Uncategorized

رواية أحببت ذات النقاب الفصل الأول 1 بقلم سيمو أشرف

 رواية أحببت ذات النقاب الفصل الأول 1 بقلم سيمو أشرف

رواية أحببت ذات النقاب الفصل الأول 1 بقلم سيمو أشرف

رواية أحببت ذات النقاب الفصل الأول 1 بقلم سيمو أشرف

صباح يوم جديد في بيت هادي وبسيط وجميل ساكنه بطلتنا وعيلتها الجميله ال عباره عن اخوها عمر اكبر منها بسنتين وشغال ظابط شرطه وبيجي اجازات بس…. بس بيموت فيها ومش بيحب يشوفها زعلانه خالص ♥️
ومامتها ست ف العقد الرابع طيبه وحنونه وبتحب اولادها جداا ومعندهاش اغلي منهم ♥️
وباباها راجل طيب وعارف ربنا وبيحب بنته جدا ومدلعها عشان هي البنوته الوحيده ف البيت ونفسه يفرح بيها ☺️♥️
ف اوضه رؤي المنبه بيرن صحت وهي نشيطه جدا علي غير العاده وقامت اتوضت وصلت الضحي وخرجت برا لقت مامتها ف المطبخ وباباها قاعد بيقرا قران راحت باست راسه وقالت: ????❤
رؤي: صباح الورد علي احلي بابا ف الدنيا كلها
باباها: صباح الفل يا بكاشه انتي
رؤي: حبيبي والله يا بودي خد بوسه امووووواه ????????
باباها: حبيبة قلب ابوكي احلي صباح دا ولا اي
رؤي: اول واخر حب ف حياتي
باباها: يا بكاشه بكرا يجي ال ياخدك مني
رؤي: محدش يقدر ياخدني منك يا قمر يا عسل يا سكر انت ( ومسكت خدوده بايدها كدا) ☺️
باباها: خلاص خدودي يا بنتي… امال اي النشاط دا صاحيه لوحدك وبدري مش عوايدك
رؤي: ادعيلي يا بابا انجح ف مقابلة انهاردا دي فرصه كبيره بالنسبالي وبيقولو مدير الشركه دي راجل غتت كدا
باباها: ضحك عليها وقالها عيب متجبيش ف سيرته انتي لسا متعرفهوش وربنا يسهلك كل صعب
رؤي: يارب يا بابا يارب… امال ماما بتعمل اي بدري كدا ف المطبخ ????
باباها: انتي نسيتي ولا اي اخوكي جاي انهاردا وبتعمل اكل الدنيا كلها عشانه ????
رؤي: دا لازم متبقاش منمن لو معملتش كدا ????انا هدخل اشوفها
باباها: ماشي يا حبيبتي ????❤❤????
ودخلت المطبخ لقت مامتها مندمجه اوي ف المطبخ وقعدت تتسحب براحه ع طراطيف صوابعها وهوووب بخخخ
مامتها: الله يسامحك يا رؤي مش هتبطلي تخضيني كدا
رؤي: يا ماما وانتي مش هتبطلي بقا متتخضيش قلبك رهيف اوي يا منمن ????
مامتها: غريبه اي مصحيكي بدري كدا مش عوايدك
رؤي: هو. انا كنت بحيركو اوي كدا في اي جماعه مش كدا ???? اكتبها علي وشي طيب عندي مقااااابله مهماااااه ادعيلي يا ام العيال ????♥️
مامتها: ام العيال اطلعي يا بت برا بدل ما اخبطك بالطاسه ف وشك
رؤي: اخص عليكي يا منمن وامشي الناس تقول عليا اي بس
مامتها: وهم هيشوفوكي ازاي بالبتيع ال لبساه ف وشك دا وموقف حالك
رؤي: موقف حالي اي بس يا ست الكل انا ال برفض الناس المناخوليا ال بيجو دول ????✌
مامتها: ماهو لسانك دا ال جايبك ورا
رؤي : احلي جايه لورا دي ولا اي حبكك يا نونه سلام بقا هدخل البس عشان امشي
مامتها بعد ما دخلت: ربنا يصلح حالك يبنتي ويفرحني بيكي يا قادر يا كريم ????♥️♥️
ودخلت بطلتنا لبست الملحفه بتاعتها والنقاب بتاعها وقالت اذكار الخروج من المنزل واتوكلت علي ربنا ومشيت
وصلت عند الشركه اتخضت من شكلها ومن كم الحراس ال واقفين برا وكانت خايفه جدا انها متتقبلش
دخلت جوا اتصدمت من منظر البنات ال شغالين فيها لبس ضيق وقصير وبيدلعو ويضحكو مع الرجاله حست باشمئزاز وكملت طريقها وقابلت السكرتيره بتاعت المدير ♥️
السكرتيره: انتي يا
رؤي: انا
السكرتيره: اه انتي هو حد غيرك هنا دلوقت
رؤي: لا
السكرتيره: طب انتي عاوزه مين يا قطه
رؤي: عندي انترفيو هنا مع مدير الشركه
السكرتيره: اه هو انتي طب اقعدي دلوقت علي ما يخلص الميتنج
قعدت واستنت كتير….
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أوجاع أنثى للكاتبة مريم سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!