Uncategorized

اسكريبت عندما يكون العوض جميل الفصل الاول 1 بقلم سارة محمود

 اسكريبت عندما يكون العوض جميل الفصل الاول 1 بقلم سارة محمود
اسكريبت عندما يكون العوض جميل الفصل الاول 1 بقلم سارة محمود

اسكريبت عندما يكون العوض جميل الفصل الاول 1 بقلم سارة محمود

الممرضه (سلمي): انسه حور اتفضلي دورك جه 
حور: تمام شكرا 
الدكتور: اتفضلي اقعدي يا انسه، اسمك ايه 
حور: اسمي حور يا دكتور 
الدكتور بتوهان: حور وانتي حور فعلاً 
حور: حضرتك بتقول حاجه 
الدكتور: كنت بقول اتشرفنا، انا دكتور فهد ممكن اعرف مشكله حضرتك 
حور: مش عارفه 
فهد: ازاي يعني 
حور بهدوء: مش عارفه انا مالي بس كل اللي اعرفه اني مش ذي الاول بقيت لوحدي ديما مش ليا صحاب ومش بخرج حتي الفون زهقت منه وديما بعيط وقاعده لوحدي 
فهد بحزن علي حالتها: طب ممكن نتكلم شويه وتعرفيني نفسك 
حور بهدوء: اكيد انا جيت هنا علشان عاوزه حد احكيله اللي جوايا،  انا اسمي حور الشرقاوي عندي 23 سنه متخرجه من كليه تجاره مش عندي غير اخ واحد بس اسمه احمد 19 سنه عايشين مع والدتي في شقه تيتا الله يرحمها 
فهد: فين والدك 
حور:موجود بس مش معانا لان بابا وماما منفصلين وانا كان عندي 10 سنين بس 
فهد: طب بتتقابلو مع والدك 
حو: اخر مره شفت بابا كان عندي 13 سنه يعني بقالي 10 سنين مش عارفه عنه حاجه ولا سالت عليه حتي 
Sarah mahmoud ????????
———————-
فهد: ازاي قصدي ليه 
حور: حكايه طويله اوووي ومحتاجه وقت ممكن نخليها جلسه تانيه لان جلسه انهارده جلست صح 
فهد: ايوه فعلا الجلسه معادها ساعه واحده 
حور: تمام استاذن انا 
فهد: اتفضلي 
في شركه F.M للادويه 
سندس: حور اتاخرتي كده ليه يا بنتي 
حور: معلش يا سوسو كنت عند الدكتور اللي قلتلك عليه وبعدين مش لقيت تاكسي ف اتاخرت المهم حصل ايه في الشركه حاسه ان فيها قلق 
سندس: ايوه لان يوم الخميس في اجتماع مهم اووي مع شركه *** 
حور: كمان يومين يعني طب يلا نروح نشوف شغلنا 
بليل في كافية علي البحر 
مهند: مالك يبني فيك ايه بقالنا ساعه قاعدين ومش بتتكلم 
فهد: مش راضيه تطلع من دماغي من وقت ما شفتها 
مهند: اووووووبا شكلك وقعت يا معلم هههههه، طب مين هيا احكي 
فهد حكي لمهند علي كل حاجه 
مهند: ربنا معاك يبني المهم متنساش عندنا اجتماع يوم الخميس 
فهد: طيب يلا علشان ورايا شغل في العياده بكره 
فلاش باك????✨
نسيت نعرفكم بالابطال 
حور الشرقاوي (23 سنه طولها متوسط  عيونها لونها اخضر وشعرها اشقر وطويل جدا متخرجه من كليه تجاره وبتشتغل في شركهF.M الادويه) 
  فهد الدالي ( 30 سنه حاجة كده جمدان عضلات بقا و جسمه رياضي وطويل بقا ذي الظرافه  لون عيونه ازرق وشعره اسود متخرج من كليه طب وبيشتغل دكتور نفسي) 
سندس(23 سنه صديقه حور من الاعدادي طويله وشعرها قصير واسود وعيونها زيتوني) 
مهند الدالي ( 25 سنه ابن عم فهد ألصغير متخرج من كليه حقوق عيل كده فرفوش جسمه رياضي وشعره اشقر وعينه زرقه ذي فهد) 
فلاش باك????✨
تاني يوم الساعه 7 الصبح  
حور كانت رايحه الشغل بتعها ومستنيه تاكسي لان قليل لو لقيت الصبح  فجأه لقيت حد بيمسكها من درعها بتبص لقت مازن جارهم 
حور بعصبيه: انت ازاي تمسك ايدي كده وقامت زقته 
مازن: امتي بقا تحسي بيا حرام عليكي انا بحبك والله من زمان 
حور بعصبيه: ابعد عني بقاا انا مش بحبك انت واحد بتاع سهر و قليل الادب ابعد عني 
مازن بعصبيه: ومسك حور من ايديها وبيقرب منها بوووم فجأه لقي اللي مسكه وبي* ضر*به 
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى