Uncategorized

رواية وجع وانتهى الفصل الأول 1 بقلم نهى سامي

 رواية وجع وانتهى الفصل الأول 1 بقلم نهى سامي

رواية وجع وانتهى الفصل الأول 1 بقلم نهى سامي

رواية وجع وانتهى الفصل الأول 1 بقلم نهى سامي

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير الجمله دي كلنا بنسمعها بنكون مبسوطين اوي ♥ بس هنا بقي عكس كده تعالو نعرف الحكايه
بعد ما الماذون قال الجمله دي
مالك حضن امنيه وهو مش عارف هو ليه حضنها اصلا
وبعدها راحو علي بيتهم
فلاش باك امنيه بنوته زي القمر وحيده كل اللي حصل انها في يوم كانت بتصلي في المسجد في يوم الجمعه وكانت مامه مالك هناك وبتصلي جمبها بعد ما خلصو صلاه وكانت فاطمه ام مالك تعبانه شويه فساعدتها امنيه وهنا بقي بدأت الحكايه هيا حبتها ونفسها تكون زوجه ابنها مالك فخلته يتجوزها تعالو
مالك مهندس بترول وامنيه مهندسه كانت في هندسه مدني نعرف التفاصيل
مالك اتفضلي يا امنيه نورتي البيت
امنيه بكسوف شكرا يا مالك
مالك بصي انا لازم اقولك علي حاجه 
امنيه اتفضل 
مالك انا من الاول معرفك اننا اتجوزتك علشان ماما حبتك 
امنيه ايوه عارفه وفهمت 
انا مش هخليك ابدا تحس بوجودي وانا هاعملك كل حاجه وصدقني مش هضايقك 
مالك انا اسف مش قصدي حاجه بس انا كان قصدي علما ناخد علي بعض 
ضحكت امنيه وقالت تمام ايه رايك نبقي صحاب بما ان هنعيش في بيت واحد 
مالك علي فكره ضحكتك حلوه ربنا يحميكي 
اه انا موافق نكون صحاب بما اننا مش بنحب بعض 
امنيه مش عارفه ليه حساك متضايق ومغصوب عليا بس تمام براحتك بردو مش هينفع تحب حد كده علطول 
مالك انا اسف لو بجرحك تعالي بقي اوريكي غرفتك 
امنيه تمام ولا يهمك 
وطلعو هما الاتنين علشان يرتاحو اليوم كان متعب ???? جدا بالنسبه لهم 
تاني يوم 
امنيه صحيت بدري كعادتها هيا وحيده ودايما كانت تصحي بدري وتشوف كل حاجه وترتبها 
نزلت المطبخ وقررت تجهز فطار ليها ولمالك 
مالك صحي ونزل وهو بيقول في نفسه ايه ريحه الاكل الجامده دي دي حلوه اوي ياربي اه الواحد تعب من أكل الشغل بس مين الحلو اللي بيطبخ ده وفين بس اروح اكل عنده ????????
ونزل واتفاجئ لقي قمر قدامه كانت امنيه شعرها مفرود ومن غير حجابها وكانت لابسه بيجامه حلوه كانت شبه الاميره وجمالها كان خاطف نظر مالك 
مالك في نفسه يخربيت جمالك هو فيه جمال كده ❤️????????
امنيه حست ان مالك صحي بتبص وراها لقته 
امنيه اي ده خضتني 
مالك انا اسف 
امنيه ولا يهمك 
مالك صباح الخير 
امنيه صباح النور ولكن عيناها اغرورقت بالدموع 
مالك اي ده في ايه 
امنيه اي مافيش حاجه وضحكت 
مالك حس كأنه هيا تعبانه وبتحاول تضحك بس هيا رفضت تتكلم وهو احترم كده 
امنيه ممكن تحول معايا الأطباق علي السفره 
مالك طبعا اخد ايه 
امنيه خد اي حاجه 
وفطروا هما الاتنين وقامت امنيه وسألته علي نوع القهوه بتاعته وعملتها وكمان رتبت المطبخ وغسلت المواعين وبعدها بدأت تعمل التصاميم بتاعتها 
وفجأه رن تليفون مالك 
مالك الو انت بتقول ايه 
كان عم مالك علي التليفون ( صلاح السويفي) 
صلاح انت ازاي تتجوز حد غير بنتي 
فلاش باك 
صلاح عنده بنت وعايز مالك يتجوزها علشان يحافظ علي الورث وكمان ياخد فلوس ابن اخوه وهو شخص طماع ووحش اوي نرجع بقي تانى 
مراد هو فيه ايه لازم اتجوز بنتك 
انتو عايزين فلوسي وبس 
وانفعل مراد وحاولت امنيه تهديه بس هو كان متضايق بطريقه مجنونه وضربها حتي وقعت أرضا وكانت المفاجاه…….
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية مسك للكاتبة ملك أحمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!