديجه انتي بتقولي ايه انتي بجد مش فاكره 
_خديجه: لا مش فاكره حاجه !! 
_نوح بغضب: خديجه متعصبنيش انا ساعتها ماكنتش اقصد حاجه وانتي مدنيش فرصه خليني اشرحلك 
_خدبجه : هدي أعضائك ي باشمهندس كده ، و انا قولت محصلش حاجه عشان ده كله و كل العقود كانت سليمه لو كانت فيها حاجه ممكن تقولي عليها ، بعد اذنك 
“خديجه مشيت من قدامه تحت نظرات نوح الغاضبه منها “
_نوح: هيا مجنونه ولا انا الي اتجننت ولا هيا عندها انفصال في الشخصيه ولا انا برضوا انا مبقتش فاهم حاجه ، استرها ي رب هيا مجنونه حبتين تلاته كده 
_خديجه من ورا باب مكتبها : أما خليتك يا نوح تلف حوالين نفسك كده و تقول حقي برقبتي مبقاش انا خديجه و هخلليك تشرب قهوه بملح بس مش دلقوتي 
_نور: مازن وصلت مكاني 
_مازن: متقلقيش هما قربوا بس انتي اوعي تقفلي ، و حاولي تشوفي باب مفتوح أو اي حاجة تخرجي 
_نور: نادر قافل باب الشقه و مافيش غير شباك واحد بس صغير 
_مازن : الحيواااان لما اشوفه بس 
_نور: مازن انا خايفه 
_مازن: ماتخافيش ، ادخلي الأوضه و اقفلي علي نفسك الباب فاهمه يلا 
_نور : حاضر 
” نور دخلت اوضتها تاني و قفلت الباب بالمفتاح و فضلت قاعده و مازن ماعها علي الخط “
_مازن: هترجعي ماتخافيش يا نور خليكي قويه 
_نور: انا طاقتي كلها خلصت خلاص يا مازن مابقتش قادره خلاص 
_مازن: اوعي تقولي كده تاني انتي اقوي من كده مهما الي يحصلك خليكي قويه 
_نور: تفتكر هرجع يا مازن 
_انتي بتعملي ايه 
#Menna_Elhawary 
_فارس : ماتعرفيش حاجه عن نور 
_جنه بغضب: وانت مالك بيها 
_فارس: عادي يعني بسأل
_جنه: لسه منعرفش حاجه 
_فارس : هسألك سؤال بس تجاوبي بصراحه 
_جنه بفضول: اسأل ؟!
_فارس: حبيتي قبل كده؟!!!!
_جنه: لأ .. ايوه 
_فارس: يعني اه ولا لأ 
_جنه: هتفرق معاكي في حاجه ولا هتستفاد ايه 
_فارس: بصراحه انتي علي طول قاعده هنا ماعيا ، فحبيت أسألك و نضيع وقت وكده 
_جنه : ماشي ي سيدي هجاوب , ايوه حبيت 
_فارس: كام مره و حبتيه ليه 
_ جنه اتنهدت تنهديه طويله وقالت: هيا مره واحده حبيته ازاي بقي ف دي معرفش بصراحه يمكن من اول مره شوفته فيها ولا يمكن فيه حاجه شدتني ليه معرفش بصراحه 
_فارس: واجهتيه بكده ؟!
_جنه: انا اضعف بكتير اني أواجه حد بحبي ليه أو اللمح بحاجه زي كده مقدرش 
_فارس: مع انك تقدري تعملي كده كنتي لفته نظره لحاجه أو حتي اتكلمتوا 
_جنه بصت في عينه : كان البعيد اعمي البصر و البصيره و اعمي القلب كمان 
_فارس: كان للدرجاتي كان جبله ولا بيحس 
_جنه: كان حمار متهور بقي نقول ايه 
_فارس: حبيته علي ايه ده يختي ????
_ جنه: مش بقولك حمااااار 
_فارس : خلاص ي بنتي سرعتيني 
_جنه: تفتكر يمكن يحس ؟!
_فارس: مش يمكن يكون حس خلاص و فاق 
_جنه: يمكن ؟!????????‍♀️
#Menna_Elhawary
_انتي بتعملي ايه ؟!
_نور بتوتر و خبت الفون ورا ضهرها  : ان.. انا مش بعمل حاجه و ازاي دخلت هنا انا محستش بيك و ازاي تدخل عليا كده 
_نادر: اهدي مالك انا فتحت عادي بالمفتاح و ندهت عليكي وانتي مردتيش ف دخلت 
_نور : ازاي انا مسمعتش ليه ؟!
_نادر: معرفش ، انتي مالك واقفه كده ليه 
_نور: عادي يعني واقفه 
_نادر: طب اقعدي عشان ناكل سوا 
_نور؛ هو انت هتاكل معايا ؟!
_نادر: ايوه ي نور ،اما يعني هتفرج عليكي يلا 
_نور بتوتر: اصل …اصل انت اول مره تاكل معايا من ساعه ما حبستني هنا 
_نادر: منا زهقت من الاكل لوحدي ، يلا عشان هموت من الجوع 
“راح نحياتها و شدها من اديها الفون و قع منها صدر صوت “
_نادر: ايه الصوت ده ؟!
_نور وهيا واقفه في مكانها : مافيش حاجه تلاقي حاجه وقت بره ولا حاجه 
_نادر: لا الصوت جاي من هنا ، اوعي كده ليكون حاجه اتكسرت تعورك 
_نور بسرعه؛ لا لا مافيش حاجه اتكسرت 
_نادر بشك: انتي عرفتي منين ؟!
_نور: اصل .. يعني .. ف 
_نادر:انتي هتقعدي تطقطقي اووووعي 
“نادر زق نور بعيد و بدأ يشوف في ايه لقه موبيله”
_نادر بغضب: ايه الي جاب موبايلي عندك ي نور و جبتيه ازاي ولا اصلا خرجتي ازاي  
_نور بتوتر: اصل … يعني 
_نادر بغضب: انتي خرجتي بره يا نور ازاي ، انا قافل عليكي ازااااااااااااي
_نور بخوف : لقيت مفتاح هنا في الاوضه لما قبلت الأوضه بالصدفه 
_نادر: اممممم بالصدفه و ياترا بقي بتعملي بيه ايه 
_نور بتوتر : لا مش بعمل بيه حاجه 
_نادر بنظره محظره: لما نشوف 
“نادر فتح الفون لقي مكالمه مازن لسه علي الخط “
_نادر : لا فعلا معملتيش حاجه بس اتصلتي ب سي مازن بتاعك صح 
_نور: ايوه اتصلت بيه عشان هو الي هينقذني منك ومن قرفك بقي ، انا تعبت 
_نادر: للدرجاتي انا بقيت مقرف و تعبتي مني للدرجاتي ، طب و حبي ليكي ايه بقي مقرف برضوا 
_نور بغضب و بصوت عالي : انت مش بتفهم انا قولت كذااا مره انا مش بحبك ولا عمري هحبك ، وايوه حبك ليا بقي مقرف 
_نادر بغضب: لا برضوا هتحبيني يا نور و مش هسيبك لحد غيري 
_نور بغضب : يبقي بتحلم و مازن هيجي 
_نادر بص للفون لقي الخط لسه شغال فتح الاسبيكر: سمعت كل حاجه يا مازن و فرحان طبعا ، بس لا مش هفرحك برضوا و هنشوف مين الي هياخدها 
_مازن: اعقل يا نادر و سيب نور في حالها و ملكش دعوه بيها 
_نادر: يبقي بتحلم 
“نادر رمي الفون علي الحيطه اتسكر ميت حته “
_نادر بضحك هستيري: اهه كسرته ميت حته اهه هنشوف هيجي ازاي 
_نور بأستغراب : انت بتضحك علي ايه ، 
_نادر بضحك و هو بيكسر كل حاجه حواليه : مش هيقدر يجي مش هياخدك مني 
“في الجهه الأخري “
_مازن بصوت عالي : نووورررر رودي عليا 
_سهيله دخلت عليه من صوته العالي :في ايه ي مازن 
_مازن بغضب: عرفت مكان نور بس الحيوان قفل الفون ولا معرفش ماله الخط اتقفل 
_سهيله بلهفه: انت عرفت مكانهم ازاي 
_مازن : ده حوار كبير بعدين ،، الوا يا فندم بجد يعني عرفت مكانهم طب اديني العنوان أسبق انا ..تمام سلام 
_سهيله: ايه عرفت مكانهم 
_مازن: ايوه انا رايح ، وهبلغ نوح و ابو نادر وانتي بلغي الكل يلا
_سهيله : حاضر 
“مازن نزل و ركب عربيته و هو في طريق الي نور اتصل ب معتز و نوح و فتح المكالمه علي بعض”
معتز و نوح : الوا 
_نوح: ايدا في ايه ي مازن 
_معتز: نوح ؟!!! هو في ايه 
_مازن : مش وقته نقاش ، اسمعوني كويس انا عرفت مكان نور و بلغت البوليس و هما في الطريق و انا كمان هديكوا العنوان و بسرعه تكونوا عندي
_معتز : خلاص جاي 
_نوح: مسافه السكه
“مازن قفل مع نوح و معتز و في طريقه الي نور “
_زينب : هما عرفوا مكانهم 
_معتز: ايوه عرفوا انا نازل 
_زينب : ربنا يستر 
_________________ 
_خديجه: نوح الحق عرفوا مكان نور 
_نوح: ايوه عرفت من مازن و هروح وانتي يلا روحي 
_خديجه: انا هروح عند بيت نور سهيله مستنياني هناك عشان نقولها 
_نوح: طب يلا وخلي بالك من نفسك 
_خديجه: وانت كمان 
_نوح بصلها و نزل و ركب عربيته و خديجه لمت حاجتها و ركبت تاكسي و في طريق ل بيت نور “
_نادر كسر كل حاجه في الشقه : مش هياخدك ي نور فاهمهههه 
_نور بخوف : نادر اهدي انت كسرت الشقه كلها 
_نادر بغضب مسكها من دراعها: خايفه عليا ولا خايفه علي مازن ولا انتي بتحبيني ولا بتحبيه رودي علياااااااا 
_نور زقته و بعدت عنه: انت فعلا اتجننت ي نادر خلاص 
_ نادر بصوت عالي : ايوه اتجننت … اتجننت خلاص وانتي الي عملتي فيا كده 
” نادر بدأ يعلي صوته و يسكر ة يرمي اي حاجه تيجه قدامه 
_نادر و هو بيسمك رأسه بين اديه: مش هياخدك مني لا ، انا لازم اخلص منك ايوه لازم 
_نور: نادر مالك ، انت تعبان 
_نادر بدأ يدوخ جامد و يمسك رأسه : لا لا اسكت ….. هششششش اسكتي 
_نور: نادر انت بتكلم مين
_نادر دااخ اكتر و مسك رأسه جامد : بسسسس اسكت .. انا تعبت منك 
_نور بخوف: ناااااادر 
_نادر وقع من طوله علي الارض و ساكتت تماما نور نزلت مستواه علي الارض 
_نور بخوف: نادر فوق ، بالله عليك قوم ناااااادر 
“في نفس الوقت مازن يكون مكسر الباب الشقه و دخل و بيدور علي نور 
_مازن بصوت عالي : نور انتي فين 
_نور : انا هنا يا مازن تعالي بسرعه 
_مازن راح ليها ؛ نور انتي كويسه 
_نور: ايوه كويسه ، بس نادر مش كويس 
_مازن: ماله هو عامل كده ليه 
_نور : اغمي عليه و معرفش ماله و قعد يقول كلام كتير اووي
_مازن قرب منه و بدأ يشوف نبضه: اكسجينه بيقل لازم مستشفى بسرعه 
” مازن اتصل بالسعاف و اتصل بالبوليس و كلهم جم في وقت مش كبير اوي و جه نوح و معتز “
_معتز في عربيه الإسعاف مع نادر؛ كده يبني تعمل فينا كده 
_مازن في عربيته و نور معاها: انتي كويسه عمللك حاجه الزفت ده 
_نور؛ لا لا معليش حاجه ، بس نادر ماله 
_مازن. معرفش بس قالوا لازم يروح المستشفى بسرعه 
_نور:ربنا يستر
” خديجه و سهيله وصلوا بيت نور و خبروا هدي أنهم لقوا مكانهم و زينب عرفت كمان و مستنين منهم مكالمه “
” مازن و نوح و معتز وصلوا المستشفي ب نادر الي فاقد الوعي و حاطين ليه اكسجين “
_ الدكاتره اخدوا نادر و بدأ يكشفوا عليه 
_معتز بخوف: ماله ابني يا دكتور
_الدكتور: احنا شاكين في حاجه و طلع شكنا صح ابنك لازم يعمل عمليه فورآ 
_معتز: طب طمني يا دكتور 
_ادعوله 
” اخدوا الدكاتره يدخلوا و يخرجوا من عند نادر و الكل في حاله رعب ، خرج الدكتور بعد ساعه 
_الدكتور: احنا لازم ندخله العمليات حالا 
_معتز بخوف: هو ماله ابني 
_الدكتور: هو طلع عنده ورم في المخ
يتبع…….
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية تزوجت فتاة السابعة عشر للكاتبة رحمة أيمن

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!