روايات

رواية عشق الصقر الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم شيماء كمال

 رواية عشق الصقر الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم شيماء كمال

رواية عشق الصقر الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم شيماء كمال

رواية عشق الصقر الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم شيماء كمال

يسرا لسه بتتكلم مع نور لقت التليفون بتاعها بيرن

يسرا:الو

الشخص:يمدام زوج حضرتك عمل حادثه على الطريق  ودلوقتي رايحين على مستشفى……..

يسرا: سمعت الجمله اللى الشخص قالها اغمى عليهاا قبل ما ترد

نور بخوف وفزع: يسرا اي يحبيتي مالك يسرااااااااااااااااا

نور قعدت تفوق فيها وجابت برفيوم وخلت يسرا تشمه وجابت مياه حطيتها على وشها لغاية ما فاقت

نور:اي يروحي مالك مين اللى رن عليكي ده

يسرا ببكاء شديد:و واحد رن عليا من تليفون صقر ووب وبيقولي انه عمل حادثه

نور: يالهوي طب وقالك هما فين ولا في مستشفى اي

يسرا بدموع :بيقولي ان هو مستشفى العام

نور:طب اهدي خير ان شاء الله .انا هرن بسيف دلوقتي واقوله يجي

يسرا:انا مش هفضل قاعده كده واستنى سيف انا لازم اروح اشوف مصطفي

يسرا قامت ولبست بسرعه ونور رنت على سيف واول ما عرف راح على المستشفى بسرعه

يسرا وهي لسه بتبكي:انا ماشيه ينور

نور:طب استني انا جايه معاكي يعني هتسبيني هنا وبعدين انا رنيت على سيف عشان يجي ياخدنا بس هو راح على المستشفي

يسرا:طب كويس يلا

_________________

نور ويسرا راحوا المستشغي شافوا سيف واقف قدام الغرفه اللى مصطفي فيها

يسرا ببكاء:فين مصطفي يا سيف هو كويس صح

سيف: اهدي يا يسرا الدكتور لسه جوه ولما يخرج هيقولنا

يسرا:انا لازم ادخل اشوفه يا سيف انا مش هفضل واقفه كده

سيف:خدي يا يسرا الدكتور لسه جوه يبنتي

يسرا مسمعتش كلام سيف ودخلت الغرفه اللى فيها مصطغي

يسرا بصوت عالى وهي بتبكي :مصطفي  حبيبي

الدكتور:ي انسه اي اللى دخلك هنا اطلعي برا لو سمحتي

يسرا ببكاء:انا مش انسه انا مراته طمني عليه والنبي هو ماله لي الدم ده كله نازل من وشه ودراعه

الدكتور :يمدام سيبيني اشوف شغلى واطلعي برا لو سمحتي عشان غلط اسيبه كده من غير ما اجبس دراعه

يسرا بدموع:تجبس!حاضر انا هطلع بس ابقى خليني اشوفه لما تخلص وحيات عيالك

الدكتور:حاضر بس اطلعي بقى

يسرا خرجت وهي بتبكي

سيف:اي اللى انتي عملتيه ده يمجنوونه

نور: خلاص يا سيف هى بس كانت خايفه عليه

سيف:طيب الدكتور قالك اي بقى طالما دخلتي

يسرا بدموع وتعبيرات طفوليه:قالي اطلعي برا

سيف بضحك:ههههه احسن

يسرا:انت قاعد تضحك واخوك في المستشفى

قاطع كلام يسرا وسيف مجئ يوسف وسلمى

يوسف:خير يا سيف الدكتور قالكم اي

سيف:لسه الدكتور جوه

سلمى:ان شاء الله هيكون كويس متقلقوش

يسرا قاعده تبكي وبتفكر في حالة مصطفي ومش واخده بالها من سلمى ويوسف اصلا

يوسف: حضرتك مرات مصطفي صح

يسرا لسه شارده………………………..

يوسف اتحرج عشان يسرا مردتش عليه وسيف لاحظ ده

سيف وهو بيهز كتف يسرا:يسرا ده يوسف صاحب مصطفي

يسرا:هااا اهلا

سيف: ودي سلمى موظفه في الشركه

يسرا افتكرت ان دي سلمى اللى مصطفي قالها عليها

يسرا بدموع:جرا اي يا سيف انت هتقعد تعرفني على الناس وفي المستشفى كمان يعم اخوك جوه ويعالم حالته عامله ازاي

سيف بهدوء:متقلقيش يا يسرا انا متاكد انه هيكون كويس خلاص بقى

نور:اهدي يا يسرا الدكتور لما يطلع هيطمنا عليه

سلمى في سرها:هي مالها محموقه عليه كده لي وبعدين هي دي بقى اللى اتجوزها وفضلها عليا

يسرا قعدت على كرسي قدام الغرفه ورفعت كفها الاتنين لفوق وبتدعي وتقول ياارب انا ماليش غيره هو بيزعلني كتير بس بحبه والله ومش هحب حد قده يارب يقوم بالسلامه وانا والله هريحه واقوله اني بعشقه مش بحبه بس

نور:قعدتي بعيد لي كده وبتقولي اي

يسرا:بدعليه ينور انا بحبه اووي والله

نور: متخافيش يحبيبتي والله هيكون بخير

يسرا:يااارب

_______

الدكتور طلع من الغرفه وهو بيقول اطمنوا يجماعه متخافوش كده

يسرا قامت مفزوعه:اي يدكتور هو كويس ممكن اشوفه صح

سيف: اي يدكتور مصطفي بقى كويس

سلمى: ممكن ادخل اشوفه يدكتور

الدكتور:اهدوا يجماعه هو كويس  كان جرح بسيط بس في راسه واحتاج اننا نخيط الجرح ده ومع والوقت هيلم لوحده وكسر في دراعه وجبسته

يسرا وهي مرهقه :طيب انا داخله اشوفه

يسرا دخلت تشوفه وسيف ويوسف وسلمى ونور دخلوا وراها

يسرا وهي بتقرب لمصطفي وبتبكي  :الف سلامه يحبيبي كنت حاسه ان روحي بتطلع لما عرفت اللى حصل

مصطغي:للدرجه دي  بتحبيني يا يسرا

يسرا وهي بتبكي بصوت عالى:اووي اووي اووي

مصطفي:طب بتعيطي لي بس انا كويس اهو

يسرا بدموع: انت كويس دراعك بيوجعك صح

مصطفي:انا بقيت كويس لما شوفتك والله

نور:احمم احنا واقفين على فكره

مصطفي:هههه طب واقفين عند الباب لي مش عاوزين تيجوا تطمنوا عليا

سلمى:الف سلامه عليك يمصطفي

مصطفي وهو باصص ليسرا:الله يسلمك

يوسف:الف سلامه عليك يصاحبي

مصطفي:الله يسلمك يحبيبي

سيف:اي يبطل ده انا اللى كنت بقول عليك احسن سواق في العالم هههه

مصطفي:ربنا اللى كاتبلى ان ده يحصل بقى

نور:انت لو تعرف يسرا حصلها اي لما عرفت

مصطفي بخوف:في اي اي اللى حصل

يسرا:خلاص ينور في اي

مصطفي:في اي ينور يسرا حصلها اي

نور:في واحد رن عليها من تليفونك وقالها ان انت عملت حادثه اول ما سمعت الخبر اغمي عليها وقعدت كتير على ما فوقتها

مصطغي وهو بيبص ليسرا:طب انتي كويسه حالا

نور:ايوه والله كويسه أهم حاجه انت بس

يوسف وهو بيهمس لسلمى: شوفتي بيحبوا بعض ازاي بجد حلوين اووي وهما كده

سلمى وهي حاسه بالذنب:فعلا يا يوسف

يوسف:اي مالك تعبيرات وشك اتغيرت كده لي

سلمى:لا مفيش حاجه بس اتاثرت بحبهم ده

يوسف:ربنا يخليهم لبعض ياارب

يسرا وهي بتحط ايدها على ايد مصطفي:هى ايدك لونها بقى عامل كده لي

سيف:ههههه دي مش ايده ده الجبس

يسرا:طب مهو انا عارفه يرخم

مصطفي:خلاص انتوا هتتخانقوا

مصطفي:في حد منكم قال لأمي أو لاي حد على اللى حصل ده

سيف:لا محدش عرف ..انا بس اللى رنيت على يوسف وقولتله ونور رنت عليا

مصطفي:طب كويس محدش يقولهم بقى

سيف:طيب انا هروح اسال الدكتور على شويه حاجات كده وجاي

مصطفي:لا قبل ما تروح في مكان خد نور روحها البيت عشان كده تعبت معانا

نور:لا متقولش كده يا مصطفي انت اخويا برضو وبعدين يسيدي انا هفضل قاعده لغاية ما تخرج

مصطغي:كتر خيرك ينور بس اسمعي كلامي بس عشان خاطرى وخلى سيف يوصلك البيت

نور:طيب حاضر

سيف اخد نور يوصلها البيت

مصطفي:وانت يا يوسف روح الشركه كمل شغلك عشان مفيش حد فيها دلوقتي بثق فيه قدك

يوسف:طب اطمن عليك الاول وتروح البيت وبعدين امشي

مصطفي:انا بقيت كويس يحبيبي روح بس انت شوف شغلك

يوسف:طب تمام…يلا يا سلمى

________________

مصطفي: انتي كويسه

يسرا:المفروض انا اللى اسالك انت كويس

مصطفي: انا اسف

يسرا:بتتاسف على اي

مصطفي:عشان اللى حصلك ده وخوفك عليا ودموعك اللى نزلت دي بسببي

يسرا:احم على فكره انت أخويا ومن حقي اخاف عليك يعني

مصطغي:ههههه قال اخويا قال يبنتي ده انتي من شويه قولتي انك بتحبيني اووي اووي كمان

يسرا: هو في حد مش بيحب اخوه اووي ااووي ههه

مصطفي:بس الخوف اللى شوفته في عيونك ده مش خوف اخت لاخ

يسرا:خوف حبيبه لحبيب صح

مصطفي:ايوه بالظبط كده

يسرا:يبقى انت صح

مصطفي:يعني اي

يسرا:انا عارفه ان الوقت مش مناسب بس بحبك

مصطفي:اي ده بجد لا والنبي بجد ده

يسرا:ايوه بجد اومال بهزار

مصطفي: طب ده حب اخوي ولا اي واوعي تغيرى في كلامك

يسرا:ايوه حب اخوي

مصطفي:نعم!!

يسرا:حب اخوي وحب ابن خالتي اللى ماليش غيره وحب يسرا للصقر

مصطفي:عاوز احضنك ممكن

يسرا:ههه انت شايف حالتك عامله ازاي

مصطغي:مش مهم المهم عاوز اخدك في حضني

يسرا:احم هقوم انادي للدكتور يشوف هتمشي دلوقتي ولا اي

مصطفي:ههه بتهربي مني برضو وفي المستشغي اما اشوف هتفضلى مكسوفه مني كده لغاية امته

________

يسرا:الدكتور جه اهو يشوفك

الدكتور: قبل اي حاجه كده خلي بالك من المدام دي عشان مش هتلاقي زيها

مصطفي باستغراب:خير يدكتور اي اللى حصل

الدكتور:يبني وانا كنت بجبس دراعك وبشوف حالتك لقيتها داخله الغرفه وبتعيط وبتقولي هو ماله يدكتور ومش عارف اي وكانت خايفه عليك اووي

مصطفي: ههههه اكيد يدكتور دي قلبي اصلا

الدكتور:ههه خليني اشوف شغلى بقى

يسرا بصت لمصطفي وضحكت

الدكتور: ممكن تمشي دلوقتي عادي وهكتبلك على علاج تاخدوا يساعد في تخفيف الالم ده

يسرا:تمام شكرا يدكتور

_____________________________

يسرا: حمدالله على سلامتك

مصطفي:الله يسلمك

يسرا:طيب ادخل اوضتك دلوقتي ارتاح على ما اعملك حاجه دافيه تشربها

مصطفي:طيب

___________

مصطفي وهو قاعد على السرير بيكلم نفسه ويقول:ياااه لو اعرف ان الحادثه دي هتخليها تعترف بحبها ليا كنت عملت حادثه من زمان اووي

يسرا:بعد الشر عليك متقولش كده

مصطفي: خايفه عليا

يسرا:خد عملتلك كوبايه ليمون دافي اشربها

مصطفي قام من على السرير وخد الكوبايه منها بايده التانيه وحطها على المكتب

مصطفي قرب منها وقبل راسها وبيقولها شكرا

يسرا:اي بس اقعد ارتاح وبعدين شكرا على اي

مصطفي:شكرا انك في حياتي

يسرا:وانا كمان بشكرك انك في حياتي

مصطفي: تعرفي اني انا مكنتش اعرف اني بحبك اووي كده والله العظيم كل كلمة قولتها وجرحتك كانت من ورا قلبي كنت بقولها وانا حاسس اني انا اللى بتوجع مش انتي … بشكر ربنا انه اعطاني بنت خالة وحبيبه زيك كده

يسرا:خلاص بقى اللى حصل حصل وانا خلاص قررت انسي كل كلمة جرحتني وافتكر الحلوه قبل الوحشه

مصطفي:طيب اقعدي جمبي بقى

يسرا:حاضر مش هسيبك

مصطفي:قولتي لسيف ان احنا روحنا البيت عشان ميروحش المستشفي وميلقناش هناك

يسرا:ايوه قولتله

مصطفي:تمام

يسرا: اه صحيح سلمى اللى كنت بتقولي عليها دي باين عليها طيبه على فكره مش زي ما كنت بتقول

مصطفي:انتي بس عشان طيبه مفكره الناس كلها زيك

يسرا: طيب انسي خلاص

_________________&&

في المساء:

يوسف:الو

سلمى:ازيك يا يوسف

يوسف:الله يسلمك يا سلمى انتي عامله ايه

سلمى:تمام بخير..خير كده بترن عليا في الوقت ده

يوسف:معلشي لو ازعجتك بس كنت عاوز اقولك اني عاوز اقابلك ونتكلم شويه بكره بما أن بكره اجازه من الشركه

سلمى:نتتقابل!خير بس في حاجه

يوسف:خير ان شاء الله بس عاوزك في موضوع ضرورى

سلمى:طيب تمام بس امته والمكان فين

يوسف : الساعه 4 في كافيه………

سلمى:تمام

___________

مصطفي:اي مش هتنامي

يسرا:لما تنام انت الاول

مصطفي:اشمعنا

يسرا: عادي

مصطفي:طب هنام اهو نامي بقى

يسرا:حاضر

مصطفي:اي ده هتنامي جمبي هههه يعني مش هتعصب عليكي عشان تسمعي الكلام وتنامي

يسرا بهزار:خلاص انا داخله انام في الاوضه التانيه اهو

مصطفي:وحيات امك!!خدي هنا

يسرا:نعم!

مصطفي قرب منها وشدها اتجاهه بقوه بايده السليمه وحضنها  وبيهمس ويقولها بحبكك..تصبحي على خير

يسرا وهي بتتنهد ودقات قلبها سريعه:وانت من اهله

يتبع..

لقراءة الحلقة العشرون : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!