Uncategorized

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم ميسون عبدالمجيد

عمر بزعيق:ميرااااااا
ميرا بأستفزاز:قلب ميرا من جوا نعم
عمر بغيظ:بطلي استفزاز عالصبح عشان مش اتلفاكي قلم يعدلك
ميرا بدراما:وههون عليك ي بيبي
عمر قرب يطق من برودها
حور بغيظ:انا مش عرفة أنتي طلعة كدة ازاي
ميرا بأستفزاز:مالي ي حياتي من زيك بالظبط
حور بغيظ:مستفزااااا
ميرا ببرود:مامي صحتك بقي خلاص
عمر بغيظ:ي بت لو جتلك هجيبك من شعرك
ميرا بغرور:طب جرب كدة وانا هديك بوكس عنب
عمر بغل:جبتوها ليه دي ها جبتوها ليه
حور:غلطة يبني وحيات ربنا غلطة
فهد جه عليهم وهو بيلبس جاكيت البدلة:احلي غلطة في الدنيا
ميرا بأبتسامة:طب والله مليا غيرك في البيت دا
فهد بأبتسامة:روح قلبي
ميرا بأبتسامة:حياتي
حور بغيظ وغيرة:اجيب اتنين لمون طيب ولا ايه
ميرا بأستفزاز:لالا ي فهودي مش هنعرف نقعد براحتنا وفي ناس هتغير مننا ابقي اجيلك الشركة بعد الدرس
حور بغيظ:عرفة ي ميرا لو قربت منك دلوقت هعمل ايه
ميرا بأبتسامة مستفزة:ي ترااا ايه
حور بأبتسامة غيظ:هجيبك من شعرك ي عومري
ميرا بصتلها بخوف لان حور مش بتهزر وممكن تعمل كدة فعلا
ميرا وهي بتلم كتبها:طب عن اذنكم اخونا عندي درس
يلا ي عموري
عمر برفعة حاجب:يلا علي فين ي قلب عمر
ميرا بثقة:عشان توصلني السنتر ي روحي
عمر بغيظ:وحيات امك
فهد وحور بصدمة:ولددد
عمر بخوف واحراج:احم اسف
فهد بغضب:لم لسانك دا واحترم نفسك
عمر:اسف ي بابا مش سامعها بتقول ايه وبعدين كفاية انها لبسة السويشرت بتاعي الحيوانه
ميرا ببراءة:شايف ي بابي بيشتمني وانت واقف
فهد بصلها وهمسلها لانها كانت وقفة في ضهره
اتلمي انا لو سبته عليكي مش هقدر احوشه وهو معاه حق
ميرا بهمس:حبيبي ي فهودي خليك معاية
فهد بجد مصطنع: خلاص كفاية لعب عيال عالصبح اتفضل ي عمر روح محاضرتك وتعالي بسرعة عشان عندنا اجتماع مهم في الشركة الساعة اتنين
ميرا بصوت عالي وسوقية:ليه وانا أن شاء الله مين هيوديني الدرس
فهد بحدة:وطي صوتك ي ميرا
ميرا:اسفة ي بابي
عمر:يعني احنا مش قلنا هنجيب المدرسين هنا بدل اللي عملاه دا
ميرا:ي عم انا عيزا اخد مع اصحابي في السينتر مش اتحبس في البيت
عمر وهو خارج:اتنيلي 
ميرا بصوت عالي:خد يلا تعالي وصلني معاك
فهد بزعيق:اخرسي شوية مروان هياخدك معاه
مروان كان نازل هلي السلم وقف بضيق:
وليه بقي تقرفوني أنا ليه بيها
ميرا بغيظ:استنو ي كلاب اطلع رخصة ولا هحتاج لحد فيكم
فهد لحور:روحي إحنا معرفناش نربي
حور لفهد:حصل ي حياتي
فهد بجد:امشي ي مروان وخد ميرا معاك اخلصو بقي
كلهم مشيو اتبقي حور وفهد
فهد كان خارج
حور بحدة:استني عندك
فهد بخوف:في ايه والله بريق معملت حاجة
حور قربت منه:اتعلم اعدلها لنفسك مش كل يوم هعدلهالك انا
وعدلته الجرافتا
فهد باس اديها:ربنا يخليكي ليا وتعديليهالي ديما
حور ابتسمت بحب
كرما نزلة من علي السلم:اممم ربنا يوعدنا ي رب بحب من نوع الدا
الاتنين بصولها وضحكو
فهد بجد مصطنع:حضرتك لسة مرحتيش الشركة ليه
كرما وهي بتفتح باب التلاجة وبتاخد تفاحة:
راحت عليا نومة
فهد بأبتسامة ذهول:يختي حلوة وعادي كدة
كرما ببرود:خلاص بقي ي فهود اصلك انت متعرفش صاحب الشركة بيقولو يبقي بابا والمفرود يحس بعايله وكدة
فهد بخبث:تمام براحتك بس مخصوم منك تلات ايام
كرما وقف الاكل في زورها:ودا ليه دا ان شاء الله
فهد ببرود:انهرده واليوم اللي قلتي مش قدرة تصحي ويوم هدية من عندي
كرما بغيظ:انت مش اب حنون خالص علي فكرة
فهد بضحك:اجري يبت روحي اياك اروح الشركة وملاقكيش هناك الاقيكي قبلي
گرما وهي بتخرج:وربنا كدة كتير بصوت محمد هنيدي ????
كدة البيت كله مشي اتبقي حور وفهد ????????
فهد بيزق حور:ها بقي مش يلا
حور بعدم فهم:يلا فين
فهد بغمزة:اااه اقلك حاجة فوق ????
حور بتزقه بخجل:يلا بقي امشي بلاش قلة ادب عالصبح
فهد بضحك:في وحدة تقول لجوزها قلة ادب
حور بدلع:اهاا انا ي روحي
فهد بتوهان:لا وربنا ما قادر بوسة سريعة ط 
حور وهي بتمشي:علي شغلككك
فهد بصلها بغيظ وركب عربيته وراح الشركة
_______________________________________
في احد البيوت المتوسطة الجميلة
زينب:كل ي حبيبي كل
حسام بحب:تسلمي ي ست الكل
هشام بضيق وغيرة:ما تطفح وانت ساكت بقي ي زفت
حسام بهمس لزينب:خلاص بقي كفاية عشان اتش بيغير
هشام بغيظ:هلبس وشك دا في طبق المكرونة
حسام وهو بيقوم:لا وعلي ايه الطيب احسن سلامو عليكو
حسام سابهم وخرج
زينب بتمد الشوكة لهشام
هشام بطفولة:لا انا زعلان
زينب ضحكت:هتسكفني
هشام بحب:وانا اقدر بردو وكل وباس اديها
سبكم من الكشك الممنوع
حسام نازل متأخر وواقف علي رصيف الشارع مستني الاوبر اللي طلبة
حسام واقف عمال ينفخ
حسام لسة بيلف كان في بنت معدية راح خبط فيها وكانت مسكة كوباية قهوة اتكبت كلها علي حسام
حسام بصدمة ووجع:ااااااح
ديما بخوف وتوتر:احم انا انا اسفة والله ما اخدة بالي وحضرتك لفيت فجأة
القهوة كانت سخنه جدا
حسام بصلها لقاها خايفة ومتوترة
حسام بأبتسامة:خلاص خلاص اهدي حصل خير انا اللي غلطان
ديما بخوف وتوتر:لالا مش هينفع دي سخنه جدا بص خد الكوفيه دي اللبسها حتي تداريها
حسام:يستي خلاص والله عادي
ديما بدون تركيز:لالا صدقني دي كوفية ولاد انا سرقاها من اخويا (طبعا لازم كلنا نسرق لبس اخوانتا الولاد لانه بيبقي جامد اوي ????????)
حسام بصلها وضحك علي طفولتها وبراءتها
ديما بكسوف:احم اتفضل
حسام اخدها منها وهي مشيت خطوة
حسام:طب هرجعهالك ازاي
ديما بصتله:عادي لو لينا نصيب نتقابل ابقي اخدها
ابتسمت ابتسامه خفيفة ومشيت
حسام ابتسم
حسام لنفسه:لالا انت مالك بدق كدة ليه احترم نفسك إحنا لسة في اول اليوم
كان بيكلم قلبه
شوية والاوبر جه وحسام مشي
(ديما بنت جميلة جدا من اسرة متوسطة عندها٢٢ سنة بتدرس في كلية العلوم طيوبة جدا وبريئة وطفلة في تعاملها)
___________________________________
عند فهد
فهد وصل الشركة واول ما دخل الكل وقف بأحترام بس لفت نظره عدم وجود كرما مهتمش وطلع
فهد طالع علي السلم
وهنا كرما كانت وصلت طلعت تجري بس وقفت بسرعة لما لقت فهد طالع قدمها اتسحبت ونزلت براحة عشان ميشفهاش
فهد من غير ما يبصلها:تعالي تعالي متعمليش زي القطة وتهربي علي مكتبي حالا
فهد طلع
كرما بضيق: هو يوم مش شكله مش معدي منك لله ي حمدي انت السبب
شوية وفهد طلع مكتبه وكرما بعده خبطت ودخلت
كرما بجدية: احم نعم ي فندم
فهد:كنتي فين لغاية دلوقت وانتي مشية قبلي وانا مشيت بعدك بكتير
كرما قربت منه قعدة علي المكتبة
كرما بغمزة:وانا مشيت بعدي بكتير ليه بقي ي ابو الفواهيد
فهد بجدية:بنتتت
كرما بخوف:احم كنت بفطر والله كنت هخلص بدري بس منه لله حمدي هو السبب
فهد برفعة حاجب:حمدي مين
كرما:بتاع الكريب اتصلت بيه وانا في العربية عشان يحضرهم وصلت قلي نسيت اوصي علي طلبك فا اضطريت استني
فهد:هشش هشش ايه هتحكي قصة حياتك خلاص اول واخر مرة اتفضلي علي مكتبك وهتيلي اوراق اخر صفقة
كرما بضيق:تمام حضرتك
مشيت وهي بتبرطم:هو يوم اسود من اوله وانت مش طايقني كدة
فهد بصوت عالي:بتقولي حاجة ي كوكو
كرما بأبتسامة غيظ:ابدا ي حبيبي بقول بحبك
خرجت كرما وفهد ضحك علي جننها
“””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””
عند عمر وهيدي في كلية الحاسيبات
عمر:صااااحبي
يزن:ايه ي يسطا كل دا تأخير
عمر وهو بيقعد:اعمل إيه المصيبة إللي ربنا ابتلاني بيها كل يوم تجنني
يزن بضحك:ي عم ربنا يخليهالك
عمر: حبيبي
قعدو شوية
هيدي جت عليهم
هيدي كانت لبسة جيبة لغاية الركبة عليها تيشرت وهيلز وحاجة قرف
هيدي:هاي ي بيبي عامل ايه 
عمر بصلها بضيق
يزن قام وهو بيلم حاجته:سلام ي صاحبي نتقابل في المحاضرة
عمر:تمام يسطا
يزن مشي وهيدي قعدة مكان يزن
هيدي حطت اديها علي عمر:مالك ي روحي زعلان ليه عالصبح
عمر شال اديها:مليش ي هيدي وخلي في شوية حدود إحنا في الكلية
هيدي نفخت بضيق
عمر بصلها بضيق:وايه إللي أنتي جيا بيه دا
هيدي بصت لنفسها:ايه مالي
عمر:اللي لبساه في اديكي دا من الذوق والاتيكات انك في الكلية يدوب تيجي بالدبلة مش الفرح إللي لبساه دا
هيدي بنرفزة:في ايه ي عمر انت جاي وناوي علي خناقة
عمر بيضغط علي شفايفه بغضب:وطي صوتك ميت مرة قلت احنا في الزفت الكلية
هيدي بصتله بغضب
عمر قام بضيق:قومي قومي خلينا ندخل المحاضرة
هيدي بضيق:مش عيزا
عمر بصلها بقرف ودخل المحاضرة
بعد شوية في محاضرة عمر
عمر فونه رن قفله بسرعة
عمر قفله بسرعة
الدكتور بصوت عالي:الاستاذ اللي فاتح التليفون يقفله يأما برا
عمر بهمس:منك لله ي ميرا
يزن بصله وضحك
________________عند ميرا وخديجة
ميرا بغيظ:ي حيوان بيقفل في وشي
خديجة:يا بنتي يمكن عنده محاضرة اتلمي شوية
ميرا بعند:ولو بردو يرد عليا
خديجة:والله أنتي مجنونة
يلا نركب اي عربية ونروح
ميرا:لا خلاص هطلب اوبر وروح لبابا الشركة
خديجة:تمام باااي
______________________
كرما كانت في مكتبها وعيزة امضت فهد راحت
خبطت ودخلت
كرما بجدية وهي باصة للورق:لو سمحت ي فندم امضتك هنا
ميرا بصتلها بضحك:دا ايه الجد دا بس
كرما بصتلها وخلعت نظارة:ي ستار ي رب يبنتي انتي مش لسة مشيا راحة الدرس جيتي تاني ليه
ميرا بغرور:ملكيش دعوة شركة بباي مالك انتي
كرما بضحك:انا مش فيقالك علي الصبح فين بابا
ميرا ببرود:ليه
كرما بغيظ:وانتي مال اهلك
وهنا فهد كان داخل:الله الله لو حد كان معدي وسمعكم كدة
كرما بكسوف:احم اسفة ي بابا
فهد بجد:احترمو نفسكم شوية 
الاتنين بصوله بكسوف
كرما:تمام ممكن حضرتك تمضي هنا
فهد مضي :عمر ويزن جم ولا لسة
ميرا سمعت اسم يزن قلبها رقص
كرما:عمر قلي هيخلص الساعة وحدة ونص وهيجي علي طول
فهد:طب كويس روحي علي شغلك
كرما مشيت خطوة
ميرا ببرود:بقلك ايه خلي السكرتيرة تجبلي اي حاجة سخنة اشربها
كرما لفهد:هتسكتها ولا اجبها من شعرها قدامك
فهد بيكتم ضحكته:لالا خلاص روحي انتي وانا هعلمها الادب
كرما بصتله بغيظ لأنها عرفة انو مش هيعمل حاجة
كرما خرجت
فهد:ايه جنابك قعدة ليه
ميرا ببرود:هحضر معاكم الاجتماع
فهد:وحضرتك تحضريه بصفتك ايه
ميرا بغرور:بصفتي فرد من عيلة العمري وليا زي زيكم بظبط
فهد بضحك:تعرفي اللي مصبرني عليكي ومقتلكيش لغاية دلوقت
ميرا بأبتسامة:ايه
فهد بحب:انك ديما بتفكريني بحور واحنا لسة متجوزين
ميرا بصتله وضحكت بحب
_____________________________________
نرجع لعمر
يزن بتعب:اااااااه اخيرا خلصنا اروح انام تلات اربع ايام
عمر:هه بتحلم يلا ي خويا عندنا شغل وكمان في اجتماع مهم يلا
يزن:اوووف بقي كان لازم يعني بباك يشغلنا معاه
عمر:للاسف يلا بقي احسن يخصملنا وأحنا مش لقيين ناكل اصلا
يزن:عندك حق والله الواحد الفترة دي ايه مفلس
عمر بضحك:طب يلا يلا
هيدي بصوت عالي:عمررررررر
عمر بصلها:نعم
هيدي:هروح معاك
عمر بعدم فهم:هتروحي معاية فين
هيدي:الشركة اصل موريش حاجة وقعدة فضية
عمر:والله والشركة مش مكان للتسلية ي هيدي
هيدي برجاء:عشان خطري ي موري والله هقعد في مكتبك لغاية ما تخلص مش هعمل مشاكل
عمر نفخ بضيق:تمام يلا
يزن بيركب عربيته: سلام يسطا نتقابل في الشركة 
عمر شاورله بأيده ????️
عمر مشي هو وهيدي
//////////////////////////////////////////////////////////////////////
نرجع لفهد
فهد قاعد وفاضل وقت قصير علي الاجتماع
وفي بعض الناس جت ولسة اللي مجاش
كرما كانت دخلة بس وقفها صوت شخص
عاصم:احم لو سمحت
كرما بضيق:افندم
عاصم بصلها بضيق من طريقة كلامها:فهد بيه موجود
كرما بضيق:ايوا خير في ايه
عاصم:عايزة في حاجة مهمه
كرما:بص بص مفيش وقت اتكل علي الله
عاصم بعدم فهم:ايه الهبل دا
كرما بضيق:يا سيدي الله يسهلك ابقي تعلالو وقت تاني
عاصم بغضب: وأنتي حد قلك إني جاي اشحت منه انا جييله في شغل
كرما بنرفزة:وانا بقلك انو عنده اجتماع ومش هينفع تدخله
عاصم بنرفزة اكتر:وانا بقلك جيله في خصوص شغل مهم 
كرما بصوت عالي:وانا بقلك مستحيل تدخل عنده اجتماع مهم
عاصم:..
وهنا فهد خرج من المكتب:ايه ايه في الصوت جايب لغاية جوا العملا يقولو ايه 
ايه دا اهلا ي عاصم
كرما بغضب:ي فندم خلي البني ادم دا يمشي عايز يدخل بالعافية
عاصم بغضب:وانتي مالك انتي حد قالك انها شركة ابوكي
فهد وكرما:….????????(فهد وكرما لماذا نحن هنا ????✌️????)
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!